Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Off topic posts, duidelijk niet 'per ongeluk'.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Die politieacties, omdat ze "al 20 jaar geen opslag krijgen"
Is het niet zo dat die per barema betaald worden en dus elk jaar opslag krijgen? :?
Van wat ik weet was dat toch een mooi loon (Inc premies ed)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat zijn dan barema's die gunstig opgesteld zijn bij de hervorming van de politie en die bestaan naast nog tal van andere voordelen zoals een erg gunstige pensioenregeling waarbij vroegtijdig vertrek iets anders is dan 67 jaar.

Ik heb begrip voor de soms moeilijke job maar doen alsof ze slecht betaald zijn en liegen over opslag doet hun zaak geen goed. De politie uw vriend, ja, maar eentje die je dik moet betalen :-D
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Het is genuanceerder dan dat.
Velen staken ook omdat ze geen deftig werkmateriaal krijgen. Omdat ze geen verlof kunnen opnemen, omdat er met hun voeten gespeeld wordt,...
Bij cipiers zie je dat ook. Je solliciteert voor de job, maar je weet niet waar je tewerk gesteld zal worden. Dat is toch niet meer van deze tijd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Waar is den tijd dat ze nog wat warenhuizen overvielen als het werkmateriaal tegenviel :lol:

Neen, serieus, het is altijd genuanceerder dan dat en er zullen zeker terechte klachten zijn maar de verloning is dat niet. Elk beroep heeft zijn voor- en nadelen en die zijn geen geheim bij aanvang. Dat men zou betogen tegen de afschaffing van de vele voordelen zou ik nog kunnen verstaan maar klagen omdat ze niet verhoogd worden is een beetje bij de snorharen getrokken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

:bang: gezwicht voor een black friday korting, de extra import kost 120€ voor zes T-shirts. Waar ik tien jaar geleden toen ze hier nog verkocht werden 10€ betaalde voor eentje. :bang:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Gray schreef:Is het niet zo dat die per barema betaald worden en dus elk jaar opslag krijgen? :?
Ik denk niet dat ze dat onder opslag kwalificeren.
cadsite schreef:Velen staken ook omdat ze geen deftig werkmateriaal krijgen.
Nochtans is dat eigen aan een overheidsjob.
cadsite schreef:Omdat ze geen verlof kunnen opnemen, omdat er met hun voeten gespeeld wordt,...
Dan moeten ze zeker niet naar de privé komen. Eigen baas worden is dan het antwoord.
9livesuni schreef::bang: gezwicht voor een black friday korting, de extra import kost 120€ voor zes T-shirts. Waar ik tien jaar geleden toen ze hier nog verkocht werden 10€ betaalde voor eentje. :bang:
Ik hoop dat "extra import" niet enkel BTW/invoerrechten is, tenzij dit over t-shirts van 96 EUR per stuk gaat.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Dan denk je na 1,5 jaar en wat verlof om dat eens nuttig aan de pc te besteden.

Gisteren met succes de gpu van nieuwe paste voorzien waardoor deze wel 20graden koeler draaide op Max belasting.

Vandaag wou ik dan de cpu doen maar liep het mis. Bij het verwijderen van de koeler trok ik de cpu mee uit de socket. Dacht zonder schade want Zag geen afgebroken pinnetjes. Goed na wat warmte er op via de haardroger en wat brutte Fors toch de cpu er af gekregen.hier heb ik wss te veel kracht gebruikt en de cpu om zeep geholpen. (Niet 100%zeker) na opkuisen de pasta er aan en opnieuw op de socket wringen...

Nadat de stroom er aan ging en de power knop werd ingedrukt noppes,zelfs de fans draaien niet...

Doet me vermoeden dat het moederbord naar de kloten is.
Grapje van 800€ omdat ik een paar dagen verlof neem [emoji2961]

Iemand nog tips om toch nog iets te testen?

Is een msi x570 tomahawk moederbord met ryzen 3900x cpu.

Wil deze nu vervangen door 5900x en x570s tomahawk. Iemand alternatieve combinaties voor zelfde prijs ongeveer.

Blijkt dik dik klote [emoji2959]

Verstuurd vanaf mijn M2102K1C met Tapatalk
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Twee dagen na elkaar een zeer korte stroomonderbreking, niet lang genoeg om de wekkers op nul te zetten maar wel om de Fritzbox en PC te laten rebooten. Vandaag een sync van 85/30 i.p.v. 100/30 dus DLM "denkt" dat er iets mis is met de lijn.

Ticket aangemaakt bij EDPnet en gevraagd om DLM te starten... hopelijk vlug terug in orde.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

CCatalyst schreef:
Ik hoop dat "extra import" niet enkel BTW/invoerrechten is, tenzij dit over t-shirts van 96 EUR per stuk gaat.
Eerder van ver in de DHL calculator wat ingegeven. Dus het zal wellicht iets goedkoper zijn. 315€ was de kostprijs. Wat nog steeds immens veel is tov mijn laatste aankoop ( 10€ voor ééntje)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Dizzy schreef:Dat zijn dan barema's die gunstig opgesteld zijn bij de hervorming van de politie en die bestaan naast nog tal van andere voordelen zoals een erg gunstige pensioenregeling waarbij vroegtijdig vertrek iets anders is dan 67 jaar.

Ik heb begrip voor de soms moeilijke job maar doen alsof ze slecht betaald zijn en liegen over opslag doet hun zaak geen goed. De politie uw vriend, ja, maar eentje die je dik moet betalen :-D
Vooral schandalig dat de media niet wat kristischer is bij die "geen opslag in 20jaar", heel veel mensen moeten het gewoon doen met de index.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

malinwa001 schreef:Dan denk je na 1,5 jaar en wat verlof om dat eens nuttig aan de pc te besteden.

Gisteren met succes de gpu van nieuwe paste voorzien waardoor deze wel 20graden koeler draaide op Max belasting.

Vandaag wou ik dan de cpu doen maar liep het mis. Bij het verwijderen van de koeler trok ik de cpu mee uit de socket. Dacht zonder schade want Zag geen afgebroken pinnetjes. Goed na wat warmte er op via de haardroger en wat brutte Fors toch de cpu er af gekregen.hier heb ik wss te veel kracht gebruikt en de cpu om zeep geholpen. (Niet 100%zeker) na opkuisen de pasta er aan en opnieuw op de socket wringen...

Nadat de stroom er aan ging en de power knop werd ingedrukt noppes,zelfs de fans draaien niet...

Doet me vermoeden dat het moederbord naar de kloten is.
Grapje van 800€ omdat ik een paar dagen verlof neem [emoji2961]

Iemand nog tips om toch nog iets te testen?

Is een msi x570 tomahawk moederbord met ryzen 3900x cpu.

Wil deze nu vervangen door 5900x en x570s tomahawk. Iemand alternatieve combinaties voor zelfde prijs ongeveer.

Blijkt dik dik klote [emoji2959]

Verstuurd vanaf mijn M2102K1C met Tapatalk
Euh, "opnieuw op de socket wringen" klinkt niet echt goed gezien er normaal "Zero Insertion Force" nodig is. Had je het kleine hendeltje van de socket wel open/omhoog gezet? Misschien toch eens kijken of alle pinnetjes nog recht staan, en vooral of er geen afgebroken zijn in de socket?

Maar probeer eerst een CMOS/BIOS reset en kijk na of je alle kabels terug aangesloten hebt, vooral de extra CPU power kabels en de CPU fan kabel die op de CPU Fan header moet. Ook de ram sticks nog eens aandrukken. Staat de voeding wel aan, zijn de case connectorkes aangesloten, etc.

Als je het speakerke aansluit, krijg je mogelijk een errorcode te horen (beepjes). Als er veel elektriciteit op de case zit, is een kortsluiting mogelijk de oorzaak (iets dat verkeerd contact maakt met moederbord, bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

HP gebeld voor de door hun genoemde 'garantie' op een defecte cartridge, kan dat blijkbaar niet zonder aankoopbon... terwijl de vervaldatum op de doos én op de cartridge gedrukt staat.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

cptKangaroo schreef:
malinwa001 schreef:Dan denk je na 1,5 jaar en wat verlof om dat eens nuttig aan de pc te besteden.

Gisteren met succes de gpu van nieuwe paste voorzien waardoor deze wel 20graden koeler draaide op Max belasting.

Vandaag wou ik dan de cpu doen maar liep het mis. Bij het verwijderen van de koeler trok ik de cpu mee uit de socket. Dacht zonder schade want Zag geen afgebroken pinnetjes. Goed na wat warmte er op via de haardroger en wat brutte Fors toch de cpu er af gekregen.hier heb ik wss te veel kracht gebruikt en de cpu om zeep geholpen. (Niet 100%zeker) na opkuisen de pasta er aan en opnieuw op de socket wringen...

Nadat de stroom er aan ging en de power knop werd ingedrukt noppes,zelfs de fans draaien niet...

Doet me vermoeden dat het moederbord naar de kloten is.
Grapje van 800€ omdat ik een paar dagen verlof neem [emoji2961]

Iemand nog tips om toch nog iets te testen?

Is een msi x570 tomahawk moederbord met ryzen 3900x cpu.

Wil deze nu vervangen door 5900x en x570s tomahawk. Iemand alternatieve combinaties voor zelfde prijs ongeveer.

Blijkt dik dik klote [emoji2959]

Verstuurd vanaf mijn M2102K1C met Tapatalk
Euh, "opnieuw op de socket wringen" klinkt niet echt goed gezien er normaal "Zero Insertion Force" nodig is. Had je het kleine hendeltje van de socket wel open/omhoog gezet? Misschien toch eens kijken of alle pinnetjes nog recht staan, en vooral of er geen afgebroken zijn in de socket?

Maar probeer eerst een CMOS/BIOS reset en kijk na of je alle kabels terug aangesloten hebt, vooral de extra CPU power kabels en de CPU fan kabel die op de CPU Fan header moet. Ook de ram sticks nog eens aandrukken. Staat de voeding wel aan, zijn de case connectorkes aangesloten, etc.

Als je het speakerke aansluit, krijg je mogelijk een errorcode te horen (beepjes). Als er veel elektriciteit op de case zit, is een kortsluiting mogelijk de oorzaak (iets dat verkeerd contact maakt met moederbord, bijvoorbeeld).
Thanks voor de tips, de CMOS reset en ramtest had ik nog niet gedaan. De rest wel. Wat vooral vreemd was dat de fans zelfs niet draaiden al was het maar voor 2'.

Soit, alles is besteld. Kon me geen weekend zonder pc voorstellen [emoji12]

Verstuurd vanaf mijn M2102K1C met Tapatalk
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

9livesuni schreef:315€ was de kostprijs.
Rekening van DHL ontvangen, das 105 € en ne klets.

Invoerrecht 29,81
Paymentdefermentrisk 17,55
Btw 58,43
Laatst gewijzigd door 9livesuni op 19 nov 2021, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ik moest dringend wat materiaal hebben en bestelde via Amazon.nl. Om het zo snel mogelijk te hebben nam ik Prime erbij en bestelde twee dingen.

1, kabel besteld en volgens de tracking kwam die uit Italië. Dat had ik niet verwacht maar de dag nadien werd er al geleverd. Helaas bleek in de envelop geen kabel maar een Italiaans boek te zitten
2, tweede bestelling: 2 batterijen. Die zouden 2 dagen geleden toegekomen moeten zijn, maar volgens de tracking heeft Bpost ze nog niet ontvangen...

Twee keer op twee loopt het mis, ondanks Prime. Niet goed bezig;
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

R2D2 schreef:Ik moest dringend wat materiaal hebben en bestelde via Amazon.nl. Om het zo snel mogelijk te hebben nam ik Prime erbij en bestelde twee dingen.

1, kabel besteld en volgens de tracking kwam die uit Italië. Dat had ik niet verwacht maar de dag nadien werd er al geleverd. Helaas bleek in de envelop geen kabel maar een Italiaans boek te zitten
2, tweede bestelling: 2 batterijen. Die zouden 2 dagen geleden toegekomen moeten zijn, maar volgens de tracking heeft Bpost ze nog niet ontvangen...

Twee keer op twee loopt het mis, ondanks Prime. Niet goed bezig;
Bij mij wordt de laatste maanden niets meer via Bpost verzonden, maar nu telkens, ik vermoed zelfstandige anonieme koeriers, tracking is steeds in de vorm van HA00005xxxx.
.de, .fr en .nl

(Ik moet wel zeggen dat ik in de maanden ervoor enkele keren geklaagd heb dat mijn pakjes in zeer slechte staat of "herverpakt" toekwamen, waarbij de inhoud beschadigd was en amazon mij terugbetaald heeft)
Wel een stuk beter moet ik zeggen, pakketjes komen toe alsof ze nooit gesorteerd zijn geweest en zelf op zondag! :banana:
(en heb zelf geen Prime)
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Gray schreef:Bij mij wordt de laatste maanden niets meer via Bpost verzonden, maar nu telkens, ik vermoed zelfstandige anonieme koeriers, tracking is steeds in de vorm van HA00005xxxx.
Van mij vandaag voor het eerst via colisprivé en UPS in plaats van bpost, ik denk dat ze daar aan het veranderen zijn van koeriers
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef: Twee keer op twee loopt het mis, ondanks Prime. Niet goed bezig;
Volledige refund voor het eerste en vraag 5 EUR krediet voor het tweede.
Gray schreef: Bij mij wordt de laatste maanden niets meer via Bpost verzonden, maar nu telkens, ik vermoed zelfstandige anonieme koeriers, tracking is steeds in de vorm van HA00005xxxx.
Amazon Logistics. Voortaan kan iedereen met wat tijd en een wagen pakjes gaan bezorgen. We wisten dat het vroeg of laat ging komen.

Zoals altijd geldt de leveringsprestatie veel meer van de afzonderlijke koerier af dan van de organisatie die hem tewerkstelt. Dat is hier niet anders. Voor sommigen zal Amazon Logistics een verbetering zijn tov bpost, voor anderen een verslechtering.

Het voordeel is wel dat je veel gedetailleerder leveringsvoorkeuren kan doorgeven dan je bij bpost kan doen, alhoewel de individuele koerier er ook nog altijd evenveel geen rekening mee kan houden als de postbode. Ander voordeel is dat ze een foto kunnen maken en opladen van de plaats waar het geleverd is als je afwezig bent, alhoewel ik niet weet of ze dat al doen.
Luboli schreef: Van mij vandaag voor het eerst via colisprivé en UPS in plaats van bpost, ik denk dat ze daar aan het veranderen zijn van koeriers
Diversifiëring voor de aankomende feestdagen want bpost kan het volume Amazon niet alleen aan. Deden ze vroeger ook wel al.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Juist ja, ik herinner me nu dat hetzelfde gebeurde vorig jaar.
Colisprivé is wel nieuw in belgie, werkt ook grotendeels met onderaannemers momenteel.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Een muziekkanaal dat al meer dan 100k subs heeft met video’s die overduidelijk playback zijn, die dan vol commentaren staan van hoe fantastisch gespeeld het wel niet is :roll: . Zelfs mijn niet-muzikant kinderen zagen direct dat het niet echt gespeeld was.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Idiote wachtwoordregels en 'veiligheidseisen'..

Poging 1: wachtwoord te lang.
Poging 2: speciaal teken in wachtwoord.
Poging 3: geen 3 dezelfde tekens na elkaar (net dat ene wachtwoord dat genereerde had het).

En om alles nog eens plezant te maken kon je op die site niet pasten.. :nono:

Dat men minimumregels maakt vind ik al irritant genoeg (ik beslis zelf wel hoeveilig ik het wil) maar begrijpelijk voor de grote meute. Dat men maximumregels heeft en echt heel precieze beschrijving maakt van mat mag is echt niet te begrijpen en maakt het net veel onveiliger.
Door pasten uit te schakelen moedigt men nog eens aan om geen willekeurige karakters te gebruiken.

Men heeft blijkbaar liever 'Azerty123' dan 'uPyp1ZMS96xeee4Oy!P@rV5PpylZi@d62IQ^!fzUWObQy!' :bang:
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

1) Betogers die Brussel weer kort en klein slaan. Wanneer gaat men daar eens keihard tegen optreden?
Welke Pipo geeft een goedkeuring daarvoor. Je moet niet al te snugger zijn om te weten dat dat uit de hand gaat lopen.

2de ergernis, Max Verstappen die de laatste tijd alleen maar kan klagen, kan hem eigenlijk sowieso niet uitstaan.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

sky schreef:1) Betogers die Brussel weer kort en klein slaan.
Dit zijn geen betogers maar krapuul dat van de situatie misbruik maakt om amok te scheppen.

Misschien nog erger is het gezondheidspersoneel van het ziekenhuis (waar de betoging passeerde) stond de juichen en dansen op het balkon.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Idd, nu dat krapuul dat men aanhaalt behoort dikwijls tot de politie. Daar zijn voorbeelden genoeg over te vinden.
Videos waar ze tijdens een betoging in NL samen met een busje arriveren en amok beginnen maken.
Tijdens La Boum stonden een aantal van de relschoppers voor aanvang met hun collega's aan de combi te keuvelen.
Ik vermoed dat het vandaag niet anders zal geweest zijn.


Wat de verpleging betreft, in de US hadden midden vorig jaar al 500.000 health care workers hun job opgezegd.
Sinds de verplichte vaccinatie zijn er daar nog redelijk wat bijgekomen. Had vorige week iets van een 40.000 gelezen.
Overal komen ze personeel te kort.
Een niet gevaxde verpleger lijkt me toch nog steeds waardevoller dan geen verpleger. :lol:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

decat schreef:Idd, nu dat krapuul dat men aanhaalt behoort dikwijls tot de politie. Daar zijn voorbeelden genoeg over te vinden.
Videos waar ze tijdens een betoging in NL samen met een busje arriveren en amok beginnen maken.
Tijdens La Boum stonden een aantal van de relschoppers voor aanvang met hun collega's aan de combi te keuvelen.
Ik vermoed dat het vandaag niet anders zal geweest zijn.


Wat de verpleging betreft, in de US hadden midden vorig jaar al 500.000 health care workers hun job opgezegd.
Sinds de verplichte vaccinatie zijn er daar nog redelijk wat bijgekomen. Had vorige week iets van een 40.000 gelezen.
Overal komen ze personeel te kort.
Een niet gevaxde verpleger lijkt me toch nog steeds waardevoller dan geen verpleger. :lol:
Ben ik niet mee eens. Mensen die ongeschikt zijn ben je beter kwijt dan rijk.

Zorg is zorgen voor mensen, niet zorgen voor jezelf (alhoewel) ten nadele van anderen. Dat maakt hen ongeschikt. Je kan ze nog inzetten om het vuil op te halen of af te wassen zolang ze niet teveel met anderen in contact komen. Zo kunnen de mensen die wel geschikt zijn zorg bieden aan de patiënten die zorg nodig hebben.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Dat jij het er niet mee eens bent is geen verrassing. Elke non vaxed heeft voor u een denkbeeldige ster. :lol:
Stel je ligt ergens half dood en hebt dringend medische zorg nodig, niet covid related. Er is enkel niet gevaccineerde verpleging aanwezig.
Je weigert hulp en laat je gewoon sterven ? Jij zou als een non vaxed verpleger ze ongetwijfeld laten creperen en er nog plezier aan aan hebben ook.
Zij willen gewoon hulp bieden, aan iedereen.

Of je moet via spoed binnen voor een zwaar medisch probleem, al dan niet covid related. Door de aanslepende tekorten aan verpleging worden de niet gevaxde toch terug ingeschakeld. Enkel zij zijn aanwezig op spoed, je hebt binnen het uur hulp nodig of het is te laat. You dead ? :mrgreen:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

decat schreef:Idd, nu dat krapuul dat men aanhaalt behoort dikwijls tot de politie. Daar zijn voorbeelden genoeg over te vinden.
Videos waar ze tijdens een betoging in NL samen met een busje arriveren en amok beginnen maken.
Tijdens La Boum stonden een aantal van de relschoppers voor aanvang met hun collega's aan de combi te keuvelen.
Ik vermoed dat het vandaag niet anders zal geweest zijn.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/22 ... t-brussel/
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

decat schreef:Dat jij het er niet mee eens bent is geen verrassing. Elke non vaxed heeft voor u een denkbeeldige ster. :lol:
Stel je ligt ergens half dood en hebt dringend medische zorg nodig, niet covid related. Er is enkel niet gevaccineerde verpleging aanwezig.
Je weigert hulp en laat je gewoon sterven ? Jij zou als een non vaxed verpleger ze ongetwijfeld laten creperen en er nog plezier aan aan hebben ook.
Zij willen gewoon hulp bieden, aan iedereen.

Of je moet via spoed binnen voor een zwaar medisch probleem, al dan niet covid related. Door de aanslepende tekorten aan verpleging worden de niet gevaxde toch terug ingeschakeld. Enkel zij zijn aanwezig op spoed, je hebt binnen het uur hulp nodig of het is te laat. You dead ? :mrgreen:
Ik heb al gezegd dat ik de vergelijkingen met de oorlog, holocaust, hitler en andere nazi's serieus bij de haren getrokken vind dus neen, ik zie geen gele sterren. Voor mij zijn antivaxers ook geen onmensen, soms zijn ze gewoon te goedgelovig. Soit, iedereen kan foute beslissingen nemen maar ik blijf erbij dat je wel verantwoordelijk bent voor de beslissingen die men zelf neemt.

Heel uw vergelijking is trouwens zo scheef als een 5G-antenne. Ten eerste maakt het als slachtoffer niet uit wie helpt, je hebt hulp nodig. Dat is net het punt, deze mensen moeten hulp bieden maar ze brengen mensen net in gevaar en belasten hun eigen systeem. Ze doen het omgekeerde dan wat ze moeten doen en bewijzen daarmee dat ze niet geschikt zijn voor de job. Als je bij de brandweer werkt heb je geen collega's nodig die staan roken aan de brand aan het benzinestation.

Je geeft een crisissituatie en eigenlijk zitten we daar al lang in en dan gelden persoonlijke bezwaren/voorkeuren niet meer. Het gaat om mensenlevens en veel ellende en dan moet je doen wat er te doen valt en als dat vaccinatie is, dan is het dat. We hebben geen tijd om te wachten op nog wat jaren onderzoek, mensen sterven nu en nu moet er gehandeld worden. Als de brandweer komt om uw huis te blussen dan ga je ook niet wachten op labotesten om te zien of het bluswater wel OK is.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

decat schreef:Dat jij het er niet mee eens bent is geen verrassing. Elke non vaxed heeft voor u een denkbeeldige ster. :lol:
Stel je ligt ergens half dood en hebt dringend medische zorg nodig, niet covid related. Er is enkel niet gevaccineerde verpleging aanwezig.
Je weigert hulp en laat je gewoon sterven ? Jij zou als een non vaxed verpleger ze ongetwijfeld laten creperen en er nog plezier aan aan hebben ook.
Zij willen gewoon hulp bieden, aan iedereen.

Of je moet via spoed binnen voor een zwaar medisch probleem, al dan niet covid related. Door de aanslepende tekorten aan verpleging worden de niet gevaxde toch terug ingeschakeld. Enkel zij zijn aanwezig op spoed, je hebt binnen het uur hulp nodig of het is te laat. You dead ? :mrgreen:
Of je komt via spoed, of niet, binnen en er is niemand om je te helpen en geen bed omdat er nog steeds mensen zijn die niet gevaccinneerd zijn, you dead ? :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Folks, dit hoort in het covid topic thuis denk ik...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Eerder grote dan kleine frustratie.

Wat kabels besteld via amazon.nl voor mijn nieuwe TV. Verzending gaat via een mij onbekende 'Colis Privé'. Zou vandaag geleverd worden, maar niets gezien of gehoord en ook niets per mail. Op mijn account van Amazon zie ik dat levering mislukt is (wellicht niet gevonden door wegomlegging) en Colis Privé 'extra info' nodig heeft. Colis Privé zegt dan weer dat ik Amazon moet contacteren.
De website van Colis Privé is bovendien een puinhoop. Je kan van een verzending laten (her)leveren op een Relay Mondiale afhaalpunt. Als ik dat probeer krijg ik een foutmelding dat er geen afhaalpunt gevonden kan worden. Je kan ook laten (her)leveren op een ander adres. Als ik dat probeer, krijg ik in de postcode dropdown gewoon een twintigtal random West-Vlaamse postcodes en is het onmogelijk de door mij gewenste postcode in te geven. EDIT: en zelfs de 3de (en laatste) optie is broken, namelijk een andere leverdatum kiezen. Krijg je een pagina waar je gevraagd wordt een nieuwe datum te kiezen en er is gewoon niets om te kiezen, geen invulveld, geen dropdown, geen kalenderwidget, niets.... Ongelooflijk !
En dan ga ik het nog niet hebben over het feit dat de site vol Frans staat zelfs als je als taal NL kiest.

Totaal amateuristisch *zucht*.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Maar waarschijnlijk wel de goedkoopste...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Joe de Mannen schreef:Maar waarschijnlijk wel de goedkoopste...
Hoe Amazon hun reputatie te grabbel wil gooien met hen is me een raadsel.... https://nl-be.trustpilot.com/review/col ... guages=all
Dit belooft weinig goeds. Morgen eens bellen naar Colis Privé, maar ik zie het van hier al dat dat een even grote ramp zal zijn, met om te beginnen dat ze geen NL zullen begrijpen. Zal wel zien, maar ik denk dat dat een snelle annulering wordt.
Probleem is dat ik dus vrij lange TOSLINK en HDMI Ultra High Speed kabels nodig heb, en je die lokaal nauwelijks vindt of tegen belachelijk hoge prijzen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Tomby schreef:Hoe Amazon hun reputatie te grabbel wil gooien met hen is me een raadsel....
Goh, gewoon maken dat je de goedkoopste bent en je reputatie is totaal van geen tel meer voor het overgrote deel van de klanten. Aka de Ryanair-methode.

Amazon heeft er belang bij haar verzendingen zoveel mogelijk te diversifieren. Colis Prive is voor Amazon een nieuwe operator die dus in test zit en dat zal vroeg of laat door Amazon geëvalueerd worden. Als er een massa klachten zijn blijven die niet aan boord. Enige manier om dat uit te vinden is echter door ze te gebruiken.

Vergeet ook niet dat Amazon bij ons nog altijd veel populairder is in Wallonië dan in Vlaanderen. Colis Privé optimaliseert zich daar wellicht ook voor, gezien alles in het Frans is bij hen.

Je kan het op Amazon.fr bestellen en daar heb je de optie om een DPD punt aan te duiden (via nieuw adres selecteren). Dan komt het sowieso niet met Colis Privé :-D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

CCatalyst schreef:Vergeet ook niet dat Amazon bij ons nog altijd veel populairder is in Wallonië dan in Vlaanderen. Colis Privé optimaliseert zich daar wellicht ook voor, gezien alles in het Frans is bij hen.
Het was wel een bestelling bij amazon.nl . Ik zie in veel (negatieve) reviews van Colis Privé ook staan dat het blijkbaar PostNL is die daarmee samenwerkt. Dus mogelijk is het ook gewoon een gevolg van de miserie rond PostNL en/of extra drukte door Black Friday, Sint en Kerst, dat nu Colis Privé ingeschakeld wordt.

Hoedanook kan de miserie nu beginnen. Eens gebeld en bij wonder kon ik in elk geval een Nederlandstalige vastkrijgen. Die kon echter niets doen, is zogezegd een verkeerde scan gebeurd, en hij kon ook geen nieuwe datum vastleggen wegens een 'systeemfout', dus gerelateerd aan waarom ik ook zelf geen wijziging kon doen. Wordt nu geëscaleerd naar centraal depot die me dan gaat opbellen. Ik zie van hier al dat dat nog dagen gaat duren eer ik mijn pakket heb.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Prijsverschil tussen Amazon en Allekabels ook groot?
Al een paar keren op Allekabels besteld en is steeds vlotjes verlopen.

Bestellingen worden via Bpost geleverd.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ook frustratie rond Amazon. Maar niet zozeer over de last mile, maar gewoon hoe ze werken en leveren.
Nu ik toch Prime genomen heb (maar waarbij de eerste 2 leveringen de mist in gingen / zie eerder in deze draad waarbij 1 stuk verloren ging en in het andere pakket het verkeerde artikel zat, een boek in plaats van een kabel) toch nog eens geprobeerd, ook weer omdat ik iets snel wil hebben.
Ik bestelde maandag 2 identieke stukken. Ik zou die vrijdag ontvangen. Maar na de bestelling gebeurt er 2 dagen niets en start men de verzending pas op woensdag. Geen probleem als het maar op vrijdag aankomt denk ik dan.
Maar als ik in de tracking kijk dan komt het artikel dat ik op Amazon.nl bestelde uit de UK en moet het ingeklaard worden bij de douane en is de levering maar voor volgende week...
Ook worden de twee identieke artikels blijkbaar afzonderlijk verzonden.
Vreemd bedrijf.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Colis privé, zijn dat die dertienjarigen die zonder rijbewijs pakjes afleveren tegen een pakje kauwgom?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

R2D2 schreef:Nu ik toch Prime genomen heb
Hier vroeger ook zeer tevreden van Amazon, maar bizar genoeg ook sinds ik Prime heb al enkele voorvallen, waaronder een iPhone die gewoon verloren gegaan is... Met Prime moet ik dus blijkbaar meer geduld hebben dan zonder Prime :p.

Ondertussen belde Colis Privé mij terug. Nu zou de reden zijn dat de chauffeur teveel werk had en niet alles kunnen leveren heeft. Vraag me dan af waarom er dan als status update staat dat er een probleem was om te leveren en ik hen moest contacteren. Zou nu vandaag of ten laatste morgen geleverd worden, ben benieuwd.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”