VRT NU videoplatform online

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Ruben234
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2021, 10:20
Bedankt: 3 keer

Matomatisch schreef:Mijn partner kijkt al een tijdje de eerste seizoenen van Thuis terug. Gaat zonder problemen. Alleen wanneer je stopt met kijken en een andere keer verder wil, moet je zelf terug zoeken welke aflevering je laatst hebt gezien.

Bij VTMGo bijvoorbeeld onthoud hij dit en gaat hij automatisch verder waar je laatst hebt gekeken.

Even melden aan de VRT dus, ben benieuwd of ze dit gaan oppikken.
Op de home scherm staat toch een verder kijken lijst?
Matomatisch
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Ruben234 schreef:
Matomatisch schreef:Mijn partner kijkt al een tijdje de eerste seizoenen van Thuis terug. Gaat zonder problemen. Alleen wanneer je stopt met kijken en een andere keer verder wil, moet je zelf terug zoeken welke aflevering je laatst hebt gezien.

Bij VTMGo bijvoorbeeld onthoud hij dit en gaat hij automatisch verder waar je laatst hebt gekeken.

Even melden aan de VRT dus, ben benieuwd of ze dit gaan oppikken.
Op de home scherm staat toch een verder kijken lijst?
Idd, dat klopt. Maar die gaat bij ons altijd naar de laatst uitgezonden aflevering van een reeks. In het geval van Thuis zijn dit de bloopers van seizoen 26.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Geen idee wat ik fout doe.
Ik sta geregistreerd als beta tester en heb de app op mijn nvidia shield geinstalleerd via de link.
De app wil na enkele dagen al niet verschijnen.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Apple TV ziet er zo te zien niet direct aan te komen. Eerst Android TV en de Proximus en Telenet boxen zo te zien.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Tester worden door je google account te koppelen aan je VRTNU account!? Nee, dankjewel... :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Je kan gewoon een extra account maken uitsluitend om te kunnen testen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Mij stoort vooral de "slinkse" manier waarop zij datamining inkomsten willen verkrijgen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

wied schreef:Tester worden door je google account te koppelen aan je VRTNU account!? Nee, dankjewel... :-(
Je downloadt het toch via google play? Dan heb je sowieso een Google Account nodig?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Uiteraard, maar wel vooraleer een profiel aan te maken bij VRTNU...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Ruben234
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2021, 10:20
Bedankt: 3 keer

Dit snap ik ook niet. Je hebt voor netflix toch ook een google account en netflix account nodig...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Netflix is een abonnementsdienst en geen openbare omroep.
Ik vind het ook raar en jammer dat het moet, maar langs de andere kant ook niet overdreven erg. Wat ik veel erger vind is dat ze de streams versleuteld hebben :evil:
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://login.vrt.be/authorize?response ... ompt=login

Inloggen met emailadres en wachtwoord volstaat voor Netflix e.a., waarom niet voor VRTNU!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Volgens mij gaan deze laatste berichten nergens over?

Ik zie toch echt op de login pagina een link om een nieuw VRT profiel aan te maken, met een 'klassiek' emailadres en paswoord.
Zonder Google of Facebook koppeling dus. Dat kan je kiezen.

On-topic: Ik had echt liever gehad dat ze prioriteit geven aan een Apple TV app ipv een app op de Telenet of Proximus stb...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ze geven prioriteit aan Android, wat niet absurd is gegeven het marktaandeel van Android smartphones.
Over het marktaandeel van Apple TV vs Google TV, spreek ik me niet uit.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

heist_175 schreef:Ze geven prioriteit aan Android, wat niet absurd is gegeven het marktaandeel van Android smartphones.
Over het marktaandeel van Apple TV vs Google TV, spreek ik me niet uit.
VRTNU is al beschikbaar op iOS & Android smartphones, bovendien is het verschil in marktaandeel in België helemaal niet zo groot(61% vs. 39%):
zie https://gs.statcounter.com/os-market-sh ... le/belgium

Marktaandeel van Google TV & AppleTV is wel iets lastiger te vinden.
Ik vermoed dat het eerder ligt aan het feit dat je bij Google gemakkelijker publieke beta-apps kan publiceren. Bij Apple is dat een stuk lastiger.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dat android voorrang krijgt is inderdaad logisch, maar een app op de telenet/px box voorrang geven op apple? Dat vind ik toch ook een heel rare kronkel.
Die mensen hebben al een tv abonnement, die kunnen dus al gewoon live kijken zondermeer.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat is toch logisch aangezien er veel meer mensen zijn met zo'n decoder dan met een Apple TV. VRTnu richt zich dan ook op mensen die niet live kijken en dus vallen de box-ers als grote groep binnen de scope.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Met die laatste redenering zou de Android TV app ook geen prioriteit mogen zijn ten opzichte van de decoders. Zeker niet omdat het volgens mij niet zo gek moeilijk is om een Apple TV app te maken met de iOS app als basis...

Ofwel moeten ze die Android TV app veel langer testen en willen ze zowel Android TV en Apple TV app op zelfde moment uitbrengen?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Misschien werkt het andersom en vertrekt men van een bestaande app die al bestaat voor android?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De VRT krijgt een klein deeltje van de huurinkomsten van de duopolie-huurdecoders.

Alles duidelijk nu? Het is 2021, straks draait Netflix in Vlaanderen 7 jaar op éénder welk tv-toestel. Maar de VRT beseft nog steeds niet wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dizzy schreef:Dat is toch logisch aangezien er veel meer mensen zijn met zo'n decoder dan met een Apple TV. VRTnu richt zich dan ook op mensen die niet live kijken en dus vallen de box-ers als grote groep binnen de scope.
Denk je?
Ik heb het vermoeden dat zowat elke apple TV bezitter de app onmiddellijk zal installeren.
Daarentegen heb ik er sterke vragen bij hoeveel mensen met een decoder van een duopolist op zoek zijn naar alternatieve vormen van TV kijken, terwijl ze maandelijks wel de hoofdprijs betalen voor hun gemak.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat klopt, de bezitters zouden dat uiteraard vaak installeren maar hoeveel bezitters zijn er zo in België? Ik heb daar geen cijfers van maar het zullen er zeker minder zijn dan decoderbezitters.

Veel mensen kennen de alternatieven niet of zijn te weinig technisch om dat allemaal uit te zoeken en aan de praat te krijgen. Ze vrezen dingen te verliezen of niet meer kunnen opnemen en dan is de grote hoop afgeschrikt.

Zoals ze bij Proximus weten, Belgen betalen graag.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Zoals ze bij Proximus weten, Belgen betalen graag.
Dat zal dan waarschijnlijk zo zijn bij de vorige generatie belgen (lees iets oudere) die niet beter weten en zo dan maar alles geloven en (misschien) niet willen weten dat het ook anders (lees gratis) kan. Maar ook voor sommige van deze mensen is er dan ook een bepaalde leercurve of zitten ze in een stramien waarin alles goed werkt en dit zo willen laten.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Belgen die graag betalen behoren tot een uitstervende soort. Providers zijn daarover nog niet in paniek misschien, maar zien de bui al hangen blijkbaar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

wied schreef:Belgen die graag betalen behoren tot een uitstervende soort.
Oei, wat maakt dat je die conclusie trekt?
Ik zie - zowel in de media, op UB als op Tweakers - nog heel veel mensen een telecomtarief van €100+ en zelfs €140+ min of meer als de norm beschouwen.
Ik betaal al jaren €33/m voor ongelimiteerd internet én VRT (eerst DVB-T en nu VRT nu).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

In die €100 of €140 zullen dan ook wel enkele mobiele abonnementen zitten met veel data.
En tel je daar ook Netflix, Amazon Prime, Disney+... bij?

Voor TV betaal ik ook al lang niet meer. Geen dure kabel of decoders meer.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik zie rondom mij toch ook genoeg mensen die echt veel te veel betalen.
Een gsm abonnement van €30 à €40 terwijl eentje van €15 ook zou volstaan bijvoorbeeld.

Alles bij telenet/proximus want 'dat ken ik', of nog beter "lekker makkelijk, alles op 1 factuur". :bang:
Dat het dan enkele tientallen € meer per maand kost? :think:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Niemand van ons beschikt over de juiste cijfers om zich een beeld te vormen van het grote geheel. Als ik echter zie dat VRT alle schepen achter zich verbrandt om volop in te zetten op VRTNU en streaming, dan geloof ik wat ik zie. Er zullen altijd mensen zijn die te veel betalen natuurlijk, wat telt echter zijn de aantallen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

raf1 schreef:De VRT krijgt een klein deeltje
Goed voor bijna 50mio euro vorig jaar… Zie puntje 2 in de link…
https://www.vrt.be/nl/over-de-vrt/financien/inkomsten/

Als iedereen cable cutter wordt, zullen ze dat wel voelen aan de Reyerslaan.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Verandering wekt weerstand op en de meeste mensen blijven dus bij wat ze kennen. Cordcutters zullen er zijn en toenemen maar zijn nog altijd in de minderheid. Dat is ook de reden waarom de duopolisten de boel kunnen uitmelken. Mochten ze zicht bedreigd voelen zouden ze wel anders reageren.

Dat is ook de reden waarom de marketing inzet op de snelheid terwijl veel die topsnelheid niet halen of zelfs niet nodig hebben. Op TV-gebied is het 80 zenders waar geen hond naar kijkt en andere nutteloze extra's.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dat uitmelken begint toch moeilijker te gaan, want VTM/DPG is steun gaan zoeken onder de vleugels van de kabelboer. VRT daarentegen speelt een beetje soloslim met goede relaties bij de eigenaar van de koperdraad. Als dat maar blijft goedgaan binnen hun duopolie... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wat ik eigenlijk als cordcutter nog het meest haat is geolocking. Dus misschien houd dat mensen ook tegen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Tja, vrij verkeer van goederen en diensten te land, ter zee, maar NIET in de lucht... :-D
PS: de traditionele veelbetalers weten niet eens wat geoblocking betekent...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

sailormars
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 nov 2012, 23:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ongelofelijk dat ze de Apple TV niet als prioritair zien en dit terwijl zowel Proximus als Telenet deze oplossing pushen via hun eigen apps op de Apple TV als alternatief t.o.v. hun eigen TV Boxen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat speciaal is dat niet als je weet dat ze geld krijgen van de verdelers. Ook voor de verdelers zijn die doosjes een mooie inkomst en vooral een manier om klanten vast te houden. De politiek zou dit ook kunnen pushen maar die speelt mee met de commerciële belangen en trekt zich niets aan van de kijkers. De kijkers straffen dergelijke politici niet af en de cirkel is rond.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Dizzy & "de politiek", een eeuwig huwelijk ;)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

thomiwilli schreef:Dizzy & "de politiek", een eeuwig huwelijk ;)
Dan vraag ik de scheiding aan en spoel het door :lol:

Wie de banden tussen deze beslissingen en gang van zaken bekijkt en de rol van de politiek negeert mist wel een deel van de verklaringen. De overheid kan de markt reguleren maar hier gebeurt dit zeer eenzijdig. Dat de overheid als oprichter van Telenet en groot aandeelhouder van Proximus en in bestuur van VRT zit een belangrijke rol speelt is overduidelijk.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

phildww schreef: Als iedereen cable cutter wordt, zullen ze dat wel voelen aan de Reyerslaan.
Nope. VRT verkoopt content/uitzendrechten aan Proximus, Telenet, VOO, TV Vlaanderen, KPN. Hoeveel mensen er nadien naar die streams kijken heeft geen enkel belang. Mocht bvb Proximus ineens besluiten om niet langer één, canvas, ketnet, radio 1, 2, Klara, MNM en StuBru aan te bieden, dán gaat VRT dat voelen.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”