Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

't ja .... "may behave differently"

Assumpties om de negatieve RRR te proberen verklaren ?
Net zoals de knikkervoorbeelden en de VRT simplificaties met hun animaties. Downplay en minimaliseer alles, en laat de mensen geloven dat de vax nog goed werkt ...

En ivm theexpose.uk -> ik heb al veel langer de berekening gepost op basis van de UK PDF's (de naakte getallen dus), voordat ik die site vond. Ik kwam aan -42%, en dacht dat ik me had misrekend. Heb dan nog een paar keer opnieuw gerekend en kwam steeds aan die -42%. Nadien vond ik dan twee andere sites die ook aan die gelijksoortige getallen kwamen voor de RRR van recente weken. Wat ik niet verwacht had, was dat het in Mei nog erger was.

Don't shoot the messenger.

Tijd zal uitwijzen wie gelijk had, maar als de RRR verder keldert ziet het er niet zo goed uit voor gevaccineerden.
Hopelijk voor de vax believers wordt de RRR een getal tussen 0 en 100%, als het niet baat dan schaadt het niet - maar ik denk dat het anders gaat uitlopen.

Dus erg benieuwd naar de volgende sciensano latest weekly, hoe het evolueert.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Je kan gaan minimaliseren maar het is uiteraard veel meer dan dat. Doorloop het forum eens? Ik weet het, niet simpel, maar er zijn uitspraken die toch je nekharen doen omhoog gaan. Ook waar sommige politici van dromen. Dit is stigmatisering en pure discriminatie op basis van medische gegevens en het weigeren van een experimenteel medicijn.

Een paar voorbeelden :

* Niet gevaccineerden zijn egoïsten
* Niet gevaccineerden financieel laten opdraaien voor hun zorg
* Tot zelfs uitsluiten van zorg!
* Een minderheid in lockdown steken, zeg maar huisarrest cfr Oostenrijk
* Niet gevaccineerden uitsluiten van het nachtleven, (VDB) wat dat ook mag zijn
* De Croo : "Deze epidemie is een epidemie van niet-gevaccineerden aan het worden.”
* Niet gevaccineerden de toegang tot de werkvloer ontzeggen
...
En dat allemaal op basis van een niet verplicht vaccin. Tja. Misschien kunnen we de niet gevaccineerden al voor dat ze besmet zijn de ratel in de hand duwen?
Het is niet omdat er mensen zijn die dwaze uitspraken doen op een forum dat dit de gangbare mening is of officieel beleid.

Mensen die enkel voor zichzelf kiezen egoïsten noemen is gewoon juist, een feit ipv een vergissing. Ingaan tegen de gezondheid van anderen en de zorg onnodig belasten is gewoon asociaal gedrag. Een maatschappij is niet verplicht te applaudisseren voor asociaal gedrag en kan er ook gevolgen aan koppelen.

De lockdowns hebben we gehad, ze waren er voor iedereen, niemand vond ze leuk. Nu is er de kans gegeven om terug te vechten tegen het virus maar dat weigeren sommigen. OK, dan is het toch de logica zelve dat de groep die wel meedoet het niet meer pikt dat asociale egoïsten even hun eisen komen stellen. Wie geen lid wil worden van de club is niet welkom op het feestje van de club.

Op een werkvloer gelden veiligheidsmaatregelen, ook zonder de crisis. Wil jij niet aan die regels meewerken dan kan dat reden tot ontslag zijn want je brengt dus de veiligheid van collega's en de belangen van het bedrijf in gedrang. Dit is nog naast het feit dat je niet echt een teamplayer kan genoemd worden. Wil je zelf je eigen regels bepalen dan moet je maar zelfstandige worden en zelfs dan gelden er regels.

Dan het gezeur over de keuze. Ja, die is er voor iedereen. Vaccinatie is nog altijd (helaas) niet verplicht en dus kan je ZELF kiezen. Een keuze betekent echter ook de gevolgen van de keuze maar dan komen we weer bij het eerste punt. Asociale egoïsten willen uiteraard wel voordelen van hun keuze maar niet de nadelen. De nadelen daar mag de rest van de maatschappij voor opdraaien. De overgrote meerderheid heeft willen meewerken en dus moet er vooruitgang gemaakt worden, tijd om te wachten tot de laatste mohikanen overtuigd zijn is er gewoon niet.

Ik was voorstander van verplichte vaccinatie omdat ik dit gezever al had zien aankomen. Uiteindelijk kom je toch in de situatie dat je moet verplichten dan doe je het beter direct. Er zijn voldoende zwaarwichtige argumenten om te verplichten zoals men al bij andere vaccins deed. Gezondheid en de zorgsector zijn naast de economische schade de belangrijkste.

Wie absoluut niet wil kan nog altijd weigeren maar dan zijn de gevolgen wel en volledig voor degene die zelf kiest om zichzelf in die positie te plaatsen. Het doet me denken aan een gesprek dat ik ooit had met een kraker. Ik vroeg hem wat hij deed voor werk. Hij zei me doodleuk dat hij niet werkte. Ik vroeg dus welk werk zoek je? Ik zoek geen werk want ik wil niet werken in een commerciële maatschappij waar alles rond geld draait. Ik vroeg hem dus hoe hij dan overleefde. Ik kraak een huis en krijg een uitkering maar ze willen deze stoppen, de klootzakken! f*** the system enz enz... Dus meneertje had beslist om geen zak uit te voeren en teren op the system dat hij afwees behalve voor zijn uitkering. Zo werkt het niet.

En dan de vergelijking met nazi's en andere hitlers enz... Dat is compleet van de pot gerukt. De slachtoffers toen hadden GEEN keuze. Ze werden opgepakt en mishandeld in uitroeiingskampen. Ze werd en masse vernietigd niet om hun keuze maar om wie ze waren.

Hier zijn er mensen op hun teentjes getrapt omdat men hun egoïsme durft benoemen. Omdat mensen het beu worden dat men van 2 walletjes wil eten. Omdat de zorg langzaam bezwijkt terwijl dit deels kon voorkomen worden. Ik denk dat veel mensen, waaronder mijn ouders, die de oorlog hebben meegemaakt maar al te blij geweest waren als ze er vanaf kwamen met het tonen van een pasje of een vaccin. Helaas beleefden zij 5 jaar lang een veel grotere hel dan deze crisis. Er kwamen geen pakketjes uit China, er was amper eten, naar school gaan ging vaak niet meer, mensen werden opgepakt en weggevoerd. Als ze geluk hadden "maar" naar Breendonk, als ze pech hadden naar een plaats waar je de keuze had tussen sterven en creperen. Kortom, heel deze situatie is TOTAAL NIET te vergelijken met de oorlogsperiode noch met de technieken van destijds.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

ub4b schreef:'t ja .... "may behave differently"
Waar heb jij ook maar ergens rekening gehouden met de verandering in (sociaal) gedrag van mensen?
Just.
Nergens.
Het effect zien we nochtans "redelijk" goed nu hé.
Of is dat je nog niet opgevallen?
ub4b schreef:Assumpties om de negatieve RRR te proberen verklaren ?
Ja, assumpties heb je in overvloed.
Bewijs: nihil.

Die Dr. Clare Craig die je laat opdraven voor "bewijs": geblokt op YouTube etc.
Waar blijft jouw peer review materiaal?

En, euhm, dat lijstje van doodsoorzaken dat je gaf "te wijten aan de vaccins" terwijl net die al door Covid-19 veroorzaakt werden nog voor er sprake was van vaccins?
Je bent al ziende blind... samen met die "Dr. Clare Craig".
Niet voor niks dat zij geblokt werd hoor.
En dan verwacht jij dat mensen hier op UB jou ernstig moeten nemen? :lol: :lol:
ub4b schreef:Don't shoot the messenger.
Nope.
Af en toe ne keer goed lachen kan deugd doen. :angel:
Pintje? :wink:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

heist_175 schreef: Stats?
Of worden die ook doodgezwegen :)?
phil48 schreef:
Kan je dat ook aantonen met cijfers, want dat eerste is iets dat ook al voor corona bestond.

Van dat tweede had ik ook graag cijfers gehad.
Natuurlijk geen Belgische site dus voor jullie heel waarschijnlijk te verwaarlozen.

https://openvaers.com/covid-data/myo-pericarditis

Voor Belgie is zulke data niet beschikbaar, de vaccins zijn wel hetzelfde dacht ik.
+ de recente overlijdens van een aantal 40 / 50igers hier in de buurt, telkens het hart.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Dat men daar een verhoging ziet lijkt me niet onlogisch (zoveel te lager zoveel te beter natuurlijk).
Niet onbelangrijke vragen:
  • Welke verhoging is er na een daadwerkelijke besmetting met SARS-CoV-2 (eventueel verschil tussen de varianten)?
  • Welke verhoging is er na het toedienen van "het vaccin" (vier stuks in België)? (er staan gegevens in jouw link, dank je)
  • Welk is de verhouding van de verhoging na het vaccin en de verhoging na een besmetting met SARS-CoV-2?
Dus ja, een loutere verhoging is, ja, is wat?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Allicht niet. :lol: :lol:

Afin ja, het is en blijft een live trial hé.
Kan men niet onder stoelen of banken steken.
Met alle risico's van dien...

Stukje uit die pdf van iceke:
As of 28 October 2021, a total of 412,571 cases of suspected side effects with Comirnaty were spontaneously reported to EudraVigilance from EU/EEA countries; 5,520 of these reported a fatal outcome.
By the same date almost 428 million doses of Comirnaty had been given to people in the EU/EEA.
Ruim 5500 doden na het toedienen van het Pfizer vaccin dus...
Dat is uiteraard héél véél.
Doch véél minder dan het aantal doden door Covid-19.
't Ja, dan wordt het kiezen hé...
Haha, ja, Dizzy, kiezen... of verplichten maar dan moet de overheid wél haar verantwoordelijkheid (€€€) nemen hé.
Dizzy schreef:Ik was voorstander van verplichte vaccinatie omdat ik dit gezever al had zien aankomen.
Ah, ja, had ge die ruim 5500 doden ook zien aankomen? :think:
Dizzy schreef:Een keuze betekent echter ook de gevolgen van de keuze
A, voilà, dat wordt dus dokken hé. 8)
Of, zijt ge nu gene teamplayer niet meer?
Dizzy schreef:Dit is nog naast het feit dat je niet echt een teamplayer kan genoemd worden.
:angel:
Laatst gewijzigd door Ordon op 15 nov 2021, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Deze ook niet trouwens... (wie heeft er nog wappiesites nodig als je het uit de officiële bronnen kan halen ? :bdaysmile: )
https://fdn01.fed.be/documents/c5b211c0 ... vies-1.pdf

Kijk eerst en vooral ff naar dat vergruisde landje zweden :angel:

en lees en huiver vooral verder bij dit :

ANNEX 2. Recommendations for motivational communication
1. Invest in visual communication that provides a concrete insight in the beneficial impact of one's
own behavior (e.g., keeping distance, wearing masks). This requires sustained efforts so that
people develop a realistic insight in how quickly the virus circulates in a given situation (e.g., at
work) and what the risk is to be seriously infected under these circumstances.
2. Develop and communicate a clear, coherent, and long-term winter plan:
❖ Create a sense of predictability: indicate the critical thresholds for proceeding to a new
phase of strengthening the measures.
❖ Emphasize that only a combination of various safety measures allow for a safe situation.
It is not about an either-or story, but about an and-and story. Communicate the 'why':
indicate concretely (with figures, visuals) what the added value of mouth masks and
keeping a distance is when attending an event with a Covid Pass.
❖ Make clear when the roll out of a booster vaccine can be expected and why it is of added
value.
❖ Highlight that a significant effort is again required from all subgroups and sectors in the
population to avoid polarization.
3. Learn the population to think in terms of probabilities rather than in binary terms. The
probability of infection after vaccination, after a booster vaccine or after entering with a Covid
Pass is reduced, but not reduced to zero. Expressions like ‘everything is over’ or ‘we are back to
normal life’ create the wrong impression that safety measures are no longer required.
4. Abolish the term ‘Covid Safe Ticket’. It creates the false impression that a ‘Covid Safe Ticket’
allows one to have close contacts, hug each other and shake hands. Systematically use the term
Covid pass instead.
5. Communicate ongoingly and explicitly about the effectiveness of vaccination. Indicate in daily
covid figures the probability of being hospitalized or ending up intensive care under conditions of
vaccination vs. lack thereof. In this way, the trust in the added value of the vaccine grows and risk
awareness may increase among the unvaccinated, which fosters their willingness to accept a
vaccine.
6. Show projections of what the current situation may look like in intensive care without large-scale
vaccination or what it might look like in the future if the population refuses a booster vaccine. This
reinforces the belief in the effectiveness of the vaccine.
7. Share testimonialsfrom vaccine-critical individuals who decided after being hospitalized to accept
the vaccine anyway. The motivating impact of like-minded people is greater to convince nonvaccinated persons to get vaccinated.
8. Make it concretely (graphically) clear that vaccination remains of added value even if one was
previously infected. This information is crucial to encourage previously infected but unvaccinated
individuals to accept a vaccine.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Ik denk dat dat Engels te moeilijk is voor Jambon. :angel:

En deze is ook ne schone voor heist: het lager en middelbaar onderwijs bleven toch gespaard van besmettingen met SARS-CoV-2... :lol: :lol:
Volgens de "cijferkes" van het CLB etc.
Incidentie_scholen.png
Incidentie_scholen.png (35.08 KiB) 871 keer bekeken
En dan is Van Ranst in zijn gat gebeten nu wij ook wat lectuur te lezen krijgen. 8)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ordon schreef:
ub4b schreef:Assumpties om de negatieve RRR te proberen verklaren ?
Ja, assumpties heb je in overvloed.
Bewijs: nihil.
Je snapt het echt niet hé, de RRR hoort tussen de 0 en de 100% zijn, ons werd 90% beloofd bij de mRNA vaccins.

Als die RRR negatief is, dan hebben ze een serieus probleem, dan zijn er meer doden bij de gevaccineerden dan bij de niet gevaccineerden. En het knikkervoorbeeld is hier niet van toepassing gezien de eerste R in RRR, als je het nog niet snapt bestudeer dan de formule.

Dat er een gedragsverandering is, dat klopt. Jongeren besmetten mekaar en ook ouderen.De vaxxed oudjes hebben meer schade bij de vax dan dat het baat, anders was de RRR een positief getal tussen 0 en 100%, en zeker geen negatief getal. Want dat zou niet zo mogen zijn!
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 15 nov 2021, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

[quote="iceke"]Deze ook niet trouwens... (wie heeft er nog wappiesites nodig als je het uit de officiële bronnen kan halen ? :bdaysmile: )
https://fdn01.fed.be/documents/c5b211c0 ... vies-1.pdf


Eén woord hiervoor: Bangelijk
Een handleiding over hoe de bevolking te 'sensibiliseren'. Een huiveringwekkend clubje is dat daar.
En ja, dit is precies hoe elke dag die televisie virologen het zonder pinken herhalen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:...
Mensen hebben nooit een keuze gehad maar worden eerder voor een voldongen feit geplaatst. Geloof je nog altijd in die illusie? Je mantra over keuze en gevolg gaat al lang niet meer op. De loop van de revolver wordt meer en meer tegen het hoofd gedrukt door een overheid die haar eigen falen probeert weg te moffelen.

Een mens met enig gezond boerenverstand zou ondertussen al moeten door hebben dat CST een farce is dat het virus niet tegen houdt, straffer nog, het is een bondgenoot van het virus. Het is de grootste volksoplichterij die we sinds jaren gezien hebben. Maar het wordt wel gebruikt om de crisis een oorzaak en gezicht te geven, een onterecht beschuldigend middelvingertje naar een minderheid die steevast als egoïstisch bestempeld wordt en de zoveelste bagger over zich heen krijgt en asociale egoïsten genoemd worden. Ik walg daar van weet je?

De maatschappij was al ziek tot op het bot zonder SARS-CoV-2. Maar nu...
Weet je wat mij nog het meest angst inboezemt? Normalisering van zaken die verre van normaal zijn. En dan zijn de vergelijkingen met de geschiedenis niet zo ver af meer.

Maar doe gerust verder met je polarisering. Om middernacht krijgen we nog eens wat cijferkes voorgeschoteld en dan mag je verder naar een schuldige gaan zoeken.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

ub4b schreef:.De vaxxed oudjes hebben meer schade bij de vax dan dat het baat, anders was de RRR een positief getal tussen 0 en 100%, en zeker geen negatief getal. Want dat zou niet zo mogen zijn!
Afin.

Neem 100 "niet gevaccineerde" 65 plussers en zet die veertien dagen apart in hun tuinhuis.
Daar zal niks gebeuren.

Neem 100 "volledige gevaccineerden" 65 plussers die hun vaccin al behoorlijk is uitgewerkt.
En die gaan naar samen het Lichtfestival en Gent, in een bus. :wink:
Laat ze dan veertien dagen gezamenlijk feesten. Dagen aan één stuk. :lol:

Reken je RRR uit...

Jij maakt de assumptie die zich allemaal hetzelfde gedragen...
Indien niet: zal je dat zien in de RRR. 8)

Kijk wat naar de UK vanaf juli (volledig open), kijk naar de verandering in RRR daar over die tijdsperiode.
Gaat je :idea: branden?
Laatst gewijzigd door Ordon op 15 nov 2021, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Het wordt weer een compromis.

4 dagen per week wordt thuiswerken verplicht
=> Goed omdat dat de mobiliteitscijfers wel zal laten afnemen
=> Slecht omdat het vrij zinloos is als iedereen in een bedrijf dan op dezelfde dag in de week naar het werk moet komen, wat veel werkgevers wel zullen opleggen. Ik kan me ook voorstellen dat veel bedrijven voor dinsdag en in mindere mate donderdag zullen kiezen, waardoor je op die dagen dan toch weer te grote drukte krijgt op het OV.
=> Slecht omdat het voor de die-hards te makkelijk blijft deze verplichting te omzeilen, nog makkelijker dan bij de vorige verplichting. Voor sommigen zal elke dag namelijk de dag zijn waarop men die week niet thuiswerkt, en hoe kan de sociale inspectie dit ooit nagaan?

Het is beter dan bepaalde andere voorgestelde maatregelen, maar gewoon algemeen verplicht thuiswerk was toch beter geweest.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Kerstmis en Nieuwjaar aan een grote feestdis zal er dit jaar precies niet bij zijn.
Facon is er niet voor gewonnen de curves op korte termijn plat te slaan met verregaande ingrepen zoals sluitingen. Hij verkiest regels die we lange tijd kunnen volhouden. Het virus zal nog lange tijd bij ons blijven. Daarom is het eerder een kwestie van risicomanagement dat de druk op de zorg beheersbaar houdt.
Dus gaat de toestroom in de ziekenhuizen nog effe doorgaan, allicht....
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Ordon schreef:Dus gaat de toestroom in de ziekenhuizen nog effe doorgaan, allicht....
Hij heeft nochtans wel gelijk: regels die we op lange termijn kunnen volhouden - zeker tot ruim in het voorjaar - zijn veel meer aangewezen dan het gefaald beleid van vorige winter (avonduur, sluiting horeca, geen evenementen). Anders krijg je die overcompensatie en jojo.

Wat er ontbreekt is daadkracht: telewerk op 4 dagen verplichten is een goede maatregel die we kunnen volhouden, maar gaat zeker nog niet ver genoeg. Ook in scholen zijn er ingrepen nodig. Nu goed, een verlengde kerstvakantie kan wel op tafel als de cijfers niet beteren.

Maar zoals je merkt is er totaal geen animo meer voor een kordate aanpak, het is idd "risicomanagement". Instroom op de zorg is geen enkel probleem, zolang het er maar niet teveel worden. Ik kan me niet inbeelden wat voor opdoffer dit moet zijn voor de zorg die weer heel wat zaken moet uitstellen.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Die modellen over het dynamisch (soms sterk fluctuerend) gedrag van een groep mensen hé.
Daar valt en staat alles mee.
Een specialisme op zich...

't Ja, en dan nog belangrijker: doen de beleidsmensen hier iets mee?
Zo ja, wat en snel genoeg?
Ik geloof niet dat ge vijf politiekers gaat vinden die dat ten gronde snappen...
En dan zijn ze "met hun vijfen" nog in de minderheid op het moment dat er beslist moet worden. :?

De aanbevelingen van de GEMS waren toch wat strenger leek me.
Dus, ja, afwachten hé.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

De staatsgreep via de pandemiewet en dan deze:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/15 ... cinatie-z/
De tekst moet vrijdag nog worden goedgekeurd door de ministerraad en worden voorgelegd aan de Raad van State.
Dus het parlement is volledig buiten spel gezet ....

Ordon schreef: Neem 100 "niet gevaccineerde" 65 plussers en zet die veertien dagen apart in hun tuinhuis.
Daar zal niks gebeuren.

Neem 100 "volledige gevaccineerden" 65 plussers die hun vaccin al behoorlijk is uitgewerkt.
En die gaan naar samen het Lichtfestival en Gent, in een bus. :wink:
Laat ze dan veertien dagen gezamenlijk feesten. Dagen aan één stuk. :lol:

Reken je RRR uit...

Jij maakt de assumptie die zich allemaal hetzelfde gedragen...
Indien niet: zal je dat zien in de RRR. 8)

Kijk wat naar de UK vanaf juli (volledig open), kijk naar de verandering in RRR daar over die tijdsperiode.
Gaat je :idea: branden?
Die negatieve RRR bij de 65+ gevaccineerden zou volgens uw logica impliceren dat de niet-gevaccineerden zich vrijwel volledig onthouden van alle sociale contacten (waardoor ze amper last hebben), zodat voornamelijk gevaccineerden de klos zijn ... omdat zij wel sociale contact aangaan, alle remmen los.

Bewijs dat de niet-gevaccineerde oudjes zich isoleren of extreem aan de maatregelen houden? Ik geloof er weinig van ...

Er is veel viruscirculate omdat zaken zoals de CST alle remmen loslaten, en daar raak je beide kampen oudjes ook mee, want de generaties mogen bij mekaar komen.

Ik ben er meer van overtuigd dat de vax uitgewerkt is omdat het immuunsysteem aangetast werd. Een traditionele vax zoals bvb een whole virus eiwit vax die is niet na een paar maand al uitgewerkt. Toevallig gaan de op spike gebaseerde vax wel allemaal zeer snel achteruit. Bij J&J is het echt problematisch. Oudjes met reeds een zwak immuunsysteem zijn als eerste de klos. Oudjes die zich niet lieten vaxxen hebben uiteraard ook een zwakker immuunsysteem dan de doorsnee userbaser, maar niet verder verzwakt door de vax.

En toevallig zijn er wel problemen met die spike:
SARS–CoV–2 Spike Impairs DNA Damage Repair and Inhibits V(D)J Recombination In Vitro – https://www.mdpi.com/1999-4915/13/10/2056/htm
by Hui Jiang and Ya-Fang Mei
Department of Molecular Biosciences, The Wenner–Gren Institute, Stockholm University, SE-10691 Stockholm, Sweden and Department of Clinical Microbiology, Virology, Umeå University, SE-90185 Umeå, Sweden
(de spike in de huidige vax is quasi dezelfde als de SARS–CoV–2 Spike,anders werd de alpha variant nooit uitgeroeid dankzij diezelfde spike based vax)

Tijd zal uitwijzen wie gelijk heeft. Ik beweer niet dat de vax niet gewerkt heeft tegen de alpha, waarschijnlijk zelfs zo goed want er is enkel nog Delta wat het nieuws haalt. Maar de bijwerkingen op iets langere termijn kunnen erg problematisch worden, ik pleit voor meer onderzoek ipv de controlegroep ook te onderwerpen aan een product met een voorwaardelijke toestemming.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

ub4b schreef:Ik ben er meer van overtuigd dat de vax uitgewerkt is omdat het immuunsysteem aangetast werd.
En tast SARS-CoV-2 het immuunsysteem aan?
JA.
Simpel.
Miljoenen doden intussen.
Nog veel meer mensen met blijvende schade.
Dat zijn feiten.

Zullen de vaccins bij sommige mensen het immuunsysteem aantasten: ja.
Na het toedienen van het vaccin van Pfizer zijn er zelfs al ruim 5500 doden (op 428.000.000 dosissen).

Bekijk de verhouding hé.

Ik zal een voorspelling maken: indien jij 100 gevaccineerden vindt waarbij het immuunsysteem is aangetast door de vaccins dan is het kot te klein.
Zonder enige nuance.
Zet effe je oogkleppen af en probeer objectief te kijken...
Er zullen in toekomst zeer zeker negatieve gevolgen van de vaccins naar bovenkomen (peer review).
Daar twijfel ik ook niet aan.
Toch heb ik mij laten vaccineren. 8)

Jij bent, mijn inziens, zó gefocust op het vinden van negatieve effecten dat je al de rest niet meer ziet...
En mocht jouw "grote Armageddon" ooit uitkomen: dat is dan de eerste keer van alles wat je al ooit voorspelt hebt hé.
Is het woord pessimist op zijn plaats? Wat denk je?

Ik zal nog een voorspelling maken. 8)
Gelet hoe SARS-CoV-2 door onze samenleving blijft razen, zal ook jij (vroeg of laat) een besmetting meemaken.
En eerlijk: ik heb dan toch liever dat mijn lichaam op voorhand al eens op een zachte manier kennis heeft gemaakt met dat "ding".
Vaccineren noemen ze dat. :lol:
Ik heb er zelfs niets van gevoeld.
Afin, ja, toen ik mijn hemd moest uitdoen van die schoon verpleegster had ik misschien wel iets anders in mijn gedachten. :angel:
Kan mijn gevoel wat vertroebeld hebben... tijdelijk. :wink:
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Werkgevers mogen niet opvragen wie gevaccineerd is in zijn bedrijf enkel opvragen hoeveel er gevaccineerd zijn. Nu in de zorg als ze niet gevaccineerd zijn worden ze vanaf 1 april 2022 ontslagen. Dan weten de werkgevers in de zorg toch wel wie er niet gevaccineerd is, wet op medisch geheim en privacy waardoor werkgevers deze gegevens niet mogen inzien. Dus naar mijn inziens kunnen ze dit enkel doen als er voor iedereen een verplichte vaccinatie ingevoerd wordt, want dan kan er niet geweigerd worden en vallen er ook al geen ontslagen in een sector die al onderbemand is.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Data technicus schreef:Nu in de zorg als ze niet gevaccineerd zijn worden ze vanaf 1 april 2022 ontslagen.
De verplichte vaccinatie kan pas ingevoerd worden na testfase 3 en dat is voor de meeste vaccins in het eerste kwartaal van 2022. Dus deze voorspelling van mij kan je mee op de hoop bij de rest smijten. Ik ga er niet ver naast zitten denk ik.
Ordon schreef:En tast SARS-CoV-2 het immuunsysteem aan?
mmm, daar heb ik nog niet veel over gelezen. Ontwijken wel, maar aantasten?
ub4b schreef:(de spike in de huidige vax is quasi dezelfde als de SARS–CoV–2 Spike,anders werd de alpha variant nooit uitgeroeid dankzij diezelfde spike based vax)
Dat is ook nieuw voor mij. Alpha is gewoon weg geconcurreerd door delta. Niet door vaccinatie.
CCatalyst schreef:=> Slecht omdat het vrij zinloos is als iedereen in een bedrijf dan op dezelfde dag in de week naar het werk moet komen,
Dat kan met goede afspraken opgevangen worden. Goei vakbonden kunnen daar bij helpen, of gewoon gezond boerenverstand :roll:
Ordon schreef:Afin, ja, toen ik mijn hemd moest uitdoen van die schoon verpleegster had ik misschien wel iets anders in mijn gedachten.
Dan heb jij meer geluk gehad dan ik.
Ordon schreef:Zullen de vaccins bij sommige mensen het immuunsysteem aantasten: ja.
Aantasten is misschien veel gezegd. Maar er zijn aanwijzingen dat vooral de mRNA vaccins een invloed hebben op de aangeboren immuniteit, zeg maar de eerste niet selectieve defensielijn. Op sommige pathogenen wordt na vaccinatie met minder goed gereageerd en op anderen dan weer meer. Bij de laatste zitten voornamelijk schimmelinfecties. Er werd in de studies vooral gekeken naar de cytokine respons. Ik denk dat ik de paper over het Pfizer vaccin uit mei al eens gedeeld heb maar toch : https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21256520v1
Hij is ook terug te vinden op de site van de WHO : https://search.bvsalud.org/global-liter ... v-21256520
Fr3dd13
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 nov 2021, 23:38

GEMS-rapport doorgelezen en deze viel me toch op.
Infecties dalen drastisch vanaf 11 jaar o.w.v. vaccinatie.

Afbeelding

Als ik dan naar de infecties voor dezelfde periode op Sciensano ga kijken.

Afbeelding

Leeftijdsgroepen 0-9 en 10-19 lijken in aantallen evenwaardig.
Op basis van de grafiek uit het rapport had ik verwacht een merkbaar verschil te zien in de cijfers van Sciensano.
De besmettingen voor 0-9 en 10-19 lijken echter gelijkaardig te zijn.
In de groep 10-19 zitten wel deze van de 10-jarigen. Vanaf 11 jaar zouden de infecties dan drastisch lager liggen.
Verhoudingsgewijs zouden de infecties van 10-19 dan lager moeten liggen dan deze van 0-9.
In de groep 10-19 zal dan ook nog de helft gevaccineerd zijn.

We see a gradual, almost linear increase of the fraction of infections from 3 to 10 years of age, after which
it drops dramatically, thanks to vaccination

Misschien ga ik ergens te kort door de bocht, maar die dramatische daling zie ik precies niet terug in de cijfers?
Bijlagen
sciensano.PNG
(10.21 KiB) Nog niet gedownload
infecties-scholen.PNG
(60.16 KiB) Nog niet gedownload
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Is het niet eerder dat een bepaald woord uit de titel sommige mensen ergens afschrikt?
Van één lid van UB weet ik bijna zeker dat hij afgeschrikt werd. :lol: :lol:

De titel: "The BNT162b2 mRNA vaccine against SARS-CoV-2 reprograms both adaptive and innate immune responses"
Klinkt vies hé: herprogrammeren. :wink:
Ja, dat is voor sommigen allicht hetzelfde als "aantasten" (let eens op sommige reacties onder de preprint)...

Nochtans wordt dit woord "herprogrammeren" ook gebruikt in verband met andere vaccins: in hetzelfde artikel...
Vaccins die we ook kennen nochtans.
Besides their effects on specific (adaptive) immune memory, certain vaccines such as Bacillus Calmette-Guérin (BCG) and the measles, mumps, and rubella (MMR) vaccine also induce longterm functional reprogramming of cells of the innate immune system.
De vaccins tegen mazelen, bof en rubella (rode hond) kennen we allemaal wel hé.
Ik lees, zo rap gekeken, nergens alarmerende abnormaliteiten.
Meer: in de vergelijkingen die ze trekken met andere vaccins (in hun artikel) worden er ook geen wereldschokkende zaken vertelt.
Toch?
Wel is er een schuchtere poging om de werking van het Pfizer vaccin enigszins te verklaren.
Uiteraard zal er over de volgende jaren nog heel veel uitgeklaard dienen te worden (en mogelijks echte problemen gevonden worden).
En "longterm": het gaat bij hen over enkele weken na de eerste en tweede vaccinatie als ik het goed lees...

Misschien is de firmanaam (ik ga hem niet noemen 8) ) bij de "Declaration of interests" wel belangrijker voor hen. :wink:

We mogen toch ook niet vergeten dat toch nogal wat mensen een wetenschappelijke publicatie (in dit geval een preprint) moeten/willen hebben over SARS-CoV-2/Covid-19 hé....


Eén van de reacties onder het artikel lijkt me wel aan te geven hoe kwalitatief het werk is.
OK, authors, there are problems here. You don't have the sample numbers to make the claims you do, and your data do not bear it.

Interferon alpha effect you report here seems, from your own graphs, to be an artifact of changes between the first and the second dose, not between vaccine and lack of vaccine. I.e. you have a very minor shift up at t2, which makes the drop at t3 significant - but there is no actual effect between t1 and t3.

For TNFa data, the R848 seems to be based on one single patient who had a strong increase at t2 that declined in t3. The only significant observation that holds is the one with candida, which then brings up the problem of sampling (test enough things, and you'll get a result somewhere). You need to state your statistics much more clearly.

There is an possible trend here, but that trend a) needs to also be interpreted in the light of known post-viral effects on the innate immune system (such as e.g. those seen with post-influenza effects on bacterial resistance), and b) needs to stated as trend, not as a definite finding.
petrol242 schreef:
Ordon schreef:En tast SARS-CoV-2 het immuunsysteem aan?
mmm, daar heb ik nog niet veel over gelezen. Ontwijken wel, maar aantasten?
Overdreven immuunreactie tegen het virus.
Ik wou met "aantasten" in de terminologie van ub4b blijven...
Van een grootschalig desastreus "aantasten" zoals hij voor ogen heeft, is nog geen (begin van) bewijs. Mijn inziens.
De overdreven immuunreactie heeft bij miljoenen al tot de dood geleid.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Er is sinds mei ook geen update meer gekomen. Op die reacties ga ik meestal niet voort want daar zit soms bagger tussen... Dat is het nadeel van al die dingen openbaar te trekken. Ik wil ook maar aangeven dat er wel degelijk onderzoek naar is (gedaan) en ik ben al blij dat er mensen de moeite nemen om er eens aandacht aan te besteden. Er is nog veel lekker leesvoer te vinden.

De effecten op de aangeboren immuniteit wordt altijd onderzocht bij een nieuw vaccin. Ook bij de jaarlijkse griepspuit.
Bij het begin van de ontwikkeling van de mRNA vaccins ging men er van uit, omdat er via een omweg een adaptieve immuniteit wordt opgewekt, dat er geen invloed zou zijn op de aangeboren immuniteit en dat blijkt dus niet het geval te zijn en krijgen we een beeld te zien dat bij de 'klassieke' vaccins optreedt. Vraag is welke specifieke cytokines een daling hebben na vaccinatie en daar weten we nog niet veel over. Over de lange termijn werking van de vaccins is nog niet alles gezegd... :roll:

Ondertussen beginnen de excellenties wel hun kazak te draaien en ligt verplichting ineens wel op tafel. Enerzijds omdat er een draagvlak voor gecreëerd is bij de bevolking en anderzijds omdat men weet dat het debat niet vandaag op morgen gevoerd is en dat dan zo perfect getimed zal afgerond zijn op het moment dat de vaccins uit hun testfase komen.

Edit
Fr3dd13 schreef:Op basis van de grafiek uit het rapport had ik verwacht een merkbaar verschil te zien in de cijfers van Sciensano.
Sciensano gaat over Belgische cijfers en niet alleen Vlaamse. En ze beperken zich ook niet enkel tot rapportage uit de scholen over een korte tijdsspanne maar de effectieve globale cijfers ?
Laatst gewijzigd door petrol242 op 16 nov 2021, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Mensen hebben nooit een keuze gehad maar worden eerder voor een voldongen feit geplaatst. Geloof je nog altijd in die illusie? Je mantra over keuze en gevolg gaat al lang niet meer op. De loop van de revolver wordt meer en meer tegen het hoofd gedrukt door een overheid die haar eigen falen probeert weg te moffelen.

Een mens met enig gezond boerenverstand zou ondertussen al moeten door hebben dat CST een farce is dat het virus niet tegen houdt, straffer nog, het is een bondgenoot van het virus. Het is de grootste volksoplichterij die we sinds jaren gezien hebben. Maar het wordt wel gebruikt om de crisis een oorzaak en gezicht te geven, een onterecht beschuldigend middelvingertje naar een minderheid die steevast als egoïstisch bestempeld wordt en de zoveelste bagger over zich heen krijgt en asociale egoïsten genoemd worden. Ik walg daar van weet je?
Er is geen voldongen feit want vaccinatie is nog altijd niet verplicht. Je kan dus nog altijd ZELF kiezen om niet gevaccineerd te worden. Van voldongen feit is dus geen sprake, laat staan van lopen van revolvers.
petrol242 schreef:De maatschappij was al ziek tot op het bot zonder SARS-CoV-2. Maar nu...
Weet je wat mij nog het meest angst inboezemt? Normalisering van zaken die verre van normaal zijn. En dan zijn de vergelijkingen met de geschiedenis niet zo ver af meer.

Maar doe gerust verder met je polarisering. Om middernacht krijgen we nog eens wat cijferkes voorgeschoteld en dan mag je verder naar een schuldige gaan zoeken.
Dat niet alles de goede richting uitgaat kan ik bijtreden maar er direct een doem en ondergangsdenken aan koppelen is meer iets voor wappies.

Het volk wordt al opgelicht sinds er 2 mensen waren, de eerste oplichter was god die met een appel de boel belazerde :lol:

Weet je waar ik van walg, van mensen die enkel naar zichzelf kijken, in het woordenboek ook gekend als egoïsten en asocialen. De ikke-maatschappij en de rest kan stikken, letterlijk in dit geval. Maar we moeten lief zijn voor die mensen want ze menen het goed... met zichzelf. Mensen die bagger over zorgverleners en wetenschappers uitstorten moeten immers gesteund worden ook al hangen ze soms de meest idiote theorieën aan. Zo komen we vooruit. Niet luisteren naar de wetenschap maar gewoon ons eigen buikgevoel volgen, ook al verstaan we er de ballen van. Studeren is toch enkel om onze maagdelijke genialiteit te bezoedelen en ons te bezoedelen met het grote plan van de elite.

Neen, mensen maken keuzes en daar horen gevolgen bij. Je kan kiezen wat je wil maar je kan niet kiezen om enkel de voordelen van uw keuze te willen aanvaarden, dat wordt immers niet lang aanvaard door de meerderheid die kan nl opdraaien voor die keuzes.

Polarisering is niet het probleem wel het asociale gedrag van mensen die enkel om zichzelf geven, dat gedrag zal altijd leiden tot polarisering. Doen wat goed is voor het geheel en soms zelfs tegen eigenbelang in, zorgt zelden voor polarisering. En herhaal het weerlegde emo-argument over schuld niet meer want ongevaccineerden zijn geen schuldigen maar wel verantwoordelijken van hun eigen keuze.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ordon schreef: Van een grootschalig desastreus "aantasten" zoals hij voor ogen heeft, is nog geen (begin van) bewijs. Mijn inziens.
De overdreven immuunreactie heeft bij miljoenen al tot de dood geleid.
Terug naar de UK - helaas:

Bij het berekenen van de RRR moeten de groepen wel overeenkomen. In de UK zeuren ze door de tieners mee te tellen bij de niet-gevaccineerden, en dan krijg je hoofdzakelijk groene cijfers (positieve RRR) omdat er dan veel meer niet gevaccineerden zijn, en dus de ratio wordt gemanipuleerd. Als je de tieners er uit gooit, en dus de groep vergelijkt die zich wel mochten laten vaccineren, dan zijn vrijwel alle cijfers rood, en dan heb je effectief overwegend een negatieve RRR.

Bij de officiële studies naar de werking van de vax waaruit dan het RRR getal volgt, moeten die groepen en de verdeling wel gelijk zijn, anders fraudeer je met wetenschap.
tieners-removed.png
(146.32 KiB) Nog niet gedownload
Of hoe je als overheid kan zeuren met statistiek ...

Benieuwd morgen naar de sciensano weekly en de evolutie van de RRR in België.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Data technicus schreef:Werkgevers mogen niet opvragen wie gevaccineerd is in zijn bedrijf enkel opvragen hoeveel er gevaccineerd zijn. Nu in de zorg als ze niet gevaccineerd zijn worden ze vanaf 1 april 2022 ontslagen. Dan weten de werkgevers in de zorg toch wel wie er niet gevaccineerd is, wet op medisch geheim en privacy waardoor werkgevers deze gegevens niet mogen inzien. Dus naar mijn inziens kunnen ze dit enkel doen als er voor iedereen een verplichte vaccinatie ingevoerd wordt, want dan kan er niet geweigerd worden en vallen er ook al geen ontslagen in een sector die al onderbemand is.
Vaccinatie kan als veiligheidsvereiste bekeken worden en dus noodzakelijk voor het uitoefenen van het werk. Dat is al zo in andere landen dus vergeet de bezwaren maar.

Ik denk echter niet dat de soep zo heet gegeten gaat worden. Ziekenhuizen zullen eerst deze mensen zoveel mogelijk andere taken geven waarbij contact met patiënten vermeden wordt. Als er echter te weinig dergelijke plaatsen zijn kan (<> moet) ontslag wel. Mensen die bewezen hebben ongeschikt te zijn voor de zorg kan je moeilijk aanhouden, ze kunnen nog altijd als zelfstandige beginnen als ongevaccineerde zorgverlener, de klanten zullen dan oordelen of ze geschikt zijn.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:
Weet je waar ik van walg, van mensen die enkel naar zichzelf kijken, in het woordenboek ook gekend als egoïsten en asocialen. De ikke-maatschappij en de rest kan stikken, letterlijk in dit geval. Maar we moeten lief zijn voor die mensen want ze menen het goed... met zichzelf. Mensen die bagger over zorgverleners en wetenschappers uitstorten moeten immers gesteund worden ook al hangen ze soms de meest idiote theorieën aan. Zo komen we vooruit. Niet luisteren naar de wetenschap maar gewoon ons eigen buikgevoel volgen, ook al verstaan we er de ballen van. Studeren is toch enkel om onze maagdelijke genialiteit te bezoedelen en ons te bezoedelen met het grote plan van de elite.
Zij en wij dus? En jij denkt niet te polariseren? Kijk jij soms na wat je schrijft? En denk je op die manier mensen nog te gaan overtuigen? En volg je de wetenschap? Want dan zou je weten dat het onzin is om deze golf enkel aan de niet gevaccineerden toe te schrijven. Over buikgevoel gesproken...
De egoïsten en de asocialen stop je in een minderheid, terwijl dat die egoïsten en asocialen in heel de maatschappij zitten. Ik heb nog geen enkele niet gevaccineerde bagger weten uitstorten over de zorg. De niet gevaccineerde mensen die ik ken, en ondanks het schrikbewind daar voor uitkomen, zijn heel nuchtere verstandige mensen die zich op een heel bewuste en voorzichtige manier in de samenleving begeven en niet perse hun danske willen gaan placeren of naar schoon lichtjes willen gaan kijken.

Zover is het dus gekomen dat mensen schrik hebben om er voor uit te komen tot een minderheid te behoren die anders denkt dan de massa met dank aan mensen zoals Dizzy. En waarschijnlijk is het dan omdat het hun eigen keuze is en ze er maar de gevolgen van moeten dragen :bang:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

petrol242 schreef: Sciensano gaat over Belgische cijfers en niet alleen Vlaamse. En ze beperken zich ook niet enkel tot rapportage uit de scholen over een korte tijdsspanne maar de effectieve globale cijfers ?
Als je de globale cijfers neemt gaat de x-as tot 250k. OP heeft het bereik correct ingesteld volgens de periode vermeld op de grafiek in het GEMS-rapport.

Ik snap ook niet meteen de discrepantie. Als het aan de "Belgische" cijfers ligt zou je haast moeten concluderen dat men aan Franstalige zijde nog niemand van de oudere leeftijdsgroep heeft gevaccineerd?

Andere mogelijkheid is veel meer testen in de oudere leeftijdsgroep. Het kan ook zijn dat de cijfers van GEMS zich enkel baseren op CLB en daar wordt al eens een loopje genomen met bepaalde zaken, bronfout dus. Maar het is wel vreemd idd, goed opgemerkt van OP.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Weet je waar ik van walg, van mensen die enkel naar zichzelf kijken, in het woordenboek ook gekend als egoïsten en asocialen. De ikke-maatschappij en de rest kan stikken, letterlijk in dit geval. Maar we moeten lief zijn voor die mensen want ze menen het goed... met zichzelf. Mensen die bagger over zorgverleners en wetenschappers uitstorten moeten immers gesteund worden ook al hangen ze soms de meest idiote theorieën aan. Zo komen we vooruit. Niet luisteren naar de wetenschap maar gewoon ons eigen buikgevoel volgen, ook al verstaan we er de ballen van. Studeren is toch enkel om onze maagdelijke genialiteit te bezoedelen en ons te bezoedelen met het grote plan van de elite.
Zij en wij dus? En jij denkt niet te polariseren? Kijk jij soms na wat je schrijft? En denk je op die manier mensen nog te gaan overtuigen? En volg je de wetenschap? Want dan zou je weten dat het onzin is om deze golf enkel aan de niet gevaccineerden toe te schrijven. Over buikgevoel gesproken...
De egoïsten en de asocialen stop je in een minderheid, terwijl dat die egoïsten en asocialen in heel de maatschappij zitten. Ik heb nog geen enkele niet gevaccineerde bagger weten uitstorten over de zorg. De niet gevaccineerde mensen die ik ken, en ondanks het schrikbewind daar voor uitkomen, zijn heel nuchtere verstandige mensen die zich op een heel bewuste en voorzichtige manier in de samenleving begeven en niet perse hun danske willen gaan placeren of naar schoon lichtjes willen gaan kijken.

Zover is het dus gekomen dat mensen schrik hebben om er voor uit te komen tot een minderheid te behoren die anders denkt dan de massa met dank aan mensen zoals Dizzy. En waarschijnlijk is het dan omdat het hun eigen keuze is en ze er maar de gevolgen van moeten dragen :bang:
Neen, ik benoem een simpel feit, men is verantwoordelijk voor eigen keuzes. Van mij mag je kiezen en ik zal de keuze respecteren. Ik ben gewoon tegen het feit dat anderen kunnen opdraaien voor de keuze van een minderheid. Ik wil dus niemand overtuigen, ik geef mijn gedacht en jij mag bij uw mening blijven, de gevolgen zijn dan ook voor u.

Nergens beweer ik dat de golf enkel veroorzaakt is door ongevaccineerden, integendeel maar je leest al langer niet meer wat ik schrijf maar enkel om te reageren ofwel heb je een falend geheugen. Het steeds opnieuw afkomen met al weerlegde denkfouten kan je ook zien als een poging tot polariseren maar ik geef u het voordeel van de twijfel. Ik weet dat je beter kan als je wil.

Je hebt gelijk dat er naast ongevaccineerden ook nog andere egoïsten bestaan maar dat is een drogargument (whataboutism) en doet niets af aan het feit dat dit wel degelijk egoïsme is. Ah, ga bvb eens vragen bij de virologen wat voor leuke literatuur dat zij te lezen krijgen op dagelijkse basis :roll:

Een schrikbewind begot, ocharme manneke toch. Je mag kiezen tegen de meerderheid in en met grote gevolgen maar het is verdorie een schrikbewind :roll: Je bent duidelijk nog nooit in aanraking gekomen met een schrikbewind of je zou zulke zaken niet verklaren.

Ben je weer daar met uw kluizenaarkennissen? Ik betwijfel niet dat er onder de ongevaccineerden geen verstandige mensen zitten, integendeel, maar ik vraag enkel dat ze ook de verantwoordelijkheid van hun keuze aanvaarden net zoals jij als gevaccineerde hebt gedaan. Wat een schrikbewind toch :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Het zijn absoluut geen kluizenaarkenissen. Familie, collega's en vrienden dus. Heb je al eens met niet gevaccineerden een gesprek gehad daar over? Ga je ze ook recht in hun gezicht zeggen dat ze asociaal en egoïstisch zijn? Heb je hun verhaal gehoord en weet je hoe ze zich voelen?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Dizzy schreef:Vaccinatie kan als veiligheidsvereiste bekeken worden en dus noodzakelijk voor het uitoefenen van het werk. Dat is al zo in andere landen dus vergeet de bezwaren maar.
Als dat kan, kunnen er nog vele andere zaken als ‘veiligheidsvereiste’ gezien worden. Griep vaccin? HIV-positief? Zwaarlijvig? Roker? …
Vaccinatie alleen geeft geen zekerheid dat je ook anderen beschermt (waar het hier over gaat) en niets meer kan doorgeven of niet ziek meer kan worden. Misschien moeten werkgevers dan ook maar eisen dat je geen evenementen mag bijwonen of ander risicogedrag mag vertonen binnen en buiten de werkuren, want dat verlaagt mogelijk de veiligheid op de werkvloer…

Mijn overbuur zijn (grote) werkgever (waar er nog steeds niemand mag gaan werken buiten hoge uitzondering) verbood bv. dat de enkele aanwezige collega’s samen gingen lunchen over de middag buiten het werk (nadat dit het management ter oren kwam)… er is iets voor te zeggen (in de zin dat het strookt met de regels op het werk vs buiten), maar dat gaat imo wel erg ver.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

NuKeM schreef:
Dizzy schreef:Vaccinatie kan als veiligheidsvereiste bekeken worden en dus noodzakelijk voor het uitoefenen van het werk. Dat is al zo in andere landen dus vergeet de bezwaren maar.
Als dat kan, kunnen er nog vele andere zaken als ‘veiligheidsvereiste’ gezien worden. Griep vaccin? HIV-positief? Zwaarlijvig? Roker? …
Vaccinatie alleen geeft geen zekerheid dat je ook anderen beschermt (waar het hier over gaat) en niets meer kan doorgeven of niet ziek meer kan worden. Misschien moeten werkgevers dan ook maar eisen dat je geen evenementen mag bijwonen of ander risicogedrag mag vertonen binnen en buiten de werkuren, want dat verlaagt mogelijk de veiligheid op de werkvloer…

Mijn overbuur zijn (grote) werkgever (waar er nog steeds niemand mag gaan werken buiten hoge uitzondering) verbood bv. dat de enkele aanwezige collega’s samen gingen lunchen over de middag buiten het werk (nadat dit het management ter oren kwam)… er is iets voor te zeggen (in de zin dat het strookt met de regels op het werk vs buiten), maar dat gaat imo wel erg ver.
Dat is toch ook al zo voor rokers. Vroeger dampte een collega 2 pakken per dag op het werk in een gesloten ruimte. Nu is roken binnen gewoon verboden. Roken blijft een vrije keuze maar de gevolgen worden TERECHT steeds meer afgewimpeld op degenen die ervoor kiezen. Roken is gelukkig ook niet besmettelijk.

Vaccinatie is niet perfect, dat beweer ik ook niet MAAR het is wel een wapen tegen erger en kan dus als preventie beschouwd worden, bovendien zit je met de druk op de zorg en economische gevolgen. Werkgevers zullen niet graag hebben dat ze zelf de onbeschikbaarheid van hun personeel organiseren. Iemand die maanden afwezig is kan ernstige gevolgen hebben voor de organisatie en als je er zo meerdere hebt dan wordt het helemaal een ramp.

Buiten de werkplaats en in uw privé doe je wat je wil maar uw gedrag zal toch ook een invloed kunnen hebben. Maak je het in uw privé te bont dan kan uw werkgever daar ook zijn conclusies uit trekken. Zoals ik al zei, eigen keuzes leiden tot gevolgen in de echte wereld.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

petrol242 schreef:Heb je al eens met niet gevaccineerden een gesprek gehad daar over? Ga je ze ook recht in hun gezicht zeggen dat ze asociaal en egoïstisch zijn? Heb je hun verhaal gehoord en weet je hoe ze zich voelen?
90% van hen hebben geen objectieve redenen om zich niet te laten vaccineren maar baseren zich op straffe verhalen op social media (gaande van Bill Gates nano robotjes in je lichaam via 5G tot en met magnetische armen die je ervan krijgt). Dit alles nog gesterkt door mensen die niet gewoon zijn vakliteratuur te lezen of plots medisch expert zijn en ronduit foutieve conclusies trekken (en breed uitsmeren op social media) zoals met de hierboven vermelde "herprogrammering".

Als ik sommigen hier moet geloven dan vallen de gevacinneerden op iedere hoek van de straat dood (doet me een beetje denken aan een ei koken met twee GSM's) terwijl alle niet gevaccineerden zich kiplekker voelen.
Dizzy schreef:Buiten de werkplaats en in uw privé doe je wat je wil maar uw gedrag zal toch ook een invloed kunnen hebben. Maak je het in uw privé te bont dan kan uw werkgever daar ook zijn conclusies uit trekken. Zoals ik al zei, eigen keuzes leiden tot gevolgen in de echte wereld.
Inderdaad... voetballers zullen bijvoorbeeld ook geen gevaarlijke sporten moeten uitoefenen of een leven lijden dat schade toebrengt aan hun lichaam... daar gaat hun werkgever ook niet blij mee zijn (ook al heeft die in principe niets te zeggen over je privé leven).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Het zijn niet altijd de flat earth argumenten die onder niet gevaccineerden hun keuze bepalen hoor. Als ze allemaal zo zouden zijn moeten we ons deftig over andere zaken zorgen beginnen maken. Van ene weet ik al dat hij net door de radicalisering tegenover de niet gevaccineerden zich niet laat vaccineren. Een koppigaard zeg maar die zich wel zal laten vaccineren als het verplicht wordt. Of dat verstandig is laat ik in het midden, maar ik denk niet dat hij de enige is.
Niet gevaccineerden bestempelen als egoïstisch, asociaal en wereldvreemd gaat niet helpen hen te overtuigen die plof te laten zetten. Dat probeer ik al efkes duidelijk te maken maar wordt precies niet echt opgepikt. De maatschappelijke ontwrichting die door een polarisatie ontstaat baart mij meer zorgen dan het feit dat we er niet in slagen om iedereen gevaccineerd te krijgen, want uiteindelijk ligt daar niet het probleem van de pandemie.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Klopt, het zijn niet allemaal wappies maar er zitten er wel heel wat tussen.

Iemand die gewoon tegendraads wil doen, fine with me, maar niet ten koste van anderen.

Uiteraard zal hen benoemen wat ze zijn niet bijdragen aan hun keuze maar ik denk dan ook dat niets sommigen zal overhalen. Zoals je zelf zegt, sommigen zijn voor rede niet meer vatbaar en doen averechts om averechts te doen. Hen pamperen zal echter ook niet helpen en zorgt alleen maar voor vertraging en extra kosten en slachtoffers.

De maatschappelijke ontwrichting (wat een term alweer) door egoïsme en asociaal gedrag baart me veel meer zorgen net zoals mensen die achter de meest idiote theorieën nalopen maar uiterst kritisch zijn als het om wetenschap gaat. Polarisatie heeft altijd bestaan maar het is pas een probleem als het gevaarlijk wordt omdat men teveel ruimte laat voor zever. Soms moet je gewoon durven zeggen dat het dat is, zever.

En maak u geen zorgen, ik spreek dagelijks met diverse mensen, zowel gevaccineerden als niet gevaccineerden en ik zal daarbij ook vermelden wat ik er zelf van denk. Ik haal dan mensen aan uit hun vriendenkring die verhoogd risico lopen of mensen die ze kennen en verzuipen in de zorg. Wat ik niet doe is hun bevestigen in hun keuze of doen alsof ze recht hebben om zever te verkondigen. Ik wijs hen wel op de mogelijke gevolgen, kwestie dat ik geen I told you so hoef te gebruiken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

iceke schreef:Deze ook niet trouwens... (wie heeft er nog wappiesites nodig als je het uit de officiële bronnen kan halen ? :bdaysmile: )
https://fdn01.fed.be/documents/c5b211c0 ... vies-1.pdf

Kijk eerst en vooral ff naar dat vergruisde landje zweden :angel:

en lees en huiver vooral verder bij dit :

ANNEX 2. Recommendations for motivational communication

Het gelekte gems-rapport is de facto zwart op wit bewijs dat deze hele waanzin internationaal gepland is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@ub4b

Internationaal gepland klinkt niet echt geloofwaardig. De internationale klimaat-beweging daarentegen maakt - ca 50 jaar na de oliecrisis van 1973 - dankbaar gebruik van deze pandemie om de overheden terug een keer aan het geld-infuus te krijgen. Wat bijvoorbeeld Shell/Gasunie in NL allemaal plannen ivm hun 'waterstof revolutie' is gewoon voor iedereen duidelijk te volgen op het nieuws...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Eindelijk een goede video met MVR:

[youtube]2BAAAQSnLxs[/youtube]
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Iemand die al iets meer weet van vaccin 2.0 ?
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”