Hey! Telecom nachtmerrie

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Een maand geleden heb ik het formulier ingevuld op de Hey! Telecom website om 1 van mijn 2 Hey! abos af te zeggen

Het komt maar niet in orde. In die maand tijd heb ik al 5 keer met hen gechat via hun site en 1 keer via Facebook. Altijd krijg ik dit exacte antwoord: "Onze oprechte excuses. Blijkbaar is er intern iets misgegaan. We hebben de kwestie geëscaleerd voor een spoedigere behandeling. Bedankt voor je geduld!"

Ik zou graag eens weten hoe hoog die gebouwen daar zijn aan de Bourgetlaan want na 6 escalaties moet dat al zéér hoog zitten. :lol:

Nee maar even serieus. Ik ben intussen weer €25 aangerekend via domiliciëring. Contact opnemen met hen heeft geen zin meer want het is ALTIJD van interne fout dit, escaleren dat. :x Of ik nu 5 keer schrijf, of 10 of 20 keer, het maakt niks uit.

Ik ben het grondig moe.

Wat ik afgelopen vrijdag al heb gedaan:
* mail naar ombudsdienst van telecom
* aangetekende zending verstuurd via Sepastop (heb gekozen voor de optie "Orange". Dat gaat naar de Bourgetlaan nr 3, wat ook het adres van Hey! is, dus met wat geluk geven ze die door aan hun dienst

Kan ik hierna nog wat doen? Domiciliëring blokkeren kan ik niet doen, aangezien ik 2 abos heb en deze op dezelfde domiciliëring staan (totaalbedrag is €50, 2 abos van €25) dus dan wordt mijn abo dat ik wél wil houden ook niet meer betaald.

Alvast bedankt!
payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 18 keer

Hier hemel en aarde moeten bewegen om BTW-nr op factuur te krijgen. Na 5 chats is mij toegezegd dat het in orde ging zijn, ik wacht met de nodige scepsis af... Maar als het dan niet in orde is ben ik er direct vandoor.
Succes, je bent in ieder geval niet alleen :?
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Gevatano schreef:* aangetekende zending verstuurd via Sepastop (heb gekozen voor de optie "Orange". Dat gaat naar de Bourgetlaan nr 3, wat ook het adres van Hey! is, dus met wat geluk geven ze die door aan hun dienst
Ik kende deze dienst niet, maar als ik het op vandaag invul, dan geven ze aan dat de aangetekende zending pas 22 november zal verstuurd worden, dus 1 week later. Ik vermoed dat je aangetekende zending ook pas op 19/11 zal verzonden worden.
Ik vind het raar dat je een andere operator kiest om op te zeggen. Indien je provider er niet tussen staat, kan je toch eenvoudig de gegevens kopiëren naar word, daar operator/adres aanpassen en dan ben je zeker dat de brief juist zal aankomen. Nu heeft je brief mijn inziens geen enkele waarde, want je krijgt een afgiftebewijs van orange, maar daar ben je geen klant, dus die moeten er verder niets mee doen... Lijkt me weggesmeten geld.

Dan kan je misschien al beter je abonnement(en) overdragen naar een andere provider en daar dan het nr opzeggen...
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Gevatano schreef:Domiciliëring blokkeren kan ik niet doen
Je kan onterecht afgehouden bedragen terugvorderen, dankzij het (bij velen onbekende) refund-recht. Binnen de 8 weken is dat zelfs op eenvoudig verzoek, en volgens mij zonder de domiciliëring zélf te annuleren.

Zie in de link de uitleg bij BNP, check 's bij jouw bank..
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/faq/ ... axes4=priv
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

phildww schreef:
Gevatano schreef:Domiciliëring blokkeren kan ik niet doen
Je kan onterecht afgehouden bedragen terugvorderen, dankzij het (bij velen onbekende) refund-recht. Binnen de 8 weken is dat zelfs op eenvoudig verzoek, en volgens mij zonder de domiciliëring zélf te annuleren.

Zie in de link de uitleg bij BNP, check 's bij jouw bank..
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/faq/ ... axes4=priv

+100
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

@payphoneuser: Alé, ben blij dat ik het niet alleen ben die te maken heeft met een belabberde klantenservice! Je scepsis is zeker op zijn plaats, ik zou er idd niet teveel van verwachten.

@jorisx: Jammer genoeg kan je de bestemmeling niet aanpassen. Wel de inhoud, maar de bestemmeling lijkt vast te zijn gezet door Sepastop. Maar ik heb het er toch maar op gewaagd, aangezien Orange toch nog altijd de eigenaar is en ze hetzelfde adres hebben. Baat het niet, dan schaadt het niet. Alle manieren zijn goed om er van af te raken pffff.

@phildww: Hartelijk dank! Ik ga het zeker eens navragen bij ING! Toen ik kloeg over de nieuwe aanrekening na opzeg bij hey! zeiden ze dat ze een creditnota zouden opmaken. Maar again; belabberde service, dus dat neem ik alvast al met een hele zoutfabriek.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

phildww schreef:
Gevatano schreef:Domiciliëring blokkeren kan ik niet doen
Je kan onterecht afgehouden bedragen terugvorderen, dankzij het (bij velen onbekende) refund-recht. Binnen de 8 weken is dat zelfs op eenvoudig verzoek, en volgens mij zonder de domiciliëring zélf te annuleren.

Zie in de link de uitleg bij BNP, check 's bij jouw bank..
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/faq/ ... axes4=priv
Maar dat is toch voor het volledige bedrag? Dus als hij 50 euro aangerekend is kan hij niet zeggen maar 25 euro terug te willen.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

springfield schreef:Maar dat is toch voor het volledige bedrag?
Ja dat klopt. Als gevolg daarvan zal Hey! een mail/brief sturen naar de klant om de niet-betaalde factuur te claimen en daarna waarschijnlijk het nummer afsluiten.

Wat de gevolgen zijn voor de ándere tel-nrs van TS weet ik ook niet meteen. Want het probleem is er niet mee opgelost, ik wou alleen aangeven dat een domiciliëring niet betekent dat je het geld niet meer kan terugvorderen.
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Vandaag een mail gekregen van de ombudsman, en de klacht is aanvaard. Hey! krijgt 10 dagen de tijd om actie te ondernemen. Hopelijk komt er nu wat schot in de zaak. Afbeelding

In de ontvangen PDF merkte ik dat ook hij zich richtte naar Orange, dus mijn aangetekende zending, ook naar Orange, blijkt dus uiteindelijk gelukkig ook geen weggegooid geld te zijn. :D
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

[Sorry voor dubbelpost, wou even een update geven]

Eindelijk is het opgelost.

Zo lang duurt dat dus; 2 dagen, als een ombudsman zich er eens mee moeit. Da's al iets helemaal anders dan 1 maand+. Zag op Twitter ook een heel boze meneer die naar @heytelecom_nl had getweet over een issue dat hij ook enkel via de ombudsman had opgelost gekregen.

Daar is serieus wat werk aan de winkel. Ik hoop maar dat er niet evenveel miserie zal zijn als ik ooit eens naar een andere provider switch met mijn 1 resterende Hey! nummer... :? Want als die nieuwe Orange Go Extreme iets interessant blijkt te zijn ga ik waarschijnlijk die nemen. Wel 1 voordeel dat het abo dan onder hetzelfde dak blijft daar bij Orange dus dat zal hopelijk wel iets makkelijker gaan. :D

Thanks voor alle replies en hulp!
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”