Tips voor online escape-room/teambuilding?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ben voor mijn mede-collega's op zoek naar een online teambuilding op een zaterdagavond. We dachten bijvoorbeeld aan een online escape-room. We kunnen dan ook wat hapjes bij hen thuis laten leveren.

Heeft er hier iemand al een leuke (of minder leuke) ervaring mee? Aanraders? Waarop te letten? :idea:

We zijn met een 25 personen. Bedankt al!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

We hebben dit een tijdje geleden met het werk gedaan (geen idee meer van waar het kwam) maar ik vond het maar een rommeltje... eigenlijk moet je 37 schermen kunnen open zetten om nog te volgen. Op zich was het nog wel leuk maar echt vlot speelde het dus niet (zeker omdat online communiceren met x aantal mensen ook al niet echt vlot gaat op zich).
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

doe een simpele muziekkwis of zo, kahoot.it voor de antwoorden en een zoom/skype/teams/whatever voor de vragen
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Heb dat recent ook gedaan en vond het ook niet zo tof als een echte escape room, verre van eigenlijk. Zou dat niet aanbevelen.

Wat ik wél leuk vond was de online show van een mentalist. Hier was het https://www.pietkusters.com/zoomshow, echt bijzonder leuk was dat! :beerchug:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Een 'gewone' escaperoom is ook niet plezant met te veel mensen, online lijkt me dat dan zeker niet.

Ik zal gisteren reclame op TV voor een online 'de mol' spel, misschien is dat wat.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Victory Not Vengeance
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Een escaperoom in de buurt brengt nu "escapecubes" aan huis om te spelen met je huisgenoten. Ze komen die een uur later weer ophalen. Niet geschikt voor teambuilding maar voorlopig lijkt mij een echte teambuilding niet echt aan de orde :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”