Scarlet One_telefonie!!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
PacoBelan
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2021, 19:04

Dag forumleden & specialisten
Ik ben een beginneling en heel wat ouder dan de meesten onder u daarom reken ik op enig begrip voor mijn vraag. Ik heb al vele jaren een Scarlet One abb. en dat werkte altijd zeer goed, ... tot nu. Sinds enkele dagen is de vaste lijn onbruikbaar, ik kan niet uitbellen want dan krijg ik een bezettoon en ik kan niet gebeld worden want de beller hoort me niet (getest met gsm). Ik heb de Sagem modem terug naar fabrieksinstellingen gebracht maar dat hielp niet. Internet en Proximus TV blijven goed werken. Ik heb Scarlet (via een mailtje) hierover ingelicht en moet dus afwachten.
VRAAG: Ik heb, van een kennis, een goed werkende Sagem modem gekregen. Kan ik mijn eigen Sagem modem zonder meer vervangen door het gekregen toestel?

Bedankt voor een mogelijk antwoord
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Normaliter worden de juiste instellingen naar je modem gepusht, of dit nu je eigen modem of deze van je kennis is (in de veronderstelling dat het een BBox3 is). Da's toch hoe het bij mij met de overstap van een BBox2 naar BBox3 verlopen is.
Computer(k)nul
Alver2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Goeiemiddag,

Ik denk dat het simpelweg vervangen van de Sagem modem niet gaat werken, die gaat waarschijnlijk niet herkend worden. Maar als S-One abbonee gaat u, zeer waarschijnlijk, een nieuwe modem krijgen en dan is alles opgelost. Ik heb dat enige tijd geleden ook meegemaakt en werd toen, na enkele dagen, gedepanneerd door een Proximus technieker die een b-box V-3+ heeft aangesloten. Toen werkte alles terug normaal.

Alver2
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Check even dat je telefoonlijn in poort 1 zit van de router (de meest linkse groene telefoonpoort als je op de achterkant kijkt).

Ik zou ook eerder opteren om Scarlet je een nieuwe router te laten opsturen. Mogelijk heb je nog een oude BBOX2 en tegenwoordig is het een betere BBOX3 (snellere wifi, onder andere). Je betaalt immers genoeg huur voor die hardware. Bij iedere routerwissel wordt de lijn wel automatisch weer hertest en dan verlies je mogelijk (tijdelijk) een deel van je internetsnelheid.

Als je tv decoder ook nog nooit is vervangen, zou ik Scarlet vragen om die ook te vervangen (je verliest dan wel opgeslagen tv opnames). De v5 decoder is een heel stuk sneller dan de v4. De afstandsbediening is wel niet zo goed qua toetsposities.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Normaal zou dat moeten werken. Wel de nieuwe modem eerst resetten en dan gewoon aansluiten. Na een tijdje worden de juiste instellingen automatisch naar je modem gestuurd en dan kan het nog even duren omdat je even daarna updates ontvangt. Wees dus niet ongerust als de lampjes op je modem na een tijdje beginnen te flikkeren en het toestel opnieuw opstart.

Hetzelfde zal gebeuren als Scarlet je een nieuwe modem opstuurt en aansluit.

Op deze link (weliswaar van Edpnet, maar voor Scarlet is dat hetzelfde) https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... reren.html vindt je de nodige uitleg hierover.

Mocht je nog een Bbox2 hebben dan kun je deze link gebruiken https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... reren.html

Veel succes
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”