IOSS zending UK

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Iemand een idee waar je kan opzoeken of je zending IOSS is verzonden?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Kan niet.

IOSS-data moet elektronisch doorgestuurd worden (pure vermelding op pakket volstaat niet) en die gegevens worden niet getoond in de trackingpagina's van gelijk welke koerier.

Aan de verzender vragen of afwachten en zien of er nog BTW op betaald moet worden of niet.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Ik denk dat ik mij laten vangen heb door bpost.

Ik krijg een sms dat er kosten zijn verbonden aan mijn zending.
Na veel gepruts krijg ik het bericht eindelijk in mijn app.
Ik denk dat voor correct te zijn ik de factuur moet uploaden, dat heb ik niet gedaan. Stomweg de handel betaald.

Royal mail print een ioss embleem op het etiket ( niet aanwezig, wel iets van een vage smeer )

Verzender zegt dat hij correct verzonden heeft.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

9livesuni schreef: Royal mail print een ioss embleem op het etiket ( niet aanwezig, wel iets van een vage smeer )

Verzender zegt dat hij correct verzonden heeft.
IOSS data moet in de elektronische record vermeld worden, zodat ze meteen gevalideerd kan worden door bpost. Op basis daarvan beslist bpost of er nog kosten zijn of niet. Pure vermelding op het pakket volstaat niet!

Je kan de verzender verzoeken dat hij de BTW die je aan hem betaald hebt terugstort.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Stel dat alles correct verloopt. Heb je dan nog steeds kans op die aanbiedingskosten die Bpost aanrekent?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

In theorie niet. Computer ontvangt IOSS nummer, computer valideert het, beslist op basis daarvan in welke lane het pakket gesorteerd wordt (nog betalen of niet meer betalen).

In praktijk kan men natuurlijk altijd misplaatsen. Maar de grootste kans is toch dat het nummer niet juist doorgestuurd is of niet geldig is.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”