2 Samsung Tv's/ 2 Proximus TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

klein probleem met grote gevolgen...
ik heb 2 samsung tv's met universele Samsung afstandsbediening + 2 proximus decoders.
Wanneer ik zap op tv 1 springt de decoder van tv 2 mee naar hetzelfde kanaal (ook bv. het volume van de decoder)
Dit is enkel het geval voor de proximus decoders, bv. tv instellingen hebben dit probleem niet
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Staan die 2tv’s in dezelfde ruimte?
Misschien de instellingen van de afstandsbediening op de Proximus decoder eens nakijken.
Je kan instellen op radio signalen of op infrarood. Vermoedelijk staan die radio, waardoor bij decoders reageren.
CyberThijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 jan 2011, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Oplossing 1: de Proximus-afstandsbedieningen gebruiken. Deze kunnen gebruik maken van RF ipv IR. De technieker verzorgt dit normaal bij de installatie van je decoder. Hierbij wordt de afstandsbediening exclusief aan jouw decoder gepaired. Belangrijk, aangezien RF door muren gaat, en dus ook bij je buren voor havoc zou kunnen zorgen :lol:

Oplossing 2: zorgen voor een visuele barrière tussen de twee decoders, zodat de IR-signalen die worden uitgezonden door de afstandsbediening niet worden opgepikt door beide decoders.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Staan niet in dezelfde ruimte... ik zal de instellingen op de decoder eens aanpassen, wist niet dat ik dat daar ook kon veranderen naar infra red
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”