Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

heist_175 schreef: geloof je echt dat kinderen op school leren zwemmen? .
in wijken waar ouders geen zwemclubs kunnen betalen lijkt dit me evident
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

1207 schreef:
heist_175 schreef: geloof je echt dat kinderen op school leren zwemmen? .
in wijken waar ouders geen zwemclubs kunnen betalen lijkt dit me evident
Ik vind het heel eigenaardig dat je hier de factor 'geld' tussen kletst. Leerlingen zitten heelder uren in 't zwembad en leren zwemmen moet niet gebeuren?
Mijn oudste zat eerst 2 jaar in de ene lagere school en daar was 'bezig houden in t water' de les zwemmen. Vanaf het 3de leerjaar zat ze in een andere school en had ze wel een gemotiveerde leerkracht. Het heeft niet lang geduurd voor ze kon zwemmen en het jaar erop haalde ze zonder problemen de 1500m. Dat bewijst volgens mij dat het perfect kan tijdens de lesuren, de leerkracht moet het gewoon zien zitten.

Kunnen zwemmen is jammer genoeg geen vereiste meer op school:
Kunnen zwemmen behoort tot het pakket basisvaardigheden dat haalbaar en wenselijk wordt geacht voor alle kinderen die de basisschool verlaten.
bron

Dit lijkt me nu echt wel een vaardigheid die perfect op school kan gehaald worden en die slechts nog "wenselijk" is vanuit het ministerie.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1207 schreef:
heist_175 schreef: geloof je echt dat kinderen op school leren zwemmen? .
in wijken waar ouders geen zwemclubs kunnen betalen lijkt dit me evident
Leren "niet verzuipen" lijkt me evidenter :angel:
Maar ook hier komt corona weer wat tijd pikken terwijl dit helemaal niet nodig was..
"gaan zwemmen" zorgde hier voor heel wat paniek aanvallen bij de ouders in mijn dochter haar klasje.
Ik dacht dat wij achterop hinkten met een dochter die zich perfect thuis voelt in het water, maar nog geen schoolslag aangeleerd kreeg in de zwemles. Blijkbaar staan we dus een jaar voor ipv een jaar achter :bang:
Op't school zal er in ieder geval niet veel van komen met die 10 "zwemlessen" van ca 20 minuten per jaar
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

iceke schreef: Op't school zal er in ieder geval niet veel van komen met die 10 "zwemlessen" van ca 20 minuten per jaar
Hoe iemand hierboven kan beweren dat zijn kind met die paar minuutjes per maand, met de aandacht van de leerkracht gespreid over 20+ kinderen, heeft leren zwemmen, is me echt een raadsel.
In de zwemclub - die met hogere leeftijden meedoet met kampioenschappen - is het aanleren van de 3 verschillende slagen geen werk van uren, maar maanden & jaren.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

de school mag idd wel zwemlessen geven, dat vind ik iets dat toch wel nuttig is,
maar ik vind ook wel dat de ouders hun kinderen mogen leren zwemmen...
en dan heb ik het niet over een dure zwemclub, maar gewoon een uurtje of 2 per week met je kleine naar het zwembad,
elke keer de bandjes iets minder vol terwijl je ze de basis aanleert et voila.

ik zeg daarvoor niet dat je je kleine alle soorten slagen en kunstjes moet leren, maar zorgen dat ze kunnen zwemmen is m.i. toch iets waar je als ouder verantwoordelijk voor bent.
(want je kan, zoals heist zegt, niet verwachten dat 1 of 2 leerkrachten met een paar uurtjes per maand en 20+ kids dat kan doen - en dat was 30 jaar geleden niet anders)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Zelfs met een "hondjesslag" kan je rondzwemmen, maar je moet vooral de schrik voor het water eruit krijgen. Eens de paniek weg is en je niet meer krampachtig je hoofd boven water tracht te houden, kan je rustig ronddrijven en dan maakt het niet uit of je techniek wel helemaal juist is.

Het eerste jaar dat ik zwemles op school kreeg (startte dat al in het eerste leerjaar van het lager?), vond de lerares het een goed idee om iedereen tesamen eens in het diep te laten springen. Ik ben toen naar de bodem getrappeld door de meute maar had nog net genoeg adem om zelf terug boven te komen.

Toen ik rond 12 jaar of zo een panikerend klasgenootje wou helpen, klemde die zich meteen zo hard rond mijn nek dat ik zonder lucht ondergeduwd werd. Dus na al die jaren zwemlessen was die nog niet kalm genoeg in het water om gewoon rond te drijven, en dat heb ik ook gemerkt bij anderen die op oudere leeftijd pas zwemlessen volgden, dus ik zou zeggen: leer de kinderen eerst/vooral hun hoofd kalm onder water houden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Splitter schreef:de school mag idd wel zwemlessen geven, dat vind ik iets dat toch wel nuttig is,
maar ik vind ook wel dat de ouders hun kinderen mogen leren zwemmen...
en dan heb ik het niet over een dure zwemclub, maar gewoon een uurtje of 2 per week met je kleine naar het zwembad,
elke keer de bandjes iets minder vol terwijl je ze de basis aanleert et voila.

ik zeg daarvoor niet dat je je kleine alle soorten slagen en kunstjes moet leren, maar zorgen dat ze kunnen zwemmen is m.i. toch iets waar je als ouder verantwoordelijk voor bent.
(want je kan, zoals heist zegt, niet verwachten dat 1 of 2 leerkrachten met een paar uurtjes per maand en 20+ kids dat kan doen - en dat was 30 jaar geleden niet anders)
Dat is exact wat een gemotiveerde zwemleerkracht zal afraden.
Meer miserie om correct te leren zwemmen.
Toch eigenaardig dat het bij de 2de school wel lukt om alle kinderen goed te leren zwemmen. Daar gaat de kinderverzorgster mee om de leerkracht te ondersteunen en kunnen ze gedifferentieerd werken.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Splitter schreef:want je kan, zoals heist zegt, niet verwachten dat 1 of 2 leerkrachten met een paar uurtjes per maand en 20+ kids dat kan doen - en dat was 30 jaar geleden niet anders
Je kan dat wel verwachten, uiteindelijk zitten ze in de zwemles ook met 30 bij 2 zwemleraars...maar dan moet er genoeg tijd uitgetrokken worden voor dat zwemmen. Soit, mijn dochter heeft haar eerste rapport gekregen, 10/10 voor godsdienst, over 't zwemmen werd niet gesproken :angel: 1 ding is zeker, ze komen in de hemel als ze verzuipen.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

heist_175 schreef: Of geloof je echt dat kinderen op school leren zwemmen?
Ik heb op school leren zwemmen. Van het eerste leerjaar tot 6de secundair gingen we tijdens de les LO meermaals per jaar naar het stedelijk zwembad.
En tot het zwembad vorig jaar haar deuren sloot was dat nog steeds het geval. Vanaf 16h was het zwembad publiek toegankelijk, voor 16h zag je er bijna elke dag een klas of twee. Niet enkel scholen uit ons 'stadje', ook uit omliggende steden.

Het zwembad is tot spijt van vele inwoners sinds een goei jaar dicht, onderhoudskost werd te hoog. Een paar kilometer verderop werd er nu een Plopsabad rechtgezet, met olympisch bad waar de scholen gebruik van kunnen maken. Kost voor de 2 omliggende steden: 1.000.000 EUR / jaar. :lol:
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Kleine correctie,

Aquaplopsa Landen heeft geen Olympisch bad alleen maar een 25 meterbad.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Censuurberg ligt plat, net als whatsapp

https://www.independent.co.uk/life-styl ... 32059.html

Dan maar eens op de fiets springen en in de natuur fietsen, FB is zo extreem belangrijk niet ;)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

The great reset! Oh, wait, toch niet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

cptKangaroo schreef:Zelfs met een "hondjesslag" kan je rondzwemmen, maar je moet vooral de schrik voor het water eruit krijgen (...)
creëer je dat niet zelf als je, bij wijze van spreken, 6 jarigen tijdens hun 1e zwembeurt in het zwembad gooit en dan vraagt om niet te verzuipen?
wat moet ik van dat soort zwemlessen denken als een 12 jarige bijna verzuipt en dan door een leeftijdsgenootje moet gered worden die zelf bijna mee verzuipt?

ff polariserend
misschien moeten we kinderen zo de verkeersregels aanleren zodat ze geen schrik van wagens meer hebben
hoeveel kinderen zou het kosten als ze proefondervindelijk het verschil tussen rood en groen moeten ontdekken?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Hier op school gaan ze 8 of 10 keer per jaar naar het zwembad, meer kan niet wegens de maximumfactuur en de dure busrit.
Ik geloof nooit dat iemand zo leert zwemmen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Hier op school gaan ze 8 of 10 keer per jaar naar het zwembad, meer kan niet wegens de maximumfactuur en de dure busrit.
Ik geloof nooit dat iemand zo leert zwemmen.
Ik heb dezelfde discussie als bestuurslid van een lagere school mee gemaakt.

Dat is een keuze van de school. Een school kan die busrit op zich nemen. De school kan de busrit laten betalen door het stadsbestuur. De kost kan betaald worden door de ouderraad,...
Het is een keuze van de school om zich hierachter weg te steken.
Als ze zwemmen belangrijk vinden dan kan het wel.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Klopt volledig, iemand die iets wil zoekt een manier, iemand die iets niet wil zoekt een excuus. Kinderen naar een zwembad vervoeren IS mogelijk ALS men wil.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

cadsite schreef:
heist_175 schreef:Hier op school gaan ze 8 of 10 keer per jaar naar het zwembad, meer kan niet wegens de maximumfactuur en de dure busrit.
Ik geloof nooit dat iemand zo leert zwemmen.
Ik heb dezelfde discussie als bestuurslid van een lagere school mee gemaakt.

Dat is een keuze van de school. Een school kan die busrit op zich nemen. De school kan de busrit laten betalen door het stadsbestuur. De kost kan betaald worden door de ouderraad,...
Linksom of rechtsom moet er voor betaald worden natuurlijk.
Als iemand anders inspringt is dat leuk voor die kinderen, maar het toont vooral aan dat het met het beschikbare budget niet lukt.
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

En toch gaat men nog verder besparen op onderwijs :bang:
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Net m'n eerste les motorfiets gehad, helaas bij het stoppen m'n voet niet goed gezet en bam!
motorfiets op mijn been. Goed begin :D
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

TeLugo schreef:En toch gaat men nog verder besparen op onderwijs :bang:
En leerkrachten inzetten voor vakbondsadministratie, want we hebben geen tekort aan leerkrachten. :bdaysmile:

Kan niet wachten tot die Weyts, minister van Dierenwelzijn die er Onderwijs ook nog wel even bijneemt, weg is.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Zitten er op "lesmoto's" geen stoppers/balken zodat de moto enkel kan kantelen en niet volledig kan vallen?
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

heist_175 schreef:Zitten er op "lesmoto's" geen stoppers/balken zodat de moto enkel kan kantelen en niet volledig kan vallen?
Zitten inderdaad valkooien op, maar dat is enkel om de motor te beschermen tegen krassen & deuken.
Helaas kan je nog steeds ermee vallen :)
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Onnozelaars die hun cavia dumpen in het park. :bang:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

TeLugo schreef:En toch gaat men nog verder besparen op onderwijs :bang:
nadat men een paar weken geleden een overeenkomst heeft afgesloten om te investeren, een half miljard of zoiets

nu goed
vandaag zal vlaanderen een decreet stemmen waarmee openbare/vroegere ocmw rusthuizen kunnen privatiseren
we zien overal hoe goed dit werkt dus zeker doen?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Typisch Vlaanderen, toeteren over hoe ze het beter gaan doen terwijl het één grote uitverkoop aan de privé is. Beter voor de privé , minder en duurder voor de burger. Maar het is de schuld van de Walen en de moslims en zo niet van de sossen :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

kom kom

ne leuke is het loon
in '19 beslissen ze om minder te krijgen
2j later merken ze per ongeluk dat ze nog steeds evenveel krijgen.
zoveel loon krijgen ze minder :)

uitleg om om niet te besparen?
het ligt ter bespreking met alle regeringen samen. De nieuwe truk vd foor. Als de anderen het niet doen wij ook niet :)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

stevenvs schreef:Kleine correctie,

Aquaplopsa Landen heeft geen Olympisch bad alleen maar een 25 meterbad.
Ah ok, foutje van mijn kant. In ieder geval, dat zwembad is er enkel door onderhandelingen van de twee gemeentes zodat de inwoners toch nog de mogelijkheid hebben om baantjes te trekken.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

1207 schreef: in '19 beslissen ze om minder te krijgen
2j later merken ze per ongeluk dat ze nog steeds evenveel krijgen.
zoveel loon krijgen ze minder :)
Fout, ze hadden het niet gemerkt. Het was de PVDA het gemerkt had terwijl net die niet eens het volle loon krijgen.

Mocht zoiets "de burger" overkomen dan wordt er wel een correctie met terugwerkende kracht gedaan, nu zal het "één van de volgende maanden" verwerkt worden zeker?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Elke dag wordt er bij de buren vanaf 7u verbouwd en dit gaat nog maanden duren, en die zetten een hele dag zo'n irritante bouwradio op tot 16u

Bouwgeluiden mogen, maar zo'n bouwradio is volgens mij niet strict noodzakelijk. In m'n slaapkamer en bovenverdieping is er zo'n monotoon basgeluidje te horen.

Heb een paar slechte nachten achter de rug, en wou dus even een paar uur rusten en hoor dat gedreun een hele dag, en ben gaan vragen om het stiller te zetten, maar ze wouden niet .... ik moest er maar mee leren leven ...

En dan deze:
Artikel 6.1.6 – geluidsproducerende toestellen langs de openbare weg op privéterrein
Luidsprekers of andere geluidsproducerende toestellen of apparaten die opgesteld zijn langs de
openbare weg, in gebouwen, afgesloten ruimten of tuinen en waarvan het geluid hoorbaar is op de
openbare weg mogen gebruikt worden in die mate dat ze niet hinderlijk zijn voor de openbare rust of
de buurt.
Artikel 6.1.7 – geluidsemissie in privétuinen
Geluidsemissies in privétuinen mogen niet hinderend zijn voor de buren.
De redenering van de buur is: iedereen is hier aan het bouwen en weldra gaan ze hier een nieuwe wijk zetten en dan is het heel de tijd op en af gerij van camions, dus dienen radio gaat het verschil niet maken ... zo leer je buren kennen nadat je dacht dat de band terug goed zat.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Goplay die enorm uitgebreid heeft met hun reclame beleid. Alsjeblieft zeg 4 minuten reclame voor een serie van 44 minuten :bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Niet omdat het moet, DPG/VTM verdient sloten geld, maar wel omdat het kan: de Vlaming blijft toch kijken.
Sommigen verdedigen dat soort beleid zelfs (ook hier op UB) en bijkomend krijgt DPG/VTM volledige politieke dekking.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Daarnet viel de stroom uit thuis … bij nazicht was alles nog in orde qua zekeringen, maar zag ik dat de hoofd automaat van de nieuwe digitale meter was afgesprongen.

Dat alleen al was een frustratie, maar nog meer toen mijn oog erop viel dat ze mijn analoge 3x 400V a 32A blijkbaar vervangen hebben door 3x230V 25A ????

En toen wist ik ook ineens waarom die was afgesprongen want de wagen was aan het laden (11kW), we waren aan het koken op onze vitrokeramische kookplaat, er stond een wasmachine op en dan de rest van de normale dingen nog. Dus volgens mij zijn we tegen de limiet gegaan :-(

Zal maandag maar eens naar Fluvius bellen … binnen installatie is 40A (hoofdgebouw) en 32A (bijgebouw) afgezekerd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Bosje op het einde straat is precies een petsovernight.com (wie kent deze nog :wink: ) geworden. Ik zie nu al twee konijntjes met een strikje rondhuppelen, een paar cochins, cavia op de stoep,... Corona dieren die nu weg moeten?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Verschillende threads op userbase:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

woutervh schreef:
:bdaysmile:
Machtig :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Om 7u weer wakker door die irritante bouwradio van de bouwvakkers van hiernaast die qmusic bastoontjes en gemompel knalt, zijn met ruwbouw bezig. Politie doet er niks aan. Ik moet dus mijn heel dagritme aanpassen en dus veel vroeger proberen in mijn nest te kruipen (moeilijk voor nen nachtmens die het meest creatief is net na middernacht), anders ben ik genen mens overdag.

De bouwgeluiden zelf storen mij dan weer niet, maar wel die qmusic gecomprimeerde shit bassdreun.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 11 okt 2021, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:
woutervh schreef:
:bdaysmile:
Machtig :)
Helemaal niet.
Je hebt duidelijk niet gekeken. :nono:
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

decat schreef:
stevenvs schreef:Kleine correctie,

Aquaplopsa Landen heeft geen Olympisch bad alleen maar een 25 meterbad.
Ah ok, foutje van mijn kant. In ieder geval, dat zwembad is er enkel door onderhandelingen van de twee gemeentes zodat de inwoners toch nog de mogelijkheid hebben om baantjes te trekken.
Denk dat het meer te maken had met de zwemclubs van Landen en Hannuit en de synchroon zwemmen club uit landen, dat er een 25m gedeelte is gekomen.

Nog een leuke anekdote het plopsa aqua zwembad Landen-Hannuit staat recht op de taalgrens.
Parking is Landen, kleedkamers zijn Hannuit.
Dus tijdens de corona epidemie moesten de clubs zorgen dat ze om 22u op de parking stonden en dan konden ze daar nog na praten. Binnen het gebouw was dit tegen de regels door de avondklok in Wallonië :-D
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

cadsite schreef:
heist_175 schreef:
woutervh schreef:
:bdaysmile:
Machtig :)
Helemaal niet.
Je hebt duidelijk niet gekeken.
Sigh.
Gisteren wist je in wiens gezelschap ik vertoef.
Vandaag wat ik wel en niet gekeken heb.
Veel gekker moet het niet worden hé :lol: .
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Dat je dienstencheques moet bestellen door geld naar een buitenlandse rekening over te schrijven.
En dat je tegenwoordig nog niet kan betalen door een QR code te scannen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”