Nokia 800 Tough

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jrh
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2013, 23:56
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Voor zoonlief een Nokia 800 tough gehaald & er een proximus mobilus M abbo op gezet, met "full control" beperking.
Deze laatste om ervoor te zorgen dat er geen zotte factuur binnenkomt als de 10GB data op is.

Nu: bellen lukt, maar ik krijg de dataverbinding niet aan de praat.
Vliegtuigmodus staat (uiteraard) uit.
Gegevensverbinding staat aan.
Data roaming staat aan.
APN instelling staat op internet.proximus.be (en verder niets ingevuld).

Iemand een idee?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik neem aan dat je al ns herstart hebt na veranderen van de settings?
jrh
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2013, 23:56
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

ITnetadmin schreef:Ik neem aan dat je al ns herstart hebt na veranderen van de settings?
Verschillende malen. Het volgende is de telefoon wissen en herbeginnen, maar dat lijkt me zo "drastisch" :-(
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Misschien eerst de SIM-kaart testen in een ander toestel?
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Kan je de onderstaande settings bij de APN instellingen ook nog even nakijken? zeker apn-type moet in kleine letters en zonder spaties ingevuld worden:

MCC -> 206
MNC -> 01
apn-type -> default,supl
jrh
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2013, 23:56
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

blatruwe schreef:Kan je de onderstaande settings bij de APN instellingen ook nog even nakijken? zeker apn-type moet in kleine letters en zonder spaties ingevuld worden:

MCC -> 206
MNC -> 01
apn-type -> default,supl
Deze opties kan ik niet terugvinden bij de apn instellingen.
Enkel -:
  • naam: Proximus internet
  • APN: internet.proximus.be
  • identifier:
  • wachtwoord:
  • http proxy host:
  • http proxy poort:
  • MMS proxy:
  • MMS poort:
  • MMSC:
  • verificatie: geen
  • protocol: IPv4/IPv6
  • roamingprotocol: IPv4
Het kaartje werkt, ik kan bellen met de telefoon. En ik zie ook dat 'm verbonden is met 4G en LTE. Alleen: ik kan niet verbinden met 't internet.
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

het enige verschil wat ik dan nog zie is authentication type die op "normal" staat en de address type enkel op ipv4 volgens apn.how:

https://apn.how/belgium/proximus/nokia/ ... -800-tough
jrh
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2013, 23:56
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

blatruwe schreef:het enige verschil wat ik dan nog zie is authentication type die op "normal" staat en de address type enkel op ipv4 volgens apn.how:

https://apn.how/belgium/proximus/nokia/ ... -800-tough
Geprobeerd, en 't is niet gelukt. :bang:

edit (Zo avond): Gebeld naar de helpdesk. (open op zondagavond? top!) Daar werd aangegeven dat er, naast fullcontrol (=anti-budget overschrijding), ook een internet blokkering op zou staan. :roll: Is er nu af, dus binnen de 2 uur zou ik het moeten weten. Ik ben curieus.

edit (ma ochtend): Niets. Veranderd. Niets. :bang: :bang: :bang:
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@jrh blijkbaar staat het toestel in in de lijst
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... of-3g.html
alhoewel het (nog- door Proximus verkocht wordt
->
vermits het blijkbaar (automatisch) niet goed komt misschien best de vraag voor bijstand stellen op het proximus forum zodat eventueel een backend technieker het probleem zou kunnen verhelpen
succes
jrh
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2013, 23:56
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

M_016 schreef:@jrh blijkbaar staat het toestel in in de lijst
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... of-3g.html
alhoewel het (nog- door Proximus verkocht wordt
->
vermits het blijkbaar (automatisch) niet goed komt misschien best de vraag voor bijstand stellen op het proximus forum zodat eventueel een backend technieker het probleem zou kunnen verhelpen
succes
't Is gelukt. :banana:
Vraag me niet hoe, maar deze namiddag werkte het plots.
Mogelijks omdat ik even was gaan kijken in de MyProximus... zonder iets te veranderen.
Mogelijks om een andere reden.

Soit: daar drink ik deze avond een :beerchug: op.
Bedankt voor de hulp & tips allen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”