Vind dat nogal erg uit de hand gelopen vals gevoel van veiligheid. Tenzij je altijd wordt getest op regelmatige basis is het geen doeltreffende maatregel
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
en daarom een opfrissing zoals het jaarlijkse griepvaccin. Dat op zich is geen argument want er zijn nog vaccins die je moet herhalen.ub4b schreef: Wanneer de immuniteit afneemt tot nul,
Lijkt een drogreden want ik kan me moeilijk voorstellen dat de ontwikkeling/evolutie vd griepspuit sinds de jaren 60/70/80 ongewijzigd is gebleven (productie, veiligheid,....)De griepspuit is niet gebaseerd op de mRNA techniek. Die klassieke eiwitvaccins hebben dat probleem (nog) niet.
Die kerel schrijft semi creationistische boeken en is een aanhanger van het idee dat PCR testen niet werken voor covid detectie. Een gek maw.Ik ben geen bioloog, maar vraag me af hoe en mRNA vax je innate immune herprogrammeert. Volgens Pieter Borger is het plausibel dat er mRNA -> DNA integratie is:
mass formationpowaq schreef: Nu ik kan me vergissen, maar als dat zo bijzonder verontrustend zou zijn, waarom springt niet iedereen daar dan op? Die publicatie is van 6 maanden geleden en dan niets meer.. Ik kan me niet voorstellen dat men dit niet met man en macht onderzoekt als dat echt zo verontrustend zou zijn.
200% eens met je post en toch zit je hier onzin te vertellen als niet gevaccineerde moet je uitsluiten uit de samenlevingDizzy schreef:De immuniteit verzwakt bij minder blootstelling aan risico's, ......
Excuseer, gelieve mij geen woorden in de mond te leggen want dit is wel een erg bij de haren getrokken versie van wat ik gezegd heb.iceke schreef:200% eens met je post en toch zit je hier onzin te vertellen als niet gevaccineerde moet je uitsluiten uit de samenlevingDizzy schreef:De immuniteit verzwakt bij minder blootstelling aan risico's, ......
Toch akkoord met iceke dat dat wel de gist is van wat je hier regelmatig zit te verkondigen, of het komt toch zo over. En niemand wil zichzelf uitsluiten opv een keuze, de regering biedt de keuze aan en er is nooit bijgezegd dat dat de ene keuze tot uitsluiting van de maatschappij leidt en de andere niet. De regering/overheid heeft ook niets te winnen bij het uitsluiten van mensen aan de maatschappij, dus als ze wilt dat iedereen het vaccin neemt, kan ze het verplichten.Dizzy schreef:
Excuseer, gelieve mij geen woorden in de mond te leggen want dit is wel een erg bij de haren getrokken versie van wat ik gezegd heb.
Niemand moet uitgesloten worden maar mensen kunnen zichzelf wel uitsluiten door EIGEN keuzes.
Als ik het goed begrijp zeg je nu het volgende: mensen die om medische redenen het vaccin niet toegediend kunnen krijgen, die mogen deelnemen aan alle activiteiten (inclusief CST). Mensen die om godsdienstige reden of omwille van een gewetensbezwaar het vaccin niet krijgen, die mogen daar niet aan deelnemen.Dizzy schreef:Uitsluiten zou zijn als je mensen niet toestaat zich te vaccineren en hen dan bant omdat ze niet gevaccineerd zijn.
Inderdaad, de federale regering heeft de regimepers van de mediagroepen vorige week nog eens beloond met 750 miljoen EUR belastingsgeld als dank om niet kritisch te zijn.wied schreef:gumibear schrijft: ...Merkwaardig hoe de media...
Niks merkwaardigs aan, zij denken aan hun subsidies natuurlijk
Ahzo, dus die betogingen zijn dus niet langs je restauranttafel in het toerististich gedeelte gepasseerd?Dizzy schreef:Misschien dat de meeste mensen wel minstens iemand kennen die ze nu niet meer kennen?
Oef wat een geruststelling, bedankt voor het doortastend emperisch onderzoek dat je daar hebt uitgevoerd.Dizzy schreef:ik heb er niemand over horen klagen.
Ah toch, oei maar dan zit ik steeds verkeerd. Kan je mij de weg wijzen (URL's) naar deze protesten van de laatste dagen waar je niet naast kan kijken en de gebalanceerde secties binnen de VRT, De Persgroep en Mediahuis?Dizzy schreef:Dat de media dit protest verzwijgt is vreemd want ik las er vanmorgen nog over
Gratis? Dat klopt helemaal niet.Dizzy schreef: Men doet verwoede pogingen om wat ik zeg toch te draaien in iets helemaal anders. Mensen die geen vaccin kunnen krijgen, door bijvoorbeeld medische reden, die kunnen gratis getest worden.
Gaat het nu over België?CCatalyst schreef:Gratis? Dat klopt helemaal niet.
Even ter verduidelijking: men moet de test volledig zelf voorschieten, en dan langs het ziekenfonds laten terugbetalen. Enkel het RIZIV-tarief wordt terugbetaald, een remgeld, een administratieve kost, of de "opleg" die de labos gebruikelijk aanrekenen wordt NIET terugbetaald.
Noem mij 1 labo die niets meer dan het wettelijke tarief aanrekent en nog uit de kosten raakt.
Dus mensen zonder vaccinatie mogen deelnemen aan "jouw" maatschappij mits betaling.
Ik heb het stelsel onder KB van terugbetaling voor mensen die om medische redenen geen vaccin kunnen krijgen. Iets dat, I kid you not, pas sinds vandaag mogelijk is want het is vandaag gepubliceerd. Het KB spreekt zelf trouwens over een "tegemoetkoming" in de kosten.heist_175 schreef: Mijn gezinsleden hebben in totaal al zeker 10 testen laten doen, gespreid over meer dan 12 maanden, en ik heb geen van die testen moeten betalen.
Niet bruto (voorschieten en dan terugbetaling) en niet netto (opleg etc).
Niet altijd en niet voor alle pathogenen. Die uitleg klopt deels omdat we minder interactie hebben gehad, maar niet genoeg om te verklaren wat we momenteel te zien krijgen.Dizzy schreef:De immuniteit verzwakt bij minder blootstelling aan risico's, exact wat er gebeurd is door lockdown en andere maatregelen.
Ik snap uw punt niet. Het aantal gevallen stijgt daar ook weer.phil48 schreef:Ik vraag me toch af hoe al die klagers hier dat doen als ze bijvoorbeeld in Frankrijk komen. Ook daar heb je dat pasje nodig. Om te gaat eten etc.
Het stinkend beerputteke van de Labo's en testcentra hou je best dichtCCatalyst schreef: Noem mij 1 labo die niets meer dan het wettelijke tarief aanrekent en nog uit de kosten raakt.
+ Het verdwijnen overal van de mondmaskerplicht niet te vergeten...CCatalyst schreef:Verder is reizen om niet-essentiële redenen, of niet opgelegd door de werkgever, not done zolang de scholen nog open blijven. Onze huidige vierde golf is het gevolg van import door reizen gevolgd door een grote amplificatie in de scholen (en in mindere mate kantoren/werkplaatsen).
We gaan niet meer naar Frankrijk, het enige wat ik daar echt mis is water over de grens aan de helft van de bio planet kunnen kopen, maar daar is wel een weg rondphil48 schreef:Ik vraag me toch af hoe al die klagers hier dat doen als ze bijvoorbeeld in Frankrijk komen. Ook daar heb je dat pasje nodig. Om te gaat eten etc.
Ik denk dat we ook gewoon dikke pech kunnen hebben nu en dat we zitten met een "zwaarder" als verkoudheidsvirus. Die dingen evolueren natuurlijk ook, en misschien zijn die wat heftiger geworden in hun eigen poging om te overleven doorheen al onze corona maatregelen. Who knows.petrol242 schreef:Dat we nu terug verkoudheden en andere luchtweginfecties zien is normaal gezien de verhoogde interactie tussen mensen, maar het is wel opvallend meer en vooral met hevigere symptomen dan voor de coronacrisis. Niet mijn woorden, wel die van mijn huisarts, hoewel ik er zelf en mijn familie serieus mee te maken heb. Er schort wel degelijk iets aan de aangeboren afweer. Is die trager geworden door de argumenten die je aanhaalt? Misschien, ik weet het niet.
Onlangs toevallig nog een statistiek gezien, België telt 17 000 huisartsen en 2 000 huisartsen in opleiding. Hoe relatief is de uitspraak van één huisarts dan dat "verkoudheden heviger symptomen hebben door corona" ??petrol242 schreef:
Dat we nu terug verkoudheden en andere luchtweginfecties zien is normaal gezien de verhoogde interactie tussen mensen, maar het is wel opvallend meer en vooral met hevigere symptomen dan voor de coronacrisis. Niet mijn woorden, wel die van mijn huisarts.
Wat een bizarre reply. De enigen die beweren dat bepaalde mensen niet op concert of restaurant mogen gaan, zijn de voorstanders van de CST en de voorstanders van de wetten van Jim Crow.phil48 schreef: @ ccatalyst
Dat je die pasjesmaatschappij ook elders vindt, in sommige buurlanden zelfs. So be it. Niemand verplicht niet gevaccineerden naar een concert of een restaurant te gaan, als ze tegen de pasjesmaatschappij zijn. Mag de rest er aub wel naartoe, ook al ben jij ertegen ??
Gaan we nu al over de relativiteit van uitspraken discussiëren? Ik geef maar mee wat mijn huisarts mij verteld en wat ze dagelijks in haar praktijk tegen komt. Die klopt dagen van 16 uur en moet zelfs gaan triëren in haar consultaties. Ge leest trouwens ook weer wat je wil lezen. Ze merkt op dat er nu hevigere symptomen van verkoudheden zijn dan voor de coronacrisis. Ni meer ni minder. Nergens staat er door corona.phil48 schreef: Onlangs toevallig nog een statistiek gezien, België telt 17 000 huisartsen en 2 000 huisartsen in opleiding. Hoe relatief is de uitspraak van één huisarts dan dat "verkoudheden heviger symptomen hebben door corona" ??
Dat is dan hetgene wat je hoger gezegd hebt. Ik lees toch duidelijk:petrol242 schreef: Ik heb het hier nog niet durven aanhalen maar ik ben momenteel een aantal rapporten aan het lezen, oa een Nederlands-Duitse studie die onderzoekt in hoeverre het m-RNA Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccin de aangeboren en adaptieve immuniteit herprogrammeert.
Het leidt tot een verlaging van een aantal ontstekingsremmende cytokines in de strijd tegen andere virussen, bacteriën en schimmels. Niet specifieke targets dus.
Volgens mijn dokteres kan dit mee een verklaring zijn van de grote golf aan verkoudheden die met zwaardere symptomen dan normaal in circulatie zijn. Ze zei dit naar aanleiding van mijn echtgenote die verleden week op het randje heeft gestaan van een bacteriële longontsteking.
Hier gaan we weer... We zitten toch op dezelfde server hé? Waarom quote je me niet gewoon?duizend schreef:k lees toch duidelijk:
Mijn dokteres verklaart de verkoudheden door de corona vaccins die de immuniteit verminderen
Eens nadenken of ik met de 3D printer geen mondmasker mods kan verzinnen.In tegenstelling daarmee kiest u voor maatregelen waarvan is bewezen dat ze voor geen meter werken. Met name voor het Covid Safe Ticket en de maskers. Uw CST laat besmettelijke gevaccineerden en personen met een vals negatieve test gewoon door. U weet dat dit instrument geen besmettingen tegenhoudt, maar u voert het systeem toch maar in. U struisvogelt op een bijzonder irrationele manier en ondergraaft daarmee volkomen uw geloofwaardigheid.
U voert opnieuw de mondmaskerplicht in terwijl is aangetoond dat die voor geen meter werkt. Wij verwijzen u naar het onderzoek van het team van La Scola op basis van de viruspartikels in de afvalwaters in Marseille waarin dit is aangetoond. (https://www.frontiersin.org/articles/10 ... 64477/full)
U verkiest dus voor de zoveelste keer uw toevlucht te nemen tot maatregelen die niet werken boven de maatregelen waarvoor u in gebreke werd gesteld en die behoren tot de normale en evidente geneeskunde zoals we die al decennia kennen.
Daarmee berokkent u opnieuw ons en de hele samenleving schade.
petrol242 schreef: Ze merkt op dat er nu hevigere symptomen van verkoudheden zijn dan voor de coronacrisis. Ni meer ni minder.
Duidelijker zo?petrol242 schreef: Het leidt tot een verlaging van een aantal ontstekingsremmende cytokines in de strijd tegen andere virussen, bacteriën en schimmels. Niet specifieke targets dus.
Volgens mijn dokteres kan dit mee een verklaring zijn van de grote golf aan verkoudheden die met zwaardere symptomen dan normaal in circulatie zijn. Ze zei dit naar aanleiding van mijn echtgenote die verleden week op het randje heeft gestaan van een bacteriële longontsteking.
Ik zal het op een kinderlijke manier zeggen want dat schijnt het best over te komen :duizend schreef:Duidelijker zo?
Ni meer ni minder
Je vergeet MERS nogStroper schreef:Heel wat verkoudheden worden veroorzaakt door coronavirussen(sars 1 & 2 zijn heus niet de enige coronavirussen). Maar of de genetische verwantschap tussen de verschillende leden van de corona sterk genoeg is om elkaar te beïnvloeden wanneer het gaat over besmetting/vaccinatie is weer een ander vraagstuk.