Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
profke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

phil48 schreef:
CCatalyst schreef:
apestaart schreef: In Middelkerke zijn die terrassen al open sinds 1 mei en dat omdat Meneer De Decker geen week kan wachten, hij laat zich liever kennen voor die ene week, wat wilt hij in feite daarmee bereiken of liever bewijzen? :x
Hij haalt eigenlijk dezelfde argumenten aan als pakweg Bart De Wever of zijn collega van Luik: dat het voor de openbare orde is, en daar valt wel degelijk iets voor te zeggen: je hebt beter vat op de mensen en het naleven van maatregelen in terrassen dan als ze overal maar wat gaan zitten (zoals de studenten in Leuven en Gent).

Wat een bullshit. Ben niet gaan kijken, maar zoveel plaatsen op die terrassen zijn er nu ook niet dat er daardoor nergens anders nog mensen gaan neerzitten. Het is gewoon een platte propagandastunt, om nog eens op tv te komen.

Maar serieus, denk je dat er na zaterdag enkel nog mensen op terrasjes gaan zitten in plaats van in grote groepen aan de kaai in Antwerpen, in het park, op de marktpleinen ??? Alsof mensen de hele dag door enkel maar eten en / of drinken. Vanaf 8u 's ochtends, serieus ??

Eerlijk gezegd: dit citaat wat op FB circuleert vat het goed samen.
in plaats van op een burgemeester te kappen, kap eens op dit circus...

Versoepelen op zijn Belgisch. Wat een klucht weeral!!
De nieuwe regeltjes vanaf 8 mei
Bron: HLN
* Op een terras zitten mag in groepjes van 4, met een mondmasker aan.
* Op de grond zitten naast een terras, mag met 10. Dat mondmasker is dan niet meer zo nodig, want op de grond hou je automatisch afstand. Met 10 naast een terras staan mag ook. Dat terras mag je dan zelfs van drank voorzien, onder de noemer takeaway.
* Ga je in de toeristenbootjes zitten - want die mogen vanaf zaterdag weer varen - dan mag je plots met 16 zijn. Er naartoe wandelen mag wel maar per 10.
* De terrassen sluiten om 22 uur, maar je mag dan wel nog met 10 op straat blijven rondhangen. Tot klokslag middernacht. Want daarna mag je plots nog maar met 3 op straat rondhangen.
Alcohol
* Alcohol serveren op terrassen mag van 8 uur tot 22 uur, want zo lang mogen de terrassen open zijn.
* Alcohol drinken op de grond naast een terras mag maar tot 20 uur. Ook alcohol verkopen mag maar tot 20 uur. Zelfs de nachtwinkels, die nog steeds moeten sluiten om 22 uur, mogen na 20 uur geen alcohol meer verkopen.
* Alcohol drinken op straat mag terug vanaf 6 uur ‘s ochtends. Maar niet op een terras, want dat mag pas terug open om 8 uur.
Feestjes
* De avondklok is afgevoerd, dus privé-feestjes mogen weer. Buiten, wel te verstaan.
* In de tuin zitten, feesten, zingen of gelijk wat mag met 10 personen. Ook na middernacht.
* Wie na middernacht naar huis gaat, mag dat wel maximum in groepjes van 3 doen. Tenzij je blijft plakken tot 5 uur, dan kan je weer per 9 naar huis, in de veronderstelling dat minstens 1 iemand gewoon woont op de plaats van het feest.
* Verlaat je de tuin doorheen het huis, dan moet dat per 1.
Politie
* De politie zal uiteraard paraat staan in het stadscentrum, in de hoop te kunnen voorkomen dat er zaterdag Gentse Feesten losbarsten. Algemeen wordt aangenomen dat de flikken ‘met de zachte hand’ zullen optreden, en dus niet zullen ingrijpen als je per ongeluk met 5 op een terras zit, of met 11 op de grond.
* Pas als het echt te gortig wordt, zal de politie optreden. Wie het dus graag een boete krijgen, feest dus best met meer dan 50 tegelijk. Want ‘optreden’ valt onder cultuur, en optreden mag je slechts voor maximum 50 mensen in openlucht. Al zou het wel kunnen dat dat laatste niet geldt voor politie-optredens.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Nog wat interessante tidbits inzake de testen en teststrategie van de hand van Molenberghs:

* Besmettingscijfers die Sci en Sano elke dag rapporteert zijn een grove onderschatting, ook vandaag nog
* Werkelijk gecumuleerd aantal besmettingen in ons land ligt tussen 3 en 3.5 miljoen vandaag
* Golf 1 en golf 2 waren qua grootte vergelijkbaar, reden dat golf 1 in de grafieken toch veel lager piekt is veel minder testen
* Grootste onderrapportering is bij jongeren
* Idee dat kinderen het virus weinig/niet doorgeven was vanaf het begin fout, die illusie ontstond omdat we ze amper testten
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

bovenstaande (allé dat hoger dan het gezever van de catalyst) is allemaal juist
maar ik krijg ,er het sch**t van dan iedereen weer maximaal wil doen wat er "mag"
Alles mag, maar blijf minstens 1,5 meter van elkaar weg
en als dat niet lukt, volg dan de regeltjes hoe stupied ze ook zijn als je ze gaat vergelijken met elkaar
is dat nu echt zo moeilijk ???

Waar zit de verantwordelijkheid van elk van ons?
Het is niet omdat het "mag" dat ook het verstandig is om te doen

Dit gaat er precies moeilijk in en dan vragen ze zich af waarom er zoveel regeltjes zijn ... :bang: :bang: :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

duizend schreef:bovenstaande (allé dat hoger dan het gezever van de catalyst) is allemaal juist
maar ik krijg ,er het sch**t van dan iedereen weer maximaal wil doen wat er "mag"
En waarom zou je niet doen wat mag? Iedereen mag max 120 km/u op de autosnelweg maar je krijgt er het schijt van dat ze het doen? Het moet niet gekker worden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
duizend
Elite Poster
Elite Poster

je begrijpt het niet blijkbaar
Om in jouw voorbeeld mee te gaan ja rij gerust 120 of zelfs 125 maar niet continu op het middenvak als de baan vrij is
rij geen 120 al slalommend door druk verkeer
en rij geen 134 ipv 120 "want ze flitsen pas aan 135"
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ge gaat het nooit geloven, maar wat ze in Denemarken aan't doen zijn vind ik nog niet eens zo'n slecht idee... geen cafe binnen zonder recente zelftest of vaccinatie :angel:
Ik erger me trouwens ook blauw aan de goed nieuwsshow in de gazetten voor zaterdag... blijkbaar is zaterdag niet geslaagd als al het bier niet op is tegen 22h :bang:
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Gij begint het echt te begrijpen gij! :angel: :beerchug:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Nee, ik heb het altijd al begrepen.
Er is een groot verschil tussen ge komt er niet in zonder mondmasker en ge komt er niet in zonder negatieve test.
Aan dat eerste heb je niks, aan het 2de verminder je de kans aanzienlijk.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef:Nee, ik heb het altijd al begrepen.
Er is een groot verschil tussen ge komt er niet in zonder mondmasker en ge komt er niet in zonder negatieve test.
nut mondmaskers ontken je ook nog altijd

ow man
de aarde is toch rond hé? gewoon uit curiositeit
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@1207

Nut van mondmaskers wordt door weinigen ontkend, wat niet weg neemt dat op de schaal van "effectief resultaat" een negatieve test veel hoger scoort! Ik geef toe, het is een nadenkertje... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
iceke
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef: nut mondmaskers ontken je ook nog altijd

ow man
de aarde is toch rond hé? gewoon uit curiositeit
Natuurlijk hebben mondmaskers geen nut, net zoals dat potteke handgel of telkens die kar ontsmetten geen nut heeft.
Ik zal het nog 1 keer uitleggen. Afstand houden, voldoende ventileren, maar vooral met uw poten van uw bakkes blijven heeft veel nut.
Dus ja, in theorie heeft een mondmasker nut, in de praktijk doet het meer kwaad dan goed.
Uw poten 2 minuten wassen, dan een mondmasker opzetten, dan met uw poten uit uw gezicht blijven en dit alle 4 uren herhalen of sneller als uw maskertje nat is... is waarschijnlijk in een paar gevallen een beetje nuttig (bv. bij de kapper of als je gaat indoor fitnessen)

In de praktijk zie ik mensen hun maskertje snel opzetten als ze ergens binnen gaan, 20 keer meer hun gezicht aanraken dan nodig & als ze terug buitenkomen verdwijnt dat maskertje in hun broekzak bij hun snotvod tot bij de volgende winkel :bang:

Het is maw even nuttig als de gaatjes voor de filter in een light sigaret, die zitten daar ook alleen maar omdat de testapparatuur die gaatjes niet dichtknijpt, maar een roker in de praktijk dat natuurlijk wel doet. Mooi in theorie, bewezen dat het werkt, maar in de praktijk hebben ze geen enkel nut.

En nu mag jij me aantonen waar mondmaskers de besmettingen radicaal omlaag gekregen hebben :angel:
duizend
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Nee, ik heb het altijd al begrepen.
Dat dacht ik niet, enkele posts hoger verkondig je nog dat het maar een griepje is en dat we een paar ziekenhuisbedden bij moeten plaatsen en that's it.
Nu ben je ineens akkoord dat het inderdaad zo een serieuze ziekte is dat er toch extra maatregelen nodig zijn zoals negatieve test of gevaccineerd zijn vooraleer je binnen mag.

En over de mondmaskers één gouden regel: als het niet veilig is zonder masker, blijf er dan weg ...
profke
Pro Member
Pro Member

CCatalyst schreef: * Werkelijk gecumuleerd aantal besmettingen in ons land ligt tussen 3 en 3.5 miljoen vandaag
voeg hier de 3 miljoen gevaccineerden bij, en we zijn al over de helft ! hoera enzo.

(en ja: ziek geweest is geen garantie op niet meer opnieuw ziek worden, maar de "schifting" van te ziek om te overleven is wel achter de rug)
iceke
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: Dat dacht ik niet, enkele posts hoger verkondig je nog dat het maar een griepje is en dat we een paar ziekenhuisbedden bij moeten plaatsen en that's it.
Moet ik nu na een jaar nog steeds uitleggen wat ik daar mee bedoel ? Voor 99% van ons is dit maar een griepje, voor die andere 1% zouden ze beter een paar ziekenhuisbedden bijplaatsen ipv die 99% lastig te vallen met de verkeerde maatregelen.
duizend schreef: En over de mondmaskers één gouden regel: als het niet veilig is zonder masker, blijf er dan weg ...
Kijk, dat toont nu perfect mijn probleem met heel deze situatie aan sé.
Het is niet als je je niet veilig voelt met mondmasker ga dan weg, het = als je je niet veilig voelt, blijf er dan weg.
Een kleine nuance maakt een wereld van verschil.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Sneltesten - ooit nog eens beschouwd als onze "redding" voor de vaccins dat dan werden - zijn geen succes in de bedrijven. Nochtans eisten de vertegenwoordigers van de bedrijven vorig jaar nog dat die er zouden komen. Toen ze er kwamen, beweerden de werkgevers al snel dat het moeilijk werken is zonder juridisch kader daarrond. Nu er wel een juridisch kader is, beweren de werkgevers dat er weinig animo is bij de werknemers om ze af te leggen. Bepaalde bedrijven zijn al gestopt met ze nog af te nemen.

De federale overheid heeft met belastingsgeld een miljoen "gratis" sneltesten gekocht voor de bedrijven. De meerderheid daarvan ligt nu stof te vergaren. Wil een burger daarentegen een sneltest voor zijn persoonlijk gebruik, dan moet hij 8 EUR per test betalen bij de apotheker.
profke schreef: voeg hier de 3 miljoen gevaccineerden bij, en we zijn al over de helft ! hoera enzo.
Dat veronderstelt dat er geen overlap is tussen mensen die besmet geraakt zijn en mensen die gevaccineerd zijn maar die zal er uiteraard wel zijn.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef:Dat is die 1%, niet die andere 99
Ik ga opnieuw eens leren tellen, denk ik.
profke
Pro Member
Pro Member

CCatalyst schreef:
profke schreef: voeg hier de 3 miljoen gevaccineerden bij, en we zijn al over de helft ! hoera enzo.
Dat veronderstelt dat er geen overlap is tussen mensen die besmet geraakt zijn en mensen die gevaccineerd zijn maar die zal er uiteraard wel zijn.
Klopt.

maar toch: 3.5 miljoen mensen die besmet werden (uw cijfer) + 3.205.060 gevaccineerden (bron == 6.705.060 personen.
laat ons een overlap van 25% nemen tussen de besmettingen en de gevaccineerden. (ik denk niet dat het er zoveel zijn maar kom.)
(dus: besmettingen bij mensen die intussen ingeentzijn) ==> MIN (3.500.000 * 25%)= -875 000
inwoners belgie: ([url=https://www.worldometers.info/world-pop ... opulation/]bron[url] ) 11.632.489

(3.500.000 + 3.205.060 - 875.000)/11.632.489 = 50,11% dus: over de helft.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef:
iceke schreef:Dat is die 1%, niet die andere 99
Ik ga opnieuw eens leren tellen, denk ik.
Vooral doen zou ik zeggen :
Opnames in het ziekenhuis 70 887 dat is incl. de bevestigde overlijdens

https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf
duizend
Elite Poster
Elite Poster

71000 ziekenhuis dat is dan tussen de 2,5 en de 7,5 procent van de besmettingen.
Das al een pak meer dan 1%
En dan vergeet je gemakshalve de exponentiele stijging die er komt zonder maatregelen, waardoor het scenario meer ziekenhuisbedden wiskundig onmogelijk is...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Van 12.500.000 inwoners ?
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef: Ja je maakt zelfs twee denkfouten.
Ieder zijn gedacht, maar zo voer je geen debat. Ik zou evengoed kunnen zeggen dat je de ene denkfout na de andere maakt. Maar dat doe ik niet. Ik ga alleen voort op feiten en wat ik geleerd heb in mijn opleiding en vorm zo een argumentatie. Dat verwacht ik van anderen ook.
duizend schreef:De eerste zoals ik al hoger heb uitgelegd, de scholen zijn niet de motor, ze volgen gewoon de trend
Ik heb nooit gezegd dat de scholen "de motor" zouden zijn. Dus waarom zou je mij die denkfout toeschrijven? Alsof de scholen alleenheerser zouden zijn in het verspreiden van het virus? En volgen ze "de trend"? Een rare benadering in het omschrijven van de verspreiding van een virus. Ik denk dat je mijn argumentaties niet in de juiste context benadert. De scholen zijn niet de motor, maar dat wil niet zeggen dat ze een oase zijn die amper impact hebben op de pandemie.
De scholen vormen wel een cruciaal onderdeel van de maatschappij en kan je dus niet los maken als alleenstaande entiteit. Dat is één van de eerste lessen in de epidemiologie : vakjesdenken is fataal want zo werkt een virus niet.
duizend schreef:en de tweede:
- op de scholen loopt alles gestructureerder
- iemand die ziek is zal eerder thuisblijven van school dan van ontspanning en andere aktiviteiten
Dat moet je mij eens uitleggen. Kinderen die ziek zijn gaan andere activiteiten organiseren dan school lopen? Bedoel je buitenshuis? Want dat zou ik straf vinden.
duizend schreef:- kinderen zijn minder besmettelijk voor dit virus

Algemeen wordt aangenomen dat kinderen 4 keer minder het virus overdragen. Wat wel vast staat is dat kinderen wel degelijk het virus overdragen. Elke besmetting in een pandemie is er één te veel. Ook hier is voorkomen nog altijd beter dan curatief op te treden.
duizend schreef:Dus ja er zullen inderdaad wel enkele besmettingen zijn die op school opgelopen worden, maar het overgrote deel wordt opgelopen buiten de school.

Heb je daar een betrouwbare bron van? Zoals gezegd zijn kinderen vier keer minder besmettelijk. Waarom zou dat plots veranderen buiten de school??? Er zijn achter mijn hoek twee grote basisscholen met een speelbos. Of daar alles "gestructureerd" is laat ik aan éénieder over maar ik heb dik mijn twijfels. Dus snap ik niet die hetze rond het feit waar kinderen dan uiteindelijk besmet raken. Een zoveelste bewijs dat het geen zin heeft om in vakjes te denken.
Uiteindelijk kinderen besmetten en worden besmet... En ook voor hen geldt de regel : mensen uit elkaar houden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Beste voorbeeld is de lokale chiro hier.

Die leider had even zijn mondmasker vergeten goed aan te doen maar buiten dat geen problemen.

Bedoel we zijn allemaal mensen het kan niet altijd even perfect lopen.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

boonpwnz schreef:Die leider had even zijn mondmasker vergeten goed aan te doen.
Kom zeg, je hebt het aan of niet. Of had hij het per ongeluk over 1 oog aangetrokken? :wink:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Weet het niet precies ik passeerde gewoon toen die dat zei :lol:
duizend
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Van 12.500.000 inwoners ?
Neen van 1 mio gekende tot 3 mio geschatte besmettingen.
Dus op 12,5 mio gaan laten we 4% nemen 500.000 in het ziekenhuis geraken.
Begin je het te snappen dat een paar bedjes bijzetten niet zal lukken ...

Remember exponentiële stijging!! Dus het zal op korte tijd minstens 100.000 doden meer zijn wegens geen bedje die men had kunnen vermijden
iceke
Elite Poster
Elite Poster

coulda woulda shoulda
12.500.000 inwoners 70.000 ziekenhuis opnamen, dat zijn de cijfers. De rest is giswerk.
Het ging er over dat 99% van die 12.500.000 inwoners serieus in hun rechten beknot worden omdat ze die 70.000 extra(en dat valt dan nog te bezien) niet deftig kunnen opvangen.
Over hoever die exponentiële stijging doorgaat met amper of geen maatregelen, daar wil ik gerust over discussiëren, over die 1 procent...daar zijn de cijfers duidelijk genoeg.(of heb je liever dat ik in complot theorieën geloof en andere cijfers dan die van Sciensano ga gebruiken ???)

Wil je de besmettingen naar 0 ? geen probleem, het kot toe, de grenzen toe & degelijke TOI
Wil je geen overbezetting in het AZ ? Dan zijn de maatregelen die men nu treft absurd. Ipv heel de bevolking in hun rechten te beknotten zouden ze beter zorgen voor betere zorg.
1207
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef: Over hoever die exponentiële stijging doorgaat met amper of geen maatregelen, daar wil ik gerust over discussiëren.
en wat wil je juist discussiëren?

da's de paradox waar velen in vallen
door de maatregelen zijn er minder slachtoffer als verwacht/valt eht dodencijfer mee dus zijn de maatregelen eigenlijk overbodig
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het dodencijfer valt helemaal niet mee, er zijn gvd 16.000 doden teveel gevallen vorig jaar... en nu kunnen we gaan discussiëren of we dat deftig hadden kunnen beperken door strikte maatregelen te treffen (dus geen uitzonderingen in die maatregelen) of hoeveel doden er extra gevallen zouden zijn met maatregelen ala Zweden of Nederland (zie Q1 en Q2 2020) of dat het niet beter was geweest om noodzorg in te richten of al die oude pekes niet beter te beschermen(ons Bergamo zonder camera's erop)
Waarschijnlijk is dat een interessantere discussie dan te liggen melken of de scholen al dan niet de motor zijn :angel:
1207
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef: Waarschijnlijk is dat een interessantere discussie dan te liggen melken of de scholen al dan niet de motor zijn :angel:
zelfs dan
ik blijf gefascineerd naar de overheid kijken
nu moeten ze blijkbaar nog rap een taskforce oprichten om te kijken wat ze met plexiglas doen

maximaal 12u voor de opening weet de horeca hoe laat het is
vorige jaar in de zomer mocht plexiglas gewoon

of de nachtklok in Brussel
blijkbaar is er vrijdag van 22u tot 0u een avondklok want ...

doe geen moeite om het uit te leggen, verbaas u.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Waar mensen een drama van maken :bang:

Ja die twee uur maken een wereld van verschil. Snel naar het Europees hof in Straatsburg :banana:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef: blijkbaar is er vrijdag van 22u tot 0u een avondklok want ...
Besluit Brussel geldt tot en met 7 mei. Dus ook de laatste 2 uren van 7 mei (22u-23u59). Vanaf 0u mogen de mensen dan weer buitenkomen.

De politie zal patrouilleren en bestraffen, tot 23u59 op de avondklok, vanaf 0u op de beperking van samenscholing buiten.
1207
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: Besluit Brussel geldt tot en met 7 mei. Dus ook de laatste 2 uren van 7 mei (22u-23u59). Vanaf 0u mogen de mensen dan weer buitenkomen.
De politie zal patrouilleren en bestraffen, tot 23u59 op de avondklok, vanaf 0u op de beperking van samenscholing buiten.
zo afgestompt dat je de idiotie niet inziet :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Het dodencijfer valt helemaal niet mee, er zijn gvd 16.000 doden teveel gevallen vorig jaar...
ja en met jouw laisssez faire policy had je er nog eens meer dan 100.000 bij ... :roll:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: ja en met jouw laisssez faire policy had je er nog eens meer dan 100.000 bij ... :roll:
Als je met absurde getallen begint te smijten mag je ze ook eens staven natuurlijk :angel:
Van waar haal je dat getal ?
Laat ons ff Zweden nemen, met hun laisssez faire policy was het in de eerste golf helemaal niet dramatisch, hun striktere tweede golf gaf ook helemaal geen andere uitslag dan in alle andere eu landen.
Haal de cijferkes van de grafieken weg en je kan die curves bijna op gelijk welk ander eu land leggen.
Maatregelen nuttig ? Dacht het niet
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Waarom hebben ze in zweden later dan toch dezelfde extra maatregelen uitgevaardigd?
Omdat ze zo content waren dat hun eerste set beperkte maatregelen zo goed hielp of wat?
Want gewoon Laissez faire en ziekenhuisbedden bijzetten hebben ze in Zweden ook nooit gedaan.
Ze hebben zelfs jouw verfoeide maskers ingevoerd :roll:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

:P Onder druk van de EU ? Onder druk van WHO ? Onder druk van het AZ?
Vertel het mij, want hun 2de golf met maatregelen was zoals iedereen hoger dan hun eerste zonder.

Dus nog eens, waar haal je die 100.000 extra doden ?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Een cursus statistiek en een cursus logica zouden niet misstaan voor velen hier :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Een cursus statistiek en een cursus logica zouden niet misstaan voor velen hier :roll:
als je kijkt naar de coronatoestand en aanpak in ons land zou ik die cursus niet hier volgen dan :)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

1207 schreef:
heist_175 schreef:Een cursus statistiek en een cursus logica zouden niet misstaan voor velen hier :roll:
als je kijkt naar de coronatoestand en aanpak in ons land zou ik die cursus niet hier volgen dan :)
Dat is gelinkt aan gelobby van allerlei groepen bij de verschillende overheden, wat maakt dat de politici die claimen die groepen "te vertegenwoordigen", niet de maatregelen willen/kunnen/durven nemen die nodig zijn en die uit statistische modellen blijken.
Het probleem is dus niet de statistiek, noch (noodzakelijkerwijze) de al dan niet opleiding van onze politici, wel het gelobby.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Hebben ze dan nut ??
Soit, ik weet dat jij daar graag mee speelt, heb je die prognoses van de voorbije maanden al eens over de echte cijfers gelegd ?
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”