Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Nog altijd geen melding gekregen (verplicht door GDPR) over mijn gestolen id gegevens:
https://m.standaard.be/cnt/dmf20210525_96103510
De complexiteit van de hacking maakt het moeilijk om te bepalen wat de indringers precies te zien kregen
maar 1 ding is zeker:
Er zouden geen privégegevens van burgers gestolen zijn.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Op zoek naar Magic mouse van Apple, tweedehands. Eentje gevonden voor 19 euro. Deal beklonken en ik deze avond in de auto. Niet zo heel ver maar wel uurtje karren, iets van 40 km. Daar aangekomen blijkt het een lookalike Chinese variant van de Apple muis te zijn :bang:
Onverrichterzake weer uurtje naar huis gebold.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Bizar hoe mensen hun tijd zo veel minder waardevol achten dan enkele tientallen euros. :eek:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Bwa, nu ging het om weinig geld. Enkel de autorit. Maar ik had de nacht, overvloed aan tijd overdag. Nog grotere frustratie : volgende dag een exemplaar voor 25 euro op 20 minuten rijden. Helaas te laat gezien. Bovendien moet mijn nieuwe airco gerodeerd worden hee. En proberen om de 5000 km op jaarbasis te halen. Er waren ook voordelen aan dit verhaal.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

devilkin schreef:Wtf, welk merk is dat? Gouden bougies?
VW. bij Ford vroeger viel het beter mee, maar daar moest de auto wél jaarlijks binnen ipv 2-jaarlijks.

Maar gemiddelde jaarlijkse kost verschilt dus niet veel.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

JamesEarlGray schreef:Bizar hoe mensen hun tijd zo veel minder waardevol achten dan enkele tientallen euros. :eek:
Nu ga je er vanuit dat iemand niet kan genieten van een autorit.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Sinds een major update van Sygic moet ik wel bekennen dat het navigeren een heel stuk aangenamer is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Tomtom Go heeft een update gehad, nu met Android Auto support. Direct terug een 12 maanden abo genomen na een tijdje Waze gebruikt te hebben.
Maar... een van de fijnste features van Tomtom, de balk rechts, is er niet op AA. :roll:
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

En waarom zouden jullie Sygic of Tomtom beter vinden dan Waze? (Kwestie van mss ook overtuigd te worden om van Waze af te stappen).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Sygic slaat alle kaarten op op het telefoongeheugen, geen mobiel internet nodig. Waze heb ik ooit gebruikt maar Sygic vind ik stukken beter. Eenmalige aankoopprijs.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

En wat vind je er dan beter aan? Betere feel? Betere begeleiding? Betere routes? Accuratere verkeersinfo (files enzo)? ...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Sygic is voor mij sinds de laatste (major) update er behoorlijk op achteruit gegaan. Verkeerde instructies (sla in maar blijf op dezelfde weg op basis van het wegnummer, sla de derde rechts terwijl het de eerste is, regelmatig crashen, per land moeten instellen dat je snelwegen wil vermijden, ...) Visueel is het véél te gedetailleerd geworden waardoor je het overzicht snel kwijt bent. Voor mij is een GPS een hulpmiddel om snel te kunnen zien of ik nog juist zit, niet om te zien dat Jan Pier en Pol hier ook toevallig een zaak hebben.
Ik heb Sygic indertijd aangeschaft toen mobiele data nog schrikbarend duur was en al zeker in het buitenland.
Computer(k)nul
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

pfuhu schreef:En wat vind je er dan beter aan? Betere feel? Betere begeleiding? Betere routes? Accuratere verkeersinfo (files enzo)? ...
Ik vind de begeleiding een pak beter. Verkeersinfo geeft hij niet omdat ik geen mobiel internet gebruik en omdat ik die optie uitgeschakeld heb. App is in al die jaren dat ik ze gebruik nog nooit gecrasht. Anderzijds misschien wat overkill met wat op het scherm verschijnt waardoor de kaart/route slechts een gedeelte van het scherm toegewezen krijgen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Microsoft die een globale, onaangekondigde, wijziging doet in de AntiSpam processing waardoor ze plots 'per ongeluk' ALLE automatic external forward mails rejecten met een NDR. Oplossing heeft dan ook nog eens 6u geduurd ...

Wat is natuurlijk het probleem met een NDR op een automatic forward ? Deze komt aan bij de verzender, in de source mailbox, maar die mag wél geforward worden. De 'ontvanger' krijgt dus NDR's van elke mail die naar hen wordt gestuurd, zonder de originele mail zelf want die is niet gereject maar 'failed'.

*zucht*
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Alle posts over de zaak Jürgen Conings verwijderd
Hierover loopt nog een apart topic.

Dit is off-topic in "kleine frustraties van de dag"

Onderwerp 12 uur op slot
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

School die op 30 juni niet open doet (ze mogen, maar doen het niet zodat leerkrachten het jaar kunnen afsluiten...).
Serieus? Na al die sluitingen en toestanden rond Corona mogen wij weer verlof verbruiken dus :evil:
Heb mijn gedacht toch maar eens beleefd 'geventileerd' naar de directeur, f*** it :banana:

Het onderwijs is door heel die Corona crisis toch fameus in mijn achting aan het dalen (al wil ik ze niet allemaal over dezelfde kam scheren natuurlijk, maar het is het algemene gevoel nu bij mij).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

NuKeM schreef:School die op 30 juni niet open doet (ze mogen, maar doen het niet zodat leerkrachten het jaar kunnen afsluiten...).
Serieus? Na al die sluitingen en toestanden rond Corona mogen wij weer verlof verbruiken dus :evil:
Is toch elk jaar zo? 't Is trouwens een woensdag...

Ik zou zelfs verwachten dat ze op maandag 28 juni, dinsdag 29 en woensdag 30 dicht blijven, allez als in "lessen geschorst". Dat zal in veel scholen ook wel zo zijn.

Veel ouders vragen dit net zodat ze al op reis kunnen gaan in wat net nog een iets goedkopere periode is om te vertrekken dan 1 juli of later (wat pakketreizen betreft toch). Als de school dan niet sluit sturen ze wel een ziektebriefje uit Spanje.
NuKeM schreef:Het onderwijs is door heel die Corona crisis toch fameus in mijn achting aan het dalen (al wil ik ze niet allemaal over dezelfde kam scheren natuurlijk, maar het is het algemene gevoel nu bij mij).
Je moet toch eens proberen van de andere kant te kijken. Het aandeel leerkrachten dat besmet en ziek geraakt is, is erg hoog. Op een gegeven moment, net voor de pauspaze, was het zelfs het meest risicovolle beroep om besmet te raken. De pauspaze - waar Weyts zich zo hevig tegen verzet heeft - bracht de redding.

Tot op vandaag is ventilatie nu NOG STEEDS niet in orde in veel scholen, hoewel we al MEER DAN EEN JAAR weten dat dat nodig is. En NOG STEEDS zijn er geen laptops voor kansarmen, hoewel hij dat ook al MEER DAN EEN JAAR geleden beloofd heeft. In de plaats stuurt Weyts liever gepensioneerden - met wie weet wat voor bedoelingen en ervaring - naar de klassen, kwestie dat er nog meer volk op school rondloopt. En oh ja, nieuwe leerplannen waar vanalles mee schort en waarmee de kwaliteit verder zal zakken, maar die je niet kan aanvechten omdat hij ze pas op het allerlaatste moment zal publiceren in augustus.

Bekijk het dus aub van de andere kant. Ik vind het redelijk een heldenprestatie wat de leerkrachten doen, ondanks een minister die veel meer met de ouders inzit dan met hen. In andere landen zouden ze het werk al lang neergelegd hebben. Hier is het al een drama als ze een extra HALF dagje vrij krijgen??
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Auto brightness setting voor iPad te vinden onder accessibility/display and text size, ipv rechtstreeks onder display and brightness.
Wie bedenkt dit toch :bang: :bang: :bang:
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Het wachten op een koerierdienst voor een levering.
Dinsdag 25/5 rond 1u 's nachts: aangekomen in de lokale depot. Waarom geen levering mogelijk op dezelfde dag?

Woensdag 26/5: kon niet geleverd worden omdat de receptie gesloten was.
Hoezo? Het is gewoon een residentiële woning. Welke receptie?!

Donderdag 27/5: kon niet geleverd worden wegens verkeersproblemen?
Hoezo? Ee zijn geen enkele wegenwerken te bespeuren in de omgeving.

Vrijdag 28/5: geen levering - contact koerierdienst. Levering maandag verwacht of zelf gaan ophalen.

:bang:

Dus mijn pakje(s) zitten een week extra bij de koerierdienst.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Weermannen die blijven zeggen dat het niet voldoende geregend heeft.
Hier in Gent heeft het nochtans niets anders gedaan dan regenen, de voorbije weken.


Koerier dienst je pakje kwijt geraakt, dat je bestelt voor iemand zijn verjaardag, waar je pas bij uitkomt op de dag van die verjaardag.
Resultaat, nieuwe bestelling en nieuwe levering. (Gratis, natuurlijk)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

sky schreef:Weermannen die blijven zeggen dat het niet voldoende geregend heeft.
Hier in Gent heeft het nochtans niets anders gedaan dan regenen, de voorbije weken.
Hier ook maar in maart en april veel minder dan anders.
We zaten met een gigantische achterstand van vorig jaar. Mei heeft zijn best gedaan, maar het is nog verre van genoeg.

Ik stel voor dat we zondag gaan betogen in het Ter Kamerenbos voor meer regen tussen 2.00u en 5.00u!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Het blijft toch een groot misverstand. Het regent zeker niet minder dan vroeger. Alleen regent het door de klimaatverandering meer in een geconcentreerde periode, vooral de "winter"maanden (beter: de 6 maanden herfst die we elk jaar krijgen van eind september tot eind maart). Doe naast een verzadigde bodem dan ook nog eens de toenemende bebouwing en asfaltering erbij en al de bescherming tegen overstroming die opgeworpen is de laatste jaren, en het water krijgt veel minder kans om in de bodem te dringen dan vroeger, het vloeit veel sneller af richting rivieren en kanalen en dan op de express richting zee en ja dan is het weg he, en kan je enkele maanden later klagen dat het te droog is.

De natte meimaand is op dat vlak uitzonderlijk geweest dit jaar. Uitzonderlijker dan de droogte. Weliswaar waren bepaalde gebieden natter dan andere, en het zijn regelmatig dezelfde gebieden die droger zijn dan andere.

Als je in pakweg januari eens naar het debiet gaat zien richting zee en als je ziet hoeveel water we gewoon laten wegstromen sta ik toch altijd versteld van zij die dan enkele maanden later over "droogte" beginnen. Laat ons eens beginnen met het herfstwater te gaan bufferen voor de droge maanden ipv het richting zee te sturen. Droogte is iets dat we zelf in de hand hebben. Als we niets doen gaan we idd permanent droogte hebben, en elk jaar meer want elk jaar voegt toe aan het gecumuleerde tekort van de vorige jaren.

Je kan ook zoals in Israel zeewater converteren, maar da's een duur grapje.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Ja, dat snap ik ook niet. We pompen dag in dag uit zoet water richting rivieren, beekjes, kanalen de zee in.
En in de zomer hebben we te kort.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dat is gewoon het gevolg van jarenlang wanbeleid rond de waterhuishouding. Voor de splitsers onder ons: dat is een Vlaamse bevoegdheid.
Er is 1 uitzondering op dat wanbeleid: Sigmawerken.

Er is water genoeg, alleen jassen we het zo snel mogelijk naar zee als het valt. En liefst verkavelen we tot op de dijk van de rivier, waardoor winterbeddingen niet meer mogen/kunnen.
We hebben jarenlang deze wanpraktijk aangemoedigd. De huidige generatie zit met de gevolgen.

En de boeren maar klagen en subsidies trekken voor "slechte oogsten" en "noodweer", maar diezelfde boeren plaatsen illegale boorputten, trekken beken leeg, ... en delven zo hun eigen graf.

Vandaag in DeStandaard:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210528_97540828
‘Boeren moeten blij zijn met meer klimaatmaatregelen’ – ‘Ze kunnen nu al amper het hoofd boven water houden’
En dat gaat dan over het Europese niveau :).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hier gaat er amper regenwater naar de riool.
Opvangen en overloop in de grondwaterput voor 90% van het dak, de rest gaat volgen.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

In ieder geval zit de oplossing realistisch niet bij het herstellen van de toestand van vroeger. Ook al is dat het meest wenselijk, het aantal rechtszaken zal niet te houden zijn.

Het zit hem in persoonlijke regenputten zoals hierboven staat, maar op grotere schaal ook in het opslaan van winterwater in buffers en aquifers, om dat opgeslagen water dan in de drogere maanden geleidelijk aan in de grond te laten sijpelen. Nu goed, er is zeer weinig initiatief daartoe, maw men zal daar pas aan beginnen als er eens een enorme droogtecrisis geweest is in ons land waarbij de kraan op veel plaatsen nog slechts een straaltje water of gewoon geen water meer geeft, iets wat onvermijdelijk is vroeg of laat (maar niet dit jaar).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Logisch hee dat zowat alle regenwater rechtstreeks richting rivieren en zee gaat via de riolering. Alles is volgebouwd. Er kan geen water meer in de bodem dringen
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Beetje per beetje is men hier toch in aan het veranderen.

De straat is hier 12 jaar geleden vernieuwd. Iedereen moest zijn afvalwater en regenwater gesplitst aanbieden en in de straat liggen er 2 grote buizen naast elkaar.
Die voor het afvalwater is een klassieke buis, die voor het regenwater is er eentje met grote gaten in. Dus daarvan loopt een deel toch in de grond.

Bij nieuwbouw (zowel residentieel als industrie) moet je tegenwoordig regenwater opvangen en gebruiken en soms ook werken met infiltratieputten. We zijn er nog lang niet, maar zeggen dat er niets gedaan wordt is ook niet juist.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Tja, dan komen ze af met "oplossingen" die de spreekwoordelijke druppel op de hete plaat zijn.
Enne regenwater opvangen (in een citern) betekent ook dat het niet in de bodem dringt. Regenwater kan weer ten volle in de bodem dringen als die duizenden en duizenden vierkante kilometer, volgebouwd met asfalt, beton, klinkers,. . . weer afgebroken worden en vervangen door grond. Al de rest is praat voor de vaak.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:Tja, dan komen ze af met "oplossingen" die de spreekwoordelijke druppel op de hete plaat zijn.
Enne regenwater opvangen (in een citern) betekent ook dat het niet in de bodem dringt. Regenwater kan weer ten volle in de bodem dringen als die duizenden en duizenden vierkante kilometer, volgebouwd met asfalt, beton, klinkers,. . . weer afgebroken worden en vervangen door grond. Al de rest is praat voor de vaak.
En uw oplossing is dan? Woon jij niet in een huis maar in een tentje op gras?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik maak mij dan ook niet druk om het grondwater peil.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Die splitsing van riool/regenwater is wel een beetje oneerlijk: rijhuizen hoeven dit meestal niet te doen (moeilijk om aanpassingswerken onder vloer te doen), en het maximum aan subsidie is €1000 (in Aalst) dus da's dan eigenlijk oneerlijk verdeeld voor wie een ganse oprit moet openleggen versus zij die enkel wat bochtjes op hun regenpijpen kunnen plaatsen.

Het vermelden waard dat de persoon die dit bij ons kwam nakijken, een zeer schappelijke mens was die meedacht om de simpelste oplossing te kiezen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Er is geen magische oplossing, wat wel helpt:
- eigen regenwater gebruiken -> dat heeft géén effect op de infiltratie (je vangt maar een paar % op per jaar), maar zorgt wel voor minder drooglegging in de waterwinningsgebieden
- minder verharding in voortuinen etc
- minder/geen grondwater oppompen voor industrieel & landbouwgebruik
- controles & boetes op illegaal grondwatergebruik

Met enkel toiletten op regenwater aan te sluiten, bespaar je veel kans al +/- 50% van uw drinkwaterverbruik.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

cptKangaroo schreef:Die splitsing van riool/regenwater is wel een beetje oneerlijk: rijhuizen hoeven dit meestal niet te doen (moeilijk om aanpassingswerken onder vloer te doen), en het maximum aan subsidie is €1000 (in Aalst) dus da's dan eigenlijk oneerlijk verdeeld voor wie een ganse oprit moet openleggen versus zij die enkel wat bochtjes op hun regenpijpen kunnen plaatsen.

Het vermelden waard dat de persoon die dit bij ons kwam nakijken, een zeer schappelijke mens was die meedacht om de simpelste oplossing te kiezen.
Hier moesten rijhuizen de helft splitsen, 3 of meer gevels, alles splitsen.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Een kleine frustratie, maar tevens ook een vraag:
In februari headset van Aftershokz besteld bij Coolblue, en tweedekans...
Super tevreden van. Heel handig om te bellen. Maar sinds vorige week werkt die niet meer. Dus terug gestuurd.

En nu net deze mail ontvangen:
Onlangs heb je je Aftershokz Aeropex Zwart naar ons teruggestuurd onder vermelding van het retournummer 6040089. We hebben het product inmiddels onderzocht en besloten dat je 138,00 euro shoptegoed van ons krijgt. Zo kun je zelf een alternatief product uitzoeken.

Ik krijg dus geen nieuwe headset, terwijl er wel garantie op zit. Voor €138 kan ik dezelfde headset niet opnieuw kopen. Moeten ze mij niet gewoon een nieuwe geven? Gezien dit product nog goed verkrijgbaar is?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hoeveel heb jij ervoor betaald ? een tweedekans is goedkoper, toch ?
Of verwacht je nu dat je meer terugkrijgt dan wat je er zelf voor gegeven hebt ?

Je krijgt waarschijnlijk je aankoopbedrag terug, en dat is fair.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb er €138 voor betaald. Ik verwacht er niet meer voor terug. Ik wacht wel een werkend toestel terug. Hiervoor dient de garantie. Dat is fair...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Als je voor hetzelfde geld nu een nieuwe kan kopen (2ekansje) zou ik niet twijfelen. Dan heb je terug 2j garantie, wat niet zo is op een vervangtoestel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

https://www.coolblue.nl/klantenservice/ ... -producten
Heb ik garantie op een Tweedekans-product?

Ook op Tweedekans-producten bieden we binnen 30 dagen tevredenheidsgarantie. Buiten 30 dagen geldt de 2 jaar garantie die je van ons gewend bent.
Ze moeten je dus een werkend exemplaar geven, tenminste als dit wettelijk bepaald is in de regeling die bepaalt wat garantie juist inhoudt.

Edit: https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... en-over-de

Het lijkt erop dat een terugbetaling aanvaard wordt als het naleven van de wettelijke garantie. Ik kan fout zijn, maar het lijkt erop.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Voor mij is dit vandaag volgende mail die ik vanmorgen ontving.
Het is beslist: de Belgische mededingingsautoriteit heeft groen licht gegeven voor het afronden van de overname van JIM Mobile door Proximus nv. Als trouwe JIM Mobile-klant willen we je hier persoonlijk en als eerste van op de hoogte brengen. Dit is goed nieuws, maar het roept ongetwijfeld meteen enkele vragen bij je op.
Of dit voor mij goed nieuws is betwijfel ik.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”