[Gezocht] Commodore 64 breadbin

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Om een andere C64 terug aan het werken te krijgen, ben ik op zoek naar een (werkende) Commodore 64 breadbin (de beige broodbox).
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Je kan eens navragen bij www.consolekabels.be (daar zit ook een c64 gek achter)
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus

tien schreef:Je kan eens navragen bij http://www.consolekabels.be (daar zit ook een c64 gek achter)
Bedankt voor de tip!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Maar als ge een werkende vind, waarom dan niet gewoon die gebruiken ipv de andere te repareren door de werkende kapot te doen ?

puur uit interesse he (heb zelf ooit C64 met serienummer 196 gehad)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus

Joe de Mannen schreef:Maar als ge een werkende vind, waarom dan niet gewoon die gebruiken ipv de andere te repareren door de werkende kapot te doen ?

puur uit interesse he (heb zelf ooit C64 met serienummer 196 gehad)

J.
Het is niet de mijne :wink: Ik renoveer/repareer vintage toestellen, meestal Sinclairs en Amiga's. Dit is mijn eerste breadbin en een tweede, werkend toestel is handig om de chips van het defect toestel te testen. Meestal gaat de PLA of 1 van de rom chips stuk in deze toestellen.
tien
Elite Poster
Elite Poster

HomeLate schreef:Amiga's
Intussen blijkbaar toch 'al' sinds 2013 dat de laatsten het huis verlaten heeft en daarmee intussen de langste amiga-vrije periode :lol:
amigas.jpg
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus

tien schreef:
HomeLate schreef:Amiga's
Intussen blijkbaar toch 'al' sinds 2013 dat de laatsten het huis verlaten heeft en daarmee intussen de langste amiga-vrije periode :lol:

amigas.jpg
Die dingen zijn geld waard nu :-D Vooral alles wat >A600 betreft.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ik heb nog een C64 (c) liggen met extra floppy drive -- blijkbaar nog wat geld waard, dan?
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus

cptKangaroo schreef:Ik heb nog een C64 (c) liggen met extra floppy drive -- blijkbaar nog wat geld waard, dan?
Ja, maar ga niet uit van eBay, tenzij de veilingen. Er is ook vraag naar op 2dehands.be. Alles hangt af van de staat en de werking ervan. Meet wel de voeding na vooraleer je deze inplugged op je Commodore.
tien
Elite Poster
Elite Poster

HomeLate schreef: Die dingen zijn geld waard nu :-D Vooral alles wat >A600 betreft.
De zeldzaamste is die onder de monitor (tip: geen commodore dus ook totaal onbruikbaar voor de retrogamers, helaas de lelijke versie :lol: ).
De 2 2000's en genlock hebben nog dienst gedaan voor de verdediging van ons land (iets waar ik gelukig voor mezelf net van gespaard gebleven ben) :lol:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Laatst bij een verhuis een tegengekomen op zolder van nonkel en gekregen, nooit gebruikt met factuur en al bij :-D kon ik dus niet laten passeren :-) zonder verdere accesoires wel.
HomeLate schreef:Meet wel de voeding na vooraleer je deze inplugged op je Commodore.
Zo gevoelig? Het is 1 van de redenen dat ik hem hier nog niet heb opgezet, omdat ik hem in orde wil houden.
Bijlagen
IMG_20210303_173840.jpg
IMG_20210303_173748.jpg
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus

MClaeys schreef:Laatst bij een verhuis een tegengekomen op zolder van nonkel en gekregen, nooit gebruikt met factuur en al bij :-D kon ik dus niet laten passeren :-) zonder verdere accesoires wel.
HomeLate schreef:Meet wel de voeding na vooraleer je deze inplugged op je Commodore.
Zo gevoelig? Het is 1 van de redenen dat ik hem hier nog niet heb opgezet, omdat ik hem in orde wil houden.
Ja, best wel. Oude voedingen kunnen door ouderdom afwijkende voltages leveren. De breadbins gingen er aan kapot, bij de 64c versies ben ik niet zeker.
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus

MClaeys schreef:Laatst bij een verhuis een tegengekomen op zolder van nonkel en gekregen, nooit gebruikt met factuur en al bij :-D kon ik dus niet laten passeren :-) zonder verdere accesoires wel.
PS: de kabels van je voeding best uit de buurt van de case bewaren. Die tasten op lange termijn de case aan. Ik zie op de foto de kabels blinken en er plakt piepschuim op. Dus zeker opletten!
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Merci voor de tip. Ja, alles zat nog gewoon in de doos. Ze hadden het vroeger 1 keer uitgepakt, twas in het Engels te doen wat toen nog niet zo ingeburgerd was dus het ging meteen weer in de doos.De kabels zelf plakken nochtans niet, ze zaten wel wat gekneld tussen de doos en het piepschuim.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”