ssd aliexpress

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Hi
Wie heeft er al computer onderelen gekocht bij aliexpress?
Zijn wat gekocht en wat zijn de bevindingen?
Is het aan te raden?
Zie ssd aan lage prijs merken wel mij niet bekend.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb er ondertussen 4 stuks gekocht.
3x KingDian en 1x Fujitsu.
Ze zijn niet in gebruik voor belangrijke systemen, maar ze doen wat ze moeten doen.
Vraag me wel af of het sinds 1 juli nog altijd loont om het daar te kopen.
Ook RAM-geheugen heb ik al enkele keren gekocht om oude dingen nieuw leven in te blazen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

waarom zou het niet meer zin vol zijn na 1 juli
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

glda19 schreef:waarom zou het niet meer zin vol zijn na 1 juli
Nu moet je altijd BTW op alles betalen terwijl je daarvoor kon profiteren van de BTW-fraude en het misbruik van de communautaire wetgeving opgezet door AliExpress en andere Chinese staatsbedrijven, weliswaar als medeplichtige.
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 19 keer
Contacteer:

<offtopic>
Ik vind eerlijk gezegd de situatie nu beter. Ok, BTW wordt aangerekend, maar geen gedoe meer om net onder de 21,- eur te blijven. Nu is het eerder om onder de 150,- te blijven.

De btw wordt op de grotere sites nu op voorhand afgehouden waardoor de douane niet meer traag of lastig werkt en vooral bpost rekent geen zotte bedragen meer aan voor de inklaring.

Vorige week nog een paar extra tasmota compatible smart plugs gekocht (4 stuks). Eén enkele verzending nu in plaats van per 1 of 2 stuks in de bestelling om onder het magische bedrag te blijven.

Andere items die voordien een beetje "out of reach" waren, nu netjes geleverd.

</offtopic>

SSD's heb ik nog niet besteld, sommige reviews zijn redelijk positief over KingSpec, afhankelijk van het type. KingDian, Goldenfir, Kingbank ...
Ik had mijn hoop gezet op de Mixza's omdat deze heel goede reviews qua sd kaartjes hadden, maar de ssd's zijn moeilijk te vinden en heb het nog niet geprobeerd.
Fastic Subfastic VDSL 100/40 - BBox 3V+ - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

KingSpec Disk-on-Module (SSD) ben ik tevreden van.
CyberThijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 jan 2011, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb zelfs al een volledige mini-pc gekocht op Aliexpress om in te zetten als router en centrale hub voor mijn domoticasysteem: een Qotom Q818GE met 8 ethernetpoorten, 8G RAM en 128G SSD. De SSD bleek een Hoodisk M.2 SSD te zijn, het geheugen was van Samsung. Werkt al meer dan een half jaar als een zonnetje!

Elektronica kopen op Ali kan dus zeker, maar ook hier geldt meer dan ooit: je krijgt waarvoor je betaalt. In mijn geval was dat 240 euro. Kies dus voor een betrouwbare partij, en betaal daar een kleine premium voor tov van onbekende prijsbrekers.

Ik ga er sowieso van uit dat je niet of nauwelijks beroep kan doen op garantie in geval van defect, kwestie van met de juiste mindset aan zo'n avontuur te beginnen :wink:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Die SSD prijzen verschillen toch niet veel ivm bv een Crucial op Amazon.de?
Forever06
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2021, 12:08

glda19 schreef:Hi
Wie heeft er al computer onderelen gekocht bij aliexpress?
Zijn wat gekocht en wat zijn de bevindingen?
Is het aan te raden?
Zie ssd aan lage prijs merken wel mij niet bekend.
Ik zou je zeker afraden om SSD's (de 2,5 inch versies) te kopen op AE omdat ze zeker niet veel goedkoper zijn dan hier in B, om nog niet te spreken van de garantie. Ik heb ooit een USB stick SSD van 256GB gekocht bij AE en die was al vrij snel defect. Een hele discussie en mijn geld nooit teruggezien.
Forever06
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2021, 12:08

decat schreef:Die SSD prijzen verschillen toch niet veel ivm bv een Crucial op Amazon.de?
Inderdaad zoals ik net beweerde, zo goed als geen verschil met hier en onbekende merken.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”