netwerkprobleem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bobby1989
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2021, 06:41

hey,

ik heb een b-box 3v+ modem in de keuken staan waar de dsl kabel op toekomt en waar er netwerkkabels vertrekken, ééntje naar de digibox V4 in de living, een netwerkkabel naar de ps4 en een netwerkkabel naar de slaapkamer.

Nu wil ik in de slaapkamer goede wifi en tv kijken, maar ik heb maar 1 netwerkkabel dat vertrekt vanuit de b-box3v+.

Dus heb ik op 2dehands een b-box3 modem en een digibox v4 gekocht. En in een computerwinkel een desktop switch met 8 poorten.

Er vertrekt nu van de b-box3v+ in de living, een netwerkkabel naar de de slaapkamer in de desktop switch met 8 poorten waarvan er dan 1 poort naar de 2dehands digibox v4 gaat en een andere poort naar de 2dehands b-box 3 voor goed draadloos internet. Ik had tv in de slaapkamer en draadloos internet als ik het netwerk selecteer met de daarbij horende wifikey van de b-box3.

Maar nu heb ik problemen met mijn ps4 in de living die verbonden is met een netwerkkabel met de b-box3v+. Internet valt steeds weg en is onstabiel. :-(

Kan er iemand mij helpen ? :-)

Met vriendelijke groeten
Robby
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bobby1989 schreef:Dus heb ik op 2dehands een b-box3 modem en een digibox v4 gekocht. En in een computerwinkel een desktop switch met 8 poorten.
Een 2de handse B-box kopen als WiFi access point lijkt me nu niet een verstandige aankoop :-( .
Een goed extra access point was misschien een beter koop geweest?
bobby1989 schreef:Maar nu heb ik problemen met mijn ps4 in de living die verbonden is met een netwerkkabel met de b-box3v+. Internet valt steeds weg en is onstabiel.
Kan je eens uitleggen hoe je deze 2de b-box hebt ingesteld en aangesloten?
Het kan wel werken, maar dan moet je wel:
  • a) het LAN Ip adres van deze 2de b-box kunnen wijzigen (van 192.168.1.1 naar bijvoorbeeld 192.168.1.100).
    b) de DHCP server van de 2de b-box uitschakelen.
Als je deze 2 dingen niet hebt gedaan (of kunnen doen), dan heb je een IP conflict met 2 b-boxen in je lokaal netwerk.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”