Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

sky schreef:Dat je dienstencheques moet bestellen door geld naar een buitenlandse rekening over te schrijven.
En dat je tegenwoordig nog niet kan betalen door een QR code te scannen.
wait... wut ?!
en is dat dan een buitenlands dienstenchequebedrijf dat profiteert van Belgische fiscaliteit ofzo ? Hoe gaat dat dan ? Dat vind ik op zijn minst fishy...
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

didi79 schreef:
sky schreef:Dat je dienstencheques moet bestellen door geld naar een buitenlandse rekening over te schrijven.
En dat je tegenwoordig nog niet kan betalen door een QR code te scannen.
wait... wut ?!
en is dat dan een buitenlands dienstenchequebedrijf dat profiteert van Belgische fiscaliteit ofzo ? Hoe gaat dat dan ? Dat vind ik op zijn minst fishy...
Nee, als je via de sodexo website dienstencheques bestelt dan moet het geld overschrijven naar een buitenlandse rekening.
Iets van klarna bank ag, dacht ik.

Het kantoor van de poetshulp staat daar los van, is gewoon een kantoor hier uit de regio.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

sky schreef: Nee, als je via de sodexo website dienstencheques bestelt dan moet het geld overschrijven naar een buitenlandse rekening.
Iets van klarna bank ag, dacht ik.

Het kantoor van de poetshulp staat daar los van, is gewoon een kantoor hier uit de regio.
Ok, is dus gewoon een betaalprovider. Maar dan blijft het wel gek dat je niet online kan betalen...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Al bijna 2 uur geen DSL sync. Niet handig in home office, gelukkig in theorie onbeperkt 4G volume maar dat het maar snel opgelost is want dit gaat niet vooruit zo. Proximus, regio 9200.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Na aanpassing Telenet abonnement komen de aanrekeningen enkel via email en is er geen mogelijkheid om deze nog via te post te krijgen.

Ik denk dat ze duur genoeg zijn om hun klanten te keuze te geven.
luukske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

Goplay, die de optie voor Airplay casting ineens heeft uitgeschakeld :bang:
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Dat is me eergisteren ook opgevallen. Onbegrijpelijk...

Ze hebben intussen (eindelijk) wel een native app voor iOS en Android, maar ook daar is AirPlay uitgeschakeld.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Niet zo onbegrijpelijk, na de verplichting van reclame nu dit, men wil de laatste kijker blijkbaar echt wegpesten. Als je mensen maar genoeg pest zullen ze doen wat je wil want zo werkt het toch want Belgen betalen nu eenmaal graag :bang:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

OVH weer plat ... (DNS vooral) en dan tot de constatatie komen dat je volledige redundante opstelling nog 1 domeinnaam gebruikt bij OVH ... en dat domeinnaam was gebruikt voor de NS GLue records ... ngaaah ;-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De PX-decoder heeft weer kuren. Vroeger kon ik hem aanschakelen en hij begon waar hij gestopt was dus op de zender of radio waarop je hem uitschakelde. Nu komt er niets uit als je aanschakelt en moet je, soms meermaals op TV of radio drukken voor klank en/of beeld.

Zou dit met de vraag om privacygegevens te mogen gebruiken te maken hebben al zie ik de link niet direct?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Toch gemerkt dat thuiswerken helemaal niets voor mij is. Als je motivatie 10 keer lager ligt dan tijdens op kantoor dan ja :cry:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dan moet je je misschien ook afvragen of je job wel iets voor jou is, niet ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik denk dat niet het probleem is. Ik merk andere zaken die ik mis als ik thuis werk tov op het werk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat is persoonlijk. Sommige mensen hebben een uitgebreid netwerk en missen het werk minder, bij anderen is het werk deels hun netwerk. Het hangt ook af van het type werk dat je doet en je eigen instelling. Persoonlijk heb ik er weinig last van. Ik vind het leuk om de collega's te zien en dat heeft zijn voordelen, maar zoals voorheen hoeft het ook niet meer.

Motivatie is iets persoonlijks, werk dat je graag doet vereist minder motivatie van anderen. Ik werk zelf graag zelfstandig en hoef geen anderen om me te motiveren. De dag dat ik echt met tegenzin mijn werk doe, is de dag dat ik mijn ontslag indien en iets anders ga doen.

Telewerk is toch vrijwillig, vraag om meer ter plekke te werken?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ja ik ga het morgen bekijken voor dat te regelen. Vandaag was mijn thuiswerkdag en is idd vrijwillig.

Het is voor mij gewoon te duidelijk een te dunne lijn tussen werk en privé en kan daar gewoon niet mee om.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Voor mij is dat ook een dunne lijn. Ttz: in zekere zin wél, en in zekere zin niet.

Wél: ik gebruik mijn (thuis-)bureau enkel voor m'n werk. Zodra ik daar zit, is voor mezelf (en iedereen in het gezin) duidelijk dat ik aan het werk ben. Behalve voor m'n werk, zit ik NOOIT op die stoel. Geen afleidingen (behalve userbase, maar die afleiding heb ik op m'n werk zelf ook).

Niet: Overdag de kinderen halen en die al met hun huiswerk helpen. 's Avonds in ruil nog 2 uurtjes de pc opzetten. Geweldig, die flexibiliteit.

Collega's: aangezien we met collega's onderling veel moeten regelen, heb ik iedereen iedere week wel een of meerdere keren aan de lijn gehad. Anders zou het idd saai zijn.

Maar vroeger (jaren geleden) had ik het er ook moeilijk mee. Echtgenote vond het leuk dat ik thuis was en maakte het dan moeilijk om te werken. Gevolg: tijdens een thuiswerkdag haar veel geholpen, maar mijn werk bleef liggen. Maar nu zijn er dus duidelijke regels en énkel nog voordelen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Bpost....

Zowel de zoon als ik deden bestellingen bij CB en Alternate op zondag en maandag. Uit praktische overwegingen levering op woensdag gekozen.
Pakjes werden door Bpost op dinsdag ontvangen en 's avonds gesorteerd. 2 pakjes werden gisteren zoals voorzien geleverd, de twee anderen blijven op "gesorteerd" staan, ook vandaag donderdag staan ze nog "gesorteerd" en niet "de bezorger is onderweg" niettegenstaande de verwachte leverdatum staat op "vandaag tussen 8-17u".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

MV simkaart afgesloten omdat een rekening van 4 euro niet betaald was (factuur 1 week oud). Geen herinnering gehad. Heractiveren lukt blijkbaar niet, mijn telefoon komt niet meer op het netwerk na herhaaldelijk opnieuw opstarten (en contact met de helpdesk).

Nieuwe simkaart aangevraagd, levertijd 3-5 werkdagen ! WTF
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

on4bam schreef:Bpost....
Vrijdag... levering alweer veranderd naar "vandaag" maar nog steeds "gesorteerd" dus weinig kans dat er vandaag geleverd gaat worden.

Gisteren contact gehad met Bpost, DB en Alternate.
Reactie Bpost: neem contact met de verzender, zij moeten onze diensten contacteren.
Reactie CB: zij hebben opgevolgd en hadden (iets) meer info
Reactie Alternate: Contacteer Bpost... :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef:
Vrijdag... levering alweer veranderd naar "vandaag" maar nog steeds "gesorteerd" dus weinig kans dat er vandaag geleverd gaat worden.
Kwijt?

Groot pakket of klein pakket?

Reactie Alternate is niet correct, die van bpost/Coolblue wel.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Er waren 4 pakketten. 2 grote werden zoals voorzien geleverd op woensdag, de twee kleinere (1.2Kg en 700g, iets groter dan A4 maar 10 en 30cm "dik") blijven achter.
Wel stom want in 1 van deze pakketjes zit de kabel die ik nodig heb om 1 van de grote pakketten aan te sluiten.
Alles werd op 12/10 rond 21u in een 10 minuten timeframe gesorteerd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

"Dik" is hoogte (met lengte de langste zijde)? 30 cm is wel vrij hoog...

Maar dat het de kleintjes zijn bevestigt wel mijn vermoeden. Ik heb onlangs ene gekregen van 35x13x13 <2kg en dat werd nog in de lane van de brievenpost gesorteerd en dus ook door de brievenpostbode bezorgd. Mogelijks wringt daar het schoentje, brievenpostbode kan/wil het niet meenemen?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

CB heeft een onderzoek laten starten.
Alternate wil niets doen tot er 10 dagen verstreken zijn. :bang:

Edit: Ondertussen "zou" er geleverd worden op maandag 18/10 volgens de Bpost T&T.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Owncloud ... Enterprise ... draait nog bij een klant op Ubuntu 16.04 en is niet meer te upgraden. Ook is de verouderde smbclient enkel nog smbv1 ..
Ik dacht .. ff snel een nieuwe Owncloud omgeving opzetten met Mysql (was Oracle).

Man .. is me dat een kluwen die documentatie van OwnCloud zeg .. het is wel gelukt en resultaat is wel zeer goed, maar het lijkt erop alsof ze een owncloud deployment express complex maken ofzo. Ik dacht op het einde nog ff SAML/SSO op te zetten, maar heb het maar opgegeven. In ieder geval, de nieuwe owncloud draait in HA met een master/slave Mysql, gebruikmakend van een maxscale proxy op de frontends.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ouders bestellen elk een laptop bij Econocom via het werk, ze hebben nog nooit een pc gehad en gezien tegenwoordig alles digitaal moet is het min of meer uit noodzaak. We zijn inmiddels dik 7 maanden verder en nog geen levering... Nu kreeg men ma een mail dat de verwachte leverdatum al is opgeschoven naar januari :bang: Alles al betaald natuurlijk dus straks een pc van een jaar oud die nog niet eens geleverd is. Naar men pa sturen ze zelfs niks van updates.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Een collega voor wie ik een PC in elkaar heb gestoken zei dat het sinds een paar weken niet meer mogelijk was om door haar fotos te browsen, smartphone aangesloten via usb. Melding van foto's niet ondersteund of beschadigd.

De voorbije nachten tijdens het werk was het redelijk rusting, dus verbinding gemaakt met hun pc en gaan zoeken naar het probleem. Verschillende drivers geprobeerd, ook de Samsung app, talloze uren in gestoken tevergeefs, niets werkte.
Tot gisteren, kwam op een site waar ze het hadden over de 'Your Phone' app van Microsoft.
Could it be?

Je kunt je telefoon alleen koppelen als je een Microsoftaccount aanmaakt / gebruikt, geen weggooiaccount. Het moet hetzelfde e-mailadres zijn als gebruikt op de telefoon. (android toestel, nu op de Apple community hebben er veel hetzelde probleem)

Eenmaal gelinkt, kan je bladeren en de foto's bekijken door de 'Your Phone' app te gebruiken. En het lijkt erop dat de app 'Uw telefoon' dezelfde app 'Foto's' gebruikt om ze te tonen.

Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat, zonder een account te gebruiken, ze verhinderen de fotos direct vanaf de telefoon te bekijken.
Tijdens het proberen op de eigen pc, met oude smartphone, werd na het inloggen direct gevraagd om gezichten aan contacten te linken. :lol:

Bill, Bill, Bill....

Waarschijnlijk ook de reden waarom ze de oude Windows Photo viewer hebben verwijderd.
Probleem is er denk pas vanaf 1 van de laatste updates, op de werklaptop (20h1) gaat dit nog steeds zonder probleem.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Bij mij laat Office Excel mij geen foto's invoegen als ik niet ben aangemeld. Toch twijfelachtige praktijken.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik zal een hele tijd terug steeds pop-ups van mijn firewall dat Yourphone op internet wou. Steeds "deny" geklikt. Dan wat meer tijd gehad en er voor gezorgd dat yourphone niet meer opstart. Sindsdien geen pop-ups meer .... duh...
Ik kijk wel gewoon met de filemanager + Irfanview naar de (weinige) foto's op de oude smartphone (Android 2 zonder SIM).
Er zijn geen problemen om wat dan ook met foto's te doen.

Probeer yourPhone eens te stoppen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Kinderen op spoor daardoor verbinding afgeschaft uiteindelijk uur later thuis.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

on4bam schreef:CB heeft een onderzoek laten starten.
Alternate wil niets doen tot er 10 dagen verstreken zijn. :bang:

Edit: Ondertussen "zou" er geleverd worden op maandag 18/10 volgens de Bpost T&T.
Als zelfstandige verstuur ik ook regelmatig pakketten.
Ik kan helaas zeggen dat ik geen onderzoek kan opstarten bij een koerierdienst (alle gangbare) zolang er geen 10 werkdagen verstreken zijn sinds de laatste T&T wijziging.
CB zal wellicht een iets specialere lijn hebben dan andere bedrijven bij Bpost.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Sinds maart 2020 maar een 1000 kWh geclocked op mijn accumulatievuren, en vandaag bij de ingave van de meterstanden voor de wissel van leverancier, doet fluvius lastig bij ingave van de standen via hun web formulier ...

Hebben ze eigenlijk zaken met afwijkende meterstanden? Kan je wettelijk verplicht worden een uitleg te geven?

Ik heb doodleuk geantwoord dat door de woekerprijzen mijn accumulatievuren minder snel aanliggen, en soms dagen gewoon uit aan de zekering.

Benieuwd of we er nog iets van gaan horen - heb gelukkig foto's van de meterstanden. Maar het big brother aspect aan een nutsbedrijf stoort mij.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ub4b schreef:Sinds maart 2020 maar een 1000 kWh geclocked op mijn accumulatievuren, en vandaag bij de ingave van de meterstanden voor de wissel van leverancier, doet fluvius lastig bij ingave van de standen via hun web formulier ...

Hebben ze eigenlijk zaken met afwijkende meterstanden? Kan je wettelijk verplicht worden een uitleg te geven?
Moet je dan geen foto maken van de meterstanden?
Als ze denken dat de meterstanden niet kloppen, sturen ze iemand die de meterstanden komt opnemen.
Als je die systematisch niet binnenlaat (kan ook op afspraak overigens), dan "schatten" ze het verbruik. Je mag eens gokken wie daar slechter van wordt...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

heist_175 schreef: Moet je dan geen foto maken van de meterstanden?
Als ze denken dat de meterstanden niet kloppen, sturen ze iemand die de meterstanden komt opnemen.
Als je die systematisch niet binnenlaat (kan ook op afspraak overigens), dan "schatten" ze het verbruik. Je mag eens gokken wie daar slechter van wordt...
Uiteraard heb ik foto's die die standen bevestigen, en die van excl nacht het ik geupload bij ingave van de standen omdat daarover discussie was volgens hun tool. Meestal leg ik mijn vuren in de lente af, en zo rond deze tijd pas aan. Ik heb ze nog nooit de toegang geweigerd, dat is niet eens de kwestie.

Eerder een domme tool die verantwoording vraagt, terwijl ik dat in principe zelfs niet moet geven.

En om te vergelijken met een andere nutsdienst: alsof je ISP je gaat bellen: mijnheer waarom heb je deze maand zoveel TB gedaan? Kan je dat eens uitleggen?? Nu ik ken één ISP die dat deed, lang lang geleden ....
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

blaatpraat schreef:CB zal wellicht een iets specialere lijn hebben dan andere bedrijven bij Bpost.
CB lijkt ondertussen te weten dat er iets serieus mis en en gaat het pakket opnieuw opsturen. Bij Alternate blijft het stil.

Zelfs nu, om 19u15 staat op beide tracking pagina's nog "Levering vandaag tussen 8-17u"
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ub4b schreef:En om te vergelijken met een andere nutsdienst: alsof je ISP je gaat bellen: mijnheer waarom heb je deze maand zoveel TB gedaan? Kan je dat eens uitleggen?? Nu ik ken één ISP die dat deed, lang lang geleden ....
Uw vergelijking met ISP is niet helemaal terecht.
De Mechelse ISP, met veel fans hier op UB, knijpt gewoon uw lijn toe als ze vinden dat het wel genoeg geweest is.
Stel u voor dat Fluvius dat zou doen :lol: .
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

ub4b schreef:
heist_175 schreef: Moet je dan geen foto maken van de meterstanden?
Als ze denken dat de meterstanden niet kloppen, sturen ze iemand die de meterstanden komt opnemen.
Als je die systematisch niet binnenlaat (kan ook op afspraak overigens), dan "schatten" ze het verbruik. Je mag eens gokken wie daar slechter van wordt...
Eerder een domme tool die verantwoording vraagt, terwijl ik dat in principe zelfs niet moet geven.
Die domme tool heeft mij ervoor behoed de tellers verkeerd door te geven (had dag- en nacht gewisseld). Als er teveel afwijking is van het verwachte verbruik, kon je dat (iirc) toch gewoon overrulen.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Als ze denken dat de meterstanden niet kloppen, sturen ze iemand die de meterstanden komt opnemen.
Als je die systematisch niet binnenlaat (kan ook op afspraak overigens), dan "schatten" ze het verbruik. Je mag eens gokken wie daar slechter van wordt...
Dat is wat hier al even gebeurt. In mijn geval wordt er niemand slechter van.

De arrogantie van die klojo's stoort me mateloos. "we komen volgende week woensdag tussen 10u en 16u, zorg dat je thuis bent".
/me zocht tevergeefs naar een f*** off smiley.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Sinna schreef: Die domme tool heeft mij ervoor behoed de tellers verkeerd door te geven (had dag- en nacht gewisseld). Als er teveel afwijking is van het verwachte verbruik, kon je dat (iirc) toch gewoon overrulen.
Das idd soms verwarrend, zeker dag- en nacht omdat de cijferkes dicht bij mekaar zitten hier. Gelukkig staat er een pijlke naast dat overdag omhoog moet wijzen.

Excl nacht is een volledig aparte teller- en zekeringkast, dus daar kan ik niet missen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

blaatpraat schreef: Als zelfstandige verstuur ik ook regelmatig pakketten.
Ik kan helaas zeggen dat ik geen onderzoek kan opstarten bij een koerierdienst (alle gangbare) zolang er geen 10 werkdagen verstreken zijn sinds de laatste T&T wijziging.
Van Bpost Twitter:
"Ze kunnen al vroeger een onderzoek laten opstarten bij ons businesscentrum. Vroeger was dat idd 10 dagen, maar dat is niet meer zo."
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef: CB lijkt ondertussen te weten dat er iets serieus mis en en gaat het pakket opnieuw opsturen. Bij Alternate blijft het stil.

Zelfs nu, om 19u15 staat op beide tracking pagina's nog "Levering vandaag tussen 8-17u"
Geen fan van Coolblue maar hun aanpak is wel de juiste.

Alternate daarentegen, ik zou het niet laten om hen een negatieve review te laten waar mogelijk want dit soort zaken kan niet door de beugel. Ook kredietkaartbetwisting in gang zetten als het stil blijft tot het einde van de week (uiteraard heb je met kredietkaart betaald met de kennis opgedaan van je COVID-reisperikelen).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”