Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
CCatalyst schrijft: ...Ware het natuurlijk niet dat het parlement nu door de partijbureaus vervangen is...
Een proces dat trouwens al decennia aan de gang is...
Een proces dat trouwens al decennia aan de gang is...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik reken de afkoelingsweek er ook bij, op basis van het bewijs van Sciensano dat de middelbare scholen de tweede golf gelanceerd hebben, itt de basisscholen die de golf gevolgd hebben. Op basis van die wetenschap kan met een week verschil tussen de sluiting - toch in die volgorde, eerst middelbaar, dan basis, en niet omgekeerd - geacht worden dat het onderwijs twee weken gesloten is, toch wat betreft de 4 weken vereist voor de forse daling.quovadis schreef:2 weken ver? Bij mijn weten zijn de basisscholen dicht sinds maandag, waar jij dan die 2 weken haalt?
Noot, lanceren of volgen zorgt beide voor besmettingen, alleen met een delta in tijd. Niet sluiten is en blijft dus geen optie, voor alle scholen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
CCatalyst schreef:Ik reken de afkoelingsweek er ook bij, op basis van het bewijs van Sciensano dat de middelbare scholen de tweede golf gelanceerd hebben, itt de basisscholen die ze gevolgd hebben. Op basis van die wetenschap kan je met een week verschil tussen de sluiting - toch in die volgorde, eerst middelbaar, dan basis, en niet omgekeerd - geacht worden dat het onderwijs twee weken gesloten is, toch wat betreft de 4 weken vereist voor de forse daling.quovadis schreef:2 weken ver? Bij mijn weten zijn de basisscholen dicht sinds maandag, waar jij dan die 2 weken haalt?
DE scholen zijn nu 1 week dicht. Secundair idd 2 weken, maar DE scholen zijn veel meer dan enkel dat. Niet de 1ste keer dat je alleen rekening houdt met enkele het secundair.
-
- Elite Poster
Ik snap uw punt niet. De volgers (en dan heb ik het wel degelijk over leerlingen basisonderwijs) waren nog niet hun ouders aan het besmetten toen de leerlingen uit het middelbaar dat half september al en masse deden, zoals blijkt uit de studie van Sciensano. De volgers zijn later wél actief geworden, op basis van dynamieken die tot op heden nog niet 100% verklaard zijn, wat niets wegdoet van het feit dat ze wel bestaan.quovadis schreef:DE scholen zijn nu 1 week dicht. Secundair idd 2 weken, maar DE scholen zijn veel meer dan enkel dat. Niet de 1ste keer dat je alleen rekening houdt met enkele het secundair.
Het is obv daarvan dat de gefaseerde sluiting algemeen als 2 weken kan beschouwd worden, toch in die volgorde. De aanstekers moeten er eerst uit. De volgers hebben dan al veel minder om te volgen.
Je zal je misschien nog herinneren dat ik hier al een maand geleden gepleit had dat obv de cijfers na de kerstvakantie het vooral prioritair was om het middelbaar te sluiten, nog niet het lager onderwijs. NuKeM zal zich dat zeker herinneren, want hij vroeg bevestiging dat ik het zo bedoelde. Men heeft dat niet gedaan, de cijfers zijn dan - zoals ik had voorspeld - ook terug gestegen. Maar nu het basisonderwijs al een week dicht is is het het ideale moment om ze gesloten te houden, anders verlies je de week tempering van de volgers weer en moet je die later terug inhalen, dit terwijl tijd geen luxe meer is voor ons, noch voor de leerlingen.
-
- Elite Poster
Mijn punt is dat DE scholen uit verschillende onderdelen bestaat en niet alleen bestaat uit het secundair onderwijs. Dus je kan niet gewoon zeggen dat DE scholen al 2 weken dicht zijn want dit klopt gewoon niet.
En mssn beginnen met de huidige maatregelen beter te controleren en te bestraffen indien nodig dan nieuwe maatregelen op te leggen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210219_96262913
En mssn beginnen met de huidige maatregelen beter te controleren en te bestraffen indien nodig dan nieuwe maatregelen op te leggen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210219_96262913
-
- Elite Poster
"De" scholen zijn idd een week gesloten, maar de extra week voor de aanstekers is voldoende winst op zich om de eerste van de 4 aansluitende weken te zijn waarna een forse daling te zien zal zijn, voor alle scholen. Soit.quovadis schreef:Mijn punt is dat DE scholen uit verschillende onderdelen bestaat en niet alleen bestaat uit het secundair onderwijs. Dus je kan niet gewoon zeggen dat DE scholen al 2 weken dicht zijn want dit klopt gewoon niet.
Ze hebben zeker gelijk, maar controleren/bestraffen daarvan lijkt een onmogelijke opdracht. Vergeet ook niet dat het probleem - weeral - begint met de regering, die allerhande achterpoortjes en excuses gelegitimeerd heeft met "de continuiteit van de bedrijfsvoering". Voor de sterk onderbemande sociale inspectie is het quasi onmogelijk om te bewijzen dat iemand niet om die reden naar kantoor gaat, ook al zegt het buikgevoel van de inspecteur en de lichaamstaal van de werknemer overtuigend dat hij enkel naar kantoor komt om op de klok te zitten kijken. Maar als hij zwaait met z'n attestje, wat kan de inspectie dan nog veel zeggen, tenzij een gans onderzoek opstarten waar ze geen tijd, personeel of middelen voor hebben?quovadis schreef:En mssn beginnen met de huidige maatregelen beter te controleren en te bestraffen indien nodig dan nieuwe maatregelen op te leggen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210219_96262913
Om dit aan te pakken gaat het MB eerst opnieuw veranderd moeten worden, en dan kan je evengoed ook de scholen doen.
-
- Elite Poster
ik heb nochtans al gehoord en gelezen dat de attesten regelmatig geweigerd worden en terecht. Dat er meer middelen moeten voorzien worden hiervoor is idd een feit en hoe sneller hoe beter.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 3 keer
Diegene die hier het meest roepen dat het aan de scholen en aan de mensen op kantoor ligt. Houden die zich letterlijk zo aan alle andere regeltjes? Of is het gewoon om u eigen overtredingen goed te praten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
erm neenRaketisch schreef: Of is het gewoon om u eigen overtredingen goed te praten?
het is om bepaalde sectoren zo rap mogelijk te heropenen. Stany crets gezien dit weekend? die huilde bijna als hij de meir ziet.
het huidige setje maatregelen is op een plateau uitgekomen van 2000 besmettingen per dag en 1000 doden per maand, onszelf wijsmakende hoe goed dit wel niet is
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ondanks strenge lockdown die al maandenlang van kracht is: coronacijfers weer helemaal verkeerde kant op in Tsjechië
https://www.hln.be/buitenland/ondanks-s ... ~a7835fef/
Ik ben er van overtuigd dat de zelfverklaarde experts op UB hier een rationele verklaring voor gaan verzinnen.
Ik ben er van overtuigd dat de zelfverklaarde experts op UB hier een rationele verklaring voor gaan verzinnen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Maatregelen er gecheckt en ze zijn idd streng, maar wat ze gemeen hebben met de andere landen die slecht presteren is dat de scholen er open zijn, weliswaar t/m het tweede leerjaar, maar dat is nog altijd te veel want ze hadden maar liefst al 7k gevallen/dag voor het fout begon te lopen.
Ik zie dat er een forse daling was 4 weken nadat ze alle scholen gesloten hadden op 5 oktober.
Vanaf 25 november tot en met 7 december was er een gefaseerde heropening. Twee weken na 25 november, begonnen de cijfers plots te stijgen.
Op 18 december werden ze dan weer gesloten, drie en een halve week later was er dan weer een nieuwe forse daling.
Na de kerstvakantie werden enkel de eerste twee leerjaren heropend, twee weken later begon de forse daling af te vlakken en kwamen ze uiteindelijk op een "licht stijgend plateau" terecht, dat vorige week plots ontploft is en exponentieel gaat nu. Het is onduidelijk waar die ontploffing aan gelegen heeft daar er geen versoepelingen waren in de voorafgaande twee weken, maar met een plateau van 7k gevallen/dag, vermoedelijk hun versie van "cijfers om trots op te zijn", was het aantal gevallen wel een tijdbom.
Ze zijn een goed voorbeeld van waarom je nog altijd lagere cijfers moet nastreven als je met een hoog plateau zit. Als het ontploft op een plateau, gaat het meteen hard.
Ik zie dat er een forse daling was 4 weken nadat ze alle scholen gesloten hadden op 5 oktober.
Vanaf 25 november tot en met 7 december was er een gefaseerde heropening. Twee weken na 25 november, begonnen de cijfers plots te stijgen.
Op 18 december werden ze dan weer gesloten, drie en een halve week later was er dan weer een nieuwe forse daling.
Na de kerstvakantie werden enkel de eerste twee leerjaren heropend, twee weken later begon de forse daling af te vlakken en kwamen ze uiteindelijk op een "licht stijgend plateau" terecht, dat vorige week plots ontploft is en exponentieel gaat nu. Het is onduidelijk waar die ontploffing aan gelegen heeft daar er geen versoepelingen waren in de voorafgaande twee weken, maar met een plateau van 7k gevallen/dag, vermoedelijk hun versie van "cijfers om trots op te zijn", was het aantal gevallen wel een tijdbom.
Ze zijn een goed voorbeeld van waarom je nog altijd lagere cijfers moet nastreven als je met een hoog plateau zit. Als het ontploft op een plateau, gaat het meteen hard.
-
- Elite Poster
goeie vraag, aan de scholen kan het niet liggen want die zijn zo goed als allemaal dicht (behalve de eerste 2 leerjaren van het lager onderwijs).Jack Daniels schreef:Ondanks strenge lockdown die al maandenlang van kracht is: coronacijfers weer helemaal verkeerde kant op in Tsjechië
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Mijnen baas mag blij zijn dat hij een pree mag betalen. Hetgeen ik voor hem/haar opbreng is meer dan hij uitbetaalt. Al wat ik meer aan meerwaarde na mijn loon creëer is puur in zijn/haar zak. Eigenlijk ben ik dan de werkgever, want ik geef mijn arbeid op dat moment gratis en voor niks weg.Jack Daniels schreef: Geldgewin is een crisis? Je mag maar hopen en wensen dat er geldgewin is. Je zou nogal anders piepen moest uw baas uw pree niet kunnen betalen omdat hij niet meedoet aan "geldgewin".
Dat geldgewin is dus NA het uitbetalen van de lonen, mocht dat nog niet begrepen zijn.
Maar we wijken hier af van corona, hoewel dit thema één van de oorzaken is van het falen van het inperken van deze pandemie.
-
- Elite Poster
Klopt dus niet. Die heropening van die leerjaren ging exact twee weken vooraf aan het einde van de forse daling. Met de gedeeltelijke heropening kwam er een eind aan de daling en kwamen ze op een plateau terecht (herkenbaar?) dat weliswaar nog veel hoger lag dan bij ons.quovadis schreef: goeie vraag, aan de scholen kan het niet liggen want die zijn zo goed als allemaal dicht (behalve de eerste 2 leerjaren van het lager onderwijs).
Dat plateau is ontploft, reden is voor mij ook onbekend, maar had men de leerjaren niet heropend dan zou de daling gewoon verder gegaan zijn, net zoals ze in november/december gezien hebben (maar ook dan hebben ze de scholen te vroeg heropend, terwijl ze nochtans zo goed bezig waren).
Er zijn geen versoepelingen gebeurd in de twee weken voor de ontploffing. Als het dus puur gebeurd is door de tijdsbom van het plateau (iets waar de virologen ons ook voor waarschuwen), dan is en blijft de medereden de heropening van de eerste 2 leerjaren waardoor dat hoge plateau in de eerste plaats is kunnen ontstaan.
Trouwens, uit het feit dat ze de eerste keer gefaseerd heropend hebben, wat tot een nieuw drama geleid heeft, en ze daarop besloten hebben van "enkel de eerste 2 leerjaren nu en de rest niet meer", kan je iig wel concluderen dat ze wel snappen wat de rol van de scholen is, alleen snappen ze het nog niet genoeg of dachten ze dat ze er met twee leerjaren wel weg gingen mee raken. Quod non.
-
- Elite Poster
euh de scholen zijn al gesloten sinds 23 december en het land heeft zijn piek gehad op 10 januari. Op 3 januari zijn dan het 1ste en 2de leerjaar van het lager terug opengegaan. Daarna zijn de cijfers gezakt naar hun plateau en sinds kort ontploft maar is de motor (volgens u DE scholen = secundair onderwijs) wel stil gebleven. Of komt dit omdat iedereen aan school een praatje gaat maken en dan maar beslist om er een theekransje van te maken of al die kinderen op het openbaar vervoer zitten of door die ouders die plots met bussen de kinderen gaan ophalen in de wijk,...CCatalyst schreef:Klopt dus niet. Die heropening van die leerjaren ging exact twee weken vooraf aan het einde van de forse daling. Met de gedeeltelijke heropening kwam er een eind aan de daling en kwamen ze op een plateau terecht (herkenbaar?) dat weliswaar nog veel hoger lag dan bij ons.quovadis schreef: goeie vraag, aan de scholen kan het niet liggen want die zijn zo goed als allemaal dicht (behalve de eerste 2 leerjaren van het lager onderwijs).
Dus hoe jij dit opnieuw probeert te linken aan de scholen (op 2 leerjaren na) is toch gewoon te zot voor woorden, want die zijn al bijna 2 maand gesloten.
trouwens alsof er in december geen enkel andere versoepeling was dan de scholen terug gefaseerd open te doen
-
- Elite Poster
Je vergeet dat de cijfers terug aan het komen waren van de vorige golf en dat de "volgers" dus ook actief waren, zie Sciensano.quovadis schreef: euh de scholen zijn al gesloten sinds 23 december en het land heeft zijn piek gehad op 10 januari. Op 3 januari zijn dan het 1ste en 2de leerjaar van het lager terug opengegaan. Daarna zijn de cijfers gezakt naar hun plateau en sinds kort ontploft maar is de motor (volgens u DE scholen = secundair onderwijs) wel stil gebleven.
Je moet niet selectief gaan interpreteren, secundair steekt de golf in gang, basis (wat deels heropend werd) volgt de golf. Sciensano.
Dat is niet waar, ze zijn gedeeltelijk heropend. ALS die twee leerjaren ook dicht waren, dan had je hier een enorme case, want dan was het plateau niet daaraan te linken. Zo dicht bij stond je er, maar het is niet zo. Aanvaard de realiteit zoals ze is, ze hebben de scholen gedeeltelijk heropend, en er kwam precies twee weken daarna een plateau, aka een einde aan de daling. Trouwens, bij de gefaseerde volledige heropening kwam er een stijging, bij de gedeeltelijke heropening daarna een plateau, wat ook weer de link met scholen aantoont.quovadis schreef:want die zijn al bijna 2 maand gesloten.
Het klopt dat ze niet rechtstreeks tot de ontploffing geleid gaan hebben, dat is voor mij ook een groot vraagteken hoe dat gebeurd is. Het is mogelijk dat het een tijdbom was die ontploft is gezien het hoge plateau dat ze hadden, in dat geval is en blijft de link met de scholen die het plateau veroorzaakt hebben wel bestaan. Als de cijfers verder gedaald waren dan was de bom misschien nooit ontploft.
-
- Elite Poster
over selectief gesproken. Ik post letterlijk zelf dat de scholen gesloten zijn op die 2 leerjaren na maar dat laat je toevallig selectief weg in quoteCCatalyst schreef:Je vergeet dat de cijfers terug aan het kwamen waren van de vorige golf en dat de "volgers" dus ook actief waren, zie Sciensano.quovadis schreef: euh de scholen zijn al gesloten sinds 23 december en het land heeft zijn piek gehad op 10 januari. Op 3 januari zijn dan het 1ste en 2de leerjaar van het lager terug opengegaan. Daarna zijn de cijfers gezakt naar hun plateau en sinds kort ontploft maar is de motor (volgens u DE scholen = secundair onderwijs) wel stil gebleven.
Je moet niet selectief gaan interpreteren, secundair steekt de golf in gang, basis (wat heropend werd) volgt de golf. Opnieuw, zie Scienano.
Dat is niet waar, ze zijn gedeeltelijk heropend. ALS die twee leerjaren ook dicht waren, dan had je hier een enorme case, want dan was het plateau niet daaraan te linken. Zo dicht bij stond je er, maar het is niet zo. Aanvaard de realiteit zoals ze is, ze hebben de scholen gedeeltelijk heropend, en er kwam precies twee weken daarna een plateau.quovadis schreef:want die zijn al bijna 2 maand gesloten.
Het klopt dat ze niet rechtstreeks tot de ontploffing geleid gaan hebben, dat is voor mij ook een groot vraagteken hoe dat gebeurd is. Het is mogelijk dat het een tijdbom was die ontploft is, in dat geval is en blijft de link met de scholen die het plateau veroorzaakt hebben wel bestaan. Als de cijfers verder gedaald waren dan was de bom misschien nooit ontploft.
En volgens u komt het plateau daar door het 1ste en 2de leerjaar? Heb ik dit correct? Besef je zelf niet hoe ridicuul dit is?
Want waarom zitten wij dan op een plateau met de scholen volledig open? Mssn moeten we dan maar het 1ste en 2de leerjaar sluiten en de rest opendoen, blijkbaar toch hetzelfde resultaat. Maar hoe je dit dan rijmt met het secundair is de motor en het basisonderwijs is de volger. Geen idee
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 3 keer
Don't feed the troll.
Lees pagina 158 van dit forum nog eens door. Dan weet je genoeg. Toen (herfstvakantie) was de daling al al zichtbaar na 1 (ÉÉN!) dag, en dit door de sluiting van de scholen. Tegenwoordig is het al zeker 2 weken eer er effect is.
Bij deze stop ik in ieder geval al mee te discussiëren over de scholen. Sommige blijken echt ziekelijk geobsedeerd door sluiting van de scholen.
Lees pagina 158 van dit forum nog eens door. Dan weet je genoeg. Toen (herfstvakantie) was de daling al al zichtbaar na 1 (ÉÉN!) dag, en dit door de sluiting van de scholen. Tegenwoordig is het al zeker 2 weken eer er effect is.
Bij deze stop ik in ieder geval al mee te discussiëren over de scholen. Sommige blijken echt ziekelijk geobsedeerd door sluiting van de scholen.
-
- Elite Poster
Waarom is dat ridicuul?quovadis schreef:En volgens u komt het plateau daar door het 1ste en 2de leerjaar? Heb ik dit correct? Besef je zelf niet hoe ridicuul dit is?
Niet ontkennen dat zij op een plateau zaten dat meer dan 3 keer hoger is, terwijl ze er een miljoen minder mensen tellen in een land dat bijna 3 keer groter is. Het is niet omdat het nog niet ontploft is bij ons, dat dat niet kan komen. Het is de hoofdreden waarom we nu niet kunnen versoepelen.quovadis schreef:Want waarom zitten wij dan op een plateau met de scholen volledig open?
Nee, elke heropening van de scholen (gedeeltelijk of niet) heeft gevolgen, QED.quovadis schreef:Mssn moeten we dan maar het 1ste en 2de leerjaar sluiten en de rest opendoen, blijkbaar toch hetzelfde resultaat.
Kijk nog eens naar de grafiek van Sciensano over de tweede golf, kijk wanneer ze in Tsjechie de golf hadden, en kijk wanneer in die golf ze de basisscholen gedeeltelijk heropend hebben. Ze hebben ze heropend op het moment dat de volgers het meest actief werden bij ons. Natuurlijk wel met de bedenking dat Sciensano een studie voor ons land deed en niet alles is zomaar te transponeren naar ginder, dus als je een tegenbewijs hebt dat van toepassing is op hun situatie, is het welkom.quovadis schreef:Maar hoe je dit dan rijmt met het secundair is de motor en het basisonderwijs is de volger. Geen idee
Hier de vragen die pertinent zijn, maar geen zinnig antwoord gaan krijgen:
* Als de scholen geen probleem zijn, waarom heeft Tsjechie ze dan herhaaldelijk gesloten (met telkens een forse daling tot gevolg).
* Als de scholen geen probleem zijn, waarom wou Tsjechie ze geen tweede keer gefaseerd volledig heropenen, maar kozen ze enkel voor de eerste twee leerjaren?
* Verklaar hoe er opnieuw 4 weken zit tussen schoolsluiting en forse daling, en 2 weken tussen heropeningen en het begin van de stijging, tijdspannes die de schoolsluitingen en -openingen typeren in gans Europa.
* De gefaseerde volledige heropening leed precies twee weken later tot het begin van een forse stijging (net als bij ons in september). De heropening van de eerste twee jaren leed tot een plateau. Er lijkt dus een correlatie te bestaan, hoe meer je de scholen heropent, hoe slechter de resultaten. Leg uit hoe dit verschil toch geen verband houdt met de scholen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 21 feb 2021, 22:19, in totaal 1 gewijzigd.
- petrol242
- Elite Poster
Dat is inderdaad de beste houding. Heel de discussie rond de scholen is dan ook vrij nutteloos. De experten zijn er niet uit en het is maar een onderdeel van een veel groter complexer geheel, waar uiteindelijk ook geen lijn in te trekken valt.Raketisch schreef: Bij deze stop ik in ieder geval al mee te discussiëren over de scholen. Sommige blijken echt ziekelijk geobsedeerd door sluiting van de scholen.
Een virus stopt niet aan de schoolpoort, maar is ook aanwezig op alle plekken waar mensen vertoeven. Dus de schuld of de onschuld proberen te bewijzen richting scholen is weg gegooide energie.
-
- Elite Poster
Dat klopt, en dat is iets waar de experts het overeen zijn. Scholen zijn plaatsen waar mensen vertoeven, ze openen zal dan ook tot besmettingen leiden. Het is tevens de laatste plaats die nog vrij onbeperkt open is. Terwijl Sciensano het nut van maskers en de meerwaarde van dubbele maskers onlangs besprak, draagt de helft van de leerlingenpopulatie nog altijd geen enkel maskerpetrol242 schreef:Een virus stopt niet aan de schoolpoort, maar is ook aanwezig op alle plekken waar mensen vertoeven.
Dat is het niet met de situatie van nu. We komen op een moment waar de mensen de regels duidelijk aan hun laars beginnen te lappen, uitgenodigd door het betere weer, omdat ze veel te lang duren en de cijfers ondanks de maatregelen structureel slecht blijven. Tevens werkt de ongelijke verdeling van de lasten in de "ploeg van 11 miljoen" zij die aan het korte eind getrokken hebben danig op de heupen. Ook zullen onze buurlanden (de slimme dan) beginnen heropenen met cijfers die dat ook toelaten, met de beelden die in onze media gaan komen.petrol242 schreef:Heel de discussie rond de scholen is dan ook vrij nutteloos.
De regering zal hierop moeten reageren. Dat kan ofwel met harde repressie, ofwel door te gaan verstrengen. Door de discussie over verstrengingen op voorhand al "nutteloos" te achten, pleit je voor harde repressie om de huidige maatregelen te laten naleven, tot juli oid. Je praat repressie goed van de soort waarbij minderjarigen in de cel vliegen en zij die nu thuis zitten niet het geld hebben om de boetes te kunnen betalen, terwijl zij die nog elke dag fluitend hun wagen naar hun kantoorjob nemen dat wel gewoon kunnen. Je gaat zeggen dat "je dat niet hebt gezegd", maar door verstrengingen nutteloos te achten bestendig je de huidige situatie die steeds meer aan het ontsporen is wel, ook al is het impliciet.
-
- Elite Poster
Mjapetrol242 schreef:. Dus de schuld of de onschuld proberen te bewijzen richting scholen is weg gegooide energie.
2000 besmettingen per dag en 1000 doden per maand is teveel en ge kutn enkel kijken naar hetgeen nog mag
Reizen, verplaatsen en shoppen, telewerk waar iedereen zijn voeten aan veegt en onderwijs. Meer is het eigenlijk niet en wil je de cijfers omlaag moet je naar die 3 dingen kijken.
Nu beginnen versoepelen met die startcijfers lijkt me zeer gevaarlijk.
-
- Elite Poster
Waarom zijn de cijfers dan zo gezakt in Ierland vorig jaar in November terwijl de scholen gewoon opengebleven zijn? Volgens uw logica is dit gewoon onmogelijk en toch is het gebeurd. QED.CCatalyst schreef:
Nee, elke heropening van de scholen (gedeeltelijk of niet) heeft gevolgen, QED.
En voor de rest toon jij nergens maar dan ook nergens aan waarom dit wel zou gelinkt zijn aan de scholen. Het kan gewoon niet aangezien de scholen dicht waren op die 2 leerjaren na. Indien die 2 leerjaren ervoor zorgen dat de cijfers zo hoog blijven dan moeten de cijfers bij ons door het dak gaan want de scholen zijn bij ons gewoon open geweest in januari
-
- Elite Poster
zie je, je blijft die vraag gewoon stellen terwijl het antwoord al herhaaldelijk gegeven werd.quovadis schreef: Waarom zijn de cijfers dan zo gezakt in Ierland vorig jaar in November terwijl de scholen gewoon opengebleven zijn? Volgens uw logica is dit gewoon onmogelijk en toch is het gebeurd. QED.
de combinatie school, halfslachtig telewerk en toegestane uitstapjes hier zorgt voor een stabiele 1000 doden per maand.
die maatregelen zijn streng maar ruim onvoldoende al hebben we onszelf wijsgemaakt dat 1000 doden per maand eigenlijk goed is.
dus nu zitten we al een half jaar met relatief zware maar onvoldoende maatregelen die, hoe langer het duurt, minder goed opgevolgd zullen worden.
ze worden ook minder goed opgevolgd dankzij onze beleidsmakers. bv de onzin dat er betere en slechtere vaccins zijn, georganiseerd door de overheid en het effect is nu dat in Duitsland nauwelijks zorgpersoneel die zeneca nog wil hebben.
Mij lijkt het beter om er voor een kortere tijd een hardere blok op te gooien zoals maart vorig jaar. dan vertrek je van 80 besmettingen per dag ipv 1500-2000 en heb je meer marge om bij te stellen of te sturen en kunnen sommige dingen wel terug open omdat je dan een beetje tijd hebt om de impact te bekijken.
Neem je nu de foute beslissing qua versoepeling zit je direct in een tjechishc scenario. vanaf 2000 besmettingen een verdubbeling om de 10 dagen, de kruissnelheid, en na een maand zitten we terug aan 15 000 besmettingen per dag waarvan 1 op de 300 zal sterven
-
- Elite Poster
1207 schreef:zie je, je blijft die vraag gewoon stellen terwijl het antwoord al herhaaldelijk gegeven werd.quovadis schreef: Waarom zijn de cijfers dan zo gezakt in Ierland vorig jaar in November terwijl de scholen gewoon opengebleven zijn? Volgens uw logica is dit gewoon onmogelijk en toch is het gebeurd. QED.
Dan vraag ik je nogmaals waar je reeds een antwoord van Ccatalyst hebt gezien hierop, want nog steeds negeert hij deze case omdat dit niet past in zijn anti-scholen verhaaltje. En als je zijn antwoord hebt gevonden, mag je die mij altijd tonen want ik ben er zeer benieuwd naar
-
- Elite Poster
ergens op de afgelopen 200 pagina's, niet enkel catalist heeft geantwoord maar blijkbaar stel jij nu ook allerlei vormvoorwaarden.quovadis schreef: Dan vraag ik je nogmaals waar je reeds een antwoord van Ccatalyst hebt gezien hierop,
lijkt wel op onze overheid die ook vooral met vorm, regeltjes en papiertjes bezig is ipv de essentie vd zaak, nl corona
het draait om evenwichten en in de Ierse context was alles dichthouden met uitzondering van scholen voldoende om cijfers te laten dalen.
in onze context zijn de maatregelen eigenlijk nog steeds te soft, anders zouden we niet meer aan zoveel doden zitten en zouden we veel meer ruimte hebben om bv te schipperen met bepaalde maatregelen.
- petrol242
- Elite Poster
@ CCatalyst :
Begrijp me niet verkeerd. Scholen zijn mee een oorzaak, maar dan in een groter geheel. En daarmee is gelijk ook de vraag van quovadis beantwoordt. Ook enige nuance daarbij want op het eind van het jaar zaten ze in Ierland met +60% stijging in het aantal gevallen en waren genoodzaakt naar een volledige lockdown te gaan en hebben ze de kerstvakantie ook moeten verlengen.
Zeggen dat de cijfers dalen, ondanks open scholen, heeft even weinig zin als in de omgekeerde richting.
Net zo min als dat het zin heeft dat de scholen dé hoofdoorzaak zouden zijn omdat in de zomer 'de cijfers' wat beter lagen. Zo simpel is het niet. Of misschien net wel. Overal waar je mensen bij elkaar brengt, zal het makkelijker zijn om overdracht mogelijk te maken.
Begrijp me niet verkeerd. Scholen zijn mee een oorzaak, maar dan in een groter geheel. En daarmee is gelijk ook de vraag van quovadis beantwoordt. Ook enige nuance daarbij want op het eind van het jaar zaten ze in Ierland met +60% stijging in het aantal gevallen en waren genoodzaakt naar een volledige lockdown te gaan en hebben ze de kerstvakantie ook moeten verlengen.
Zeggen dat de cijfers dalen, ondanks open scholen, heeft even weinig zin als in de omgekeerde richting.
Net zo min als dat het zin heeft dat de scholen dé hoofdoorzaak zouden zijn omdat in de zomer 'de cijfers' wat beter lagen. Zo simpel is het niet. Of misschien net wel. Overal waar je mensen bij elkaar brengt, zal het makkelijker zijn om overdracht mogelijk te maken.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De Madame Soleil van het corona topic op UB voorspelde anders wel gigantische, exponentiële stijging van besmettingen na de schoolheropening na de herfstvakantie en na kerstvakantie. Geen van beide gebeurde .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Sterk gerucht dat ik nu al een paar keer gehoord heb: de flater van staatssecretaris voor Begroting Eva De Bleeker (Open VLD) die “per ongeluk” de aankoopprijzen van de vaccins gepubliceerd heeft, zou de oorzaak zijn dat Europa en dus ook België nu op dit moment zo weinig vaccins aangeleverd krijgen. Dat wordt ons kwalijk genomen door de Europese commissie, de andere lidstaten en vooral de producenten. Met die vertrouwelijke info deden andere landen hun voordeel en bedongen ze voorrang.
Politieke gevolgen : nihil. Mooi afgedekt door VLD premier.
Ik ben zelf ook voor transparantie en ik was ook nieuwsgierig naar de prijzen, maar intussen is duidelijk dat sommige dingen beter vertrouwelijk blijven.
Politieke gevolgen : nihil. Mooi afgedekt door VLD premier.
Ik ben zelf ook voor transparantie en ik was ook nieuwsgierig naar de prijzen, maar intussen is duidelijk dat sommige dingen beter vertrouwelijk blijven.
-
- Elite Poster
vindt gij 2000 besmettingen per dag + 1000 doden per maand aanvaardbaar of niet?heist_175 schreef:De Madame Soleil van het corona topic op UB voorspelde anders wel gigantische, exponentiële stijging van besmettingen na de schoolheropening na de herfstvakantie en na kerstvakantie. Geen van beide gebeurde .
-
- Elite Poster
omdat ze beginnen versoepelen zijn begin december omdat de cijfers zo laag waren. Daarna zijn de cijfers weer omhoog gegaan en hebben ze daar met Kerst enorm veel toegestaan en hebben ze dan maar beslist om alles dicht te gooien omdat de cijfers veel te hoog waren daarna.petrol242 schreef:@ CCatalyst :
- heist_175
- Elite Poster
2000 besmettingen is nogal veel, hoe we met die basis gaan versoepelen is me niet echt duidelijk. De marge op fouten is daarmee ook heel beperkt.1207 schreef:vindt gij 2000 besmettingen per dag + 1000 doden per maand aanvaardbaar of niet?heist_175 schreef:De Madame Soleil van het corona topic op UB voorspelde anders wel gigantische, exponentiële stijging van besmettingen na de schoolheropening na de herfstvakantie en na kerstvakantie. Geen van beide gebeurde .
Wat Bouchez voorstelt lijkt me niet realistisch.
Wat de 3weken uitstel van VanDenBroecke ons gaat brengen, weet ik evenmin .
@2K doden per maand
We halen gemiddeld 350 doden per dag, dus 2K per maand is niet overdreven, vrees ik.
De data die beschikbaar is van februari geeft -9% overlijdens aan (01-07/02)
01-16/01: 100,1% tov 2017-2020
17-31/01: 98,7% tov 2017-2020
01-07/02: 90,8% tov 2017-2020
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Aanvaardbaar tov van wat ? Tov van de bedrijven die toe zijn ? Tov van de buitensporige maatregelen op prive vlak ? Tov de stijgende armoede ? Tov ....
Elke dode of besmettingen is er 1 te veel, maar om daar heel België >jaar on hold voor te zetten ? Ja dan is dat aanvaardbaar.
Het is gewoon een absurde vraag.. zijn x verkeersdoden aanvaardbaar ? Zijn x zelfmoorden aanvaardbaar ? Zijn x longkankers aanvaardbaar ?
Elke dode of besmettingen is er 1 te veel, maar om daar heel België >jaar on hold voor te zetten ? Ja dan is dat aanvaardbaar.
Het is gewoon een absurde vraag.. zijn x verkeersdoden aanvaardbaar ? Zijn x zelfmoorden aanvaardbaar ? Zijn x longkankers aanvaardbaar ?
-
- Elite Poster
mij ook niet maar men zal versoepelenheist_175 schreef: 2000 besmettingen is nogal veel, hoe we met die basis gaan versoepelen is me niet echt duidelijk.
op deze moment is open:
onderwijs
werk en bijzonder halfslachtig telewerk
allerlei vrije tijdsactiviteiten
+ talloze inconsequenties die ge neit uitgelegd krijgt. Als de premier elke 14 dagen in de vrt-studios mag zitten ontgaat het mij volledig waarom dries niet naar Frankrijk mag.
hetzelfde voor de experten die elke dag naar brussel pendelen terwijl ze perfect thuis kunnen blijven.
de covidveprleegster mocht niet naar de kapper wegens te gevaarlijk maar een inenting in januari kreeg ze niet want blijkbaar is een covidafdeling niet gevaarlijk genoeg.
de cijfers moeten omlaag. probleem is dat de huidige halfslachtige maatregelen inderdaad zwaar zijn voor velen, zeker gezien de duurtijd en nul vooruitzicht.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 18 keer
Driesje stond daar tussen een paar duizend man, op elkaar geplakt.. en dan nog zijn mondmasker onder de neus.vrt-studios mag zitten ontgaat het mij volledig waarom dries niet naar Frankrijk mag.
Toch iets anders dan in een vrt studio met 2 op 1,5m afstand
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
De zaken zijn zeer eenvoudig:
- situaties dit weekend aan de kust, in Gent, Brussel (met niet verbaliserende politie omdat het Terkameren Bos blijkbaar zodanig vol liep dat ze er geen beginnen aan zagen),
- én de terugkeerders uit reis die PLF en quarantaine aan hun laarzen lappen
- de heropening van de scholen
- het falend vaccinatiebeleid
- het niet strikt opgevolgd telewerk
- het niet opvolgen van maatregelen
en ... we zijn mooi de basis aan het leggen voor een derde golf. Mijn voorspelling als meneer soleil : binnen een week ten laatste zien we de curve met aantallen besmettingen op nieuw goed stijgen.
- situaties dit weekend aan de kust, in Gent, Brussel (met niet verbaliserende politie omdat het Terkameren Bos blijkbaar zodanig vol liep dat ze er geen beginnen aan zagen),
- én de terugkeerders uit reis die PLF en quarantaine aan hun laarzen lappen
- de heropening van de scholen
- het falend vaccinatiebeleid
- het niet strikt opgevolgd telewerk
- het niet opvolgen van maatregelen
en ... we zijn mooi de basis aan het leggen voor een derde golf. Mijn voorspelling als meneer soleil : binnen een week ten laatste zien we de curve met aantallen besmettingen op nieuw goed stijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
welke experten zijn dat ? Hoe ken jij hun agenda? Op basis van de persconferentie en de tv-interviews. Ik zou dat niet overdrijven hé.1207 schreef: hetzelfde voor de experten die elke dag naar brussel pendelen terwijl ze perfect thuis kunnen blijven.
Maar ja, er zijn inconsequenties: gisteren gezien in de Marollen in Brussel: de rommelmarkt is daar nu al maanden verboden, hoewel die in openlucht doorgaat, hoewel openbare markten in heel België wel mogen doorgaan en dan vooral omdat alle rommel en vintage winkels daar in de buurt 7/7 open zijn en het er bij momenten over de hoofden lopen is.
Idem in kerken, moskeeën en synagogen. Ook daar is het meer dan duidelijk dat de regels niet meer gevolgd worden.
En dan blijkt dat de politie gisteren niet meer optrad heeft omdat er te veel overtreders waren. Zo verlies je alle geloofwaardigheid.
- heist_175
- Elite Poster
En dat zal niemand tot maatregelen dwingen, als de "intake" totale bezetting in de ziekenhuizen dalend blijft.koenraaddeconinck schreef:binnen een week ten laatste zien we de curve met aantallen besmettingen op nieuw goed stijgen.