Loewe Xelos A37 "Geen beeld"

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Ik heb hier een Loewe TV bekomen welke een DVB-C tuner heeft, echter ik krijg wel audio maar de melding "Geen beeld".

Ik scan de zenders via 290 MHz, id. 32 QAM256 voor het compacte signaal... volgens mij is dit juist of mis ik iets ?
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Ben je zeker dat het display nog werkt? Geeft externe bron wel beeld?

Sowieso een tip die het probleem niet verhelpt:
Best niet alleen 294mhz scannen, maar ook er boven. Bij mijn schoonouders wordt er uitgezonden op meerdere frequenties en zal later bijposten welke de andere frequentie is.
Zal niet hoger dan 320mhz zijn
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Ik kan moeilijk geloven dat het iets met de frequentie te maken heeft... dan zou hij volgens mij ook geen audio geven.

Hij start trouwens met de ingegeven 290 MHz maar gaat dan naar 120 MHz en zo verder naar 320 MHz... dus hij scanned alles af.

Hij kan dacht ik 47 zenders vinden... is dat niet veel voor het compacte signaal ?
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Die frequenties hebben daar idd geen invloed op, maar wou het wel melden. Was voor mij een verrassing, vandaar. Dus goed dat ie meer doet.

47 tv zenders is idd veel, maar mogelijks heeft hij ook niet fta (free to air) zenders gevonden waar je een kaartje voor nodig hebt.

Zeker dat al je kanalen geen beeld vertonen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DarkV schreef: Hij kan dacht ik 47 zenders vinden... is dat niet veel voor het compacte signaal ?
47 zenders alleen audio?
Dat lijken mij de radiozenders zijn van het compact signaal?
Misschien moet je de TV omschakelen van radio naar TV?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Ik zie het topic pas en ik heb nog een ander idee van een mogelijke oorzaak.
Deze tv is al erg oud om DVB-C de dag van vandaag te ondersteunen. In 2006 was een TV met DVB-C zeer uitzonderlijk.
Het lijkt mij er op dat die tv niet overweg kan met MPEG4 en je hierdoor enkel het geluid hoort dat nog in het oude MP2 is

Denk dat de meeste gewone merken pas sinds 2008 voorzichtig gestart zijn met DVB-C. Ik heb nog een Samsung uit 2007 staan en toen was DVB-T nog eerder een optie dan een standaard en ook dat was enkel met MPEG2-ondersteuning.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

philippe_d schreef:47 zenders alleen audio?
Dat lijken mij de radiozenders zijn van het compact signaal?
Aan de namen te zien zijn dit wel degelijk TV zenders (al begrijp ik niet dat het er 47 zijn, het compacte signaal is normaal 20 TV zenders).
Amazor schreef:Ik zie het topic pas en ik heb nog een ander idee van een mogelijke oorzaak.
Deze tv is al erg oud om DVB-C de dag van vandaag te ondersteunen. In 2006 was een TV met DVB-C zeer uitzonderlijk.
Het lijkt mij er op dat die tv niet overweg kan met MPEG4 en je hierdoor enkel het geluid hoort dat nog in het oude MP2 is
Aan zoiets was ik ook al aan het denken maar volgens https://www.manualslib.com/manual/96387 ... rPlus.html heeft hij wel degelijk ondersteuning voor MPEG4 al spreekt dit over 67419 (het model van de TV is echter een 66419 T87, CH-TYP L2650 met DVB-software versie 4.8.0).

Ik heb ondertussen ook al eens een scan gedaan met Zweden als land maar dit geeft geen vershil. Ook kan je twee symbol rates en QAM waardes ingeven... standaard is de tweede niet ingevuld maar hier heb ik ook al 6875 en 256 gezet zonder enig resultaat.
Laatst gewijzigd door DarkV op 12 dec 2021, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
IvoDeMeyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 okt 2017, 18:35
Bedankt: 3 keer

Ik heb iets vergelijkbaar voorgehad. Op mijn slaapkamer staat een Finlux FL4335UHD met een kaartje. Enkele dagen geleden was er plots geen beeld meer maar enkel nog klank. Op het scherm stond bij elke zender 'Audioprogramma'.

Blijkbaar was er een update geïnstalleerd. Ik heb terug de fabrieksinstellingen gekozen (reset) en heb de tv niet meer verbonden met Internet zodat hij geen updates meer kan installeren. Alles werkt nu terug prima. Ook de EPG gids werkt terug. Die was enkele maanden geleden niet meer beschikbaar. Als ik EPG opriep kwam er 'EPG niet beschikbaar'. Misschien kan ook bij jou een terugkeer naar de fabrieksinstellingen helpen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

EPG werkt, zelfs DVB TXT werkt... vermoed dat het wel degelijk MPEG4 is wat het probleem is.

Ik lees dit bijvoorbeeld ook op https://www.lcd-compare.com/televiseur- ... hrome-.htm
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

DarkV schreef:Aan zoiets was ik ook al aan het denken maar volgens https://www.manualslib.com/manual/96387 ... rPlus.html heeft hij wel degelijk ondersteuning voor MPEG4 (al vraag ik me af of er verschillende versies zijn van dat model).

Ik heb ondertussen ook al eens een scan gedaan met Zweden als land maar dit geeft geen vershil.
Klopt, ik had dat ook gezien op een productsheet, maar MPEG4 is de algemene term van de compressiemethode, terwijl je eigenlijk H.264/MPEG-4 AVC nodig hebt, dat een geavanceerdere versie is dat efficiënter is dan de standaard MPEG4-codec.

De informatie die je online kan vinden is wat te vaag om er m'n kop voor te wedden, maar de vermelding H.264 vind je wel nooit terug bij die tv.
Maar gezien de leeftijd van de tv denk ik dat ik het toch bij het rechte eind kan hebben. Zo was bijvoorbeeld DVB-S ook een optie bij deze deze tv, en niet eens DVB-S2, wat je tegenwoordig nodig hebt om over het volledige HD-aanbod te kunnen beschikken.
De tv was heel vooruitstrevend voor zijn tijd, maar dit geeft geen garantie voor een jarenlange compatibiliteit met techniek dat toen nog in z'n kinderschoenen stond.

Wat het scannen van het compact signaal betreft, denk ik niet dat je iets verkeerd of onvolledig hebt gedaan.
Het is niet de eerste keer dat ik een tv scan met de instellingen van het compact signaal, maar dat het uiteindelijk toch wat fout loopt. Vooral bij oudere tv's of B-merken die niet primair voor de Benelux bedoeld zijn.

Zo heb ik toevallig gisteren nog een scan gedaan met alle compact signaal instellingen op een 24" JVC-tv van een jaar oud. Het resultaat was een trage scan met uiteindelijk 30 kanalen: RTBF La Une op 1, Tipik op 2, RTL TVI op 3, Play4 op 4, Play 5 op 5, enz. en voor de rest zenders als BBC en CNN (zonder beeld, want die zitten niet eens in het compact signaal in mijn regio). De VRT ontbrak zelfs helemaal.
Mijn oplossing was uiteindelijk scannen op 290 en 298 MHz en manueel sorteren en wissen.

Als je nu geluid hebt (en EPG) denk ik dat je alles hebt gedaan wat je kon, maar dat het een "njet" zal worden.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Amazor schreef:Als je nu geluid hebt (en EPG) denk ik dat je alles hebt gedaan wat je kon, maar dat het een "njet" zal worden.
Ik ga het inderdaad bij die conclusie ook houden... bedankt voor het meedenken alvast.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”