Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

CCatalyst schreef:de Cats, SImone Biles of de VRT zijn "recht op privacy" inroepen om aan een sanctie te ontsnappen, het is niet dat wij enigszins met opzet zijn privacy geschonden hebben om die uitspraken te moeten horen..
en wie houdt hier nu staalhard vol dat ED zeker niet gestraft of geen enkele sanctie mag krijgen? Dat we dat maar moeten vergeten, negeren, er met de spons meoten overgaan en doen alsof er neits gebeurd is?

Je hebt wel dizzy en co die vlakaf beweert dat ED een crimineel is die strafrechtelijk vervolgd dient te worden. Andere eisen dan uiteraard ontslag om dringende reden
ED is, door dat minuutje, blijkbaar een homofobe discriminerende seksist die voor de rechter hoort, de basketbond volgt ook deze flauwe kul en wil juridische stappen nemen (of zijn ze ondertussen al wat gekalmeerd).

ED's uitspraken kun je catalogeren van niet erg tactvol tot verwerpelijk maar er zijn geen strafbare feiten bij.
Ik zou alleszins niet weten welke.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Mmm... is dat geen boertige uitspraak ?
Omdat ik van de verwachting afwijk? Ik bedoel ze alvast niet beledigend maar elegant is het niet. Ik heb het nu expres gedaan maar je ziet hoe 1 woord al heel veel emotie kan opwekken.
De persoon was in een openbaar gebouw, in een ruimte met anderen, omringd door audiovisuele opnameapparatuur. De verwachting inzake privacy is dus anders dan als dit bv in een huiselijke sfeer of in een café zou gebeuren. Of de persoon die de apparatuur per ongeluk liet opstaan een inbreuk gemaakt heeft op het recht op privacy is een aparte kwestie die apart behandeld moet worden. Maar de commentator moet niet tov mij, de Cats, SImone Biles of de VRT zijn "recht op privacy" inroepen om aan een sanctie te ontsnappen, het is niet dat wij enigszins met opzet zijn privacy geschonden hebben om die uitspraken te moeten horen.
Bestaat er dan geen/andere privacy buiten de huiselijke sfeer of in een café?
Hij mag gerust zijn mening hebben, daar gaat het ook niet over. Het een beroepsfout
Kan je mij eens verduidelijken wat Eddy juist foutief gezegd heeft? (Ik snap de emotie maar ik bedoel inhoudelijk)
De beroepsfout lijkt mij eerder de micro laten aan te staan buiten zendtijd. De rest is een spijtig voorval waarvoor terrecht alle partijen alles doen om de impact te minimaliseren.

Niet dat ik z'n uitspraken goedkeur maar om hem nu aan de schandpaal te nagelen en z'n leven te ruïneren vind ik persoonlijk toch een stap te ver. Hij lijkt de dupe van een onderliggende frustratie.
Toen hij wist dat hij on-air was, kon hij dat nochtans wel.
Ik pas mijn gesprek ook aan in functie van het publiek.
Dat is ze ook verplicht tov de belastingsbetaler, die terecht respect mag verwachten en het niet moet pikken als hij of zij met zijn eigen belastingsgeld uitgemaakt wordt voor wie hij of zij is.

Dan kunnen we bijvoorbeeld volgens mijn ervaring ook wat leerkrachten ontslagen... De wereld bestaat nu eenmaal uit 2 delen, het politiek correcte naar het publiek met macht/forum en de rest.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

misterjo schreef:De beroepsfout lijkt mij eerder de micro laten aan te staan buiten zendtijd.
Én die vetzakkerij verkopen met collega's én studiogasten aanwezig.
Én die vetzakkerij verkopen tijdens de werkuren, wanneer hij zou moeten werken.
Én die vetzakkerij verkopen terwijl hij als door-belastingsgeld-betaalde VRT-werknemer bepaalde waarden zou moeten volgen, waaronder: niet zulke vetzakkerij verkopen wanneer hij werkt voor de VRT.
... ik kan er nog aan toevoegen, maar hebben we er ondertussen niet genoeg?

Ik beargumenteer trouwens enkel dat hij voldoende slechtheid heeft gepleegd om "een sanctie" aan zijn broek te verdienen. Daarmee bedoel ik niet dat hij een publieke afrekening verdient zoals dat nu lijkt te gebeuren. Maar is het onschuldig genoeg om onder de mat te vegen? Hell no.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Denk dat de redelijkheid tov zijn daden echt te extreem uit de hand gelopen is. Bedoel je kan hem evengoed een andere niet publieke functie geven en de rest laten voor wat het is. Dat zal hem laten beseffen dat hij goed fout zat maar dat hij nog steeds mag werken.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Zijn micro stond op en dat mocht niet...

Voor de rest kunnen we besluiten dat vrt enkel respect heeft voor de wielrenners en voetbal, dat was bij de openingsceremonie al pijnlijk duidelijk maar geen geheim. Als vrouwelijke sporters mag je al helemaal presteren zoveel je wil, je blijft gewoon een grap. Dat is echter geen puur VRT probleem.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Gisteren in de colruyt.
2 madammen (moeder en dochter denk ik, 15 & 40?) vragen hulp om een bak bier op hun kar te zetten aan de winkelbediende.
"wij zijn niet sterk genoeg". Als je met 2 gezonde mensen samen nog geen pak bier kan oppakken zou je beter water drinken.
Wat gaan die doen op de parking? Vragen aan een voorbijganger om die bak in hun auto te zetten? :roll:
Emancipatie, we zijn er nog niet...
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

Sommige mensen vinden het normaal om zelf niet eens proberen moeite te doen en vragen het meteen aan iemand anders. Idem voor IT-configuratie, een waterkraan repareren, een wiel van de auto halen, etc. etc.

Homo universalis worden is blijkbaar niet hun streefdoel.
1207
Elite Poster
Elite Poster

tien schreef:. Als vrouwelijke sporters mag je al helemaal presteren zoveel je wil, je blijft gewoon een grap. Dat is echter geen puur VRT probleem.
Thiam, Derwael, Hellebaut, ... werden/worden natuurlijk bijzonder respectloos behandelt.
de vrouwen die sporza in haar team integreert, Courtois bv, dienen uiteraard enkel voor de show?

zoals gezegd, de irrationele waanzin kent geen ondergrens
profke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

cadsite schreef:Gisteren in de colruyt.
2 madammen (moeder en dochter denk ik, 15 & 40?) vragen hulp om een bak bier op hun kar te zetten aan de winkelbediende.
"wij zijn niet sterk genoeg". Als je met 2 gezonde mensen samen nog geen pak bier kan oppakken zou je beter water drinken.
Wat gaan die doen op de parking? Vragen aan een voorbijganger om die bak in hun auto te zetten? :roll:
Emancipatie, we zijn er nog niet...
ik was er natuurlijk niet bij, maar was het probleem om die bak bier "op de kar" te hefffen? of eerder om die bak "van bovenaf van de pallet" te heffen?

voor dat laatste zie ik namelijk wel meer mensen hulp vragen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

tien schreef:Als vrouwelijke sporters mag je al helemaal presteren zoveel je wil, je blijft gewoon een grap. Dat is echter geen puur VRT probleem.
Vrouwen worden, niet alleen in de sport, beoordeeld op hun "f***".

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210808_97645607
Want laten we wel wezen, dit gebeurt niet alleen in de sport. Dit is een alomtegenwoordig maatschappelijk fenomeen, dat zich op elke werkplek voordoet. Ook in de academische wereld, in de cultuursector en in de media. De uitspraken van Sporza-journalist Eddy Demarez waren niet fraai, maar ik heb al veel grovere gehoord. En met ver(der)strekkende gevolgen. Vrouwen die niet in het voorgeschreven vrouwbeeld passen, krijgen minder kansen. f*** is niet alleen in de sport een criterium: ook vrouwelijke auteurs, zangeressen en media­figuren worden zo beoordeeld.
En als een presidentskandidaat en later president dat zegt, krijgt ie zelfs 70miljoen stemmen en ook op UB volmondig steun.
Als een bunga-bunga premier een Duitse bondskanselier zo beoordeelt, krijgt ie nog massaal steun.

Dus dat vrouwonvriendelijke is geen louter VRT probleem.
1207 schreef:de vrouwen die sporza in haar team integreert, Courtois bv, dienen uiteraard enkel voor de show?
Hoeveel vrouwelijke sportredacteurs zijn er bij Sporza?
Hoeveel mogen er topevents becommentariëren?
zoals gezegd, de irrationele waanzin kent geen ondergrens
Zoals wel vaker, kent de onderbuik-onzin geen data-gerelateerde ondergrens.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Neenee, de 2 dames hadden een bak nodig die op heuphoogte stond, veel makkelijker kan niet.
Net erna was er nog een vrouw die een bak van een nieuwe pallet nodig had, dat dit soms niet lukt versta ik wel, dat is van een hoogte.
Ik ben zelf vrij groot en wordt er soms ook gevraagd om te helpen. Als dat van zo'n pallet is doe ik dat met plezier.
1207
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: Zoals wel vaker, kent de onderbuik-onzin geen data-gerelateerde ondergrens.
de onderbuik vraagt al dagen waar ED, in dat geluidsfragment, zich nu eigenlijk schuldig heeft gemaakt aan homofobie of discriminatie? heel concreet want ik hoor het echt niet
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Bestelwagen keuring, 1 dag oud ... voor nog geen 20m werk 62,40 euro - afzetters.
Alsof een splinternieuwe bestelwagen gebreken van fabriek zou hebben ik snap de logica van de R*heid niet hierin.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ub4b schreef:Bestelwagen keuring, 1 dag oud ... voor nog geen 20m werk 62,40 euro - afzetters.
Alsof een splinternieuwe bestelwagen gebreken van fabriek zou hebben ik snap de logica van de R*heid niet hierin.
Ik ken het probleem...
Ik ben met de caddy van de garage naar de keuring gereden om de auto en trekhaak te laten keuren.
De wagen had nog geen 10km op de teller... :bang:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

1207 schreef:da is de context van dit, een gesprek tussen 2 collega's over een willekeurig onderwerp dat toevallig ter sprake komt. de context is niet on air voor duizenden kijkers. de intentie is ook niet om die meisjes bewust te kwetsen want dan doet hij dat tijdens de match
Ik hoor 2 collega's overlopen wie al dan niet lesbisch is of zou kunnen zijn en daar is niets strafbaars aan. Hun toon is lomp, niet tactvol, het is geroddel en alle betrokkenen mogen gesanctioneerd worden, dus ook de technicus.
De context is wel degelijk on air gekomen door de fout van ED.

Hij wil de meisjes niet kwetsen? maar hij houdt zijn inzichten wel voor zich tot het moment dat hij denkt dat men het niet zal horen. Waarom doet hij ze dan niet live als ze zo onschuldig zijn? Waarom zo achterbaks? Hij gaat hun positie ondergraven door geroddel achter hun rug, is dat als steun voor hun sterke prestatie? Is dat uit respect?

We komen overeen dat het lomp was en dat ze een sanctie verdienen. Voor mij is ontslag nooit aan de orde geweest omdat ik Ed niet verdenk van een echte hater te zijn, wel van iemand die met zijn domme praat zichzelf en zijn werkgever benadeeld heeft en de slachtoffers heeft duidelijk gemaakt dat nog lang niet iedereen mee is met de waarden van zijn werkgever.

Nergens noem ik hem een crimineel of homofoob. Dat hij niet positief staat tegen andersgeaarden is wel duidelijk maar homofoob is een term die anderen tegen mij gebruiken om mij hopeloos in een vakje te duwen. Als hij onderscheid maakt tussen de geaardheden dan discrimineert hij. Zijn andersgeaarde sporters mindere sporters? Hij brengt ook zijn neutraliteit/objectiviteit als commentator in het gedrang. Dit zijn professionele fouten en voor mij volstaat een sanctie van zijn werkgever. Over strafrechtelijke vervolging heb IK niet gesproken.

Grappig wel hoe ver mensen de werkelijkheid willen verkrachten om mensen in een hokje te drukken:
Dizzy wil evolueren naar het Chinese systeem waar de gedachten politie je 24u per dag volgt.
Net zoals ik nergens voor gerechtelijk ingrijpen pleit, integendeel was ik eerder hard voor de brandstapel-roepers, zo ben ik totaal niet voor een gedachtepolitie. Ik ben altijd voor privacy geweest dus dit verwijt is gewoon hilarisch, het zegt opnieuw veel meer over wie het uit dan waar het echt over gaat.

ED mag zijn gedacht hebben maar dan moet hij dat in privékring houden. Bij zijn werkgever en publiek moet hij zich aan de waarden van zijn werkgever houden of de sancties daartegen aanvaarden. Zijn woorden zijn door eigen fout publiek geworden en nu krijgt hij daar ook publiek reacties op. Het omdraaien dat ED nu een slachtoffer is en de mensen die publiek onrespectvol werden behandeld de overdrijvers is zo scheef als de toren van Pisa en lost niets op aan het grotere probleem: dat veel mensen nog niet mee zijn met respect voor anderen of andersgeaarden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

cadsite schreef:
ub4b schreef:Bestelwagen keuring, 1 dag oud ... voor nog geen 20m werk 62,40 euro - afzetters.
Ik ken het probleem...
Ik ben met de caddy van de garage naar de keuring gereden om de auto en trekhaak te laten keuren.
De wagen had nog geen 10km op de teller... :bang:
Idem, en nog straffer dat je elk jaar mag teruggaan dan... (indien +500kg)
Ik vraag me werkelijk af hoeveel problemen ze al gekend hebben met nieuwe wagens met nieuwe trekhaken...

Edit:
En nog even over dat voorval met Demarez. Vandaag in de gazet:
https://www.hln.be/binnenland/antwerp-p ... ~af654d3b/
Als je denkt dat je door een bende geschminkte, roze jeanetten met boa's en pluimen in hun gat op wagens door de straten te laten paraderen, doordachtere cafépraat zult krijgen, denk ik dat je de bal serieus verkeerd slaat...
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Inderdaad, jaarlijks gaan omdat je 1 à 2 keer per jaar een caravan trekt die wel maar 2-jaarlijks moet gekeurd zijn.
Als je dan ziet hoeveel caravans er rondrijden met een gewone auto-nummerplaat terwijl die overduidelijk aan een MTM van +750kg zitten.
Velen denken dat die 750kg grens geldt voor tarra, terwijl dit voor MTM telt.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het wordt echt tijd dat ge u een eiland koopt en uw eigen staat opricht, dan kan je zelf de regeltjes bepalen en zelf zien rond te komen met uw zelfgeheven belastingen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Straks gaat die weer al z'n oude posts verwijderen.

De discussie van een paar dagen terug heeft die ook al z'n posts ge-edit en alles verwijderd.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Screenshots nemen ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Ook al wist het toch, toch blijft het een zure:

Pakket uit Japan besteld.
Webshop doet niet mee een IOSS, dus ik wist dat er een naheffing ging volgen.
Vandaag bericht: 4 euro BTW te voldoen (zoals verwacht) + 15 euro om die brief te sturen om die BTW te betalen... :bang:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Garpenlov schreef:Straks gaat die weer al z'n oude posts verwijderen.

De discussie van een paar dagen terug heeft die ook al z'n posts ge-edit en alles verwijderd.
Jamaar die posts stonden stijf van de straling!
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Dizzy schreef: Als hij onderscheid maakt tussen de geaardheden dan discrimineert hij. Zijn andersgeaarde sporters mindere sporters?
Dus onderscheid maken is discrimineren? Da's straf. Dus zeggen, ah jij valt op vrouwen en ik van op mannen, dan discrimineer je automatisch tussen die twee groepen? Dus je mag de dingen nu ook al niet meer benoemen?
Dus als ik zeg: "hallo mevrouw uit Congo, wat heeft u een mooie donkere huid", dan heb ik volgens u gediscrimeerd? Ah ja, want ik heb een onderscheid gemaakt.
Woker dan dit wordt het niet zeker?

Dat andersgeaarden mindere sporters zijn heeft Eddy nergens gezegd, dus je moet dat er weer niet proberen bijsleuren. Dat is enkel maar in je gedachten dat hij dat heeft gezegd, zodat je je eigen beschuldigende vingertje kan verantwoorden.
Dizzy schreef:Grappig wel hoe ver mensen de werkelijkheid willen verkrachten om mensen in een hokje te drukken:
Lol, dus datgene wat jij met Eddy doet, daar beschuldig je de anderen van dat ze dat met u doen?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Nob, waarom lees je mijn posts nooit vóór je reageert?

Ik zeg nergens dat hij automatisch discrimineert, vanaf mijn eerste post heb ik zijn slechte bedoelingen zelfs betwijfeld.

Hij mag van mij ook het lesbisch zijn benoemen, zelfs live op TV, MAAR wel met respect. Zijn uitlatingen waren echter niet respectvol en dat is als commentator een brug te ver en in strijd met de waarden van zijn werkgever. De man moet in de toekomst nog vrouwelijke sporters en andere geaardheden verslaan, met welk imago gaat hij dit doen?

Hij heeft inderdaad niet letterlijk gezegd dat andersgeaarden minderwaardig zijn maar waarom komt hij met zijn inzichten af als ze toch niet uitmaken? Waarom doet hij ze als hij denkt dat men niet luistert? Waarom doet hij ze niet in bijzijn van de dames zelf? Hij benoemt toch maar onschuldig feiten? Waarom zegt hij in paniek "da meent ge niet!" als hij zijn blunder ontdekt? ED was overduidelijk fout en onprofessioneel en je kan er zoveel excuses en uitvluchten voor bedenken maar slim of juist gaat het niet worden.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Dizzy schreef:Nob, waarom lees je mijn posts nooit vóór je reageert?
Oh, maar ik lees ze hoor, ik quote er letterlijk uit. Dat jij in de ene post A zet en in de andere B, da's toch niet mijn verantwoordelijkheid?

Als jij dan zegt:
Dizzy schreef:Ik zeg nergens dat hij automatisch discrimineert, vanaf mijn eerste post heb ik zijn slechte bedoelingen zelfs betwijfeld.
en daarvoor:
Dizzy schreef: Als hij onderscheid maakt tussen de geaardheden dan discrimineert hij. Zijn andersgeaarde sporters mindere sporters?
Wat is dat dan? Uw schizofrenie die u parten speelt?
Of discrimineert hij dan niet automatisch, maar handmatig ofzo?
Dizzy schreef: Hij mag van mij ook het lesbisch zijn benoemen, zelfs live op TV, MAAR wel met respect. Zijn uitlatingen waren echter niet respectvol en dat is als commentator een brug te ver en in strijd met de waarden van zijn werkgever. De man moet in de toekomst nog vrouwelijke sporters en andere geaardheden verslaan, met welk imago gaat hij dit doen?
Daar geef ik u gelijk in.
Dizzy schreef:Hij benoemt toch maar onschuldig feiten?
Dat heeft hier niemand gezegd. Hij benoemd feiten ja, maar niet onschuldig, hij doet dat op een erg boertige manier.
Dizzy schreef:ED was overduidelijk fout en onprofessioneel en je kan er zoveel excuses en uitvluchten voor bedenken maar slim of juist gaat het niet worden.
Of dat hij onprofessioneel was, ja, indien het de intentie was om dit uit te zenden, dat was het echter niet. De persoon die de micro niet heeft uitgezet als de 'uitzending' gedaan was, die was onprofessioneel. Eddy, was mijns inziens gewoon onder mannen aan het zeveren om de leegte te vullen tussen 2 werkactiviteiten door, zoals zo dikwijls gebeurd op het werk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Klopt, je hebt blijkbaar eerder problemen met begrijpend lezen. Je slaagt er wel al in om een verschil tussen zinnen te ontdekken. Een woord meer of minder kan belangrijk zijn in een zin. Voor mij is hij niet automatisch een hater of bewust discriminerend persoon. Zoals ik al vaak herhaalde, wij kennen zijn intenties niet maar we zijn het hier ondertussen wel eens dat zijn woorden minstens onrespectvol en dus negatief waren tegenover andersgeaarden. Jij noemt het "niet onschuldig" wat zoveel betekent als schuldig.
Nod schreef:Dat heeft hier niemand gezegd. Hij benoemd feiten ja, maar niet onschuldig, hij doet dat op een erg boertige manier.

Of dat hij onprofessioneel was, ja, indien het de intentie was om dit uit te zenden, dat was het echter niet. De persoon die de micro niet heeft uitgezet als de 'uitzending' gedaan was, die was onprofessioneel. Eddy, was mijns inziens gewoon onder mannen aan het zeveren om de leegte te vullen tussen 2 werkactiviteiten door, zoals zo dikwijls gebeurd op het werk.
Klopt, daar zijn we het volledig over eens. Zijn boertige manier past niet live en eigenlijk ook niet op de werkvloer van zijn werkgever die andere waarden willen uitdragen.

Dat hij dit niet bewust live wou uitzenden is geen twistpunt, het is zijn fout dat dat wel gebeurde. Uiteraard is dat ongewild, vandaar zijn reactie.

Dat hij feiten benoemt is maar deels juist. Dat klopt over de aanwezigheid van andersgeaarden maar als hij over het uiterlijk begint is het al veel minder duidelijk dat hij feiten benoemt, dat is toch eerder subjectief. Dat wat hij zegt (deels) klopt, betekent nog niet dat het niet ongepast is. Met de feiten zelf heb ik geen probleem, zelfs als hij ze live benoemt. Hij moet dat echter doen met respect en met de waarden van zijn werkgever in gedachte. Doet hij dat niet dan zijn de gevolgen voor hem. Ik benoem toch ook enkel zijn fouten, als dat al niet meer mag.

ED werkt al jaren voor radio en TV. Die man weet dus hoe een micro werkt. Als je dergelijke boertigheden gaat verkondigen dan check je minstens eens of de micro uit staat. Dat is dus een grote professionele fout die de tweede fout (de boertigheid) nog een erger maakt. ED is dus volledig fout en heeft misschien wat hulp gekregen van een collega maar het blijven zijn woorden en zijn fouten.

Voor mij moet de man niet op de brandstapel of zelfs ontslagen worden, wel hoop ik dat deze affaire mensen eens doet nadenken over hoe boertige uitspraken anderen kunnen kwetsen en dat ze eigenlijk ook gewoon dom zijn.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Joe de Mannen schreef:
Het wordt echt tijd dat ge u een eiland koopt en uw eigen staat opricht, dan kan je zelf de regeltjes bepalen en zelf zien rond te komen met uw zelfgeheven belastingen.

J.
Dat onze vriend eigenaardige snokken heeft, dat is een feit, maar wat hij hier aankaart is inderdaad echt niet te begrijpen.

Als je een nieuwe wagen koopt moet die de eerste 4 jaar niet gekeurd worden.
Als je een nieuwe wagen met trekhaak koopt en van plan bent meer dan 750kg te trekken dan moet die wel gekeurd zijn.
Voor de volledigheid, ze keuren niet enkel de trekhaak, maar alles. Remmen, banden, lichten,... :roll:
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:indien het de intentie was om dit uit te zenden, dat was het echter niet. De persoon die de micro niet heeft uitgezet als de 'uitzending' gedaan was, die was onprofessioneel. Eddy, was mijns inziens gewoon onder mannen aan het zeveren om de leegte te vullen tussen 2 werkactiviteiten door, zoals zo dikwijls gebeurd op het werk.
Gewóón aan het zeveren? Whatever. Verdient hij bepaalde gevolgen te dragen van dat voorval? Ik zeg: ja toch wel. Wat zeg jij? (en let op, ik heb het niet over exact welke gevolgen, ik wil puur het onderscheid maken tussen: gevolgen dragen, of alles onder de mat vegen en er helemaal niks mee doen)
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Volgend gerelateerd topic:
https://www.hln.be/brugge/stad-brugge-d ... ~a80a7494/

Zou dit ook zo'n heisa worden?
1207
Elite Poster
Elite Poster

misterjo schreef:Volgend gerelateerd topic:
tja
ook hier weer de vraag
waarom moet ge u distantiëren? inhoudelijk klopt die uitspraak toch?

ok, de term jeugdigheid gebruiken is uiteraard een bewuste provocatie van haar :)
de ene denkt aan een 20 jarige eerstejaarsstudente en de volgende aan de kleuterklas
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Staat die brief overigens ergens openbaar (dus zonder dat je Humo abonnee moet zijn) ? Want je kan moeilijk een standpunt innemen als je niet weet wat ze exact gezegd heeft, net zo min je over ED kunt spreken als je de uitspraken zelf niet gehoord hebt.
Het verschil tussen pedofiel (de aangeboren neiging) en pedoseksueel (het effectief daden verrichten met kinderen) is overigens in het verleden al meermaals in de pers aan bod gekomen en ook door anderen benadrukt. Dus op dat vlak heeft ze gelijk. Anderzijds is die acteur, naar alle waarschijnlijkheid wel degelijk een pedoseksueel, terwijl haar brief blijkbaar naar aanleiding van deze zaak is, en dus wel heel vreemd om in die context pedofiele te verdedigen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:
Als je een nieuwe wagen koopt moet die de eerste 4 jaar niet gekeurd worden.
Als je een nieuwe wagen met trekhaak koopt en van plan bent meer dan 750kg te trekken dan moet die wel gekeurd zijn.
Voor de volledigheid, ze keuren niet enkel de trekhaak, maar alles. Remmen, banden, lichten,... :roll:
Een trekhaak wordt toegevoegd aan je wagen, trekt +750kg, tot 2T als ik me niet vergis.

En dan vind je het raar dat je remmen, banden en lichten worden nagezien ? al eens een projectiel van 2T ergens zien tegenvliegen ?
Al eens gekeken hoeveel remorken er rondrijden met stoplichten die pinken met de pinkers en mistlichten die aangaan als er geremd wordt ? er mag gerust meer gecontroleerd worden op trekhaken.

Dat de autokeuring moet gebeuren door een private firma met winstoogmerk, dat is een andere discussie. Maar gezien het aantal wrakken op de baan, mag de keuring gerust wat strenger (en consequenter, maar dat is die andere discussie).

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Joe de Mannen schreef: Al eens gekeken hoeveel remorken er rondrijden met stoplichten die pinken met de pinkers en mistlichten die aangaan als er geremd wordt ? er mag gerust meer gecontroleerd worden op trekhaken.
Daar kan ik me soms ook aan ergeren. Getuigt van enige nonchalance voor de verkeersveiligheid.

Maar wat gaat een keuring op de wagen voor banden, remmen en lichten daaraan verhelpen? Niets.
Wat helpt die keuring tegen het loskomen van de aanhanger en dat ze ergens tegenvliegt? Niets.

Wil je dat oplossen moet je de trekhaak zelf en de aanhanger keuren. En de persoon die ze gebruikt moet ze dan nog correct aankoppelen ook (losbreek-kabeltje gewoon rond de trekhaak is niet correct, maar wel 9/10 zie je het zo gedaan).
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef:Staat die brief overigens ergens openbaar (dus zonder dat je Humo abonnee moet zijn) ?
Hier se.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Joe de Mannen schreef:Een trekhaak wordt toegevoegd aan je wagen, trekt +750kg, tot 2T als ik me niet vergis.

En dan vind je het raar dat je remmen, banden en lichten worden nagezien ? al eens een projectiel van 2T ergens zien tegenvliegen ?
We vertrouwen auto fabrikanten dus om een voertuig van 3 ton te maken, maar als ze een voertuig maken van 1,5 ton dat een gekeurd projectiel van 1,1 ton gaat trekken niet?

Dit was een nieuwe wagen met trekhaak geplaatst door VW in de fabriek.
Joe de Mannen schreef: Al eens gekeken hoeveel remorken er rondrijden met stoplichten die pinken met de pinkers en mistlichten die aangaan als er geremd wordt ? er mag gerust meer gecontroleerd worden op trekhaken.
J.
Absoluut, maar nu zit je te spreken in het -750 MTM segment. Daar wordt er niets gekeurd.

Er mag dus met aanhangwagens van -750 MTM gereden worden zonder controle, maar een nieuwe wagen moet wel gecontroleerd worden.
Strange...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

JamesEarlGray schreef:
Tomby schreef:Staat die brief overigens ergens openbaar (dus zonder dat je Humo abonnee moet zijn) ?
Hier se.
Hm, ik snap waar ze naartoe wil.
Een pedofiel worstelt zelf met zijn gedachten, slechts weinigen gaan over tot pedoseksuele daden.
Maar de manier waarop ze het overbrengt is ronduit ranzig.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

1207 schreef:
misterjo schreef:Volgend gerelateerd topic:
tja
ook hier weer de vraag
waarom moet ge u distantiëren? inhoudelijk klopt die uitspraak toch?

ok, de term jeugdigheid gebruiken is uiteraard een bewuste provocatie van haar :)
de ene denkt aan een 20 jarige eerstejaarsstudente en de volgende aan de kleuterklas

Willen we echt evolueren naar een stasi maatschappij waarbij alles wat ergens gezegd wordt moet "gekeurd" worden door de correctheidsbrigade ?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:
Joe de Mannen schreef:Een trekhaak wordt toegevoegd aan je wagen, trekt +750kg, tot 2T als ik me niet vergis.

We vertrouwen auto fabrikanten dus om een voertuig van 3 ton te maken, maar als ze een voertuig maken van 1,5 ton dat een gekeurd projectiel van 1,1 ton gaat trekken niet?

Dit was een nieuwe wagen met trekhaak geplaatst door VW in de fabriek.
J.
Absoluut, maar nu zit je te spreken in het -750 MTM segment. Daar wordt er niets gekeurd.

Er mag dus met aanhangwagens van -750 MTM gereden worden zonder controle, maar een nieuwe wagen moet wel gecontroleerd worden.
Strange...
Je voegt dood gewicht toe aan je wagen, remmen moeten het kunnen trekken natuurlijk... of niet misschien ?

J.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Euhm...
Die wagen is gehomologeerd om 1.100kg te trekken. VW staat daarvoor in.
Denk je nu echt dat ze in de keuring er meer van kennen dan bij VW? :roll:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

VW zei ook dat er kwasi geen uitstoot was bij hun diesels... :roll:
belangenvermenging al ooit van gehoord ?

J.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”