Website van DCSTAR ligt er zelf onderuit. Onweer/Slecht weer?
Mitigation is met 1 't' TimTim.Bracquez schreef:We updaten onze NOC heel regelmatig: https://noc.fusa.be/
Alles is aan het online komen, DCSTAR mee bezig
blijkbaar is de aanval nog aan de gang ?Tim.Bracquez schreef:De aanval was over de 200Gbit
Idem, al m'n tunnels zijn sinds deze ochtend volledig offline gvd. Toch ferm irritant zulke aanvallen, dacht dat deze min of meer makkelijk konden aangepakt worden zoals bv. OVH kan op hun infra.pfuhu schreef:Balen dat ze juist die IP-range aanvallen waar ik ook tussenzit. Hopelijk krijgen ze het snel opgelost ...
Intussen zijn we toch al offline sinds 11:15:36. Hoewel het geen cruciale tunnels zijn is het wel jammer dat Fusa in het kou gelaten wordt...Mr.T schreef:Bizar dat Colt al moeite heeft met een 300Gbps DDoS aanval. Dat zou toch door elke zichzelf respecterende partij moeten gemitigeerd kunnen worden.
Als fusa hulp nodig heeft, ik kan helpen
Helaas ondersteunt Fusa geen DHCPv6-PD (IPv6 prefix delegation) wat wilt zeggen dat je voor een dual-stack IPv4 NAT/IPv6 netwerk een brouter moet gebruiken (of aparte router en bridge). En sowieso (ook zonder NAT) heb je dan ofwel bridge-firewalling ofwel firewalling op elk van je hosts apart.pfuhu schreef:Dan hebt gij geluk. Bij mij nog niet dus
/edit: ik zie dat er op NOC wordt gesuggereerd om IPV6 te gebruiken. Moeten we dat aanvragen of is de setting in cp al terug te vinden? (is geen oplossing voor nu, maar wel voor de toekomst om de belangrijkste dingen over te laten lopen ...)
Ze verkopen het als unlimiteddevilkin schreef:Zonder meer info van Colt lijkt het me ook maar gissen wat daar juist gaande is... kappen op 1 partij of een andere helpt niks
Ik weet dat je meer info moet hebben van Colt, maar wat Tim zegt is wel correct, het is een dure service, en wat in hun datasheet staat mogen we ook quoten denk ik.Unlimited Mitigations
IP Guardian DDoS mitigation
is unlimited, A fixed monthly fee covers all mitigations, regardless of the number of mitigations per year or the size of the attack. The customer decides on the clean traffic bandwidth which will set the price of the service, and there are no additional or hidden costs.
Ja inderdaad, nog steeds down gvd... Wat een klein bedrag voor die ransom, maar ja, als je betaald, doen ze gewoonweg verder.Tomsworld schreef:Ik ben benieuwd wat de beweegredenen zijn van colt om helemaal te droppen want bv hun bnix poort is nooit boven 50% gegaan dus er is ruimte om te annonceren naar de BE iep's.