Google Smart Speakers use cases

Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik ga via die Samsung eindejaarsactie dus 2 Google Nest Speakers krijgen. Heb ze nog niet maar wou toch al eens nadenken aan de use cases waarin die nuttig zouden zijn. Want als die maar beperkt bruikbaar zouden zijn, verkoop ik ze beter gewoon sealed door.

Zaken waaraan ik dacht was eigenlijk vooral om het voor vrouw en kinderen gemakkelijker maken sommige zaken te doen.
Hierbij dacht ik bvb aan :
1. Luisteren (of juist niet luisteren) naar de Radio. Kan ik op zo een speaker opdracht geven om bvb naar Q-Music, Radio 1, etc... te luisteren, of om de radio net uit te doen ?
2. Bedienen van onze Tado (al gaat dat vandaag eigenlijk al prima via de bediening op de radiatorknoppen).
3. Meldingen van wanneer je naar een bepaalde afspraak moet vertrekken.

Zijn dat zaken die allemaal mogelijk zijn ? Moet elk gezinslid zijn eigen Google Account hebben om hem/haar toe te laten opdrachten in te spreken ?
Andere zaken die jullie daarmee doen ?
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

De eerste 2 zouden moeten kunnen (de 1ste zeker dan zeg je bvb hey google, stream qmusic belgium (zeg je dat laatste niet dan zal je de Nederlandse krijgen :wink: ).
Agenda gebruik ik zelf niet maar kan normaal ook bvb als je wekker af gaat dat die je afspraken opnoemt was ook mogelijk dacht ik.

Zelf staan ze hier vooral voor radio (ik gebruik m'n mi smart clock s'avonds voor wat spotify dan zeg ik "hey google, stop de muziek over 30minuten").
Als ik hier zeg "Hey google, ik ga douchen" dan gaat de verwarming (elektrische bijverwarming via smart plug) aan voor 5 minuten, de radio begint te spelen en de lampen gaan aan.
Dit kan je doen dmv routines in de Home app.
Ik heb ze allemaal op mijn eigen account staan en dit kan je delen met familie (dus toevoegen aan je home).

Ook weten de speakers waar ze staan, als je het in de home app zo zet dus bvb speaker in de keuken en je zegt "hey google, zet mijn lampen aan" dan zal die de lampen van de keuken aanzetten, zo zal het vermoedelijk ook met tado werken, je kan dan bvb ook een ruimte vermelden en dan zal die ze daar aanzetten.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Ik bedien er ook mijn rolluiken, smart stekkers, tv, ventilator, lampen, airco,lampen, .... mee.

Alles wat compatbel is met google home.

Een broadlink rm pro is wel fijn. Daar zet ik mijn tv mee op ėėn, vtm, vt4, ... mee. ’ok google start vt4’
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”