Deel je creaties!

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Een goeie 15 jaar zit ik hier al denk ik. Vastgeroest. Maar op die 15 jaar tijd heb ik vele gebruikers hier weten waarderen omwille van de kennis die ze hebben over bepaalde zaken. Sommige hier zijn hobbyfotograaf, anderen zitten dan weer technisch aangelegd. De ene vliegt met drones terwijl de andere druk in de weer is in de keuken.

Misschien moeten we al die creaties eens delen met de andere forumgebruikers? Wat het ook mogen zijn : een hobbyproject, foto's, video's, recepten, ... Vandaar dit draadje : laat je volledig gaan en deel met ons de creaties waar je zelf trots op bent!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Leuk idee!
Ik zal de spits afbijten met een low-tech gratis projectje, dan ligt de lat laag en komen er misschien meer dingen.

De dochters hebben in 't een of 't ander verschrikkelijk ollands programma gezien dat er in Nederland ergens een "stekjesroute" is. Mensen die een rek/kast/serre in hun voortuin plaatsen met daarin stekjes van hun planten zodat anderen die mogen mee nemen en eventueel ruilen. Ze willen hier ook zoiets opstarten en aangezien ik initiatief altijd wil bekrachtigen wilde ik samen met hen een ding maken om hun stekken in de voortuin te zetten.

Het toeval wil dat de buur van mijn werk net oude planken in de container had gesmeten (ik vermoed een afgebroken tuinhuis), dus heb ik er wat uitgehaald en mee genomen. Samen hebben we er dit van gemaakt:
Afbeelding
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

krisken schreef:Een goeie 15 jaar zit ik hier al denk ik. Vastgeroest. Maar op die 15 jaar tijd heb ik vele gebruikers hier weten waarderen omwille van de kennis die ze hebben over bepaalde zaken. Sommige hier zijn hobbyfotograaf, anderen zitten dan weer technisch aangelegd. De ene vliegt met drones terwijl de andere druk in de weer is in de keuken.

Misschien moeten we al die creaties eens delen met de andere forumgebruikers? Wat het ook mogen zijn : een hobbyproject, foto's, video's, recepten, ... Vandaar dit draadje : laat je volledig gaan en deel met ons de creaties waar je zelf trots op bent!

Ik voel me in alle 4 je voorbeelden aangesproken!

Filmpje van onze vakantiehuisjes in Echtershausen, Duitse Eifel. https://youtu.be/4WyGk62ZQoQ zelf gevlogen en gemonteerd.
Foto van de zoon https://www.dropbox.com/s/8b3wxlnh65lsw ... 3.jpg?dl=0
Technisch kantje: teveel om op te noemen...
Keuken: onlangs witloof in hesperolletjes gemaakt, versie 2.1: eerste keuze vollegrondswitloof, in rolletjes Serranoham, met kaassausje van Parmezan en een paar andere betere kazen. Overheerlijk.
Verder nog wat bijberoep toestanden als DJ, digitaliseren van VHS en 8mm, etc etc.

Kwestie van bezig te blijven!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Paar maanden terug een video-editing-opdrachtje gehad waarvan ik dacht "Easy peasy!" toen het voorgesteld werd... Een virtueel koor-montage voor Kerstmis.

Boy was I wrong. Blijkbaar is 150+ videobeelden simultaan afspelen niet vanzelfsprekend :D. M'n workflow telkens wat moeten bijsturen om het uberhaupt gemonteerd te krijgen. Of hoe 5 minuten beeld 28 uur renderen wordt.

Resultaat:
[youtube]nKfmdjOrmdc[/youtube]
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

meon schreef:een video-editing-opdrachtje
cool!
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Voor sommige zal onderstaande misschien routine zijn, voor mij was het een serieuze uitdaging (en overwinning).

Na mijn eigen woonst gekocht te hebben, wilde ik graag de verwarming van op afstand aan kunnen zetten. De optie van een slimme thermostaat overwogen maar dat voldeed niet echt:
-Veel meer toeters en bellen dan nodig (prijs++)
-Meestal gesloten (eco)systemen

Uiteindelijk uitgekomen bij een OpenTherm Gateway. Deze hangt tussen de thermostaat en de ketel en grijpt in op het protocol (OpenTherm) waarmee thermostaat & ketel communiceren. Je moet wel een thermostaat hebben die het toelaat om de temperatuur te overrulen.

Soldeerbout, multimeter en onderdelen besteld. Eerst wat geoefend met solderen op een oefenbord (+ veel youtube videos) en aan de klus begonnen. Na doormeten toch nog 1 slechte verbinding gevonden, snel gefixt. Ik had op de hogeschool een beetje elektronica gehad (kwam van pas) maar een soldeerbout had ik nog nooit in mijn handen gehad!

Ondertussen hangt de OpenTherm gateway er al een jaar of vier. Via USB aan een raspberry pi, de buitentemperatuur pluk ik van het internet (API's genoeg te vinden) en wordt elke 15min naar de OpenTherm gateway gestuurd. De thermostaat geeft de buiten temperatuur keurig weer (handig, geen voeler naar buiten nodig). Leuke extra :-)

De webserver van de OTGW hangt achter een reverse proxy met mutual SSL. Op onze mobiele apparaten is een client certificaat aanwezig waardoor we makkelijk vanop afstand de verwarming kunnen aanzetten op een veilige manier.

Leuke extra (2): integreert ook met home assistant

Veel bijgeleerd met dit project! Ondertussen ook al condensators vervangen in mijn monitor die stond te flikkeren en in een oude digibox.
otgw.jpg
otgw.jpg (16.81 KiB) 925 keer bekeken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

[youtube]KHgOoJ-Aivs[/youtube]

Kleine video gemaakt met een DJI Mini.
Gefilmd te Lemberge (deelgemeente van Merelbeke), waar ik ben opgegroeid.

[youtube]as6V2ZlYJNA[/youtube]
Vorige week ns naar de Ardennen gereden, en in het terugrijden gepasseerd langs Dinant.
Terwijl de auto aan het laden was aldaar eens wat met de drone gespeeld :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Krisken, mogen dit soort beelden gemaakt worden, mag je daar vliegen? Ik ken de wetgeving niet daarrond, maar heel de omgeving hier is vrijwel no-flyzone volgens de de Droneguide-app van Skeyes, dus ondanks dat ik soort dit soort dingen supergraag zou willen doen vrees ik dat je in de praktijk eigenlijk niks mag... :(
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je mag nu gaan tot 120m.

Wat de no fly betreft : vorige week zaterdag (of was het zondag) werkte de skeyes app niet en kon ik het aldus niet checken. Ik dacht "ach, de drone zal me wel een waarschuwing geven" maar deze liet me rustig vliegen. Inmiddels hebben meerdere mensen me er inderdaad reeds op gewezen dat het daar een no-fly is. Al weet niemand mij te zeggen of dit gedeeltelijk is (bvb gevangenis etc) of een hele zone.

PS : net gechecked : je mag er blijkbaar wel vliegen?
https://snipboard.io/PiIWDR.jpg

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Je pin staat in Florennes CTR (EBFS) wat Military CTR is met lower limit 0ft en upper 3500ft.

Afbeelding
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mijn pin staat op rue de la station 1 te Dinant (zie links op screenshot?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Lees mijn post nog eens en kijk naar mijn screenshot :wink:

Mss had ik beter "binnen" i.p.v "in" geschreven.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Als je daar al mag vliegen, in dit geval tot 120 meter hoogte, dan is dat wel met een A1/A3 open vliegbrevet. Behaal je na het afleggen van een proef. Als je binnen een CTR of actieve HTA ofzo wil vliegen (bv een VLL2) dan kan dat enkel na toelating van de Tower van die desbetreffende zone, maar dan moet je ook minstens een brevet hebben in de Specific categorie. Toch mee opletten!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”