Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat van die luchthavens kan wreed tegenvallen. Een beetje vertraging en er wordt al snel meer geroepen dan tijdens een match :lol: In Londen slaagden ze erin om de gate 3 keer te wijzigen op minder dan een uur terwijl die gates precies aan de andere kant van Londen lagen. Toen werden er ook geen aanmoedigingsliederen gezongen :lol: Mensen wiens papieren niet in orde zijn, hun koffers veel te groot of veel te zwaar,...

En OV? De laatste bus die ik nam zat voller dan een dancing tijdens happy hour, metro hetzelfde.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Mutaties hier/mutaties daar...

Kunnen we eigenlijk zelf geen sterkere mutatie 'kweken', maar die de ziekte zelf niet uitlokt? En dan, knuffelen maar! :banana: :beerchug: :bdaysmile:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

woutervh schreef:Mutaties hier/mutaties daar...
Kunnen we eigenlijk zelf geen sterkere mutatie 'kweken', maar die de ziekte zelf niet uitlokt? En dan, knuffelen maar! :banana: :beerchug: :bdaysmile:
in spanje zitten een paar jongeren die iets teveel geknuffeld hebben
nu zijn de volwassenen er alles voor aan het doen zodat die gasten, lekker besmet, gezellig door heel w-europa gaan reizen.
9 op 10 hebben ze de Indiër bij


laat die toch ginder hun quarantaine uitzitten of mis ik weer iets?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Dizzy schreef: En OV? De laatste bus die ik nam zat voller dan een dancing tijdens happy hour, metro hetzelfde.
Dan moet je daar dus niet bij inkruipen in die bus of op die overvolle metro.
Daar ligt juist het probleem, de anderen moeten maar … ik niet want ….
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Daar ligt het probleem?

Als ik niet op een overvolle kusttram wil kruipen dan neem ik er beter 1 savonds laat en pas op dat is nog geen zekerheid. Maar overdag hoef ik niet die te nemen. Hoe moet ik dan uberhaupt thuis geraken? 2 zomers geleden was het bij de laatste nachtelijke tram zo druk dat het ook overvol was.

Je denkt dat het makkelijk is maar als je enkel van OV afhankelijk is is dat niet zo simpel.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Te voet, met de step, met de elektrische of gewone fiets, met de speed pedelec
Ik heb de kusttram nog niet genomen sinds Corona …
Behalve te voet ben je gewoonlijk nog sneller ter plaatsen ook.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

boonpwnz schreef:.
Je denkt dat het makkelijk is maar als je enkel van OV afhankelijk is is dat niet zo simpel.
moeilijk gaat ook, los daarvan praten we neit over deze minderheid hé

ondervraag alle 60 000 bezoekers op wembley en iedereen zla een uitleg klaar hebben liggen waarom alles veilig is
heir zien we mensen uitleggen hoe veilig hun reis in portugal is verlopen
honderden kinderen/ouders zijn nu ziedend omdat hun veilige vakantiereis naar spanje wordt afgeblazen. ondervraag die en ze zullen perfect veilig bezig zijn

ga naar een doorsnee grote markt en bekijk de terrassen, meetkunde in vlaanderen is toch wel dramatisch
vorige week langs de bekendste a'pse pizzeria gepasseerd (giovanni), die zetten alles zoals het altijd is geweest, er staat geen tafel minder hoor.
zal wel allemaal perfect veilig verlopen volgens hen en alles zat stampvol.

volgens die wordlometer vandaag 2000 besmettingen hier, uiteraard enkel en alleen te wijten aan meer testen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Voor mij is de afstand 60km dus fiets lukt meestal niet op die afstand. Als het mooi weer is wel maar niet altijd.

Maar ik begrijp de boodschap is alleen niet helemaal simpel.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Zo simpel is het inderdaad niet. Op de bus zitten ook heel wat oudere mensen zonder wagen, laten we die gewoon een uurtje wachten tot de drukte hopelijk wat minder is?

De metro hetzelfde. Mensen gaan gewoon naar hun werk. Ik laat er ook 1 en soms zelfs 2 passeren maar die uitleg pikt mijn baas niet als ik te laat kom. Theorie en praktijk, het verschil is soms pijnlijk.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Natuurlijk is het simpel … blijf in uw kot als het te druk is.
Maar de “ik niet want …” reflex steekt zoals altijd en overal direct de kop op.

En kusttram 60 km, ik hoop dat het heen en terug is en geen enkele rit … dat is dan nog meer dan 2 uur tramrijden …
Reken daar de wachttijd en de wandeling naar de halte nog bij en je komt gemakkelijk aan 2,5 uur.
Met een speed pedelec is dat een klein uurtje minder.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Simpel is het steeds voor simpele mensen. Simpel, gewoon niet gaan werken :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

duizend schreef:N

En kusttram 60 km, ik hoop dat het heen en terug is en geen enkele rit … dat is dan nog meer dan 2 uur tramrijden …
Reken daar de wachttijd en de wandeling naar de halte nog bij en je komt gemakkelijk aan 2,5 uur.
Met een speed pedelec is dat een klein uurtje minder.
Kusttram is 60 km om mijn moeder te bezoeken. Met auto zou het een uur zijn maar dan moet je wel direct een auto aanschaffen. Speed pedelec zou idd makkelijk minder tijd zijn.

Daarnaast naar het werk gaan hang ik ook weer van het OV af dat is 1 uur en 35 minuten met de trein maar doe die afstand met de auto en je zit aan 1 uur en 20 minuten zonder files.

Het is niet zomaar dat ik het OV kan mijden zelfs als ik wil.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Dizzy schreef:Simpel, gewoon niet gaan werken :
Of telewerken, of een ander vervoermiddel gebruiken (zie hoger)
Maar nee, de “voor mij gaat dat niet “ Calimero houding aannemen is natuurlijk veel comfortabeler…

“Hoe kan het wel” denken is weinig mensen gegeven :lol:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Telewerken is niet altijd een optie dus dat is al geen oplossing voor veel mensen.

Ander vervoermiddel gebruiken is al best moeilijk als je kijkt tijdsgebonden in mijn geval haal ik geen winst met een auto maar is het vele duurder.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Tja, ook in andere topics zoek je steeds naar “waarom kan het niet” ipv “ hoe kan het wel”
En dan stopt het uiteraard.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Ondertussen het resultaat binnen van de eerste test... negatief :banana: Op naar de tweede test nu binnen enkele dagen.

Toch een bewijs dat zelf zoveel mogelijk maatregelen (maximaal proberen afstand te bewaren, een mondmasker dragen, ...) nemen wel degelijk helpt !

Ik las daarstraks nog iemand die op LinkedIn euforisch was dat een luchthaven (weet al niet meer welke) niet langer verplichte mondmaskers te dragen en dat het niet meer dan normaal was dat hij z'n "vrijheid" terug had. Ik wens hem alvast veel geluk met z'n vrijheid... alsof een mondmasker en wat basis maatregelen aanvoelen alsof je een ketting aan je been hebt :bang:

Het zullen net de mensen zijn die het hardst roepen over hun vrijheid die het gaan verprutsen :!:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

duizend schreef:
Dizzy schreef:Simpel, gewoon niet gaan werken :
Of telewerken, of een ander vervoermiddel gebruiken (zie hoger)
Maar nee, de “voor mij gaat dat niet “ Calimero houding aannemen is natuurlijk veel comfortabeler…

“Hoe kan het wel” denken is weinig mensen gegeven :lol:
Hallo? Ik doe al aan telewerk en ga maar om de 2 weken naar kantoor. Die dagen is echter OV noodzakelijk en moet ik er tussen bepaalde uren zijn.

Theorie en praktijk botsen soms, dit is zo'n geval.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

DarkV schreef:Ondertussen het resultaat binnen van de eerste test... negatief <...>
Toch een bewijs dat zelf zoveel mogelijk maatregelen <...> nemen wel degelijk helpt !
Vreemde bewijsvoering. Als ik een week rondloop met 2 potloden (HB) in mijn oren en negatief test geldt dezelfde redenering dan ook?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:Tja, ook in andere topics zoek je steeds naar “waarom kan het niet” ipv “ hoe kan het wel”
En dan stopt het uiteraard.
Komaan 1000. 2/3 van de Belgische werkende bevolking kan en mag niet telewerken! En dan stop het inderdaad...
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Gaan ze nu echt al die jongeren thuis hun quarantaine laten uitzitten? Zijn ze op hun kop gevallen en blijven stuiken ergens? Gaan ze nu al die jongeren en hun ouders vertrouwen dat ze de quarantaineregels strikt gaan toepassen? Tussen tussen ouders en de jongere of de ouders ook in quarantaine?

Dit is gewoon gek. We zijn nog niet eens half juli en het gaat gewoon verkeerd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Terug van vliegreis (nee niet voor het plezier) binnen Schengen.

Heenvlucht direct, terug via tussenstop.
Mijn status: niet gevaccineerd (nog steeds aan het wachten)

Observaties:

* Voor de bestemming moest ik verplicht een COVID-test doen, werd gecontroleerd aan check-in, gelukkig aanvaarden ze Rapid Antigen wat goedkoop en snel is, ook al wordt het terugbetaald door het werk. Geen PLF invullen.
* Voor de tussenstop op de terug moest ik strikt gezien geen COVID-test doen voor het tussenstopland (wel als je dat land binnengaat), MAAR ik voelde al nattigheid dus toch nog maar ene gedaan (ja een nieuwe want zelfs een PCR is maar 72 uur geldig en dat zou te weinig geweest zijn). Aan check-in werd wel degelijk een test gevraagd. Liever dan iets kunnen voorleggen ipv te beginnen "jama voor transit is het niet nodig zeggen ze". PLF was wel verplicht voor tussenstopland.
* Belgie: niets te testen, enkel PLF. Meest relaxe van alle landen. Nu, dankzij het tussenstopland ben ik dus wel getest geweest, maar had ik een directe vlucht terug dan had ik me niet laten testen.
* Geen enkele online check-in wou boarding passes afleveren, ze werken wel maar gaven enkel "receipts," om u te forceren langs de balie te gaan zodat ze uw COVID-test kunnen zien (of uw vaccinatie nagaan, of nagaan dat je COVID gehad hebt en genezen bent).
* Zelf geen last van want Business, maar overal lange wachtrijen aan Economy check-in balies om al die toestanden te controleren! Uiteraard staan de mensen daar dan op elkaar! Business geen wachtrijen.
* Groot verschil in prijzen! Rapid Antigen op Brussel: 49.95 EUR. Rapid antigen op de luchthaven van de terugkeer: 29 EUR. Die laatste werd zelfs grondiger gedaan met twee staaltjes (neus en mond), in Brussel enkel neus. Beiden hebben het resultaat wel netjes binnen de 30 minuten gestuurd. Ja, je krijgt wel "gratis" testen maar dat is enkel "standaard" PCR met 24u wachten, was in mijn geval moeilijk te regelen omdat het allemaal last-minute was. Rapid Antigen heeft het voordeel dat je naar de luchthaven kan en daar even kan wachten, maar de overheid betaalt het dus niet, ook al is het goedkoper dan PCR.
* "Geconcentreerde" drukte in de luchthavens: aan de balies is het druk, de vluchten zitten vol, maar er zijn veel minder vluchten dan normaal dus nog steeds veel winkeltjes/eetgelegenheden dicht op de luchthavens waar ik was. Sommige meer afgelegen plekken op de luchthavens ogen totaal verlaten. Het fameuze "departures board" is maar voor de helft gevuld.
* Bestemmingsland gebruikte een app voor contact tracing op veel plaatsen. Je moest je 1 keer registreren in de app en dan bij binnenkomen gewoon QR-code scannen, niets te neerschrijven. Werd ook redelijk enforced.
* Tussenstopland had een heel handige webtool om te bepalen of je binnen mocht. Je moest een reeks vragen beantwoorden en dan kreeg je antwoord. Dit itt bestemmingsland en Belgie waar je een blob tekst krijgt en dan zelf moet nagaan/interpreteren of je mag komen of niet.

In other news hebben ze mijn koffer op de tussenstop weer eens niet op het vliegtuig naar Brussel geladen, nochtans hadden ze daarvoor meer dan een uur tijd. Da's niet voor het eerst dat dat mij overvalt, maar het is wel het eerst waarbij er een Apple Tag inzit, dus wel zalig om er regelmatig "updates" van te krijgen en te zien dat hij nog steeds ligt op de tussenstop.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 08 jul 2021, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Pengu schreef: Dit is gewoon gek. We zijn nog niet eens half juli en het gaat gewoon verkeerd.
yep nu golf 4 en opt eind vh jaar golf 5.

golf 5 dan vooral bij de mensen die een vaccin weigerden. hHeeft iedereen een kans gehad is er geen reden meer om alles dicht te houden maar 1,5 miljoen vaccinweigeraars is nog altijd heel veel volk.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef:
duizend schreef:Tja, ook in andere topics zoek je steeds naar “waarom kan het niet” ipv “ hoe kan het wel”
En dan stopt het uiteraard.
Komaan 1000. 2/3 van de Belgische werkende bevolking kan en mag niet telewerken! En dan stop het inderdaad...
komaan petrol lees eens eerst de volledig post vooraleer zo te reageren
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Waar ben je mee bezig als je een twintiger de les gaat spellen om het OV te meiden ?
Die kerel heeft meer kans om de Lotto te winnen dan dood te vallen door Corona.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

brubbel schreef:Vreemde bewijsvoering. Als ik een week rondloop met 2 potloden (HB) in mijn oren en negatief test geldt dezelfde redenering dan ook?
Ondertussen is het aantal blootstellingen opgelopen tot 4... vermoedelijk was dit het groepje jeugd dat over ons zat te wachten bij de boarding (en waarvan sommigen hun mondmasker half hun neus hing, en zelfs naast ons op de stoelen wou komen zitten die een stikker droegen om vrij te laten vanwege de afstandsregels).

Of het nu onze FFP2 mondmaskers waren (normaal dragen we gewoon de standaard maskers) of het feit dat we hen maximaal op afstand hebben gehouden, of gewoon geluk... wie zal zeggen, op zich ben ik toch blij dat we ons best hebben gedaan om de regels strikt te volgen.
CCatalyst schreef:* Groot verschil in prijzen! Rapid Antigen op Brussel: 49.95 EUR. Rapid antigen op de luchthaven van de terugkeer: 29 EUR. Die laatste werd zelfs grondiger gedaan met twee staaltjes (neus en mond), in Brussel enkel neus. Beiden hebben het resultaat wel netjes binnen de 30 minuten gestuurd.
Wij hebben geinformeerd naar een PCR test in Brussel en daarvoor vroeg men 136 euro :eek:
CCatalyst schreef:Ja, je krijgt wel "gratis" testen
Voor Italië heb ik binnen 14 dagen een PCR test nodig die slechs 48u oud is... timing is belangrijk dus ik wou nu reeds een afspraak maken maar dat lukt dus niet omdat een gratis testcode slechts 10 dagen geldig is :bang:
CCatalyst schreef:* "Geconcentreerde" drukte in de luchthavens: aan de balies is het druk, de vluchten zitten vol, maar er zijn veel minder vluchten dan normaal dus nog steeds veel winkeltjes/eetgelegenheden dicht op de luchthavens waar ik was. Sommige meer afgelegen plekken op de luchthavens ogen totaal verlaten. Het fameuze "departures board" is maar voor de helft gevuld.
In Lissabon waren de meeste shops op de luchthaven toch open... op Zaventem was het eerder verlaten. In Lissabon konden we wel een online checkin doen en daarna zelf onze bagage op de band zetten, niet echt contact dus. De PLF werd daar gecontroleerd toen je aan de boarding area kwam welke op zich ook niet superdruk was (vliegtuig zat amper voor de helft vol, trouwens raar want naast ons stond nog een SN die tegelijk naar Brussel vloog).
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

1207 schreef:maar 1,5 miljoen vaccinweigeraars is nog altijd heel veel volk.
-12jarigen hebben niet eens de kans gehad om zich te laten vaccineren.
Niet elke niet-gevaccineerde is dus een weigeraar :).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

petrol242 schreef: Komaan 1000. 2/3 van de Belgische werkende bevolking kan en mag niet telewerken! En dan stop het inderdaad...
duizend schreef:komaan petrol lees eens eerst de volledig post vooraleer zo te reageren
Ok, zal ik nog eens doen :
duizend schreef: Of telewerken, of een ander vervoermiddel gebruiken (zie hoger)
Maar nee, de “voor mij gaat dat niet “ Calimero houding aannemen is natuurlijk veel comfortabeler…
Maar we kunnen natuurlijk een discussie beginnen over ... de discussie maar daar pas ik liever voor. De luxe van de alternatieven die je voorstelt zijn niet iedereen gegeven.

Terug on topic :

Wat er nu gebeurt stond in de sterren geschreven. Ik ben verontwaardigd over het feit dat daar nog mensen verontwaardigd over zijn. Blind vertrouwen op vaccinaties en tegelijk onze manier van inrichten van de maatschappij mee gesteund door overheden, niet alleen in België,... tja.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef:Waar ben je mee bezig als je een twintiger de les gaat spellen om het OV te meiden ?
Die kerel heeft meer kans om de Lotto te winnen dan dood te vallen door Corona.
Spijt me Iceke maar het gaat me niet alleen om de infectie maar ook wat er na? Als ik bij ons 20ers en 30ers in long-covid reva zie dan zou ik niet graag in hun plaats zijn. Eén vroeg op een bepaald moment zelf om er eind aan te maken ...

En nogmaals, als zorgverstrekker, heb ik nu heel veel goesting om bij een volgende golf eens mijn eigen goesting ook te doen en naar diegenen die door onverantwoord gedrag besmet zijn, ook eens mijn middenvinger op te steken ... Ik zie naar mijn zin nog te veel affiches achter de ramen met "dank u voor de zorg" want het zijn diezelfde die zeggen: "ge kunt allemaal de pot op" en de week nadien organiseren ze privé-fuiven, omzeilen ze reisadviezen, zitten ze met enkele honderden samen voor groot scherm te supporteren voor de voetbal of staan ze in drommen te supporteren voor een wielerwedstrijd. Zoveel hypocrisie in zo een klein land.

Hopelijk gaan de ouders de factuur krijgen voor de busreis terug om hun kroost te repratriëren uit Spanje. Een reporter zei dat er een uitzondering gemaakt was om de kinderen terug te halen want ze kunnen niet beter zijn dan thuis om te herstellen en m.a.w. de boel daar ook nog eens in de fik te steken :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: Als ze moeder niet nodig hebben om te fuiven en te drinen en zelfs te snuiven ... dan kunnen ze ook zonder haar herstellen. Dit heet opvoeding of jongeren eens confronteren met het feit dat bepaalde keuzes, bepaalde consequenties hebben.

Enfin, we zijn weer zeer goed bezig. Alleen maar spijtig dat diegenen die alles ernstig nemen, altijd weer moeten opdraaien voor de grillen van een bende dw... kl...

Maar bon, de ziekenhuizen zullen maar weer nog eens enkele maanden een rondje draaien ... Waarvoor dienen ze anders.

compleet g e d e g o u t e er d.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Toch jammer dat de scholen toe zijn hé, toen hadden we dat soort fratsen niet.
:bdaysmile: :banana: :angel:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik begrijp uberhaupt niet waarom mensen gaan reizen. Dat kan er voor mij echt niet in :roll: Je weet dat de toestand precair is en dan vertrek je op reis.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

boonpwnz schreef:Ik begrijp uberhaupt niet waarom mensen gaan reizen. Dat kan er voor mij echt niet in :roll: Je weet dat de toestand precair is en dan vertrek je op reis.
iedereen rationaliseert voor zichzelf dat hij goed en veilig bezig is hé
of gevaccineerd
of denkt dat hij niet ziek zla worden
of omdat hij vindt dat hij het recht heeft
of omdat het mag en onze overheid zo lomp is om pcr testen gratis cadeau te doen. het is dat onze labo's zich nu dood vervelen

na die farce in spanje zullen duizenden vandaag hun spanjereis gewoon omboeken om dan binnen een maand daar in dezelfde shit te zitten
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

1207 schreef:
boonpwnz schreef:Ik begrijp uberhaupt niet waarom mensen gaan reizen. Dat kan er voor mij echt niet in :roll: Je weet dat de toestand precair is en dan vertrek je op reis.
iedereen rationaliseert voor zichzelf dat hij goed en veilig bezig is hé
of gevaccineerd
of denkt dat hij niet ziek zla worden
of omdat hij vindt dat hij het recht heeft
of omdat het mag en onze overheid zo lomp is om pcr testen gratis cadeau te doen. het is dat onze labo's zich nu dood vervelen

na die farce in spanje zullen duizenden vandaag hun spanjereis gewoon omboeken om dan binnen een maand daar in dezelfde shit te zitten
Het "rationele" ontgaat mij hier compleet. Het ultiem egoïsme, gebrek aan gezond verstand en sociale verantwoordelijkheidszin daarentegen, drijven boven ...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Natuurlijk, de mens is geen rationeel wezen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

koenraaddeconinck schreef: Het "rationele" ontgaat mij hier compleet. Het ultiem egoïsme, gebrek aan gezond verstand en sociale verantwoordelijkheidszin daarentegen, drijven boven ...
mij ook

maar blijkbaar hebben onze overheden rationeel beslist om die kinderen terug te brengen en ze dan massaal naar hun families te sturen, uiteraard allemaal met den auto naar huis :)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

boonpwnz schreef:Ik begrijp uberhaupt niet waarom mensen gaan reizen. Dat kan er voor mij echt niet in :roll: Je weet dat de toestand precair is en dan vertrek je op reis.

Reizen kan perfect MAAR...
Het is vooral je gedrag dat bepaald of er risico's aan vast hangen. Wie met auto reist en bv. in bossen of bergen gaat wandelen loopt niet meer risico dan thuis. Stap je op een vol vliegtuig en ga je dan "feesten als de beesten" is het een ander verhaal. Kijk naar de discotheken in NL waar men met gekopieerde QR codes met een pak volk bijeen gaat hangen dan is reizen zelfs niet nodig om uitbraken te krijgen.

Zij die nu gerepatrieerd werden moesten toch ook toegeven dat het "misschien niet zo'n goed idee was" om op "feestvakantie" te gaan. Wat hadden ze verwacht?

Ondertussen lijkt de werkzaamheid van de vaccins (Pfizer) af te nemen na 6 maanden wat wil zeggen dat men best al begint aan de voorbereidingen om in WZC een 3e ronde te plannen tenzij de pas teruggekeerde niet gevaccineerde kleinkinderen weer wegblijven bij hun grootouders.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Na 3 maanden is al de antilichamen aan het afnemen. Ik weet iemand die in maart zijn laatste vaccin krijg die nu rond de 50% antilichamen zit. Dat is nog voldoende maar niet meer absoluut. Uiteraard mensafhankelijk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

boonpwnz schreef:Ik begrijp uberhaupt niet waarom mensen gaan reizen. Dat kan er voor mij echt niet in :roll: Je weet dat de toestand precair is en dan vertrek je op reis.
"Pent-up demand" zoals ze in het Engels zo goed kunnen zeggen. Mee gedreven door de relatief barre zomer die we tot nu toe doormaken (temperaturen blijven beneden normaal + veel neerslag), en het feit dat zij die geluk hadden dat ze onderhevig waren aan regels die niet gecontroleerd werden (de "telewerkers" dus) goed geld hebben kunnen opsparen de voorbije maanden. Meteen ook een reden waarom alles zo in prijs aan het stijgen is nu.

Of in mijn geval: omdat de baas het eist :-). Let wel: zoals hierboven beschreven, ondanks nog niet gevaccineerd, wel met een test enkele uren voor het vertrek en vervolgens nog een test enkele uren voor de terugkeer, beiden negatief resultaat anders mocht ik het vliegtuig niet op van de persoon achter de check-in balie.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

boonpwnz schreef:Na 3 maanden is al de antilichamen aan het afnemen. Ik weet iemand die in maart zijn laatste vaccin krijg die nu rond de 50% antilichamen zit. Dat is nog voldoende maar niet meer absoluut. Uiteraard mensafhankelijk.
Antilichamen nemen inderdaad snel weer af, maar er is ook nog zoiets als cellulaire immmuniteit en die lijkt wel langdurig (járen, mogelijk zelfs levenslang) te werken bij coronavirussen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/09 ... al-vanuit/
ook in spanje loopt het dus niet helemaal zoals het hoort
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

koenraaddeconinck schreef: Spijt me Iceke maar het gaat me niet alleen om de infectie maar ook wat er na? Als ik bij ons 20ers en 30ers in long-covid reva zie dan zou ik niet graag in hun plaats zijn.
So What ? Ik ga heel mijn leven niet onder een steen gaan kruipen omdat er een kansje inzit dat ik beland tussen die personen waar jij het altijd zo graag over hebt.

Owja speciaal voor u : https://www.gva.be/cnt/dmf20210708_92249602 :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”