vreemde aanmelding in Google Account

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Gisterenavond heeft een onbekende Iphone connectie gemaakt met m'n google account, via Safari browser login . Via m'n hersteladres kreeg ik hiervan melding, een melding die ik pas deze morgen heb gezien. Wij hebben geen Iphones in de familie, en ik heb geen melding via m'n 2FA heb gekregen (?).
Deze morgen in alle kalmte het toestel uit m'n google account gegooid, alle sessies afgelogd, voornaamste wachtwoorden (en ook de fall back codes) hernieuwd. De schade opgemeten, de google activiteiten gecontroleerd... en er is niets te zien. Niente nada. Ik heb ook het IP adres van het toestel gevonden, een Orange mast in Brugge (ik zit bij Orange met m'n mobiel abo). Met Google gechat "we weten het ook niet meneer".
Als het iemand was met kwade bedoelingen dan zou ik toch verwachten dat er op een volle nacht tijd heel wat had kunnen gebeuren... maar dus niet.

Ik ben nu het volgende aan het bedenken. Ik heb gisteren een kwartier voor het voorval Inoreader geïnstalleerd op m'n tablet. Da's een RSS reader met een interne browser.

Zou het kunnen dat Inoreader de Safari user agent gebruikt als interne browser en dat hierdoor als het ware een nieuw toestel aanmeldt? Heb daarop gegoogled en vind er niets van terug. Dat lijkt me ver gezocht, maar het is - naast een hacking die onlogisch is wegens ontbreken van 2FA - het enige logische dat ik kan bedenken.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Het grappige is dat ik dat vorige week ook aan de hand gehad heb.
Wat bleek, de oudste hier was aan het inloggen op den TV.
Zo een rare omschrijving stond bij die melding.
Als daar gewoon Philips bijstond was het duidelijk geweest.
Het IP-adres was vreemd genoeg niet dat van ons.
Want dat hangt achter ene die al meer dan 2+ jaren hetzelfde is.
Snapte het ook allemaal niet.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Goed om weten.

Intussen heeft Inoreader support laten weten dat de aanmelding niet via hun system kan zijn. Lijkt ook logisch.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Gebruik je toevallig bvb Folio om facebook te bekijken ipv de native app? Die server draait op iOS en wordt bij mijn sessies ook weergegeven als een iPhone. Ooit al eens mijn kopzorg geweest tot ik door eliminatie te weten kwam dat het Folio pro was...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

jutuiz schreef:een Orange mast in Brugge (ik zit bij Orange met m'n mobiel abo)
Hou rekening met het het feit dat die gerapporteerde locatie doorgaans helemaal niet betrouwbaar is, kan dus gerust overal in België geweest zijn, ook vanuit uw woning of woonplaats.

Orange zal wel correct zijn.

Ik geef het - voorlopig - toch een grote kans dat het een van uw toestellen moet geweest zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”