Visa Gold en Covid annulatie

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hallo iedereen,

De reiskriebels komen toch weer opduiken, wat me niet duidelijk is zijn de annulatieverzekeringen van Visa Gold (Keytrade).
Wat me helemaal niet duidelijk is, wat als mijn partner positief test voor vertrek en ik automatisch ook in quarantaine moet?
Het is zinloos een bijkomende verzekering af te sluiten indien toch reeds gedekt door Visa Gold (wat het doel was van deze kaart aan te vragen).

Mij lijkt een positief getest persoon zonder twijfel beschouwd te worden als "ziek".
De resterende vraag, wat met de andere personen die normaliter gedekt zijn door Visa Gold.
elke wijziging van de gezondheidstoestand, vastgesteld door een bevoegde medische autoriteit, die leidt tot een onderbreking van elke professionele of andere activiteit en verhindert dat u de gereserveerde reis kunt maken
Is dit een wijziging van gezondheidstoestand, potentieel (nog)niet / (mogelijks)wel?
Geen flauw idee?
Verhindert dit de fysieke professionele of andere activiteit?
Je kan toch thuiswerken in quarantaine?
Wat is "andere activiteit"? (slapen, eten, wassen :lol: )

Wat verder staat er:
Ziekte, ongeval of overlijden van de verzekeraar, zijn/haar echtgen(o)t(e), hun verwanten in dalende of stijgende lijn (maximum tweede graad), broers, zussen, laterale verwanten (maximum tweede graad), verwanten (maximum tweede graad), reisgezellen vermeld op het inschrijvingsformulier. Deze personen kunnen in geen geval aanspraak maken op een schadevergoeding indien ze zelf verzekerd zijn.
Dus partners kunnen geen aanspraak maken op schadevergoeding omdat ze mede verzekerd zijn?
Dit is een erg tegenstrijdige zin.
In welke betekenis is deze zin nuttig?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Wat dat laatste betreft: als algemene principe bij verzekeringen geld dat je niet mag verdienen aan een schadegeval door een risico dubbel te verzekeren. Als je reisgezellen zelf een reisverzekering hebben, dan moeten zij hun eigen polis aanspreken en niet de jouwe.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Staat er bij de uitsluitingen iets over pandemies?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Didymus schreef:Wat dat laatste betreft: als algemene principe bij verzekeringen geld dat je niet mag verdienen aan een schadegeval door een risico dubbel te verzekeren. Als je reisgezellen zelf een reisverzekering hebben, dan moeten zij hun eigen polis aanspreken en niet de jouwe.
Dat laatste leek me aannemelijk dat je zowieso geen positief saldo kan overhouden door annulatie, daar had ik de link niet gelegd in deze zin.
Bedankt!
decat schreef:Staat er bij de uitsluitingen iets over pandemies?
De info op Keytrade is beperkt tot hooguit 4 bladzijden:
https://www.keytradebank.be/files/docum ... old_nl.pdf
Niks over pandemie te lezen.

De vraag blijft of quarantaine gelijkgesteld wordt aan ziekte.
Je bent niet ziek
Wel (fysiek qua locatie) arbeidsongeschikt of toch ook niet... je kan perfect thuiswerken.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
edwin.d
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 8 keer

Onlangs, ( deze week) stond er een artikel in HLN.
Daarin ging het over de gratis verzekeringen die bij kredietkaarten zitten.
Er werd een vergelijking gemaakt.

Nergens was zoals bij de andere verzekeringen, een annulatie door Covid gedekt.

Mvg
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik vond ook een verduidelijking bij Beflius, daar stond ook in dat er geen dekking was, in hoeverre gelijkend.
Bij Sunweb lijkt het wel verzekerd, maar daar betaal je natuurlijk best veel voor bij.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Bedankt voor de link naar de pdf, inderdaad niks over terug te vinden. Meestal staan zo'n zaken er wel in, ook als ze er wèl in tussenkomen.
Als je echt zeker wil zijn zou ik gewoon eens bellen naar IPA / Inter Partner en hen de vraag stellen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

2 jaar geleden kreeg mijn zoontje waterpokken waardoor hij niet mocht vliegen. Hij was besmettelijk maar niet ziek. Dat werd toen allemaal zonder probleem terugbetaald door de verzekering van de Keytrade gold.

Lijkt mij toch redelijk hetzelfde als met Covid ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

VOiD schreef:Lijkt mij toch redelijk hetzelfde als met Covid ?
Nee, dat gaat over een ziekte, niet over een pandemie.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Een pandemie is niet gespecifieerd of uitgesloten in de verzekeringsvoorwaarden.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Ik was onlangs ook op zoek en voor Belfius is er wel wat dekking:
https://www.belfius.be/webapps/nl/selfc ... ussenkomen

Dit is wel een vervelende natuurlijk:
Ik ben niet ziek maar in quarantaine waardoor ik niet kan reizen? Ben ik gedekt?
Nee, annulatie wegens quarantaine is niet gedekt.

Maar dit is bij geen enkele verzekering gedekt volgens wat ik heb teruggevonden...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Bij American Express is het dan wel gedekt, ik denk dat ik bij sommige andere kaarten iets gelijkaardigs ook gezien heb...
De verzekeraar compenseert over het algemeen alleen annuleringen onder bepaalde omstandigheden; echter, onder deze uitzonderlijke omstandigheden is de annuleringsverzekering aangepast en verwachten ze dekking te geven onder de volgende vier omstandigheden:
Uw vlucht werd geannuleerd in verband met COVID-19;
De bestemmingsoverheid heeft beperkingen opgelegd (d.w.z. quarantaine of verbod op aankomsten uit het buitenland) en de reis werd geboekt voor de beperkingen werden aangekondigd;
Uw thuisland adviseert tegen non-essentiële reizen en de reis werd geboekt voor het advies werd afgegeven;
U bent ziek geworden of moest in quarantaine worden geplaatst in verband met COVID-19 en kunt daardoor niet reizen.
Er zijn polissen die dit dekken, maar het is inderdaad heel erg beperkt. Ook de specifieke "trip-polissen" (en niet de jaarlijkse) hebben tegenwoordig wel vaak een dekking.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

VOiD schreef:2 jaar geleden kreeg mijn zoontje waterpokken waardoor hij niet mocht vliegen. Hij was besmettelijk maar niet ziek. Dat werd toen allemaal zonder probleem terugbetaald door de verzekering van de Keytrade gold.

Lijkt mij toch redelijk hetzelfde als met Covid ?
Lijkt me toch een groot verschil:
- Bij jouw zoontje bestond de situatie nog niet toen je de verzekering afsloot. Je kon het dus niet voorzien.
- Bij Covid was de Pandemie er wel al op het ogenblik dat je de reisverzekering afsluit. De kans op quaraintaine of vliegverbod bestaat al op het ogenblik dat je de verzekering afsluit....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Euhm de kans dat je je been breekt, een andere ziekte krijgt of je huis in brand vliegt bestaat toch ook altijd. Da's toch net de essentie van een verzekering, het afdekken van een mogelijk risisco ? Het is aan de verzekeraar zijn premie daarop te berekenen en uitsluitingen te voorzien indien hij ze niet wil verzekeren.
Ja, tijdens een pandemie is de kans groter maar de kans dat je griep krijgt is ook groter tijdens het griepseizoen. En dan zwijgen we nog over gebroken botten tijdens ski vakanties.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”