Virtuele kredietkaarten

Plaats reactie
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Hey mede userbasers,

Gisteren deze video gezien:
En op zijn website: https://www.allthingssecured.com/tips/v ... dit-cards/

Lijkt mij handig, al zegt hij dat dit voorlopig enkel in de VS werkt.
U weet iemand een andere dienst die wel hier bij ons werkt ?

Bv. de dienst van Privacy.com heeft een dienst waar je virtuele kredietkaarten kan maken.
Hiermee, geeft je 1 partij je virtueel kredietkaart nummer en kan je beperkingen instellen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kan je ook bvb bij Revolut. Ik dacht dat er banken waren die gelijkaardige diensten hebben.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

In feite doet bv Apple Pay net hetzelfde: telkens je betaalt, betaal je met een virtuele kaart die dan doorgelicht is naar de kaart waar de betaling effectief mee gebeurd.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Zeer interessante tip @Abusimbal, fijn dat je dit hier even vermeldt.

Zou voor mij een oplossing zijn om te betalen op sites als Bitwarden en Netflix want daar kan/mag je door de periodiciteit van de betalingen die moeten uitgevoerd worden je betalingsgegevens niet wissen.
Bij Amazon b.v.b. gaat dat dus wel. Eens de betaling van de aankoop daar bevestigd is, wis ik steevast mijn betalingsgegevens.
Of dit eigenlijk veel uitmaakt weet ik niet want die gegevens kunnen misschien al ergens onderschept geweest zijn. Maar goed, toch doe ik het dus altijd.

Bij de virtuele kaart die deze man hier presenteert lijkt me dat het risico op misbruik echt ongeveer tot 0 herleid is. In alle geval is het toch veel veiliger dan wat we nu doen: onze gegevens zomaar uit handen geven aan al dan niet wildvreemden.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Virtuele kredietkaarten voor eenmalige gebruik zou goed zijn. Maar als dat niet kan is een goede uitgever van die kaarten ook van groot belang.

Ik ben opgelicht op Kickstarter. Betaling was gedaan met een Britse pre-paid kaart. Claims formulier invullen. Eén inhoudelijke reactie ontvangen; wat mijn kaartnummer was. Dat stond in het eerste vak van het claimsformulier dat ik eerder doorstuurde.

Duurde een half jaar om een beslissing te krijgen. Een negatieve. En dat was dan nog een achterlijke inhoudelijk; ze betalen niet terug omdat Kickstarter niet wil terugbetalen. (????!!!)

Daarentegen; ik vreesde dat een bepaalde schuldeiser ten onrechte ging pogen een bedrag te innen op mijn Europank VISA-kaart. Vroeg aan bankkantoor of ze die schuldeiser konden blokkeren. Dat kon niet. Maar het wel terugdraaien als ze het zouden doen of ik kon een nieuwe kaart krijgen. Ik besloot te wachten. Een aantal maanden later heeft die schuldeiser een afhouding gedaan. Ik stuurde een e-mail in de avond naar mijn Europabank-kantoor. Volgende voormiddag telefoon. De betaling was ongedaan gemaakt. En of ik een nieuwe kaart wou. Waarop ik dan wel ben op ingegaan en spoedig een nieuwe kaart heb ontvangen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Icard is wellicht de dienst die het dichts bij privacy aanleunt. Tot twintig virtueele ( en een stapeltje plastic of metaal )
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”