Hoe lang duurt nummeroverdracht?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Goedemiddag, is er iemand die toevallig weet hoe lang een nummeroverdracht van Proximus naar MV duurt vanaf dat je die sms stuurt ?

Factuur loopt blijkbaar vanaf de dag dat nummer overgezet wordt en wil graag dat mijn factuur altijd op de 1ste valt. Dus ben nu wat aan het zoeken of ik dat vandaag dan best doe of morgen, stel dat het maar een paar minuten zou duren na het sturen van die sms.

Bedankt
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Als alles correct is gaat een overdracht vrij onmiddellijk (+/- 10 minuten).
Dus je kan het er inderdaad op wagen om dat morgen te doen.
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

Je factuurcyclus wordt bepaald door je provider en heeft niets te maken met de datum van activatie.
Het kan dus goed zijn dat je nummer wordt geactiveerd op 01/12 maar dat je factuurcyclus loopt van 15/12 tot 14/01 en waarbij je dan tussen 01/12 en 15/12 een stuk pro rata betaalt op je eerste factuur + het abonnement van de periode 15/12 tot 14/01
Ik ken de facturatiecycli niet van MV, dus misschien contacteer je hun best vooraleer je de nummeroverdracht start om te weten hoe de cycli bij hun worden bepaald.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Quid pro quo schreef:Je factuurcyclus wordt bepaald door je provider en heeft niets te maken met de datum van activatie.
Quid pro quo schreef:Ik ken de facturatiecycli niet van MV, dus misschien contacteer je hun best vooraleer je de nummeroverdracht start om te weten hoe de cycli bij hun worden bepaald.
Dat is wat ik met mijn laatste stukje bedoelde. Ik heb hun gecontacteerd, en zij zeiden dat de dag van activatie de dag is dat je factuurperiode begint.
Vandaar dat ik mensen (liefst met ervaring) zocht die weten hoe lang dat bij hun duurde. Ik meende mij te herinneren dat dat idd vaak na een kwartier in orde was, maar mijn laatste overstap bij Proximus duurde wel tot de dag erna.

Geen ramp uiteraard, maar zou het wel aangenaam vinden dat dan al mijn facturen op de 1ste resetten.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik ben net over gestapt van edpnet naar youfone.
Dit was op minder dan 10 minuten gedaan. Redelijk instant dus.
jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Super, bedankt! Ik ga het gewoon morgenvroeg proberen doen dan. Komt ook het beste uit als er even bereikbaarheid problemen zouden zijn.
jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Update: ik heb uiteindelijk pas in de namiddag de overdracht kunnen starten. Iets voor 17 uur, maar het is was amper 5 minuten later al in orde!

Factuur bij MV reset nu effectief de 1ste! Top dus, allemaal bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”