Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

ahrand schreef:
Unicorn1 schreef:Het blijft toch ook bizar dat die nieuwe one pack iets duurder is en veel lagere snelheid heeft. Zo bizar toch.
Zou het kunnen dat Telenet door heeft dat niet iedereen per se sneller wil downloaden (wat nochthans hun marketing slogan was en waar hun inversteringen zaten de laatste 10 jaar) maar eerder meer wil downloaden (waar ze bij hoog en laag bleven beweren dat 750GB genoeg was) :wink:
Je zou het haast zeggen ... 8)
Vond dit ook nog maarja, exclusief btw natuurlijk:
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... ro-bestel/

Gadver, ik kan niet beslissen haha. En dienen Wigo nog bestellen zou best kunnen dat het alleen nog vandaag is om dat te kunnen doen. Hm.
Wel nog eens aant checken of diene wigo home ook de 3TB krijgt natuurlijk. Update; ze kan me niet zeggen of de wigo ook naar 3Tb zal stijgen, gvdm zeg.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Unicorn1 schreef:
cadsite schreef:Je kan dat toch onmogelijk als ‘normaal verbruik’ bestempelen.
Zo heeft een internationaal vertegenwoordiger ook nood aan een andere wagen dan een thuisverpleger.
Ik heb edpnet en geen klassieke tv. Toch raak ik niet voorbij de 200GB...
Als je echt excessief verbruik wenst is het toch niet eigenaardig dat dit een ander tarief heeft?
Wat voor u normaal in uw ogen is is dat niet voor een ander. Deze maand ben ik toegekomen omdat ik thuis zat en dat de piekuren maar vanaf 17u beginnen.
Maar ga ik werken dan ben ik maar rond 17u thuis, telkens als de piekuren begint en dan moet je zoveel mogelijk doen voor je gaat slapen. Toch had ik maar 90GB over vd 750GB. Ik had nog meer dan 400GB verbruik in de daluren. Ik zat dus vorige maand weer over de 1TB. Ik zou me met 3TB gewoon geruster zijn. Ik moet nu tussendoor eens naar dien meter kijken hoever ik ervan zit, bij 3TB hoef ik niet te kijken.

:).
Dan hebben we het over hetzelfde hoor.
Ik kan me goed voorstellen dat 750 soms een hinderpaal kan zijn.
Mijn punt is eerder dat er nu al gezegd wordt dat ook 3TB niet voldoende zou zijn. Dat vind ik nu niet bepaald 'normaal gebruik' en vind het dan ook niet onverdedigbaar dat er een meerprijs zou kunnen zijn.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ok.
Met 3TB kom ik toe.
Ik heb zelfs eens bewust extreem veel gedaan en ik geraakte er niet aan.
Ik zat aan max 2.3 a 2.5TB. En dan had ik express extra stuff zitten doen. ;).

Je moet al bv films downloaden aan telkens 100GB per film, dan zit je heel snel aan 3TB. ;).

Toch blijf ik erbij dat mensen gewoon moeten kunnen doen wat ze willen al verstook je 10TB per maand.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Amazor schreef:Een bijkomende reden om het voor mij bij Whoppa te houden is omdat dit het laatste abonnement is waarbij je geen huur van een decoder hoeft te betalen.
Amazor schreef:... en mijn huidige decoders die voor mij onbruikbaar zouden zijn als ik tot een huurmodel gedwongen word.
Ik kan me niet voorstellen dat men jou zou verplichten om nog een box te huren terwijl je er zelf al 2 hebt aangekocht.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik wel :-)

Een kabelabonnement kost normaal 18.41€ per maand.
De optie "TV" zal 20€ kosten voor de klanten van de nieuwe bundels (incl. TV box).
De (verplichte) huur van de TV box zal dus 1.60€ extra zijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Op die manier.
Wel een forse verlaging van het huurtarief, van 9,46 € naar 1,60 €.
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Test Aankoop heeft de berekening gemaakt.

https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... elenet-one
Billy.
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2017, 20:52

Data technicus schreef:Test Aankoop heeft de berekening gemaakt.

https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... elenet-one
Een hele vage berekening aangezien ze zelf ook niet weten wat exact die extra SIM kaarten kosten. Want de prijzen die nu zogenaamd rondgaan hiervoor zijn maar geruchten.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Dit had ik nog niet eerder gelezen?

Vaarwel King en Kong
Na bijna 10 jaar neemt Telenet afscheid van de iconische, ‘mobile only’-King en Kong-abonnementen, die in 2012 een ware schokgolf veroorzaakten met hun zeer scherpe prijszetting. De voorbije jaren was hun belang echter verwaterd omdat de focus steeds meer op convergerende bundels tussen vaste en mobiele diensten kwam te liggen. Weet dat Telenet met Base ook nog een groot aanbod van mobile only-abonnementen heeft. En met Telenet Mobile 3GB lanceert de operator wel een nieuw mobiel abonnement waarmee je onbeperkt kan bellen, sms’en en 3GB kan surfen.
JAMIN001
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Dames en heren, jongens en meisjes laat jullie gaan: one (up) is online!
https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Billy. schreef:
Data technicus schreef:Test Aankoop heeft de berekening gemaakt.

https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... elenet-one
Een hele vage berekening aangezien ze zelf ook niet weten wat exact die extra SIM kaarten kosten. Want de prijzen die nu zogenaamd rondgaan hiervoor zijn maar geruchten.
Ik dacht dat je tot 5 simkaarten kon toevoegen bij elke formule zonder extra meerkost?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

dit is met 1 Gbps, telebnet tv box

Afbeelding
Laatst gewijzigd door boonpwnz op 25 apr 2021, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dat maakt het al heel wat minder interessant.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Dit is one met 3 simkaarten

Afbeelding

Dit is one met 5 simkaarten

Afbeelding
JAMIN001
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Met one up heb je toegang voor het 5G netwerk …
Bijlagen
82EBBB96-5748-4110-BA64-69B867E5C099.jpeg
Billy.
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2017, 20:52

Iemand al eens zijn pakketje samengesteld en dan op de 'Kies' knop geduwd?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik moet inloggen maar dat zal ik niet doen haha :angel:

Ik krijg deze melding

Op zaterdag 24/04 van 20:00 tot zondag 25/04 20:00 is Klantenservice niet beschikbaar door verbeteringswerken. Onze excuses voor de hinder.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

ik heb one up + 1 extra sim + tv box besteld, eerste keer kreeg ik een foutmelding.
2de keer, bericht dat het gelukt was en nog een email ging ontvangen
Laatst gewijzigd door diederik op 25 apr 2021, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Die prijzen zijn toch echt belachelijk duur?
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

raf1 schreef:Je bent verkeerd. Er komt een nieuwe Flow app voor de klanten die deze tv-optie toevoegen aan hun nieuwe One (Up)-bundel.
De Flow app is ook beschikbaar voor de gewone internet only bundels zie ik nu
levi1700
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Bij One spreken ze van een internetsnelheid voor onderweg van 30 Mbps, gaan ze de 4g snelheid dan beperken?
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

@Raketisch

inderdaad maar je krijgt toch een PAK meer GB's + hogere downloadsnelheid (niet dat iedereen daarop zit te wachten)

@Levi1700

Zag ik ook, ziet er idd naar uit dat ze limiteren dan (belachelijk)
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Test aankoop geeft toch niet de juiste info:"Verder herlanceert Telenet een basis internet only-abonnement aan € 30 per maand waarin safesurf is inbegrepen en een nieuwe combinatie van het all internet-abonnement met Flow TV aan € 64,06. Met die laatste combinatie kan het verder concurreren met Epic Combo van Proximus aan € 64,99. " Bij epic is er toch een mobiel abonnement inbegrepen en bij Telenet is dat er niet bij voor die prijs
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Klopt Frodo en het is nog een deftig gsm abbonement die erbij zit. Bedoel 4GB gewoon surfen en haast alle data slurpende apps krijg je 40 GB voor.
Billy.
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2017, 20:52

diederik schreef:ik heb one up + 1 extra sim + tv box besteld, eerste keer kreeg ik een foutmelding.
2de keer, bericht dat het gelukt was en nog een email ging ontvangen
En staat er in je mail dat je huidige pakket wordt gewijzigd? Ik wil momenteel geen conflicten met mijn huidige pakket creëren vandaar.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Nog geen mail ontvangen, ook nog geen aanpassingen in mijn Telenet.
Zal pas morgen zijn zeker
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Flippi schreef:Op die manier.
Wel een forse verlaging van het huurtarief, van 9,46 € naar 1,60 €.
philippe_d schreef:De optie "TV" zal 20€ kosten voor de klanten van de nieuwe bundels (incl. TV box).
De (verplichte) huur van de TV box zal dus 1.60€ extra zijn?
Op deze manier redeneren is een beetje kort door de bocht, omdat je verplicht 2 Telenet-producten (vast internet + mobiel abonnement), moet nemen om aan die voordeelprijs van 20 euro te kunnen geraken.
Die 20 euro kan je zien als een 'combinatiekorting' zoals het heet op een factuur bij Whoppa.
Losstaand kost de huur van de eerste TV-box/Digicorder €9,46 per maand en voor een tweede TV-box wordt dit €4,57.
Bij een verandering naar WIGO had ik dus mijn 2 koopboxen moeten schrappen om in totaal €14,03 extra huur te moeten betalen, bij One blijft de huur van het eerste toestel nu binnen de perken.

Het resultaat blijft dat er voor mij geen geschikte opvolger is van Whoppa. Als ik recente formules wil zonder gsm-abonnement, zonder al te veel in te boeten op mijn internetformule, moet ik mijn triple play voor €74.10 stopzetten en kiezen voor All Internet + TV (dus zonder vaste lijn) @ €82,43. Wil ik terug een tweede decoder, dan wordt dit 87 euro per maand. Alternatief is toch "upgraden" naar One, wat inboeten op internetsnelheid, en SIM-kaarten krijgen om in een lade te leggen.

Bijkomend probleem op dit moment is dat ze je perfect werkende AD2200 en AD220 niet meer zullen gebruiken in een nieuw abonnementsformule, en door het gebrek van TV-boxen je het misschien zelfs met een refurbished 2100 of 210 moet doen als het echt tegenvalt.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Ik sluit me aan bij Raketisch. Dit is echt wel duur. Het zal afhankelijk zijn van je noden, maar ik kan geen prijs goedpraten door te zeggen dat X of Y inbegrepen zijn terwijl je het niet nodig hebt.

One (150/30 en 30/30 4G?) met 1 mobiel nummer (onbeperkt) en televisie inclusief box: 86,00 euro per maand
Proximus Flex (100/20 indien haalbaar) met 1 mobiel nummer (geen snelheidsbeperking, 5GB) en tv inclusief box: 74,99 euro

Voor de 11,01 euro extra krijg je op je vast internet 50Mbps down en 10Mbps up extra en "onbeperkte" data op je mobiel abonnement. Dat lijkt een goede deal, maar ik verbruik niet meer dan die 5GB. Ik kom zelfs niet in de buurt van die 5GB. De extra snelheid op vast internet is (voor ons thuis) verwaarloosbaar en de onbeperkte data ook. De enige situatie die ik me kan inbeelden waarbij het mobiele dataverbruik hoger zou liggen is bij reizen, maar dat is momenteel uitgesloten en indien we toch weggaan zal het of buiten de EU zijn of in een chalet met wifi binnen de EU. Dat is uiteraard subjectief!

Wij hebben wel twee mobiele abonnementen nodig en daardoor kost onze flex 83,99 euro (2,01 euro goedkoper dan One met één mobiel of 22,01 euro goedkoper dan One met twee mobiel). De enige manier om te besparen is door voor Flow te kiezen i.p.v. tv box: -10,50 euro. Het tweede alternatief waar we naar kijken: EDPnet internet + 2 mobiel met 5GB komt op 56,95 euro en dan nog TV Vlaanderen app voor 10 euro erbij voor een totaal van 66,95 euro. Dan komt Telenet bijna 30 euro duurder uit.

Als je 1000/50 wil dan moet je serieus in de buidel tasten en is er geen alternatief als je nog geen glasvezel hebt liggen. Dat lijkt Telenet nu vooral uit te buiten. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er daadwerkelijk nood hebben aan "onbeperkt" mobiel internet. Misschien aangenaam voor de pubers in huis (al is er tegenwoordig overal wifi).

Valt er te besparen met veel meer mobiele nummers misschien? Die 5GB/350 min voor 11 euro bij EDPnet lijkt me ook echt een goede deal. Voor mij ziet dit er totaal niet concurrentieel/competitief uit.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

De goedkoopste Flex die ik zie is €85?
Zonder vaste lijn, mobiel maar 5GB.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_fl ... packs.html
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

ddd schreef:De goedkoopste Flex die ik zie is €85?
Je moet de tv optie uitschakelen dan kom je op 74,99 inclusief tv exclusief opties

€ 74,99 € 49,99
/maand
Jouw cadeau
1 jaar toegang tot Disney+
Inbegrepen
Jouw mobiele ervaring
Mobile Flex 5 GB
Inbegrepen
Verwijder Mobile Flex 5 GB<br />
Jouw TV & Entertainment ervaring
TV & Entertainment
Inbegrepen
TV Replay
Inbegrepen
1 decoder
Inbegrepen
Jouw thuis-ervaring
Onbeperkt Internet
Inbegrepen
Webpromo
Maandelijkse kosten:
in plaats van€ 74,99 € 49,99
/maand gedurende 3 maanden
Installatiekosten:
+ Gratis installatie (€ 59
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Ja, dat klopt:
Afbeelding

Dan doe je die series en films weg:
Afbeelding

Voor 9 euro voeg je vervolgens een tweede mobiel toe en dan zit je op 84 euro.

Edit: voor de duidelijkheid laat ik in mijn vergelijk altijd de vaste lijn weg. Wij hebben al twee keer een vaste lijn gehad en die nooit gebruikt. Aangezien iedereen tegenwoordig veel belminuten heeft of onbeperkt bellen, wordt alles met het mobiele abonnement gedaan. Mijn vrouw haar grootouders bellen zelfs enkel nog via Whatsapp en we merken dat er steeds vaker berichten uitgewisseld worden dan bellen. Ik bel quasi enkel nog voor het werk en thuis communiceren met vrienden is via videobellen.
Laatst gewijzigd door Flying op 25 apr 2021, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Momenteel blijf ik toch nog bij Orange. Vooral de 3Gb FUP spreekt mij wel aan...
Love met TV en twee SIM's (Go Intense) + Speedboost kosten mij nu €100 op de kop (ik krijg €6/m korting via Cooldeals). Ik wil niet terug naar 150/15 dus blijft er voor mij alleen OneUp over. Dit zou me bij Telenet €126 kosten (met TV-box). €26/m meer voor 1Gbps internet en unlimited data (met snelheidscap!) zie ik niet zitten.

Als Orange nu ook zou komen met hun 3Gb FUP dan moet ik er zelfs niet meer over nadenken :) Even afwachten.
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

De bijzondere voorwaarden en dus details staan nog niet online bij Telenet.

Zodat we nog even bevestigd krijgen dat het effectief 3TB FUP op de vaste verbinding is en 40 GB mobiel..

Zag ook voor wie TV wil kijken via de app dat het maximale aantal schermen afhankelijk is van het aantal mobiele aansluitingen.

Hierbij is trouwens duidelijk dat 1e mobiel is onbegrepen, 2e €20 kost, 3e €18 etc

Hier ook nog even de bijzondere voorwaarden checken of het 1 data pot is en of Telenet One number er in zit.

Op alle vragen zal het antwoord wel ja zijn maar het is handig om dat zwart op wit te hebben.

De vergelijking van BIPT zal er binnenkort dus anders gaan uitzien en ik ben heel benieuwd naar de reactie van Orange aangezien dat beter vergelijken is dan Proximus (DSL).
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb op de site van Telenet gekeken:
- Ik heb een WIGO35
- Als extra's: streamz, preephone Europe, herken je beller en speedboost en safespot

Als ik alles optel, zou de nieuwe formule voor mij ongeveer 5 0 § euro per maand goedkoper uitkomen ...

Plus One: 86€ (geen speedboost meer nodig) + digitv (incl huur corder): 20€ + Streamz: 12€ afgerond + Preephone 24€ afgerond + ken je beller 5€ afgerond + safesport 5€ = 152€ terwijl ik nu maandelijk 157, .. € betaal.

Tn ging klanten die financieel voordeel deden, op voorhand contacteren. Nog niets gehoord ...

Blijkbaar nu wel alle sim-kaarten 40 giga datavolume.

Afwachten zeker?

Ook straf. TV- kijken is TV-box terwijl die niet voldoende in voorraad is. Dus WIGO opzeggen en overschakelen naar One Plus?
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

macamba schreef:De vergelijking van BIPT zal er binnenkort dus anders gaan uitzien en ik ben heel benieuwd naar de reactie van Orange aangezien dat beter vergelijken is dan Proximus (DSL).
Wij zijn vorige zomer overgestapt op Flex vanaf Love Trio met twee mobiele nummers. Daar was de prijs hetzelfde, de mobiele nummers hadden 6GB data en de totale prijs was 84 euro (hetzelfde als onze Flex nu). Het grootste verschil is de limiet (van 750GB "piekuren" naar 3TB bij Flex) en de uploadsnelheid (100/10 naar 100/20). Ik vermoed dat voor kleinere gezinnen Telenet nooit de goedkoopste zal zijn.

Downloadsnelheid is een momentopname. Uitzonderingen daargelaten is het maar de vraag hoe vaak je 100Mbps merkt i.v.g.m. 150Mbps. Misschien voor het downloaden van spelletje (Borderlands 3 was een stevige en ik zag screenshots voorbijkomen van 100+GB Call of Duty updates?). Vooral upload lijkt me belangrijker geworden te zijn met het thuiswerken en eventuele tieners in afstandsonderwijs.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ik moet even slikken: blijkbaar kan je nu bij TN zelf je pakket samenstellen: als ik hetzelfde neem als in vorige post:
- One Plus met 4 mobiele nummers
- Streamz
- Vaste Lijn + optie internationaal bellen
- Safespot

Kom ik aan 185€ 27€ meer per maand ... En blijkbaar heb je geen keuze: de WIGO wordt automatisch Plus One. Dit stemt toch tot nadenken even ...

Hier helaas nog altijd geen fiber van proximus en hun VDSL hier (zelfs op 15O m van de ROP) trekt op niks ...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Koen ik weet niet of het interessant vind maar dan heb je wel 160 GB data in totaal :angel:

Hier kan ik zelfs geen VDSL meer bestellen en Fiber kan ik nog niet bestellen vanwege huiseigenaar dus :banana:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hier zouden we toch best wel wat kunnen besparen.
Hebben nu:
* Whoppa aan €83
* Proximus met 1GB data voor GSM van mijn vrouw aan €16
* Orange met 750MB/4GB data voor iPad van mijn vrouw aan €10/€15, al mag ik dat eigenlijk niet meetellen, want die belwaarde recupereren we integraal op de PlayStation Store.

Met een One + TV Iconic kom ik dan aan €86, ipv €99 (of zelfs €109 als ik Orange meereken). Enige nadeel van One is dan wel dat mijn snelheid erop achteruit gaat van 200/20 naar 150/15. 1Gbps heb ik echt niet nodig. Voordelen (buiten goedkoper) : hogere limieten vooral, want ook mobiel zou 30GB wel van pas komen met kinderen die hun iPad tetheren naar onze telefoons.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Hier ook nog steeds twijfels.
Grote probleem is orange kennende kan dat nog 6 maand of langer duren eer die de boel mss zouden veranderen, ik haat wachten haha.

Het probleem is dat telenet er weer eens in slaagt om debiel te doen e mee hunne one zo laag in snelheid te leggen, dit is achteruit gaan lol, terug naar 10 jaar geleden ofzo looolll en dan hunne one up is reteduur en je hebt dan maar 40mbps upload en de download die zo hoog is is voor de meeste niet nodig, wel goed voor degene die het wel nodig hebben natuurlijk.
Bij mij moet er ook nog eens voetbal bij komen enzo... Reken maar; 86 + 20 tv + 20 of 25 play sports. ppfrttt.

Wigo home was veel beter zenne in mijn ogen.

Ik kan voorlopig niks testen ook op de site als ik pack samenstellen neem.

Proximus is op zich interessant maarja, altijd miserie met die e. Dus uitgesloten.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 op 25 apr 2021, 11:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wouter5 schreef:Momenteel blijf ik toch nog bij Orange. Vooral de 3Gb FUP spreekt mij wel aan...
Love met TV en twee SIM's (Go Intense) + Speedboost kosten mij nu €100 op de kop (ik krijg €6/m korting via Cooldeals). Ik wil niet terug naar 150/15 dus blijft er voor mij alleen OneUp over. Dit zou me bij Telenet €126 kosten (met TV-box). €26/m meer voor 1Gbps internet en unlimited data (met snelheidscap!) zie ik niet zitten.

Als Orange nu ook zou komen met hun 3Gb FUP dan moet ik er zelfs niet meer over nadenken :) Even afwachten.

je moet niet teveel rekenen dat orange vlug zal volgen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”