In de kelder komt de stroomkabel toe van de straat.
Die gaat in de meterkast.
Mijn zekeringenkast staat op het eerste. Waar dus ook de hoofddifferentieel staat. Die is verzegeld.
Nu willen we een thuisbatterij plaatsen in de kelder, en we willen de kabel tussen de omvormer van de batterij (die in de kelder komt te staan) niet aansluiten op de kast van het eerste. Er zou een kabel moeten getrokken worden, en dat is quasi onmogelijk om daar te geraken.
Oplossing?
Onderbreek de kabel tussen meterkast en zekeringenkast.
Plaats een nieuwe diff + extra automaat in de kelder.
Sluit de batterij aan op de nieuwe diff in de kelder.
Dat gaat zeker werken, dat is absoluut veilig, maar er gaat een keurder moeten langs komen, gok ik
- gaat die de hele installatie opnieuw moeten keuren
- of enkel de toevoeging
- gaat die keuring gelijktijdig mogen gebeuren met de keuring van de nog te plaatsen batterij
- ga ik mijn plannen volledig moeten hertekenen, of enkel de toevoeging moeten verduidelijken
- of gaat fluvius hiervoor moeten komen?
stroomkabel naar zekeringenkast onderbreken
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als ik het goed begrijp is het de kabel VOOR uw meterkast, die is dus altijd spanningsvoerend, tenzij fluvius je afsluit op straat/in de wijkkast.
Ik denk dat dat al een deel van je vragen beantwoordt…
Geen idee of het überhaupt mag.
J.
EDIT: verkeerd gelezen dus
Ik denk dat dat al een deel van je vragen beantwoordt…
Geen idee of het überhaupt mag.
J.
EDIT: verkeerd gelezen dus
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 22 feb 2021, 09:56, in totaal 1 gewijzigd.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik zou dat wel aanradenygeffens schreef:gaat die de hele installatie opnieuw moeten keuren
of enkel de toevoeging
Te bespreken met uw batterij-installateur.gaat die keuring gelijktijdig mogen gebeuren met de keuring van de nog te plaatsen batterij
De offertes voor PV+batterij die ik tot hiertoe kreeg zeggen allen dat de "ganse keuring" al gebeurd moet zijn en dat de keurder die zij op de offerte meenemen, enkel komt voor het PV+batterij gedeelte komt.
Niets houdt u tegen om met de installateur iets anders overeen te komen.
De keurder zet (in principe) een stempel op een ganse tekening (1draads- & situatieschema).ga ik mijn plannen volledig moeten hertekenen, of enkel de toevoeging moeten verduidelijken
Uw schema's gaan dus volledig moeten zijn.
Fluvius is hier niet bij betrokken, zij zijn enkel geïnteresseerd in de situatie tot en met uw kWh meter.of gaat fluvius hiervoor moeten komen?
Ik zou de kabel die vertrekt vanuit de kWh meter ook maar beperkt in de korten. Voor een verlenging heb je Fluvius wél nodig, want die kabel vertrekt in de kWh meter.
Je drukt u ongelukkig uit, of je maakt een grapje.Sluit de batterij aan op de nieuwe diff in de kelder.
Ik begrijp uw situatie als volgt
as-is
to-be
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je zou een nieuwe zekeringkast kunnen plaatsen:
- Dit lijkt mij op zich een significante wijziging = complete herkeuring (die niet via installateur zal gaan, veelal is deze keurder niet de naam keurder waardig en eerder een wettelijke noodzaak om op papier in orde te zijn met wat show er rond is mijn persoonlijke mening).
Je verbreekt het zegel aan de differentieel en dat is wel erg twijfelachtig om het zo te laten.
- Je kabel uit je tellerkast kan je wel inkorten, afleggen in je nieuwe kast maar... het resterende stuk is te kort om terug aan te sluiten, tenzij je ergens nog wat lengte kan winnen door een kortere weg te zoeken.
Ik veronderstel dat doorverbinden niet echt een mooie oplossing is?
Waarom is een kabel naar boven trekken zo moeilijk?
In combinatie met ZP(?) moet je toch een communicatie opbouwen vermoed ik en of dat volledig draadloos kan is het navragen waard.
Waarom spreek je over een batterij zonder ZP? Weet je de geldende vereisten van zo'n systeem?
- Dit lijkt mij op zich een significante wijziging = complete herkeuring (die niet via installateur zal gaan, veelal is deze keurder niet de naam keurder waardig en eerder een wettelijke noodzaak om op papier in orde te zijn met wat show er rond is mijn persoonlijke mening).
Je verbreekt het zegel aan de differentieel en dat is wel erg twijfelachtig om het zo te laten.
- Je kabel uit je tellerkast kan je wel inkorten, afleggen in je nieuwe kast maar... het resterende stuk is te kort om terug aan te sluiten, tenzij je ergens nog wat lengte kan winnen door een kortere weg te zoeken.
Ik veronderstel dat doorverbinden niet echt een mooie oplossing is?
Waarom is een kabel naar boven trekken zo moeilijk?
In combinatie met ZP(?) moet je toch een communicatie opbouwen vermoed ik en of dat volledig draadloos kan is het navragen waard.
Waarom spreek je over een batterij zonder ZP? Weet je de geldende vereisten van zo'n systeem?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat beperkt is tot een gedeeltelijke keuring van de batterij en aansluiting in zekeringkast + aardigsweerstand.KRL100 schreef:Batterij plaatsen = sowieso keuring van de aansluiting hiervan.
Ze weten amper hoe hun aardingsmeter werkt, laat staan dag ze deftig een gehele installatie kunnen keuren in eer en geweten dat alles oké is.
Dat is een keurder op papier die in praktijk een robot is
Die knijpt maar al te graag een oogje toe voor de installateur om zelf steeds teruggevraagd te worden.
Money talks, niet de veiligheid.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Het is niet de bedoeling de zegel boven te breken, aan de diff die aan de ingang staat van de kast op het eerste.honda4life schreef:Je zou een nieuwe zekeringkast kunnen plaatsen:
- Dit lijkt mij op zich een significante wijziging = complete herkeuring (die niet via installateur zal gaan, veelal is deze keurder niet de naam keurder waardig en eerder een wettelijke noodzaak om op papier in orde te zijn met wat show er rond is mijn persoonlijke mening).
Je verbreekt het zegel aan de differentieel en dat is wel erg twijfelachtig om het zo te laten.
Maar in essentie komt het daar wel op neer.
Ik onderbreek de kabel die naar daar loopt (vanuit de teller). Dus ik kom wel aan de kabel waar je eigenlijk niet mag aankomen.
Ik kan idd de kabel in de kelder, die vertrekt uit de teller afknippen op 1 meter, daarop de nieuwe diff (die dus moet verzegeld worden door de keurder). Hierop sluit ik dus de batterij aan, en een automaat om naar boven te gaan. Hierop moet de afgeknipte kabel komen, maar die zal dus altijd te kort zijn (en lengte winnen is niet mogelijk, alles iets te strak gelegd), want ik geraakt daar niet mee tot in de nieuwe kast. Maw, ik zal daar een aftakdoos moeten zetten, en 1 meter kabel gebruiken om tot in de nieuwe kast te komen. Mooi is dat niet, maar op zich ook niet onveilig.honda4life schreef:- Je kabel uit je tellerkast kan je wel inkorten, afleggen in je nieuwe kast maar... het resterende stuk is te kort om terug aan te sluiten, tenzij je ergens nog wat lengte kan winnen door een kortere weg te zoeken.
Ik veronderstel dat doorverbinden niet echt een mooie oplossing is?
De zonnepanelen liggen reeds. Er zijn naar zowel de garage als naar de technische ruimte op het 2de, waar telkens de SMA Sunnyboy staat 2 netwerkkabels en 1 SVV kabel getrokken, reeds bij het bouwen van het huis. Dus hiervoor moet ik geen enkel gat boren.honda4life schreef:Waarom is een kabel naar boven trekken zo moeilijk?
In combinatie met ZP(?) moet je toch een communicatie opbouwen vermoed ik en of dat volledig draadloos kan is het navragen waard.
Waarom spreek je over een batterij zonder ZP? Weet je de geldende vereisten van zo'n systeem?
Ik kan ook niet "even" een gaatje door het plafond doen want dan zit ik in de vloerverwarming.
Langs de gevel passeren zou willen zeggen dat ik, ofwel dwars door de badkamer vooraan in de woning moet, of dwars door die achteraan de woning moet. De kast met automaten staat helemaal centraal in de woning.
De aanpassing laten keuren door "een keurder met minder ervaring", daar heb ik geen schrik van.
De as-is en de to-be situatie zijn inderdaad zoals ze zijn uitgetekend.
waarbij zekeringkast 1 die van de kelder is, en 2 die op de eerste verdieping.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
In mijn nieuwbouw is de eerste diff na de teller helemaal niet verzegeld door de keurder (die op afroep samen met de elektricien kwam). Dus volgens mij moet je wel degelijk laten herkeuren, maar mag je gerust die wijziging uitvoeren.
Offtopic:
Welke batterij heb je gekozen? Zelf vooral aan het denken om verticale pv bij te zetten voor de winter. En batterij evt als we de pieken niet wegkrijgen.
Offtopic:
Welke batterij heb je gekozen? Zelf vooral aan het denken om verticale pv bij te zetten voor de winter. En batterij evt als we de pieken niet wegkrijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik heb nog niet gekozen, ik verwacht nog enkele offertes? Voorlopig denk ik enkel zeker te zijn van een centraal AC gekoppelde batterij, ipv een batterij bij elke omvormer, waarbij ik sowieso enkele bedenkingen heb:
- SMA niet compatible met een 'standaard systeem'
- als ik ooit een andere PV omvormer nodig heb, is mijn keuze beperkter
- 2 afzonderlijke installaties
Zal dus waarschijnlijk naar (bvb) LG Chem 400v gaan
Bijlage is on-topic...
- SMA niet compatible met een 'standaard systeem'
- als ik ooit een andere PV omvormer nodig heb, is mijn keuze beperkter
- 2 afzonderlijke installaties
Zal dus waarschijnlijk naar (bvb) LG Chem 400v gaan
Bijlage is on-topic...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Is al een topic overliegebeestig schreef:Offtopic:
Welke batterij heb je gekozen? Zelf vooral aan het denken om verticale pv bij te zetten voor de winter. En batterij evt als we de pieken niet wegkrijgen.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=88&t=59857
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Straf dat die diff verzegeld werd inderdaad. De mijne niet.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Hier ook niet en wij hebben nog een keuring in december gehad.
Mono naar 3-fasen.
Mono naar 3-fasen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ondertussen nog een batterij-boer op bezoek gehad, die net ook naar de kast heeft gekeken. Hij vertelde me dat die zegels "iets van vroeger" was, en dat ze dat nu niet meer doen.liegebeestig schreef:Straf dat die diff verzegeld werd inderdaad. De mijne niet.
Opent niet meteen perspectieven, want het toevoegen van een nieuwe diff in de kelder is aanpassing van de installatie, dus herkeuring.
Maar, wat stelde hij voor (ik moet de offerte nog op mail krijgen)
Vervang beide SMA 4000TL's door telkens een Sunny Island, die zou uitschakelbaar (bij + 60% teruglevering) zijn door de Home manager (verplicht om subsidies te krijgen).
De batterij kan bvb gewoon in de garage staan.
Aangezien er 3G4 naar de garage ligt, en die is aangesloten naar de hoofdkast in de woning (op het eerste) als L1+L2 en L3+N (als N+N) heb ik 8mm2, ruim voldoende om een Sunny Island 4.4 of zelfs 8 op te hangen.
Op 4 mm 30A kan 7kW
Op 6 mm 35A kan 8kW (een 2x4 kabel mag volgens AREI maar als 1x6 geteld worden).
Ik heb dus met 2x4 wettelijk gezien (net) voldoende, en qua veiligheid zeker voldoende.
Nu dus nog de prijs afwachten, maar dat zou alvast heel wat kopzorgen wegnemen wat bekabeling betreft.
Enige "nadeel", de batterij hangt niet in kelder die (een quasi) constante temperatuur heeft.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
In oude AREI toch duidelijk verplicht.liegebeestig schreef:In mijn nieuwbouw is de eerste diff na de teller helemaal niet verzegeld door de keurder.
En het is in het nieuwe AREI ook nog altijd verplicht
Oude AREI artikel 86:
07 Bescherming van stroombanen in het algemeen
Ten minste een automatische differentieelstroominrichting met een aanspreekstroom van ten hoogste 300 mA moet in het begin van de installatie aangebracht worden.
Gepaste maatregelen moeten de ongenaakbaarheid van de in- en uitgangsklemmen van het beschermingstoestel verzekeren. Het blijvend karakter van deze ongenaakbaarheid moet verwezenlijkt worden door verzegeling uitgevoerd door de persoon die volgens artikel 270 belast is met het gelijkvormigheidsonderzoek voor indienststelling.
Nieuwe AREI
Onderafdeling 4.2.4.3. Bescherming tegen elektrische schokken bij onrechtstreekse aanraking in huishoudelijke ruimten
b. Bescherming van stroombanen in het algemeen
Ten minste een differentieelstroominrichting met een aanspreekstroom van ten hoogste 300 mA moet in het begin van de installatie aangebracht worden.
Gepaste maatregelen moeten de ongenaakbaarheid van de ingangsklemmen van het beschermingstoestel verzekeren. Het blijvend karakter van deze ongenaakbaarheid moet verwezenlijkt worden door verzegeling uitgevoerd door de persoon die volgens afdeling 6.4.1. belast is met de gelijkvormigheidscontrole voor ingebruikname.
Een groot deel van de keuringen is niet meer dan een amicaal bezoekje, de zaken die ze nakijken zijn het absolute minimum
Het gros van de residentiële keurders zijn verplicht vanuit hun kantoor om een minimum aantal keuringen per dag af te haspelen.
Komt voort uit winstgejag en het feit dat de klant zo goedkoop mogelijk zijn keuring wilt hebben
Hun uitleg bij problemen?
de keuring is een momentopname en de gebruiker zal na de keuring de installatie wel aangepast hebben waardoor probleem x is kunnen ontstaan
Het gros van de residentiële keurders zijn verplicht vanuit hun kantoor om een minimum aantal keuringen per dag af te haspelen.
Komt voort uit winstgejag en het feit dat de klant zo goedkoop mogelijk zijn keuring wilt hebben
Hun uitleg bij problemen?
de keuring is een momentopname en de gebruiker zal na de keuring de installatie wel aangepast hebben waardoor probleem x is kunnen ontstaan
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Stel, je mist dus die zegel, en er ontstaat brand. Kan de verzekeringsmaatschappij de verantwoordelijkheid bij de gebruiker leggen, ook al is het missen van de zegel niet de oorzaak ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Verzekeringen starten veelal een eigen expertise bij schadegevallen.ygeffens schreef:Stel, je mist dus die zegel, en er ontstaat brand. Kan de verzekeringsmaatschappij de verantwoordelijkheid bij de gebruiker leggen, ook al is het missen van de zegel niet de oorzaak ?
In orde of niet... Als het technisch goed uitgevoerd is valt daar weinig over te zeggen, het is natuurlijk eenvoudiger niet te betalen als je op voorhand niet in orde was.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als de brand in de keuken is ontstaan kunnen ze een ontbrekend zegel in de garage volgens mij niet inroepen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Op zich geruststellend...
Een half jaar geleden merkte ik een lichtbruine vlek op aan de Diff (niet verzegeld ) waarop de N toekwam van 1 van de omvormers van de zonnepanelen (sommige lichten in huis begonnen de knipperen).
Het was een soepele kabel waarvan (zoals voorgeschreven) een kabeleindhuls was geknepen.
Die huls was volledig gesmolten en in de Diff uitgelopen. Enkel het metalen gedeelte van de huls zat nog om de kabel.
Toch was de kabel goed vast, zowel die van de vorige Diff was doorgelust als diegene die kwam van de omvormer.
Ik heb L+N vervangen door 6mm2 dat ik nog had liggen (tussen de diffs is ook 6mm2 gebruikt).
Ik vraag me nog altijd af of dit ooit tot brand had kunnen leiden, hoelang dat al aan de gang was, hoelang voor het effectief was misgelopen, en vooral waarom er in de eerste plaats niet gewoon ineens een stugge kabel is gebruikt, en of dit typisch is voor een kabel met een eindhuls. (uiteraard heb je dat ook met een stugge kabel, mocht je die niet goed vast zetten).
Een half jaar geleden merkte ik een lichtbruine vlek op aan de Diff (niet verzegeld ) waarop de N toekwam van 1 van de omvormers van de zonnepanelen (sommige lichten in huis begonnen de knipperen).
Het was een soepele kabel waarvan (zoals voorgeschreven) een kabeleindhuls was geknepen.
Die huls was volledig gesmolten en in de Diff uitgelopen. Enkel het metalen gedeelte van de huls zat nog om de kabel.
Toch was de kabel goed vast, zowel die van de vorige Diff was doorgelust als diegene die kwam van de omvormer.
Ik heb L+N vervangen door 6mm2 dat ik nog had liggen (tussen de diffs is ook 6mm2 gebruikt).
Ik vraag me nog altijd af of dit ooit tot brand had kunnen leiden, hoelang dat al aan de gang was, hoelang voor het effectief was misgelopen, en vooral waarom er in de eerste plaats niet gewoon ineens een stugge kabel is gebruikt, en of dit typisch is voor een kabel met een eindhuls. (uiteraard heb je dat ook met een stugge kabel, mocht je die niet goed vast zetten).
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Waarom is een omvormer aangesloten aan een afzonderlijke differentieel?ygeffens schreef:Op zich geruststellend...
Een half jaar geleden merkte ik een lichtbruine vlek op aan de Diff (niet verzegeld ) waarop de N toekwam van 1 van de omvormers van de zonnepanelen (sommige lichten in huis begonnen de knipperen).
Het was een soepele kabel waarvan (zoals voorgeschreven) een kabeleindhuls was geknepen.
Die huls was volledig gesmolten en in de Diff uitgelopen. Enkel het metalen gedeelte van de huls zat nog om de kabel.
Toch was de kabel goed vast, zowel die van de vorige Diff was doorgelust als diegene die kwam van de omvormer.
Ik heb L+N vervangen door 6mm2 dat ik nog had liggen (tussen de diffs is ook 6mm2 gebruikt).
Ik vraag me nog altijd af of dit ooit tot brand had kunnen leiden, hoelang dat al aan de gang was, hoelang voor het effectief was misgelopen, en vooral waarom er in de eerste plaats niet gewoon ineens een stugge kabel is gebruikt, en of dit typisch is voor een kabel met een eindhuls. (uiteraard heb je dat ook met een stugge kabel, mocht je die niet goed vast zetten).
Deze kan toch gewoon op een automaat staan en daarmee is het in orde (en veel goedkoper).
Maximum 2 kabels onder eenzelfde klem van eenzelfde sectie, een soepele en een stijve lijkt me ook niet toegestaan.
Beter nog, gebruik een dubbele adereindhuls voor zulke toepassingen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik heb toch nergens geschreven dat dat op een afzonderlijke Diff was?
Er staan een 16tal automaten achter die diff, de diff is verbonden met automaat 1, 2 en 3. En de volledige breedte is verbonden met zo'n heel brede vork.
De kabel van de omvormer komt in een automaat, gaat naar een EM10, en gaat dan door naar de Diff
Er staan een 16tal automaten achter die diff, de diff is verbonden met automaat 1, 2 en 3. En de volledige breedte is verbonden met zo'n heel brede vork.
De kabel van de omvormer komt in een automaat, gaat naar een EM10, en gaat dan door naar de Diff
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Het was me niet geheel duidelijkygeffens schreef:Ik heb toch nergens geschreven dat dat op een afzonderlijke Diff was?
Er staan een 16tal automaten achter die diff, de diff is verbonden met automaat 1, 2 en 3. En de volledige breedte is verbonden met zo'n heel brede vork.
De kabel van de omvormer komt in een automaat, gaat naar een EM10, en gaat dan door naar de Diff
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –