Orange ondersteunt vanaf vandaag eSIM

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Even opmerken... Wat mij betreft ondersteund orange nog steeds geen esim op een manier dat je er enig voordeel uithaalt als klant.

Zolang je daarvoor naar een shop moet gaan, schieten ze het nut van een esim volledig voorbij, want het is geen sikkepit eenvoudiger dan een gewone simkaart gaan ophalen.
En er zit geen verandering aan te komen. Heb ze maandag de vraag nog eens gesteld "u moet nog steeds naar een orange shop gaan hiervoor".


en proximus is dus ook in hetzelfde bedje ziek... Naar een shop gaan...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik begrijp niet waarom jullie dit hier ook nog eens moeten melden .
Is traed orange en er is al een post geopend bij proximus hierover?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
wim63
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 apr 2011, 22:16

esim geeft je wel de mogelijkheid om een Iphone als dubbelsim-toestel te gebruiken
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

wim63 schreef:esim geeft je wel de mogelijkheid om een Iphone als dubbelsim-toestel te gebruiken
Klopt. Ik gebruik het al sinds lancering esim van Orange. Super tevreden van. Snap al die negatieve reacties hier niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Op zich is het idee zeer goed, alleen lijkt het me momenteel omslachtiger als je van smartphone wisselt... Als ik het goed begrijp moet je dan elke keer naar een shop om het überhaupt te kunnen wisselen... Een sim kaart steek je nu éénmaal gewoon van de ene in de andere smartphone...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Zou je die QR code niet kunnen gebruiken om het over te zetten naar een andere ?
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Net niet, je switcht van device door de QR te scannen. Je hoeft niet naar een shop.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ah ok, dan had ik dat verkeerd op. Ik dacht dat die QR code maar éénmalig werkt.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
houttbe
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mei 2009, 13:39

Ik wacht nog steeds op ondersteuning van eSIM in mijn (Franse) Apple Watch. “Er wordt aan gewerkt” hoorde ik al deze lente van de Orange klantendienst.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Vaganzza schreef:Ah ok, dan had ik dat verkeerd op. Ik dacht dat die QR code maar éénmalig werkt.
Dat heb ik ook begrepen bij de manier hoe dat Orange het geïmplementeerd heeft.
Bij veel providers (buitenland dan) is de implementatie dat je een QR 5x kan gebruiken, maar bij Orange België is dit vziw nog niet het geval.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik heb een Surf Extra Card kunnen activeren op eSIM in de shop.
Bijna niemand wist of het kon maar de medewerkster heeft het geprobeerd en “ze kon het aanvinken” dus dat is gelukt.

Nog even leuk om te melden is dat inkomende oproepen en sms mogelijk zijn. Handig!
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

macamba schreef:Ik heb een Surf Extra Card kunnen activeren op eSIM in de shop.
Bijna niemand wist of het kon maar de medewerkster heeft het geprobeerd en “ze kon het aanvinken” dus dat is gelukt.

Nog even leuk om te melden is dat inkomende oproepen en sms mogelijk zijn. Handig!
Bedoel je nu dat u de surf extra card als esim hebt kunnen activeren op je apple watch?
JAMIN001
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

daydreamke schreef:
macamba schreef:Ik heb een Surf Extra Card kunnen activeren op eSIM in de shop.
Bijna niemand wist of het kon maar de medewerkster heeft het geprobeerd en “ze kon het aanvinken” dus dat is gelukt.

Nog even leuk om te melden is dat inkomende oproepen en sms mogelijk zijn. Handig!
Bedoel je nu dat u de surf extra card als esim hebt kunnen activeren op je apple watch?
Nee nee nee?! In welke zin staat er Apple Watch?
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Sorry voor de verwarring!

Bij Orange wist bijna niemand of dit product op eSIM kon worden afgeleverd.. dat bedoelde ik. In de shop zeiden ze in eerste instantie van niet maar na vriendelijk aandringen wilde de beste man het wel proberen. En gelukt dus.

Ik had hier eerder inderdaad veel gevraagd achter Apple Watch ondersteuning hier. Maar het gaat hier inderdaad om een esim voor gebruik in de smartphone van de dochter.

Op de rest wachten we allemaal al bijna een jaar denk ik :roll:
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Iemand enig idee of ze in die extra surf kaart ook flexibel zijn? De klassieke of esim versie maakt mij niet uit.
Ik bedoel ermee om een kaartje of QR code te kunnen 'kopen' en dan enkel te gebruiken (en betalen) in de maanden die nodig zijn ipv hele tijd te (moeten) laten doorlopen.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Het kost 3 euro per maand en dan wil jij het nog flexibel aan en uit kunnen zetten.
Zo gaat Orange niet veel verdienen :eek:
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Omdat ik het meestal niet nodig heb.
Ikzelf heb werkabo, maar op reis of in uitzonderlijke maand met hoog verbruik zou het eens praktisch zijn om de data van de vrouw op te gebruiken ;)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Dan kan je beter een apart nummer nemen met een prepaid kaartje en het enkel opladen met bonus wanneer het jou goed uitkomt. Of het op het einde van de rit effectief goedkoper zal zijn, zal er wat van afhangen...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”