Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

timmermc schreef:
ub4b schreef:IDeze ondernemer is het ook beu:



Als de politici voor een bedrijf werkten, dan waren er al lang rechtzaken en ontslag - allemaal voor die 0,038%…
Dien antivaccer rmoet as zondag aan het Noord op de grond gegooid worden, boeien en ter plaatse nen shot geven :angel:

Dan nog Terzake 16/11
Bertje den ansjovis wist gisteren in de Afspraak wel heel erg goed te vertellen hoeveel van zijn personeel gevaccineerd was, heeft Bert dan een bewijsje van vaccinatie aan hen gevraagd? Of hebben ze het hem 'zomaar' wijsgemaakt.
Wettelijk mag een wetgever toch geen gegevens hierover bijhouden?
Via de arbeidsgeneesheer weten zij de percentages, maar niet wie wel of niet.

Toch keek ik op dat arbeidsgeneesheren onmiddellijke toegang tot de medische gegevens van de werknemer heeft. Dit wist ik ook niet.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

ub4b schreef:Er zijn genoeg indicaties om aan te nemen dat er veel problemen zijn met de de vax
Indicaties, aannames, assumpties, ...
Bewijs?

Maar goed, laat ons bij die "RRR" blijven waar je zo graag op hamert.
Daar wou je graag een debat ten gronde.
Laat ons dat dan ook doen.
Ik wacht nog steeds op bewijs van jouw interpretatie van dat negatief getal.
Jouw interpretatie is immers niet min hé: "gentech, DNA schade, "de slechte vax", volledig crashende immuniteit, bio-hacking, etc"
Tenzij je het debat over jouw interpretatie uit de weg wil gaan?
ub4b schreef:Een vraag voor Ordon:

Als coronavaccin van Pfizer zo veilig is, waarom vraagt EMA dan extra uitleg over hartproblemen bij geprikten?

https://www.ema.europa.eu/en/documents/ ... 021_en.pdf
Further assessment of myocarditis and pericarditis is ongoing.

Waarom wil de EMA meer onderzoek?
Daar kunnen we op terugkomen zodra jij jouw interpretatie van die negatieve RRR waarde hebt onderbouwd.
We gaan niet "effe" jouw interpretatie van de negatieve RRR uit de weg gaan.
Naar eigen zeggen had je alles al grondig doorgerekend hé. Remember?

En wil je echt weten waarom EMA die onderzoeken wil voeren: dan moet je uiteraard bij hen zijn voor het "waarom"...

Graag jouw onderbouwing van jouw interpretatie van die negatieve RRR waarde.
Tot heden heb je enkel wat simpel rekenwerk geproduceerd: een negatieve RRR waarde.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Cobra effect... dansen met Jansen :angel:
willde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2020, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Verder wel "straf" dat je u zoiets nog kan herinneren :), maanden na datum.
(Heist_175 over CCatalyst)
Wat hij zich blijkbaar niet herinnert is dat hij indertijd De Britten aan het bejubelen was met hun AstraZeneca, het was zelfs een bewijs van hoe geslaagd de Brexit wel was, hoe superieur het UK en hoe stuntelig de EU. Nu noemt hij het "brolvaccins"...
Hij heeft dat zelfs "altijd" al voorspeld :?
Toen ik destijds opmerkte dat het gevaarlijk was van de Britten om al hun eieren in één mandje te leggen werd dat weggelachen :-(
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

willde schreef: Wat hij zich blijkbaar niet herinnert is dat hij indertijd De Britten aan het bejubelen was met hun AstraZeneca, het was zelfs een bewijs van hoe geslaagd de Brexit wel was, hoe superieur het UK en hoe stuntelig de EU. Nu noemt hij het "brolvaccins"...
Dat herinner ik me wel. Dat ging namelijk over de logistieke distributie, en over het feit dat het VK toen een enorme voorsprong had op de EU inzake vaccinatie dankzij AZ. Herinner u dat dit AZ vaccin ook deels in de EU geproduceerd wordt, en het was een groot schandaal dat de EU dit vaccin exporteerde naar het VK terwijl ze voor haar eigen bevolking niet genoeg vaccins kon voorzien. Het gaat dan over de eerste maanden van de vaccinatiecampagne. Overigens heeft de EU meermaals gedreigd om die export te blokkeren, maar zoals de Britten wel konden voorspellen werd nooit de daad bij het woord gevoegd.

Over de kwaliteit van de vaccins was in die eerste maanden nog niets geweten. Ze hadden allemaal zogezegde effectiviteit in de 90% (zelfrapportage - weinig betrouwbaar). Vandaag weten we wel beter.
willde schreef:Hij heeft dat zelfs "altijd" al voorspeld :?
Al zeker sinds 4 juni gebruik ik dat woord, en zorgen over het AZ vaccin heb ik op 15 maart - 2 dagen na de uitspraken van Ramaekers - al geuit. En toen was er nog even weinig publieke data dan tijdens de uitspraken van Ramaekers, maar er rezen wel al vraagtekens omtrent het AZ vaccin omdat de VS toen weigerden dit vaccin bij hun burgers te zetten. Verder denk ik dat de kwaliteit van AstraZeneca niet zozeer aan de Brexit gelinkt is, maar de distributie zeker wel. Ook het Johnson & Johnson vaccin dat in de EU ontwikkeld werd is allesbehalve fantastisch. Het Pfizer vaccin, dat ook in de EU ontwikkeld werd, dan weer wel.
willde schreef:Toen ik destijds opmerkte dat het gevaarlijk was van de Britten om al hun eieren in één mandje te leggen werd dat weggelachen :-(
Hun cijfers en die van ons al eens vergeleken? Alhoewel er natuurlijk wel veel meer meespeelt dan enkel vaccins.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 17 nov 2021, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
willde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2020, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hun cijfers en die van ons al eens vergeleken? Alhoewel er natuurlijk wel veel meer meespeelt dan enkel vaccins.
Ze waren wel maandenlang bij de koplopers in Europa, toen gebruikte je dat argument niet. Er staan trouwens nog altijd ziekenwagens aan te schuiven aan de Britse ziekenhuizen.
Je kan misschien ook de US aanhalen: maanden een grote schande, nu "beter" dan wij.
Ik kan daar allemaal weinig uit afleiden (wat met bijvoorbeeld de cijfers van Zweden), maar voor jou is alles meteen duidelijk, want alles is politiek...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

nieuwe maatregelen en uiteraard op zijn belgisch
ik kijk al uit naar de mondmaskerhuwelijksfoto's :)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

willde schreef:Ze waren wel maandenlang bij de koplopers in Europa, toen gebruikte je dat argument niet.
Ik heb zeker kritiek gegeven op bepaalde beslissingen van Boris want die waren niet allemaal de juiste. Dat het VK de "Zweedse" aanpak aanhield tot de dag dat Boris zelf op de ICU beland was en toen plots van strategie veranderd is, dat zijn we ook niet vergeten.
willde schreef:Er staan trouwens nog altijd ziekenwagens aan te schuiven aan de Britse ziekenhuizen.
Ja, moet ik ook foto's gaan maken aan de Britse ziekenhuizen van het tegendeel :roll:
willde schreef:Je kan misschien ook de US aanhalen: maanden een grote schande, nu "beter" dan wij.
Niet bepaald want daar is men weer veel te laks aan het worden en staat men dankzij Halloween aan de vooravond van een vijfde golf, zeker met Thanksgiving in het verschiet. Biden bezorgt even weinig oplossingen en daadkracht als zijn voorganger inzake.

Overigens vechten ouders daar voor het recht van hun kind voor het mogen dragen van een mondmasker op school, omdat Republikeinse staten zulks verbieden. Net als onze Ben Weyts.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

CCatalyst schreef:
Overigens vechten ouders daar voor het recht van hun kind voor het mogen dragen van een mondmasker op school, omdat Republikeinse staten zulks verbieden. Net als onze Ben Weyts.
Weyts is een slechte minister daar is iedereen het over eens maar hij verbiedt niet dat kinderen een mondmasker mogen dragen. Hij is tegen de verplichting ervan wat iets helemaal anders is.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Mij viel recent op dat de vaccins enkel nog symptomatisch werken:

https://www.hln.be/buitenland/boosters- ... ~a444637f/
Dat veranderde als de booster werd toegediend. Wie eerst twee prikken met het vaccin van AstraZeneca had gekregen, zag een toename van de bescherming tegen een symptomatische infectie van 44 naar 93 procent. Wie twee dosissen Pfizer had gekregen, zag dat cijfer van 62,5 naar 94 procent gaan.
De vaccin 1.0 gaat den delta niet uitroeien, en daardoor krijg je enkel een symptomatische werking. Het vaccin is dus niet langer een vaccin maar een preventief geneesmiddel. Het roeit de ziekte niet uit, maar vermindert de symptomen.

Ivm die negatieve RRR's ga je nadenken of er toch niet iets fout is met de vax ... wel de ADR's van de corona vaccins overstijgen al alle andere vaccins sinds eind de jaren 60 tot nu. En bizar toch dat dit nooit in het nieuws komt. Is er zwijgplicht?
FB_IMG_1637158920532.jpg
(75.65 KiB) Nog niet gedownload
Voor mensen zoals Ordon is er dan nog steeds niks aan de hand, vooral niks achter zoeken, en zolang ge niet met keiharde bewijzen komt, is er niks aan hand.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames als het aantal patiënten op intensieve zorg is de voorbije twee weken bijna verdubbeld.
Om een totale overbelasting van het gezondheidssysteem te vermijden en het onderwijs en onze economie zo normaal mogelijk te laten functioneren, heeft het Overlegcomité een reeks beschermingsmaatregelen genomen.

1. Veilige afstand en beperking sociale contacten

Het is absoluut belangrijk dat mensen de basisregels respecteren waarmee we de verspreiding van het coronavirus kunnen tegengaan.
Het gaat met name om het respecteren van de veilige afstand van 1,5 meter en het beperken van het aantal sociale contacten.
Het Overlegcomité beveelt ten zeerste aan om de sociale contacten maximaal te beperken en deze bij voorkeur buiten te laten doorgaan.

2. Brede mondmaskerplicht

Er komt een brede mondmaskerplicht. Zo dient het mondmasker verplicht te worden gedragen in de volgende situaties:
- in de besloten ruimtes van het openbaar vervoer en het georganiseerd collectief vervoer;
- bij de medische en niet-medische contactberoepen;
- in zorginstellingen;
- in inrichtingen en plaatsen waar horeca-activiteiten worden uitgeoefend;
- bij evenementen, zowel indoor als outdoor en ongeacht de grootte van het evenement;
- in winkels en winkelcentra;
- in publiek toegankelijke ruimtes van bedrijven, overheidsbesturen;
- in publieke gebouwen en gerechtsgebouwen;
- in bibliotheken, spelotheken en mediatheken;
- in publiek toegankelijke ruimtes van de inrichtingen behorende tot de culturele, feestelijke, sportieve, recreatieve en evenementensector;
- in fitnesscentra
- in gebouwen voor de erediensten.

De mondmaskerplicht geldt vanaf de leeftijd van 10 jaar. Wat het onderwijs betreft, beslissen de gemeenschappen of zij een mondmaskerplicht voor kinderen jonger dan 12 willen invoeren.
Het mondmasker mag enkel occasioneel worden afgezet om zittend te eten en te drinken, en wanneer het dragen ervan onmogelijk is omwille van de aard van de activiteit, bijvoorbeeld tijdens het sporten.

3. Covid Safe Ticket+

Het Covid Safe Ticket is een bewijs van volledige vaccinatie, van een recente negatieve PCR-test of van een herstelcertificaat. Het Ticket geeft toegang geeft tot bijvoorbeeld evenementen en de horeca.
Het Overlegcomité beslist dat op plaatsen en evenementen waar het Covid Safe Ticket van toepassing is, ook het mondmasker verplicht wordt. Dus Covid Safe Ticket + mondmasker.
Het Covid Safe Ticket + mondmasker wordt verplicht voor:
- publieke evenementen en private bijeenkomsten met meer dan 50 personen binnen of meer dan 100 personen buiten,
- horeca (incl. privé-bijeenkomsten die er plaats vinden),
- schouwburgen, concertzalen, musichalls, cabarets en andere accommodaties voor podiumkunst, culturele centra en multifunctionele zalen voor culturele activiteiten, indoor circus, cinema's, musea en (indoor) pret- en themaparken.

Discotheken en dancings die geen verplichte mondmaskerdracht willen toepassen, moeten hun bezoekers verplichten het Covid Safe Ticket te combineren met een zelftest ter plaatse. Dus Covid Safe Ticket + zelftest.

4. Verplicht telewerk

Telewerk wordt verplicht in de privésector en bij alle openbare besturen, tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de functie of de continuïteit van de bedrijfsvoering. Per personeelslid is één terugkeerdag per week mogelijk. Vanaf 13 december wordt het aantal terugkeerdagen opgetrokken naar maximaal twee per personeelslid.
Dit moet bijdragen aan het verminderen van het aantal contacten, ook op het openbaar vervoer.
Er moet een maandelijks elektronisch register bijgehouden worden dat ter beschikking gesteld wordt via het portaal van de sociale zekerheid.

5. Veralgemeende extra vaccinatie

Voor iedereen die volledig gevaccineerd is, komt er zo snel mogelijk een extra vaccinatie of boosterprik.
Een bijkomende vaccinatiedosis was al voorzien voor een aantal doelgroepen, waaronder 65-plussers, personen met verminderde immuniteit of zij die werden ingeënt met Johnson & Johnson. Nu zal ook de rest van de bevolking in aanmerking komen voor een extra prik.

Voor de 5 tot 11-jarigen zal de vaccinatie zo snel mogelijk opgestart worden, indien gunstig advies van de Hoge Gezondheidsraad en het Comité voor Bio-Ethiek en na goedkeuring van het Europees Geneesmiddelen Agentschap en op vrijwillige basis.

6. Ventilatie

Om de luchtkwaliteit in scholen en bedrijven goed op te volgen, vraagt het Overlegcomité aan de regionale ministers van Onderwijs en Werk om ervoor te zorgen dat er versneld en veralgemeend CO2-meters komen in alle lokalen van scholen en bedrijven waar veel mensen samenkomen.

Deze maatregelen zullen ingaan op 20 november 2021 en gelden tot 28 januari 2022. Begin januari komt het Overlegcomité samen om de maatregelen te evalueren.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

ub4b schreef:wel de ADR's van de corona vaccins overstijgen al alle andere vaccins sinds eind de jaren 60 tot nu. En bizar toch dat dit nooit in het nieuws komt. Is er zwijgplicht?
Heeft lang geduurd eer dat tabelletje boven kwam. Dat is dus niet bizar. In de 60-70-80ies was er niet zo'n massale registratie. Van de oudere vaccins kennen we ook alle bijwerkingen en worden er dus amper of geen meldingen gedaan. Want dat is niet relevant meer.

75% van die covid-vaccin "ADRs" is bullshit zoals roodheid en pijn op de plek van injectie.
En het allergrootste probleem: die reporting platformen zijn open voor iedereen. Maw alle hypochonders kunnen daar gewoon bullshit op melden wat dan in de statistieken wordt meegenomen. Ze voelen zich wat mottig en denken dat ze het aan hun tikker hebben.

Maw, compleet waardeloze statistieken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

powaq schreef:Maw, compleet waardeloze statistieken.
neen, gezien iedereen dit ook kan rapporteren voor alle andere vaccins

er zal dus X procent bullshit tussen zitten

VAERS kan je trouwens zo downloaden, voor de mensen die graag rekenen:

https://vaers.hhs.gov/eSubDownload/inde ... taCSVS.zip
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Zucht.
Neither VigiAccess nor VigiBase shows confirmed side effects, as some social media users claimed.
“Neither WHO or UMC vets the reports of suspected side effects in VigiBase (shown in VigiAccess) upon submission,” Helena Skold, VigiBase Manager at Uppsala Monitoring Centre, said in an email. “The nature of spontaneous reporting however, makes it very difficult to prove that reports are falsified as reporters are often anonymous.”

Skold said the process of maintaining the database is largely automated and very permissive because there are so many reports to handle.

“We only do a basic validation to confirm that the minimum required information is included,” she said.

A disclaimer on the website says “VigiAccess cannot be used to infer any confirmed link between a suspected side effect and any specific medicine.”

Skold further confirmed to the AP that it is not possible to draw any conclusions about the safety of a medicinal product just from looking in VigiAccess.
https://apnews.com/article/fact-checking-115845554856
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Skold further confirmed to the AP that it is not possible to draw any conclusions about the safety of a medicinal product just from looking in VigiAccess.
Zucht fact checkers betaald door de industrie om alle bad publicity af te zwakken of belachelijk te maken.
Toevallig is er nooit bewijs, de uitkomst is altijd voorspelbaar.

Als je echter de moeite zou doen om naar bvb de VAERS bestanden te kijken dan zou je zien dat er veel meer datapoints zijn, dan alle eerdere jaren.

Dus de metadata toont wel aan dat er een probleem is. Klassieke vaccins waren al lang van de markt gehaald met zulke cijfers.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 17 nov 2021, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ok dan zijn we uitgepraat hé :)
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

ub4b schreef:Ivm die negatieve RRR's ga je nadenken of er toch niet iets fout is met de vax
Ik wacht nog steeds op bewijs van jouw interpretatie van dat negatief getal.
Jouw interpretatie is immers niet min hé: "gentech, DNA schade, "de slechte vax", volledig crashende immuniteit, bio-hacking, etc"
Tenzij je het debat ten gronde over jouw interpretatie uit de weg wil gaan?
ub4b schreef:wel de ADR's van de corona vaccins overstijgen al alle andere vaccins sinds eind de jaren 60 tot nu. En bizar toch dat dit nooit in het nieuws komt. Is er zwijgplicht?
FB_IMG_1637158920532.jpg
En je blijft maar ongefundeerde zaken insinueren...
De gegevens staan open bloot op hun website.
Kom jij af met "zwijgplicht"...
Lees eerst eens de uitgebreide disclaimer op VigiAccess in plaats van een plaatje te plukken van het internet.
Normale mensen weten dat het aantal ADR (adverse drug reactions) meldingen niet alarmerend hoeft te zijn.
ub4b schreef:Voor mensen zoals Ordon is er dan nog steeds niks aan de hand, vooral niks achter zoeken, en zolang ge niet met keiharde bewijzen komt, is er niks aan hand.
En intussen mij schofferen, op de man spelen, mij ongenuanceerde standpunten opspelden.
ub4b schreef:Mijn voorstel: terug toegang tot het volledige forum zoals andere leden

Ik heb geen zin meer in corona discussies (wat de reden was waarom ik in dat subforum geen toegang meer heb), dus zal daar niet reageren. Doe ik dat wel, ban mij dan volledig van het forum. Corona is voor mij nu een verloren zaak om hier nog tijd in te steken.

Maar er zijn topics zoals de uit de hand lopende electriciteitskosten, waar ik graag ook zou reageren.
Lijkt me duidelijk.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ordon schreef:En intussen mij schofferen, op de man spelen, mij ongenuanceerde standpunten opspelden.
Zegt de man die mij een domme gans noemt ....


Doordenkertje:

Als er geen conclusies mogen getrokken worden uit VAERS / Eudravigilance en alle andere bijwerkingendatabases, wat is dan het nut dat deze bestaan? Waarom zetten overheden deze op, want volgens de fact checkers is er zogezegd nooit bewijs van enig verband te vinden ....
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

ub4b schreef:
Ordon schreef:En intussen mij schofferen, op de man spelen, mij ongenuanceerde standpunten opspelden.
Zegt de man die mij een domme gans noemt ....
Dit waren mijn woorden:
ordon schreef:Maar ik zal de tijd nemen om jouw "rekenwerk" eens te bekijken.
Gedetailleerd hé.
Gene zever, en alle parameters meenemen.
Niet domweg wat optellen en aftrekken als een domme gans hé.
Het volledig bericht staat hier.
Dat jij deze anders interpreteert is een ander paar mouwen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ordon schreef:
ub4b schreef:
Ordon schreef:En intussen mij schofferen, op de man spelen, mij ongenuanceerde standpunten opspelden.
Zegt de man die mij een domme gans noemt ....
Dit waren mijn woorden:
ordon schreef:Maar ik zal de tijd nemen om jouw "rekenwerk" eens te bekijken.
Gedetailleerd hé.
Gene zever, en alle parameters meenemen.
Niet domweg wat optellen en aftrekken als een domme gans hé.
Het volledig bericht staat hier.
Dat jij deze anders interpreteert is een ander paar mouwen...
Je vraagt een onmogelijk bewijs. Sciensano levert niet de data om alle parameters mee te kunnen nemen en dat weet je maar al te goed. Het enige wat jij nu probeert te doen, is mij bezig te houden, om mij dan nadien opnieuw te kunnen ridiculiseren, want je doet niks anders.

Verder is de RRR wat het is, berekend met de officiële formules, die jij weglacht als:
Tot heden heb je enkel wat simpel rekenwerk geproduceerd: een negatieve RRR waarde.
Het is niet mijn formule, maar het is wel een marketing getal wat vaccinfabrikanten gebruiken. Zij hebben niet het alleenrecht om hiermee te rekenen.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Jij maakt harde claims.
Jij maakt mensen bang.
Doch je kan niet het bewijs leveren van je claims.
En het zijn niet de minste hé: "gentech, DNA schade, "de slechte vax", volledig crashende immuniteit, bio-hacking, etc"
Dat zijn geen onschuldige faits divers hé.

Je zegt een debat ten gronde te willen voeren.
Je speelt diverse berichten op de man.
Doch in concreto blijf je in gebreke om een debat ten gronde te voeren.

Dixit.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ordon schreef:Jij maakt harde claims.
Jij maakt mensen bang.
Doch je kan niet het bewijs leveren van je claims.
En het zijn niet de minste hé: "gentech, DNA schade, "de slechte vax", volledig crashende immuniteit, bio-hacking, etc"
Dat zijn geen onschuldige faits divers hé.

Je zegt een debat ten gronde te willen voeren.
Je speelt diverse berichten op de man.
Doch in concreto blijf je in gebreke om een debat ten gronde te voeren.
Je beweerde ook dat ik de RRR niet had uitgerekend, nochthans stond die gewoon op het forum. Je valt dus mensen aan om aan te vallen ...

Ik kan wel degelijk het bewijs leveren:

Gentech bewijs "gene therapy", Bayer topman:


Bio-hacking:
https://berthub.eu/articles/posts/rever ... r-vaccine/
So in the BioNTech/Pfizer vaccine, every U has been replaced by 1-methyl-3'-pseudouridylyl, denoted by Ψ. The really clever bit is that although this replacement Ψ placates (calms) our immune system, it is accepted as a normal U by relevant parts of the cell.

In computer security we also know this trick - it sometimes is possible to transmit a slightly corrupted version of a message that confuses firewalls and security solutions, but that is still accepted by the backend servers - which can then get hacked.
Dit is een vorm van bio hacking omdat het immuunsysteem om de tuin geleid wordt om de vax te accepteren.

DNA Schade: er is een studie die aantoont dat de spike dna schade veroorzaakt, en gezien de mRNA vaccins die spike ook aanmaken, is er dus een vermoeden dat mRNA die ook uitlokt. De slechte RRR's in de UK zijn een serieuze indicatie die niet wegglachen mag worden. Meer onderzoek is wel nodig gezien het laatste woord daarover nog niet gezegd is. Daarom roep ik op tot voorzichtigheid ipv roekeloos en domweg iedereen te vaxxen.

Als er dan toch long term bijwerkingen zijn zoals potentieel dalende immuniteit en DNA schade, dan zijn dit geen onschuldige faits divers, maar eerder iets richting genocide. Zulke mensen die dit beslisten wil ik voor een tribunaal berecht zien worden, indien dit zou uitkomen.

[youtube]-SYL-iU0E9Q[/youtube]

Daling immuniteit dan nog ontdekt door een ander lid, staat in officieel UK rapport:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 31#p896132

en slechte vax: het werkt blijkbaar totaal anders dan hoe het ons verkocht werd, moet ik mijn oproepbrief er even bijhalen om de claims met de huidige realiteit te vergelijken ;)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

ub4b schreef:en gezien de mRNA vaccins die spike ook aanmaken, is er dus een vermoeden dat mRNA die ook uitlokt
m-RNA is niet in staat om eiwitten te synthetiseren. Het zijn onze ribosomen in onze cellen die het spike eiwit aanmaken, met het stukje m-RNA als code dat in het vaccin gestopt is. Het gaat trouwens enkel over Pfizer en Moderna.

Ik ben ook nog geen studie tegen gekomen die zou aantonen dat deze vaccins 'DNA-schade' zouden veroorzaken. Het zou mij ook verwonderen omdat m-RNA lichaamseigen of niet, niet tot in een celkern komt en niet in staat is om in basen paren te gaan ingrijpen. We hebben het hier dus ook niet over gen therapie, wat Stefan Oelrich ook mag beweren, omdat het hier dus niet gaat over verandering in het gast DNA wat ik ook niet in de 'bio hacking' bijdrage terug vind. Auteur gebruikt die term om een vergelijking te maken met een computer...

Edit :
De in vitro studie over de invloed van het S-eiwit op DNA reparatie in immuuncellen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8538446/ is wel interessant maar heeft niks te maken met, of toont geen DNA schade aan door zowel enig vaccin of S-eiwit.
De conclusie is eerder in de trend van dat we misschien beter S-eiwit fragmenten in de vaccins zouden steken. Beter nog zou zijn, meerdere targets.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

We zijn weer aan het rekenen.

UK rapport, pagina 20
https://assets.publishing.service.gov.u ... eek_45.pdf

We vergelijken de niet-gevaccineerden met mensen die minstens één prik hebben gehad.
uk-doden-pdf.png
(82.16 KiB) Nog niet gedownload
Zonder correctie voor hun relatief aandeel in de bevolking:

Doden binnen de 28 dagen na een positieve test:

Gevaccineerden met minstens één prik: 2822
Niet gevaccineerden: 587

Week 44 loopt tot Zondag, November 7, 2021, en dan had 74,8% minstens één prik:
onedoze.png
(27.68 KiB) Nog niet gedownload
Zelfs al corrigeer je voor het lager aandeel niet-gevaccineerden (de VRT/knikker logica), dan moet je dus bij benadering x3 doen bij de niet-gevaccineerden (x 2,97)

Gevaccineerden met minstens één prik: 2822
Niet gevaccineerden: 587 * 2,97 = 1743

Voor het risico "covid doden binnen de 28 dagen na een positieve test" kan je nu zelf uitrekenen dat de RRR negatief is. In dit geval schaadt het vaccin dus meer dan dat het baat. Dat dit voor sommigen misschien een simplistisch cijfervoorbeeld lijkt, verandert niks aan de zaak.

PS: Deze cijfers met zoveel detail in de breakdown, zullen we nooit van ScienSano krijgen.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Van die 2800+ doden zijn er 2200+ boven de 70 jaar … de statistiek dat die dan gevaccineerd of niet zijn heeft imho een pak minder waarde en kan je niet 1:1 meenemen.

In diezelfde leeftijdsgroep is ook een vergelijkbaar percentage niet-gevaccinneerden overleden, terwijl net die groep een veel groter aantal gevaccinneerde en vs niet zal hebben, dus zelfs die gemiddelde factor 2,97 is niet correct om te gebruiken.

M.a.w. zoals Ordon stelt, je rekent gewoon wat getalletjes bijeen als een domme gans.

Lees misschien ook eens de eind conclusie in dat UK rapport dat je zelf post ? Of denk je beter te weten dan de auteurs daarvan ?

Bangmakerij en foute info spuien als waarheden … de mods zouden hier beter eens op ingrijpen ipv dit te beschouwen als een welles/nietes spelletje !!!

PS: Ik ga me verder blijven onthouden om inhoudelijk te reageren in dit forum topic, maar zulke in het oog springende misinformatie kon ik echt niet zomaar naast me leggen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Sasuke schreef:Van die 2800+ doden zijn er 2200+ boven de 70 jaar … de statistiek dat die dan gevaccineerd of niet zijn heeft imho een pak minder waarde en kan je niet 1:1 meenemen.
Die mensen tellen niet voor jou? Het zijn net die leeftijden die we zo moesten beschermen, die de vax zo snel mogelijk moest krijgen. En nu tellen ze niet meer?
Sasuke schreef: In diezelfde leeftijdsgroep is ook een vergelijkbaar percentage niet-gevaccinneerden overleden, terwijl net die groep een veel groter aantal gevaccinneerde en vs niet zal hebben, dus zelfs die gemiddelde factor 2,97 is niet correct om te gebruiken.
Waar staat dat, want wat jij beweert klopt niet.
Die 2.97 is voor de volledige sample size gevaccineerden (min. 1x geprikt) vs niet gevaccineerden te normaliseren. Op dat niveau maakt de breakdown per leeftijd niet meer uit.

Bij de farma studies zitten er ook meerdere leeftijden door mekaar in de test- en controlegroep - die beide even groot horen te zijn, de RR is daar ook voor gans de testgroep en gans de controlegroep, en de RRR op basis van een formule met RR's van die twee groepen. Uw punt?

Sasuke schreef: M.a.w. zoals Ordon stelt, je rekent gewoon wat getalletjes bijeen als een domme gans.
Weer een ad-hominem ... de waarheid kwetst en dan schiet de cognitieve dissonantie in gang ...

Jouw logica volgende: de RRR is bij gevolg dan ook een domme formule in jouw ogen, want om de RRR te berekenen, moet je eerst die domme getallen berekenen. En de vaccinmakers gebruiken ook diezelfde domme RRR formule met diezelfde domme RR getallen .... voor hun (domme?) marketing.
DirkJan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 20 apr 2017, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

quovadis schreef: Weyts is een slechte minister daar is iedereen het over eens
Lol. Verkiezingen afwachten zou ik zeggen. Weyts de eerste die de puinhoop van de CD&V probeert op te kuisen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik post voor ub4b even een conclusie van een ander (lekker vaag he :banana: )
De berekening zoek je zelf maar op, het gaat over Belgie.
Afgezet tegen de populatie binnen hun groep krijgen we dan een verhouding van 39 ziekenhuisopnames per miljoen gevaccineerden en 192 ziekenhuisopnames per miljoen niet-gevaccineerden.
En begin nu maar te wenen dat deze cijfers komen van mensen die liegen en van mensen die met de overheid meeheulen om ons allemaal tot zombies te maken.

Het houdt steek hoor, we kunnen geen auto of electronika meer kopen wegens het zogenaamde 'chiptekort' ah ja, want die zitten allemaal in de vaccins.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Joe de Mannen schreef:Ik post voor ub4b even een conclusie van een ander (lekker vaag he :banana: )
De berekening zoek je zelf maar op, het gaat over Belgie.
Afgezet tegen de populatie binnen hun groep krijgen we dan een verhouding van 39 ziekenhuisopnames per miljoen gevaccineerden en 192 ziekenhuisopnames per miljoen niet-gevaccineerden.
En begin nu maar te wenen dat deze cijfers komen van mensen die liegen en van mensen die met de overheid meeheulen om ons allemaal tot zombies te maken.

Het houdt steek hoor, we kunnen geen auto of electronika meer kopen wegens het zogenaamde 'chiptekort' ah ja, want die zitten allemaal in de vaccins.

J.
LOl een quote uit een HLN artikel van 29 oktober, een éénmalige data point

Eerst was het meer dan de helft, dan 70% en dan in sommige ziekenhuizen lag het vol met gevaccineerden (en dit was op enkele weken de evolutie)
https://atv.be/nieuws/gza-ziekenhuizen- ... ten-128526

Het huidige percentage gevaccineerden bij de ziekenhuisopnames daar kunnen we enkel naar raden, sciensano publiceert ze niet
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf

Dus waarom misleid je mensen met verouderde stats?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

DirkJan schreef:
quovadis schreef: Weyts is een slechte minister daar is iedereen het over eens
Lol. Verkiezingen afwachten zou ik zeggen. Weyts de eerste die de puinhoop van de CD&V probeert op te kuisen.
door er een nog grote puinhoop van te maken?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

@ ub4b : Je moet oppassen met een aantal zaken niet te extrapoleren en sorry dat ik het schrijf, soms verkeerd interpreteert. Neem nu die studie over de invloed van het S-eiwit op het vermogen van cellen om DNA te repareren.
Je haalt daar terecht een element aan dat het waard is om te onderzoeken maar misbruikt dat dan om direct te gaan roepen dat de vaccins DNA zouden beschadigen wat pertinent niet aangetoond is. Op die manier beschadig je sereen onderzoek naar mogelijke lange termijn bijwerkingen van de vaccins op een ogenblik dat daar weinig publiek vatbaar voor is. Voorts zou ik de discussie over de getallekes van de gevaccineerden links laten liggen want je komt daar geen meter in vooruit, integendeel. Doe je zelf dus een plezier.

Om terug op die studie te komen, wat heeft men proberen aantonen :
Ons DNA kan door verschillende factoren beschadigd geraken, zoals straling, chemische producten, verkeerde kopij bij celdeling,... Ons lichaam heeft daarvoor verschillende mechanismen, zeg maar eiwitten, die dit corrigeren of tegen gaan. Wat deze studie probeert te onderzoeken is in hoeverre het S-eiwit van SARS-CoV-2 die mechanismen zou verstoren. Daarvoor moeten twee dingen in het onderzoek aangetoond worden:

1. Het S-eiwit van SARS-CoV-2 kan voorkomen in de celkern van menselijke cellen (daar waar dus ons DNA zit)
==> Dat heeft men kunnen aantonen bij in vitro opstellingen, dus niet in het lichaam.

2. In hoeverre heeft dit S-eiwit invloed op het vermogen van die cellen om, welke reden dan ook, beschadigd DNA te herstellen.
==> Ook hier in dezelfde in vitro opstellingen heeft men ontdekt dat het volledige S-eiwit de mechanismen die DNA herstellen kan vertragen. Niet in alle opstellingen.

Men gaat er dus van uit dat het S-eiwit deze mechanismen kan vertragen en vraagt zich af of het niet beter zou zijn om met fragmenten van het S-eiwit te werken om dit uit te sluiten. Vraag is dan of er nog genoeg responswerking zou zijn. Meer zegt die studie niet en al zeker niet dat vaccins op basis van het S-eiwit het DNA van onze cellen zou beschadigen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

@petrol242 uiteraard begrijp ik dat het om een proefbuisopstelling gaat, maar tegelijkertijd ook dat er meer onderzoek nodig is.
Anderzijds werden de vaccins nooit op carcinogeniteit en op genotoxiciteit getest, omdat het niet snel genoeg op de markt kon komen.

ZIjn er andere (niet-corona) vaccins waarvan de werking al na een paar maand afneemt?

Het feit dat de RRR zo negatief is (en ook in België stilaan begint op te duiken bij de 65+), zint mij totaal niet. Ik heb trouwens theexpose.uk betrapt op een rekenfout, zij kwamen aan 4:1 op basis van dezelfde tabel die ik vandaag toonde, maar ze corrigeerden niet voor de sample size. Zij die denken dat ik zomaar alles slik als zoete koek hebben het grondig mis.

Overheden zullen er uiteraard alles aan proberen doen om de narrative zodanig te manipuleren, dat er altijd wel een uitleg is om die slechte cijfers af te zwakken. Ik denk niet dat we op een punt staan dat ze gaan toegeven dat de vaccinaties niet werken zoals gepromoot werd in onze oproepbrief.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Maar het is ook meer dan alleen maar een proefbuisopstelling. Je maakt de verkeerde conclusie over het resultaat van het onderzoek. Wees daar voorzichtig mee.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Sommigen hebben echt tijd te veel...
Het is nogal wiedes dat meer gevaccineerden dan niet gevaccineerden sterven... Alle 65+ers met een risicoprofiel zijn gevaccineerd. Van de jongeren zonder aandoeningen veel minder, omdat ze er (terecht) van uit gaan dat ze beter gewapend zijn.
Maar om nu stellen dat die ouderen sterven omwille van een vaccin is wat ver gezocht. Volgens mij hadden ze daags tevoor ook wel een dafalganneke genomen. Of misschien zelfs een biefstuk gegeten!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

DirkJan schreef:
quovadis schreef:Weyts is een slechte minister daar is iedereen het over eens
Lol. Verkiezingen afwachten zou ik zeggen. Weyts de eerste die de puinhoop van de CD&V probeert op te kuisen.
Net zoals hij De Lijn heeft opgekuist? :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
DirkJan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 20 apr 2017, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Dizzy schreef:
DirkJan schreef:
quovadis schreef:Weyts is een slechte minister daar is iedereen het over eens
Lol. Verkiezingen afwachten zou ik zeggen. Weyts de eerste die de puinhoop van de CD&V probeert op te kuisen.
Net zoals hij De Lijn heeft opgekuist? :lol:
Welke gek denkt nu dat openbaar vervoer met bussen de toekomst is. Centrum rechts in VL wil helemaal geen openbaar vervoer georganiseerd door de overheid. En terecht.
quovadis schreef: door er een nog grote puinhoop van te maken?
Nee, door het niveau terug te verhogen. Slecht nieuws natuurlijk voor diegenen die tegen excelleren in de maatschappij zijn natuurlijk. Slecht nieuws voor links m.a.w.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

1. Wie kan mij een eminentie opnoemen die er nog geen mesthoop van gemaakt heeft ? Het tegenovergesteld zou in België een unicum zijn.

2. Deze maatregelen: opnieuw te laat en te weinig doortastend (lees verregaand).

Besluiten:

1. De politiek moet het meer en meer hebben van plat populisme. Logisch, want anders hebben ze niets meer te bieden.

2. Wie stoot zich 4X aan dezelfde steen? Blijbkaar maar één diersoort: "mens" genaamd.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

DirkJan schreef: Nee, door het niveau terug te verhogen. Slecht nieuws natuurlijk voor diegenen die tegen excelleren in de maatschappij zijn natuurlijk. Slecht nieuws voor links m.a.w.
Nochtans is het niveau er alleen maar op achteruit blijven gaan onder Weyts en is hij ook niets aan het doen om dit om te keren jammer genoeg
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

DirkJan schreef:
Dizzy schreef:
DirkJan schreef:
quovadis schreef:Weyts is een slechte minister daar is iedereen het over eens
Lol. Verkiezingen afwachten zou ik zeggen. Weyts de eerste die de puinhoop van de CD&V probeert op te kuisen.
Net zoals hij De Lijn heeft opgekuist? :lol:
Welke gek denkt nu dat openbaar vervoer met bussen de toekomst is. Centrum rechts in VL wil helemaal geen openbaar vervoer georganiseerd door de overheid. En terecht.
quovadis schreef:door er een nog grote puinhoop van te maken?
Nee, door het niveau terug te verhogen. Slecht nieuws natuurlijk voor diegenen die tegen excelleren in de maatschappij zijn natuurlijk. Slecht nieuws voor links m.a.w.
Er is hier een topic over de omschakeling van conventionele wagens naar elektrische en daarbij komt dit probleem ter sprake. Door de stijging van autobezit zal een toenemend aantal mensen geen wagen meer kunnen/willen betalen. Er is dus nood aan een alternatief. Uiteraard zijn er mensen die liefst alles uitverkopen aan de privé. Dat model zou men dus ook graag zien voor het OV. Weyts heeft De Lijn gewoon laten verrotten zodat deze piste logischer lijkt.

We zien dat ook in de zorg die nu ook dreigt verder geprivatiseerd te worden. Het geld gaat dan naar investeerders ipv naar zorg, wat een verbetering :roll:

En waar heeft Weyts het niveau dan wel verhoogd? Excelleren wordt hoe langer, hoe meer een probleem zeker in de sector van Weyts (onderwijs). Niet verrassend voor iemand die ook niet bepaald excelleerde tijdens zijn lange studententijd waarbij hij excelleerde in blijven zitten. Iets waar hij eigenlijk nu nog altijd in excelleert :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

heeft uiteraard niets met de te lage vaccinatiegraad te maken maar ligt aan 1001 niet medisch gerelateerde zaken
https://www.ad.nl/buitenland/oostenrijk ... ~a9d3f113/
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”