Android internet volledig blokkeren met pincode

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Iemand die weet heeft van een app die internet op een Android volledig kan blokkeren? En dit enkel kan ongedaan maken met een pincode?
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

simkaart zonder mobiele data?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Nee, is voor tijdelijk.
We zouden deze vakantie eens willen digitaal detoxen en alle prikkels afleggen. Maar in nood wel nog iets kunnen doen natuurlijk. Daarom had ik het idee van zo'n app te gebruiken en elkaars data te locken met een pincode.
Wotere
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 okt 2021, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Hoe groot is de wil voor een digitale detox als u zichzelf niet kan vertrouwen met de uitvoering van het idee?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

30 - 40 jaar geleden had bijna niemand een Gsm en zeker geen smartphone.
Ik zou zeggen ga op vakantie zonder.
Doe misschien enkel een simpele Gsm mee, waar je enkel mee kan bellen in nood.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Leuk idee iig!
Ik wil soms ook wat digitaal detoxen, maar het lukt maar niet (kl*te dat je schermtijd kan omzeilen bij Apple met een vooringesteld PIN die je zelf weet).
Ik volg het topic mee en kijk tegemoet naar eventuele apps die aanbevolen worden.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Wotere schreef:Hoe groot is de wil voor een digitale detox als u zichzelf niet kan vertrouwen met de uitvoering van het idee?
De wil is groot, maar het is ook een gewoonte natuurlijk. 2 min wachten, gsm uit de zak. Even naar het toilet, gsm uit de zak. Enz... Velen herkennen het wel. En het is om die gewoonte te doorbreken. Lang geleden had ik hetzelfde op pc met patience spelen. Elke minuut 'over' -> enkele kliks en even patience spelen. Toen heb ik letterlijk de snelkoppeling verzet ;-)
lacer schreef: Doe misschien enkel een simpele Gsm mee, waar je enkel mee kan bellen in nood.

Ja, maar een smartphone is natuurlijk ook wel super handig. Even openingsuren checken, restaurantje zoeken, gps gebruiken, knooppunt route uitzetten, payconic, ... Vandaar het idee om elkaars smartphone te locken. En als het nodig is kunnen we die onmiddellijk gebruiken
Een paar jaar terug had ik ook zo'n idee van weer een 'gewone' gsm te gebruiken. Maar WhatsApp is wel handig. Daarom zo'n kaios gsm gekocht. Maar je mist wel heel veel die wel handig is
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

woutervh schreef: ... een app die internet op een Android volledig kan blokkeren? ...
...........
Ja, maar een smartphone is natuurlijk ook wel super handig. Even openingsuren checken, restaurantje zoeken, gps gebruiken, knooppunt route uitzetten, payconic, ... Vandaar het idee om elkaars smartphone te locken. En als het nodig is kunnen we die onmiddellijk gebruiken
Een paar jaar terug had ik ook zo'n idee van weer een 'gewone' gsm te gebruiken. Maar WhatsApp is wel handig
Het internet blokkeren is dan ook effectief blokkeren hé, dus niks van al deze apps, misschien nog de gps gebruiken, maar dan enkel de pure gps met coördinaten om een geochache te zoeken of zo. Wel op voorhand de coördinaten even thuis opzoeken.

We zijn allemaal wat verwent geworden de laatste jaren :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Wotere
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 okt 2021, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

woutervh schreef: We zouden deze vakantie eens willen digitaal detoxen en alle prikkels afleggen.
woutervh schreef:Maar in nood wel nog iets kunnen doen natuurlijk.
Nood is volgens mij bellen naar een dokter, 112, politie, …
woutervh schreef: Ja, maar een smartphone is natuurlijk ook wel super handig. Even openingsuren checken, restaurantje zoeken, gps gebruiken, knooppunt route uitzetten, payconic, ...
Allemaal zaken die je, als je de wil er voor hebt, op voorhand thuis kan doen.

Mijn idee:
werk aan een mentale stap om die 2 minuten wachttijd te vullen zonder de smartphone.

Dit zal veel eenvoudiger zijn dan een detox light waar je nu al uitvluchten voor zoekt om het niet te moeten toepassen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Denk sowieso dat dat voor mijzelf geldt. Hoe vaak ik mijn gsm bij me heb terwijl er 80% van de tijd niemand stuurt. Dan denk je van als het echt dringend zou zijn dan bellen ze. MAar zo denk je niet en je dentk dat elk moment er iets kan zijn dat je moet beantwoorden. Dat is gewoon foutief gedachtegoed omdat de gsm zo aanwezig is in het dagelijkse wezen. Ik had zelf al gedacht ook om een gsm met enkel whatsapp te kopen maar dan denk ik van ooh dan mis ik die handige app of kan ik dit weer niet doen etc.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Op een aantal toestellen heb je een zen modus (zeker op oneplus) waarbij je je gsm niet kan gebruiken behalve voor nood oproepen... Tijdsduur van die zen blomkage kan je zelf instellen :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Eens kijken naar Google Family Link? Daarmee kan je niet specifiek enkel het internet blokkeren, maar wel bepaalde apps of de volledige GSM (terwijl nood-functies altijd beschikbaar blijven). Erg tevreden van hier!
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”