Payconiq vraagt persoonlijke gegevens via link in mail.

Plaats reactie
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer


Het is tijd om uw identiteit te verifiëren in de Payconiq by Bancontact app!

In onze vorige mail hebben we uitgelegd dat Onfido partner is van Payconiq om identiteitsdocumenten te verifiëren van onze klanten.
Hieronder kunt u een link vinden naar het portaal van Onfido waar u uw ID documenten kunt uploaden binnen een paar minuten.

Het is makkelijker met uw mobiele telefoon!
We raden u aan de link op uw mobiele telefoon te openen.
Neem uw identiteitskaart, paspoort, verblijfsvergunning of rijbewijs bij de hand.
Klik op de link en volg de instructies. Gebruik uw camera om een foto te nemen van de (voor en achterkant) van uw ID en een foto van uzelf.
Uw geuploade documenten zijn veilig en zullen niet buiten Payconiq gedeeld worden.
Ongetwijfeld is erhier geen probleem MAAR

Hoe kan ik dat weten?

Altijd wordt gezegd, klik niet op links in een mail die persoonlijke informatie vragen.

Deze link is trouwens niet van payconiq maar van een 3e partij. https://applicants.onfido.com


En wat doet payconiq, net dat een mail schrijven ipv een melding te doen in de app zelf...
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

https://radio2.be/de-inspecteur/voor-me ... bevestigen
Is wel info van oktober 2020, maar er is geen sprake van een Payconiq partner en je dient de gegevens door te sturen via de app.

Code: Selecteer alles

"Voor alle duidelijkheid: alles gebeurt binnen de app van Payconiq. Je moet dus niets doormailen en we vragen ook geen pincodes," benadrukt Lotta de Meulenaere. "Heb je toch twijfels, contacteer dan zeker de klantendienst."

In de toekomst zou het identificatieproces eenvoudiger moeten worden. "We zijn samen met de banken aan het kijken of we alles kunnen implementeren in de app zodat je als gebruikers niks meer moet doen."
Ik weet niet of deze info nog up-to-date is, maar ik zou toch even informeren bij Payconiq zelf als ik u was.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

fvhbrugge schreef:Ongetwijfeld is erhier geen probleem MAAR
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand z'n identiteit moest bewijzen voor Payconiq (tenzij in de app zelf met je bankkaart) met foto's van z'n identiteitskaart :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”