Pakjesbox

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

Mailtje ontvangen
Krijg je kriebels bij het idee dat je een pakje gemist hebt? Belt de koerier altijd aan wanneer jij nét niet thuis bent? Beschaamd om weer bij de buren te bellen? Geen goesting om ’s avonds nog naar een afhaalpunt te hollen?

Dan is de Slimme Pakjesbox van Telenet vast iets voor jou: daarmee kan je vlot pakjes ontvangen, ook als je niet thuis bent. Je levering is beschermd tegen weer en wind. Zo mis je nooit meer een pakje.

Slim dat jij je gegevens al achterliet. Daardoor kan jij als eerste een van de 100 boxen in huis halen. Nu tijdelijk voor een zeer interessante prijs.* Da's een pakje van je hart.
Ontdek meer op telenet.be/slimme-pakjesbox

Is nog recent, maar als er ervaringen zijn met deze of een andere box horen we het graag.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik zou oppassen met boxen waarbij de service ‘cloud based’ is. Telenet zal maar al te graag weten van waar/wie/wanneer jij pakketjes ontvangt. Lijkt me goud waard die data
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Dat weten ze volgens mij niet, want de bezorger moet enkel op een fysieke knop drukken om de kist te openen, en authenticeert zich dus niet. Ze weten enkel hoe laat er "iets" geleverd wordt, en hoe laat jij het eruit haalt.

Het enige risico dat ik zie is dat ze op een bepaald moment er een aparte maandelijkse kost voor gaan aanrekenen; het lijkt erop dat je enkel Telenet-klant moet zijn (bv GSM is voldoende) om de korting te krijgen. Er staat niet expliciet dat je ook Telenet-klant moet blijven als je dat toestel gekocht hebt. Aangezien zij het toestel omruilen als het kapot is en er niet meteen een garantietermijn op staat vermoed ik dat er vroeg of laat een abonnementskost aangerekend gaat worden.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Wat is er eigenlijk geworden van Parcify? (van wat ik zo direct zie geen goed einde maar ook geen nieuws dat het echt gedaan is)
Die hadden toch het idee om pakjes gewoon direct naar u of uw auto te brengen...
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

AfAX schreef:Mailtje ontvangen
Krijg je kriebels bij het idee dat je een pakje gemist hebt? Belt de koerier altijd aan wanneer jij nét niet thuis bent? Beschaamd om weer bij de buren te bellen? Geen goesting om ’s avonds nog naar een afhaalpunt te hollen?

Dan is de Slimme Pakjesbox van Telenet vast iets voor jou: daarmee kan je vlot pakjes ontvangen, ook als je niet thuis bent. Je levering is beschermd tegen weer en wind. Zo mis je nooit meer een pakje.

Slim dat jij je gegevens al achterliet. Daardoor kan jij als eerste een van de 100 boxen in huis halen. Nu tijdelijk voor een zeer interessante prijs.* Da's een pakje van je hart.
Ontdek meer op telenet.be/slimme-pakjesbox

Is nog recent, maar als er ervaringen zijn met deze of een andere box horen we het graag.
Ik heb me een jaar of vier geleden een eenvoudige metalen box gekocht (parcelbox op Amazon zoeken, maar ik vind hem niet meer terug in de zoekopdracht omdat het zolang geleden is). Het is een hangbox iets groter dan een stevige brievenbus met zogenaamd eenmalig slot (de pakjedienst steekt er iets in, draait aan het slot een kwart-draai en de box is daarbij afgesloten, hij kan niet meer open zonder sleutel). Die box heeft me misschien 60 euro gekost en werkt nu al jaren feilloos. Je moet dat niet moeilijker maken dan dat.

Edit: soms hang ik er 's morgens een briefje aan met bevestiging dat we als we er niet zijn, dat ze dan toestemming hebben om af te leveren. Bij postnl volstaan de laatste 3 cijfers van de ID kaart. Elke pakjes dienst - behalve onze eigen Bpost die natuurlijk al eens moeilijk doet - levert af zonder problemen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

SpecialK schreef:het lijkt erop dat je enkel Telenet-klant moet zijn (bv GSM is voldoende) om de korting te krijgen. Er staat niet expliciet dat je ook Telenet-klant moet blijven als je dat toestel gekocht hebt.
Waarschijnlijk werken ze hier ook met een restwaarde tabel, net zoals wanneer je iets anders via hen met korting koopt.
Als je weg gaat als klant moet je een deel van de korting terug betalen.
Güy
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2021, 19:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als je meer dan 1 levering verwacht dan moet je handmatig ontgrendelen. Weg pakje...
Zonder camera heb je dan evenveel controle als bij levering in de tuin.

Ik krijgen veel geleverd door de werkgever, wisselstukken.
Hebben zo een pakket box (klep die pak doet vallen naar onderste bewaarvak) gekregen:
Resultaat is dat er vaak onderdelen beschadigd waren...

Niets zo handig als gepensioneerde buren.
Nadat ik vertelde dat het een pakje van pabo was, vragen ze zelfs niet meer wat ik allemaal geleverd krijg
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

Probleem met deze box is natuurlijk ook de 12V toevoer. Kabel trekken,gat door de buitenmuren... Een andere oplossing is dus wel aangewezen.
Qua afmetingen zit hij wel iets beter dan de betere boxen die ik momenteel vond op amazon.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Mijn madam (boekhoudster met eigen kantoor) gebruikt sinds een jaar of 3 een inox pakketbus, die kochten bij een inox-plooier in Vichte. Je kan er grote pakketten in kwijt, maar door zijn systeem kan je die er niet terug uithalen (stijl container voor kleren en stoffen maar dat iets kleiner). Kostte wel wat, maar staat gewoon tegen straat, op een betonnen sokkel, en geen stroom of wat dan ook nodig (behalve het sleuteltje :) ).
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Er staat weinig info op de website van Telenet, maar hier heb ik enkele filmpjes gevonden:
https://youtu.be/71YurbYj_MM
https://youtu.be/r-012On4EZ8
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Er bestaat ook een battery powered versie blijkbaar: https://www.iparcelbox.com/product/ipar ... 2-battery/ Jammer dat deze non-removable is en je dus met een laadsnoer alsnog naar de box moet om op te laden. Vreemde keuze.

En er bestaat ook helaas een "premium" abo op deze service die dus geld kost (£2/maand momenteel). Features:
View a compatible CCTV/Webcam stream directly within the smartphone app
Create secure access tokens to allow couriers, friends or family to make deliveries, collect parcels or empty your iParcelBox for you.
Control your iParcelBox from multiple devices, allowing the whole family to have access.
Interact with your iParcelBox using your Alexa smart speaker.
Manage and control your iParcelBox using a secure local API, allowing integration with smart home systems.
ooh. shiny.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Op iparcelbox bieden ze ook een zonnepaneel aan om de batterij op te laden; Telenet heeft ervoor gekozen om enkel de versie met netstroom aan te bieden (wat op zich wel te begrijpen is).

Een niet onbelangrijke vraag is of Telenet dit product gewoon whitelabeled aanbiedt, of dat ze zelf de nodige infrastructuur hebben opgezet en maw onafhankelijk van de fabrikant kunnen werken. De fabrikant is waarschijnlijk geen al te groot bedrijf en als dat over twee jaar failliet gaat bestaat de kans dat je met een onbruikbare box blijft zitten, zoals bv Sitecom al eens aan de hand gehad heeft met camera's.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Güy schreef:Als je meer dan 1 levering verwacht dan moet je handmatig ontgrendelen. Weg pakje...
Zonder camera heb je dan evenveel controle als bij levering in de tuin.

Ik krijgen veel geleverd door de werkgever, wisselstukken.
Hebben zo een pakket box (klep die pak doet vallen naar onderste bewaarvak) gekregen:
Resultaat is dat er vaak onderdelen beschadigd waren...

Niets zo handig als gepensioneerde buren.
Nadat ik vertelde dat het een pakje van pabo was, vragen ze zelfs niet meer wat ik allemaal geleverd krijg
Goede tip van de pabo.

Onze postbode wacht geen seconde. Had tot voor kort de gewoonte de pakjes overal voor de deur te zetten en aan te bellen. Vervolgens 5 minuten (1 straat) later terug langs te rijden en wat er dan nog stond, nam hij terug mee. Wachten tot (en of) een box opengaat, zou niet gebeuren.

Sedert kort een pakjesbrievenbus en zéér content van. De postbode ook. Enkel voor de dierenvoeding (doos van 30kg), een pak kabelgoten (2 meter lang) en een rol van 100m 3G4 heeft hij ze (gelukkig) niet gebruikt.
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Welk type heb je aangeschaft ?
MatthiasC89
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2021, 09:51

SpecialK schreef:Dat weten ze volgens mij niet, want de bezorger moet enkel op een fysieke knop drukken om de kist te openen, en authenticeert zich dus niet. Ze weten enkel hoe laat er "iets" geleverd wordt, en hoe laat jij het eruit haalt.

Het enige risico dat ik zie is dat ze op een bepaald moment er een aparte maandelijkse kost voor gaan aanrekenen; het lijkt erop dat je enkel Telenet-klant moet zijn (bv GSM is voldoende) om de korting te krijgen. Er staat niet expliciet dat je ook Telenet-klant moet blijven als je dat toestel gekocht hebt. Aangezien zij het toestel omruilen als het kapot is en er niet meteen een garantietermijn op staat vermoed ik dat er vroeg of laat een abonnementskost aangerekend gaat worden.
Hallo "SpecialK" ,

Enkel Telenet klanten kunnen iets aankopen in de Telenet webstore. Zij profiteren tevens ook van de Klantenprijs. Let wel op: als je dan binnen de 12 maanden je Telenet abonnenment opzegt moet je de restwaarde wel terugbetalen! Hier vind je meer info: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ntenprijs/

Alle hardware wordt verkocht als one-off en er is dus geen abonnement nodig om deze te gebruiken. iParcelbox biedt wel een Premium Account aan, maar deze heb je niet nodig om de Slimme Pakjesbox te gebruiken. Meer info: https://www.iparcelbox.com/faqs/

En inderdaad, de bezorger authenticeert zich niet - de app weet enkel dat er iets geleverd wordt.

Grtz
ingskevc88
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2021, 10:00

AfAX schreef:Probleem met deze box is natuurlijk ook de 12V toevoer. Kabel trekken,gat door de buitenmuren... Een andere oplossing is dus wel aangewezen.
Qua afmetingen zit hij wel iets beter dan de betere boxen die ik momenteel vond op amazon.

Hallo AfAX,
Wij hebben sinds enkele weken onze box. Bij ons staat de box aan de voorkant van het huis naast onze garagepoort. De draad gaat probleemloos gewoon onder poort door, dus wij hebben niet moeten boren.
ingskevc88
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2021, 10:00

Hallo iedereen,
Ik zag hier al enkele opmerkingen en vragen verschijnen.
Wij hebben sinds kort ook een Pakjesbox van Telenet en bij deze wou ik graag enkele ervaringen delen.
- Probleem postbode/koerier: Dit hadden wij ook, maar onze postbode sprak me aan wanneer hij de box zag staan. Ik heb hem even wat uitleg over de werking gegeven en nu verloopt dit prima. Verder heb ik de eerste weken een briefje aan de deur gehangen met de vraag of pakjes geleverd konden worden in de box vooraan.
- Battery version lijkt me best wel handig, al hebben wij het handig kunnen oplossen. Kabel loopt gewoon door onder onze garagepoort.
- Na aankoop van de box word je door Telenet uitgenodigd op het Netweters Platform. Hierop kunnen gebruikers interessante weetjes delen of vragen aan elkaar stellen.

Groetjes,
Inge
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

MatthiasC89 schreef:Alle hardware wordt verkocht als one-off en er is dus geen abonnement nodig om deze te gebruiken.
In de FAQ staat:
Je kan je Pakjesbox laten omruilen via Messenger. Je moet hiervoor de volgende gegevens delen:
Wij komen de huidige Pakjesbox dan ophalen en geven jou een nieuwe.

Er staat eigenlijk niet expliciet hoe lang; het lijkt nu alsof die "voor altijd" ondersteunt. Of klopt dat niet?
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

cougare schreef:Welk type heb je aangeschaft ?
Een Allux 600. Moet je maar eens achter googlen.

Ook dit topic eens bekijken: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=60282
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”