Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:
quovadis schreef:Waar er nergens gesjoemel wordt vastgesteld? Of die link naar een HLN artikel die hetzelfde is waar er dus ook nergens gesjoemel wordt vastgesteld?
Manipuleren sommige ziekenhuizen hun coronacijfers om daar financieel beter van te worden? Overheidsdocumenten wijzen in die richting.
Staat nochtans gewoon in de inleiding van het artikel
Lees nu eens rustig wat er staat. Waar zie jij staan dat er gesjoemeld wordt? Waar zie jij staan dat er fraude is? Waar zie jij staan dat er gefoefeld wordt met IC bezetting?

Ik zie een artikel waar er op gewezen wordt dat het mogelijk kan zijn want volgens mij wel een groot verschil is. Er staat niet voor niet eens ? in uw vette zin :-)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik lees rustig:
Overheidsdocumenten wijzen in die richting.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Als de journalisten in kwestie het op een maand tijd nog niet gelukt is om "wijzen in die richting" te concretiseren in "dit is fraude", zou ik voorlopig toch durven concluderen dat er - tot nader order - niets aan de hand is?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:Ik lees rustig:
Overheidsdocumenten wijzen in die richting.
Laatste poging:
Lees nu eens rustig wat er staat. Waar zie jij staan dat er gesjoemeld wordt? Waar zie jij staan dat er fraude is? Waar zie jij staan dat er gefoefeld wordt met IC bezetting?

Ik zie een artikel waar er op gewezen wordt dat het mogelijk kan zijn want volgens mij wel een groot verschil is. Er staat niet voor niet eens ? in uw vette zin.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hoe je ook draait of keert, de cijfers die we krijgen zeggen niet veel.
Die 100 opnames per dag, zijn dat 100 mensen die met ademhalingsproblemen een paar dagen ter observatie in het AZ verblijven of zijn dat mensen met een gebroken been die positief testen ?
Die opnames, zijn dat bedden die onbeschikbaar voor reguliere zorg of zijn dat ook mensen die ze na een uur terug naar huis sturen wegens niet ernstig genoeg ?

Ik snap best dat een AZ zo weinig onderscheid wil wegens kassa,kassa... wat ik niet snap is dat een overheid een beleid gaat voeren adhv die cijfers.(enfin ik hoop het, we weten het dus niet)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Jack Daniels schreef: En waarom zouden we dit niet mogen stellen? Of heb jij een bron die kan bevestigen dat dit niet/nooit/nergens het geval is geweest in België?
Het wordt hier zotter met den dag. Op de intensieve diensten worden mensen de keel overgesneden want niemand kan bevestigen dit niet/nooit/nergens het geval is geweest... Wat een billenkletser.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Ondertussen zitten we aan cijfers die we niet meer gehaald hebben sinds september vorig jaar ondanks de volledige open scholen, ondanks alle versoepelingen van de laatste weken. En de cijfers zakken nog verder. Hopelijk doen ze dit nog lang
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Niet vergeten, vooral door de hoge vaccinatiegraad.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

+ het mooie weer zit er ook voor iets tussen :wink:
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

on4bam schreef:Niet vergeten, vooral door de hoge vaccinatiegraad.
had geen idee dat onze -18 jarigen ook gevaccineerd werden :angel:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Wat voetbal al niet vermag. Het EK zat er aan te komen en corona verdween als sneeuw voor de zon.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

quovadis schreef:
on4bam schreef:Niet vergeten, vooral door de hoge vaccinatiegraad.
had geen idee dat onze -18 jarigen ook gevaccineerd werden :angel:
Even nadenken... Door de gevaccineerde "ouderen" circuleert er minder virus en worden jongeren dus ook minder besmet. It's all connected.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dachten ze in Engeland, intussen is de Delta variant er de dominerende variant.

En die treft vooral de nog niet gevaccineerden, die genieten van de vele versoepelingen.

Kan dit ook bij ons? Wellicht wel.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

on4bam schreef:
quovadis schreef:
on4bam schreef:Niet vergeten, vooral door de hoge vaccinatiegraad.
had geen idee dat onze -18 jarigen ook gevaccineerd werden :angel:
Even nadenken... Door de gevaccineerde "ouderen" circuleert er minder virus en worden jongeren dus ook minder besmet. It's all connected.
tuurlijk speelt dit een rol, dit ga ik zeker niet ontkennen :-)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

phil48 schreef:Dachten ze in Engeland, intussen is de Delta variant er de dominerende variant.
En die treft vooral de nog niet gevaccineerden
Daar is eindelijk goeie data van:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210615_93992520
Pfizer en AstraZeneca beschermen uitstekend tegen ernstige ziekte door delta-variant
Een eerste Engelse studie toont dat de vaccins van Pfizer en AstraZeneca ook bij de Indiase variant de ziekenhuisopnames sterk verminderen.
Eerder onderzoek van Public Health England (PHE) toonde dat de bescherming tegen een besmetting bij de delta-variant lager ligt. Voor één prik Pfizer of AstraZeneca daalt de bescherming van 50 naar circa 33 procent. Voor twee prikken is er een daling van 93 naar 88 procent bij Pfizer, en van 66 naar 60 procent bij AstraZeneca.
Dus vaccinatie beschermt ook tegen de Indiase variant.

Dat is ten eerste goed nieuws voor de gevaccineerden.
En het toont ook aan dat zowel India als de UK zélf gefaald hebben in het nemen van maatregelen.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Vooralsnog niet iedereen gevaccineerd bij ons, vooral de jongeren niet. Ook duidelijk dat 1 prik dus slechts voor 33 procent tegen delta en alpha beschermt.

Dus wat nu in UK gebeurt (opnieuw veel meer besmettingen) kan dus ook bij ons. Binnen een week of drie, als de gevolgen van de versoepelingen & reizen in de cijfers komen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

boonpwnz schreef:+ het mooie weer zit er ook voor iets tussen :wink:
Wel opletten. Het enige effect hiervan is dat mensen minder binnen zitten. SARS-CoV-2 is niet klimaat gerelateerd. In Brazilië en India kunnen ze daar van mee spreken.
heist_175 schreef:Daar is eindelijk goeie data van:
Op basis van één onderzoek dat de ziekenhuisopnames onder de loep heeft genomen? Het overgrote deel komt niet terecht in ziekenhuizen. Wat met het doorgeven?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Europa gaat er nu van uit dat iemand die volledig gevacineerd is,alvast goed is voor een jaar.Dit is een voorlopige veronderstelling dus dit is nog niet voor 100% zeker.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Wat me opvalt is hoe de kranten hier aan (zelf?-)censuur doen.
Vrijdagavond hebben we op internet gezien dat er serieuze versoepelingen zijn in Nederland: het mondmasker wordt er afgeschaft.
Slechts enkele uitzonderingen zoals openbaar vervoer.
Wat vind je hierover in onze media : NIETS.
Nochtans de verstrengingen in de buurlanden zijn destijds uitgebreid aan bod gekomen.
Ook over de beweging 'Viruswaanzin' lees je niets in de pers.

Enfin, wij hebben al beslist dat we over enkele weken naar Nederland op vakantie gaan. Het mondmasker blijft thuis (bij wijze van spreken).
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

MarkDM schreef:Enfin, wij hebben al beslist dat we over enkele weken naar Nederland op vakantie gaan. Het mondmasker blijft thuis (bij wijze van spreken).
Sinds vandaag is NL weer rode zone geworden.
Dat stond vanmorgen op De Standaard met details over vele andere landen/streken maar het artikel lijkt verdwenen.
De lijst staat ook hier.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik ga over 2 weken naar Nederland en ben vorige week gevaccineerd met JJ. Ik dacht dat ik gemakkelijk ging zijn, maar NL eist nog altijd een PCR test omdat België oranje is.
Wat een klucht...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

MarkDM schreef:Wat me opvalt is hoe de kranten hier aan (zelf?-)censuur doen.
Vrijdagavond hebben we op internet gezien dat er serieuze versoepelingen zijn in Nederland: het mondmasker wordt er afgeschaft.
Slechts enkele uitzonderingen zoals openbaar vervoer.
Wat vind je hierover in onze media : NIETS.
Nochtans de verstrengingen in de buurlanden zijn destijds uitgebreid aan bod gekomen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210618_96650070
Nederland laat mondmaskerplicht vallen op 26 juni
Onverwachts kondigde ontslagnemend premier Rutte aan dat de mondmaskerplicht grotendeels vervalt in Nederland. Waar het houden van 1,5 meter afstand niet mogelijk is - zoals het middelbaar onderwijs, luchthavens, stations, en in treinen en vliegtuigen - blijft ze van kracht.
Ook over de beweging 'Viruswaanzin' lees je niets in de pers.
https://www.standaard.be/zoeken?keyword=viruswaanzin

Opnieuw zegt uw conclusie - de media meld(d)en er niets over - meer over de media die jij consulteert dan over "de media" zelf.
Over beide - versoepelingen & viruswaanzin - zijn artikels geschreven.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik lees het Nieuwsblad en De Tijd op papier. En online staat er meer dan in de gedrukte versies.
Wat jij schrijft bewijst niets.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

GoPress vindt 17 artikels in de laatste week over de afschaffing van de mondmaskerplicht in Nederland uit o.a. De Morgen, Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, Krant van West-Vlaanderen, De Standaard, Het Belang van Limburg, VRT NWS, Gazet van Antwerpen. Nuff said.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ja, wij hebben het ook online in de kranten gezien. Maar niets in de 2 gedrukte versies die we lezen.
Dat is het grote publiek.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Denk je echt dat het grote publiek enkel nog de gedrukte pers leest?

Zelfs m'n vader van 85 jaar leest de online versies en updates van z'n gedrukte kranten op z'n smartphone.

Een papieren krant heeft maar een beperkt aantal pagina's en die worden gevuld met het belangrijkste nieuws voor de doelgroep van die krant maar ik vind censuur hiervoor niet het juiste woord.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Juist, geen censuur maar "oppervlakkigheid" troef!
Een maand geleden ongeveer heeft een nederlandse rechter een vonnis geveld ivm het internationaal klimaatakkoord. Vorige week heeft in ons eigen land een rechter een gelijkaardig vonnis uitgesproken. Is dat toeval, of wordt een patroon zichtbaar?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

wied schreef:Is dat toeval, of wordt een patroon zichtbaar?
Ik weet niet waar je op doelt wat betreft toeval/patroon.

De rechtzaak was alvast geen toeval en ik denk dat de BE klagers wel bij de NL klagers hun licht opgestoken hebben.
Volgens mij zijn het trouwens 2 verschillende cases. De vergelijkbare case in NL was al veel langer geleden, niet?

18/06/2021 https://www.standaard.be/cnt/dmf20210617_97569900
Rechter: Belgisch klimaatbeleid ondermaats
26/05/2021 https://www.standaard.be/cnt/dmf20210526_95130631
Baanbrekende rechtszaak dwingt Shell om CO2-uitstoot bijna te halveren tegen 2030
24/06/2015 https://www.standaard.be/cnt/dmf20150624_01746015
NEDERLANDSE OVERHEID VERLIEST KLIMAATZAAK - 'Dit is een pandoering voor de Nederlandse staat'
Dus de vergelijkbare NL case dateert al van 5 jaar geleden...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Beide "recente" zaken geven aan dat we meer en meer te maken krijgen met baas boven baas, of maw Europa (lees ECB) itt de lokale overheid. In NL werd althans aardig van leer getrokken tegen deze vorm van democratische tweespalt (Nieuwsuur, Buitenhof...)! In eigen land doet "stop islamisering" en de uitspraak van een mechelse rechter hierover vermoeden dat we over hetzelfde fenomeen spreken.
PS: gaan wel erg off-topic nu...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

@Mechelse rechter
Want hate-speech moeten we enkel bestrijden als het over zotte islamisten gaat die hier een kalifaat denken op te richten?
Of misschien toch alle soorten van hate-speech vervolgen?

@baas boven baas
Het staat elk land vrij om uit die "baas boven baas" constructies te stappen.
Tot het zover is, ben ik blij dat er nog een Europees niveau is dat de zotternijen en navelstaarderij in eigen land kan overstijgen. Om niet te zeggen dat heel wat zaken beter op Europees niveau aangepakt worden, provinciale separatisten ten spijt.

Dit is geheel niet offtopic.
Stel u voor dat elke regio zelf wat maatregelen had mogen verzinnen (wat nu al deels zo was, bv beginuur van avondklok). En stel u voor dat elk EU land zelf had moeten onderhandelen met Big Pharma. Of dat medische data niet gedeeld zou worden. Of ...

De grote EU haters in het oosten (Polen, Hongarije, ...) slurpen wel gelijktijdig miljarden aan subsidies van de EU. Waarom die geldkraan niet gewoon geknepen wordt, snap ik niet. Waarom moeten mijn belastingcenten geschonken worden aan homohaters en klimaatnegationisten?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

heist schrijft: ...Waarom die geldkraan niet gewoon geknepen wordt, snap ik niet...

Dat is inderdaad the million dollar vraag! Begrijpe allemaal, wie begrijpe kan. Alleen naar Brussel kijken brengt me niet veel verder, en de boeken van Geert Mak geven wel hopen info zij het 20 jaar te laat. Nee, follow the money begint bij de FED, en op dit ogenblik is Biden erin geslaagd blijkbaar om Rutte (VVD, en neo-liberaal par excellence) alvast een meer linkse koers te laten varen. Wat de ECB met de rest van ons in petto heeft is nog afwachten geblazen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

wied schreef:Nee, follow the money begint bij de FED, en op dit ogenblik is Biden erin geslaagd blijkbaar om Rutte (VVD, en neo-liberaal par excellence) alvast een meer linkse koers te laten varen. Wat de ECB met de rest van ons in petto heeft is nog afwachten geblazen...
Wacht ff.
03/11/2020 - Biden werd verkozen (behalve voor een paar wacko's die denken dat pedofiele aliens etc)
20/01/2021 - Biden werd president
17/03/2021 - Verkiezingen in NL (als gevolg van de "toeslagenaffaire)

Sinds 17/03 is er geen regering meer in Nederland.
En toch beweer je dat Rutte een linksere koers vaart, hoewel hij niet meer "mag" varen, aangezien hij enkel op de inboedel mag passen in de tussentijd.

Wat de ECB betreft: ons land is daar ook vertegenwoordigd, door Pierre Wunsch als vertegenwoordiger van de NBB. Pierre Wunsch heeft MR-signatuur en werd aangesteld door de vorige federale regering in 2018 (Michel).

Ik snap echt niet hoe Biden gelinkt kan worden met Rutte, laat staan met een linkser beleid (er is nog geen beleid)?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Heist

Het is duidelijk dat je de nederlandse regeringsvorming niet volgt, de VVD wil wel met de PVDA maar niet met Groenlinks erbij...
En denken dat onze EU landen souvereine monetaire staten zijn is niet correct, zij zijn schatplichtig aan de FED/ECB. Wie heeft Draghi plots tot grote baas van Italie gebombardeerd bijvoorbeeld? Financial Times noemt meermaals Japan, Canada, UK, Zwitserland als zelfstandige monetaire entiteiten bijvoorbeeld, maar niet de EU!? Is het toeval ook dat uitgerekend GLB/MR (LN24) zijn angst uitspreekt dat wij als Griekenland aan de Noordzee worden weggezet?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

wied schreef:Is het toeval ook dat uitgerekend GLB/MR (LN24) zijn angst uitspreekt dat wij als Griekenland aan de Noordzee worden weggezet?
Nee, dat is geen toeval.
Dat duikt wel vaker op als politici burgers schrik willen aanjagen.
Ten tijde van de Griekenland-crisis werd het in Vlaanderen ook te pas maar vooral te onpas gebruikt om mensen het TINA verhaal te doen slikken. Achteraf werd iedereen driedubbel gepakt met cadeautjes die het tekort nog vergrootten (lang voor corona). Toen die cadeautjes uitgedeeld werden en de basis gelegd werd voor het gigatekort, hoorde je niemand roepen over "Griekenland aan de Noordzee" :).

De rest van uw rant over FED/ECB raakt kan noch wal.

Er zijn behoorlijk wat stemmen in NL naar linkse of "linksige" partijen gegaan. Volgens mij heb je Biden of de FED of aliens niet nodig om dan een regering te vormen met die "linksere" partijen
data/cijfers: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Ka ... ingen_2021

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/06/21/fo ... i-a4048125
Je "klaagt" over GroenLinks vs PVDA, maar volgens mij gaat het over VVD + D66 + CDA + PVDA/GL.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Juist, helemaal off-topic nu...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

wied schreef:Juist, helemaal off-topic nu...
terug on?

net moykens, baas van 1 vd duizenden covidagentschappen, haar uitleg gezien over hoe makkelijk de covidprocedure zal zijn om op vakantie te gaan :)
gortdroog met uitgestreken gezicht dat die zichzelf echt gelooft.

of de labo's 1 million testen gaan kunnen verwerken in juli?
overheids-ict die goed zou werken

wie een test geweigerd heeft krijgt geen test, hoe lang duurt het voor de 1e burgers afkomen dat ze onmogelijk op hun voorgestelde afspraak aanwezig konden zijn.

Artsen gaan weer veel doktersbriefjes mogen voorschrijven :)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Vandaag nog eens (sinds lang) naar het nieuws gekeken. Wat een gedoe over testen voor mensen die op vakantie willen. En dat is gratis? WTF :eek:
Dus ik die braaf thuis blijf betaal dus mee voor de mensen die op reis willen? Solidariteit gaat ver, maar dit is me toch iets te ver. Laat ze goed dokken, dat ze weten wat het kost, nah.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Sommigen vertalen - als ik me niet vergis hier ook op UB - het recht op vakantie naar een recht op "op reis gaan naar het buitenland".

En dan zijn er die dachten/hoopten dat "na corona" alles anders zou zijn.
Het is gewoon keihard hetzelfde - al kost de multiplex nu (tijdelijk?) het dubbele: spotgoedkope reizen naar "overal in de wereld", habitat van wilde dieren (...) massaal vernietigen, ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

[youtube]6m4UT8j2Bns[/youtube]
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef: En dan zijn er die dachten/hoopten dat "na corona" alles anders zou zijn.
Dat structurele files/overvolle treinen zouden verdwijnen, dat had ik niet gedacht. Wel dat het zou verminderen als velen hebben kunnen proeven van de voordelen van thuiswerk die m.i. toch wel legio zijn. Wow, dat valt vies tegen.

Ik heb me sterk mispakt aan het aantal mensen, en dan vooral ouderen, voor wie het hele sociale leven dus echt rond de koffiemachine op het werk draait. Terwijl ik me heel goed voelde tijdens de crisis, zijn dat mensen die zich echt slecht gevoeld hebben tijdens de coronacrisis. Ze zullen het misschien niet zeggen, maar dat zijn mensen die graag in overvolle treinen stappen of in files staan, het brengt hen op weg naar iets waar ze naar uitkijken. En 's avonds is de file of de trein dan het moment dat ze de "knop" omschakelen, iets wat ze ook "nodig" hebben, zeggen ze. Daarna beantwoorden ze geen mails of telefoontjes meer tot de volgende dag. Ze zeggen dan wel dat ze niet in de files staan voor hun plezier, maar ze ergeren zich er blijkbaar ook niet aan en halen er toch een soort van voordeel uit (mij wel, ik erger me dood aan files en ik raak er compleet door gestresseerd, als ik van job verander verhuis ik dan ook mee).

In mijn generatie zie ik beide aspecten niet, mijn sociaal leven en dat van mijn vrienden draait niet rond mijn collega's - niet dat ik ze niet graag heb oid, maar buiten het werk spreek ik met mensen af die ik anders niet zie. En ik heb ook geen "knop" nodig, ik vind het bv normaal dat ik in mijn persoonlijke mails ook de mails van het werk zie en ik 's avonds om 22u nog een mail voor het werk beantwoord, net zoals ik het normaal vind om tijdens de "werkuren" (wat is dat?) een persoonlijk telefoontje of boodschap te doen oid. Oudere generaties vinden dat dan weer NIET normaal, abnormaal zelfs.

Ik ben opgegroeid met internet, apps etc, waardoor contact houden met vrienden van vroeger en het maken van nieuwe vrienden met gelijkaardige interesses goed meevalt. Ik veronderstel dat dat voor oudere generaties niet het geval is, en dat de contacten van vroeger verwaterd zijn en men dus op de sociale cirkel van het werk aangewezen is. Ik kan het niet anders verklaren. Ik vraag me dan wel af wat die mensen doen als ze met pensioen gaan.

Dat gezegd zijnde, er zijn wel degelijk veel werknemers die volop voor de hybride optie gaan (enkele dagen thuis, enkele dagen fysiek), dus de invloed op het verkeer post-corona is er wel degelijk, alleen verwatert ze snel in de massa nieuwe bedrijfswagens die weer op de baan gekomen zijn. Voor de rest zal het vooral wachten zijn op de generaties die uitdoven. In tussentijd zie ik iig geen argument voor nog veel nieuwe infrastructuur die straks overbodig zal worden, maar wel een argument voor verhoogde "piekuurtarieven" op de treinen alsook voor rekeningrijden, naast het op zich al overtuigende klimaatargument. Laat de baas maar wat extra betalen voor wat uiteindelijk gemakskeuzes zijn.

Iig een paar eye-openers gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”