gsm nummer niet bereikbaar

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Beste medeforumleden,

Sinds onze overstap naar Proximus met alles blijkt 1 van onze gsm nummers niet bereikbaar voor NIET proximus klanten.

Mensen met proximus sim/netwerk kunnen haar bellen.
Diegene met Orange, TN/Base netwerk kunnen haar niet bereiken.

Zaken die al gedaan zijn: settings smartphone nazien en nieuwe simkaart gaan halen in PX center.

Iemand nog advies tussentijds?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hoe lang geleden is de overdracht gebeurd?

Klagen bij proximus lijkt me de enige optie: lijkt me dat de overdracht dan toch nog niet gepropageerd is naar de andere providers.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Overdracht 3-4 maanden.

Heb zonet na lang wachten medewerker gesproken, ze beweren door werken aan infra enz dat bepaalde nummers last hebben , blijven hangen zijn.

medewerker heeft onbeperkte data voor whatsapp aangezet 1 maand als hulp voor bereikbaarder te zijn
-> in PX te zien; Gratis mobiele data 0 MB verbruikt van 1 TB

Medewerker was heel behulpzaam en deed wat mogelijk was, uiteraard langs onze kant ook begrip voor beperkte zaken die zij kunnen/mogen uitvoeren

Iermand van Hicare team met meer bevoegdheid zal contact opnemen binnen het uur
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Gezien dit geen correct uitgevoerde nummeroverdracht is, heb je recht op compensatie wegens "vertraging bij nummeroverdracht"
Deze compensatie is 3 EUR per werkdag, vanaf het ogenblik van de overdracht.
De compensatie moet bij Proximus (nieuwe provider) geclaimd worden.
De aanvraag moet gebeuren binnen de 6 maanden na de voorziene overdracht.
https://www.bipt.be/consumenten/vertrag ... overdracht
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Bedankt voor de zeer duidelijke info, dit wist ik zelfs niet.

Heb uiteindelijk die persoon aan de lijn, en om half 8 belt deze weer, tegen dan heb ik de nummers en bijhorende provider(s),
die ze vroegen.

Update volgt
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Update voor de compensatie; ticketje blijkt afgesloten en zonder enige uitleg, vandaag contact opgenomen zeer behulpzame medewerker gesproken die ik dankbaar ben. Hij kon wat meer info geven, bovenliggende dienst had ticketje afgesloten omdat het geweigerd werd.

Onze 4 gsm nummers zijn nu terug bereikbaar na 4 maanden door Orange klanten.

Wat zijn jullie meningen en ervaringen voor dit verder te laten nazien -> voor de compensatie
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Indien de aanvraag voor compensatie geweigerd word, is er maar één uitweg: Ombudsman.
Het feit dat je niet bereikbaar was voor Orange is een niet geen correct uitgevoerde nummeroverdracht.
Wie of wat de oorzaak is, doet niets ter zake.
De nieuwe operator moet de compensatie betalen, en deze eventueel verhalen op de verantwoordelijke voor de vertraging.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Dat heb ik zonet ingediend met alle documentatie.

Hopelijk snel nieuws, heb nog nooit gebruik moeten maken van de Ombudsman.

Beetje jammer want, probleem was op 6h opgelost nadat 1 persoon bij hun gewoon het nodige deed en ticket aanmaakte bij de juiste dienst..
onbegrijpbaar dat dit 4 maanden duurde
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Update 3.

Met ombudsman contact gehad, case geopend.

PX antwoord:

Ze verontschuldigen zich EN beweren hoog bij laag dat het hun fout niet is
maar we hebben de nummers doorgestuurd i.v.m. overdracht naar Orange :bang:

tot 29/10 tijd voor tegenreactie die zo meteen verzonden word.
BIPT lijkt Proximus gewoon blind te geloven -> onbegrijpbaar gewoon
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wat betreft de compensatie
De wet is heel duidelijk: compensatie wordt uitbetaald door de nieuwe operator, en de vraag wiens schuld het was doet absoluut niets ter zake. Het is dus aan Proximus om uit te zoeken wiens schuld het dan wel was, maar dat maakt voor de compensatie geen enkele verschil.
En hierover gaat de case bij de Ombudsman toch?
Aan wie kan u compensatie vragen?

U moet zich richten tot uw nieuwe operator om de compensaties aan te vragen. Hij keert de compensatie uit ook al is hij niet noodzakelijk verantwoordelijk geweest voor de vertraging.

Let op: aanvragen voor compensatie moeten steeds worden ingediend binnen een termijn van 6 maanden na de aanvraag om het nummer over te dragen.
bron: https://www.bipt.be/consumenten/vertrag ... overdracht
buthead schreef:tot 29/10 tijd voor tegenreactie die zo meteen verzonden word.
BIPT lijkt Proximus gewoon blind te geloven -> onbegrijpbaar gewoon
In jouw tegenreactie moet je dus geen poging doen om te bewijzen wiens schuld het was, want dat doet niets terzake, en is dus een nutteloze discussie (die je toch niet kan winnen).
Met hun excuses heeft PX al toegegeven dat de overdracht niet feilloos verliep.
Jouw tegenreactie moet dus alleen gaan over jouw recht om compensatie te krijgen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Klopt, daar gaat dit "verhaal" over.

Proximus zegt letterlijk onze fout maar schuift het af.

Ombudsman stuurt het gewoon door, indien geen reactie voor 29/10 dan zien zij de gestuurde compensatie als aanvaard.

1. Er geen compensatie
2. Zoals je hierboven aangeeft PX is geheel verantwoordelijk en tevens zijn ze verplicht bij BIPT, maar de instantie stuurt gewoon door zonder dat ze het beseffen
3. Bipt lijkt niet te weten wat er speelt of kent hun regelgeving niet..

Ik had toch wat meer inhoud verwacht van BIPT tot hiertoe, morgen eens kijken of ik kan bellen want als consument staan we hier weer mooi
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Ter info: wetgeving
https://www.etaamb.be/nl/koninklijk-bes ... 11344.html
cfr Afdeling 8. - Compensatiemechanismen

Het lijkt mij best dat u zich in uw reactie aan de ombudsdienst beperkt tot de vraag van compensatie (3 euro/dag vertraging)
Ik vrees evenwel dat u conform bovenstaande wetgeving mogelijks geen recht zou kunnen hebben op een dergelijke compensatie
De nummeroverdracht werd immers uitgevoerd = ze zijn actief op het proximus netwerk
Toegegeven de overdracht werd blijkbaar niet volledig/correct uitgevoerd maar of op basis van een letterlijke interpretatie van bovenstaande wetgeving een compensatie kan afgedwongen worden is mijns inziens twijfelachtig (= voer voor juristen)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Had vandaag telefonisch geprobeerd hun te bereiken, zonder succes, hoopte hiermee toch enige duidelijk te verkrijgen.

Het afwachten op de mail van hun als tegenreactie
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Van zodra je een klacht lopen hebt bij de ombudsdienst, dient alle communicatie tussen u en proximus via de ombudsdienst te verlopen.

Het is dus normaal dat men u vandaag telefonisch niet kon verder helpen hieromtrent.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Ervaring met de ombudsdienst:
Als je een case opent, sturen zij in eerste instantie gewoon de communicatie door, maar doen er niets mee.
Proximus geeft geen compensatie, zij catalogiseren dit als een antwoord op de case, maar doen er inhoudelijk niets mee.

Als jij nu zegt dat je niet akkoord gaat, dan pas gaat de ombudsdienst er dieper naar kijken, en eventueel een bemiddelende actie ondernemen.
Ik spreek uit ervaring, heb ze al een aantal keer moeten inschakelen...
Uit mijn ervaring gaan de meeste telco's wel overstag als je niet akkoord gaat met hun beslissing. Ze hopen er wellicht gewoon op dat je niet reageert en ze dus niets moeten doen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Dat lijkt wel vrij logisch denk meerderheid weet niet hoe hiermee overweg te gaan en anderzijds hoor je vaak, het werkt eindelijk
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Spijtig dat dit een dom bedrag is van 3€ / werkdag.

Ik denk eerder dat een bedrag van 50€ / dag een beter systeem zou zijn omdat de dan misschien iets meer moeite zouden doen. Blijkbaar kunnen zo'n problemen in veel gevallen met een druk op de knop gefixt zijn.

Op z'n minst zouden ze je ook een korting kunnen geven omdat het abonnement niet goed werkte.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

We zouden oorspronkelijk een korting krijgen, voor elk gsm abbo 3eu korting voor heel jaar, dus dachten, ja weet is goed

Dan ging dit opeens niet , einde verhaal
Was maar 1x sprake van maar niets officieel
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Nog eens een update, na een week stilte nog steeds geen reactie terug van ombudsdienst na niet akkoord te zijn met hun voorstel px ( voorstel waar niets gedaan word en ze de schuld afschuiven )

nog eens gemaild voor status en of ze mail ontvangen hebben


Telefonisch zijn ze nooit bereikbaar altijd antwoord apparaat
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Sinds deze week is eindelijk een uitkomst geboden. Krijgen korting op alle gsm aanbod en 1 maand alles gratis.

Ombudsdienst vond dat fout hiervan niet helemaal bij PX lag wat opzich mogelijk kan zijn maar niet bewezen.
Hebben beslist om hiermee dan genoegen te nemen is toch al een mooie geste
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

Een “routing issue” zoals deze is inderdaad niet de fout van Proximus (in dit geval hè!). Het zat fout bij de “telefoonboek” of “switchboard” (hoe je het ook wil noemen) van Orange waarbij men duidelijk nog onterecht naar het Orange netwerk werd geleid indien men u belde. Een beetje zoals een DNS dat niet correct doorstuurt naar het juiste nieuwe serveradres.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Klopt zeker, jammer genoeg 4 maanden eer ze dit eens oplosten, was uiteindelijk gewoon ticket maken even wachten en klaar...
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

Jammer genoeg herkennen weinigen in winkel en op helpdesks dit issue direct waardoor maar al te vaak de verkeerde diensten worden gevraagd en gecontacteerd. En schandalig genoeg zijn ook die verdere diensten hoewel technisch van aard meestal niet “slim” genoeg om direct een routing issue te herkennen :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”