Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Heb ‘m nog niet, weet zelfs nog niet wanneer (ergens tussen begin maart en eind mei vermoed ik), maar de nieuwe auto is besteld. BMW iX3 full option in Phytonic Blue met een mokkabruin lederen interieur.

Eerst keer ooit dat ik 1 een nieuwe auto bestel, normaal altijd jonge 2dehands of directie wagens. Uiteindelijk, na overleg met de bankier, toch gekozen voor renting via Belfius lease, was een paar duizend eur goedkoper op eind van de meet.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Telt een nieuwe batterij voor mijn speelgoed ook?

Begin deze week eindelijk overstag gegaan en maar een nieuwe batterij voor mijn MacBook Pro 15" mid 2015 besteld bij ifixit.

Een beetje lang overdue, want de batterij was al 2 jaar op gezwollen. Maar eindelijk had ik er de budgetten, EN motivatie, voor om toch maar de stap te wagen om zelf de herstelling uit te voeren.

110 euro, en een dik uur later en de voetjes van de MBP raken terug de grond. :lol:

Meteen van de gelegenheid maar gebruik gemaakt om de binnenkant zo proper mogelijk te maken, en het stof rond de ventilator en radiator te verwijderen. Temps zitten nu terug rond de 50°C ipv de 70-80°C voorheen. :banana:

Money well spent om mijn speelgoed in ere te houden.

Nota bene, de batterij zelf was tot meer dan het dubbele van zijn oorspronkelijke dikte opgezwollen. Het mag dus een klein mirakel zijn dat deze in al deze tijd niet kapot gesprongen is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
sdke
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

een HomeWizard P1 meter ..

Beter werken aan mijn zelfvoorziening en verbruik!
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

sdke schreef:een HomeWizard P1 meter ..
De mijne komt morgen toe :lol:
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Tomby schreef:Een DAC die volgens verschillende reviewers beter klinkt dan de Dragonfly Black die 5x zoveel kost : https://www.aliexpress.com/item/3286850 ... web201603_
Nog eens een dankuwel voor deze tip. De mijne is afgelopen week ook aangekomen en ben ook wel onder de indruk, zeker gezien de prijs.
Gebruik hem nu nog in combinatie met mijn WH-1000XM3's maar heb de Yamaha MT5's besteld, benieuwd of er veel verschil gaat zijn.

Zou het kunnen dat deze ook te krachtig is voor mijn Sony's? Zelf op minimaal volume is het bijna te luid.
Bonnie
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jan 2021, 10:18

Vaganzza schreef:
sdke schreef:een HomeWizard P1 meter ..
De mijne komt morgen toe :lol:
Persoonlijk ben ik niet te vinden voor de bepalingen in hun algemene voorwaarden.
Powerray
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2018, 22:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Zorba schreef:
Tomby schreef:Een DAC die volgens verschillende reviewers beter klinkt dan de Dragonfly Black die 5x zoveel kost : https://www.aliexpress.com/item/3286850 ... web201603_
Nog eens een dankuwel voor deze tip. De mijne is afgelopen week ook aangekomen en ben ook wel onder de indruk, zeker gezien de prijs.
Gebruik hem nu nog in combinatie met mijn WH-1000XM3's maar heb de Yamaha MT5's besteld, benieuwd of er veel verschil gaat zijn.

Zou het kunnen dat deze ook te krachtig is voor mijn Sony's? Zelf op minimaal volume is het bijna te luid.
eu... heeft dit ding dan bluetooth ? of gebruik je je Sony's bekabeld ?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Bekabeld uiteraard.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Bonnie schreef:
Vaganzza schreef:
sdke schreef:een HomeWizard P1 meter ..
De mijne komt morgen toe :lol:
Persoonlijk ben ik niet te vinden voor de bepalingen in hun algemene voorwaarden.
Wat zou jij dan nemen qua systeem? Liefst iets dat niet te moeilijk is om in gebruik te nemen en goede app heeft.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Zorba schreef:
Tomby schreef:Een DAC die volgens verschillende reviewers beter klinkt dan de Dragonfly Black die 5x zoveel kost : https://www.aliexpress.com/item/3286850 ... web201603_
Nog eens een dankuwel voor deze tip. De mijne is afgelopen week ook aangekomen en ben ook wel onder de indruk, zeker gezien de prijs.
moet ik wel mee lachen...beter dan dragonfly die 5 x meer kost.

sorry to spoil the party...

https://www.head-fi.org/threads/impress ... 11/page-15
"I had the Lusya TDA one. It was crap sorry to say, very unlike high fidelity ..."

"Intriguing as it should give R2R sound. It is a board only and honestly... it cannot be any good. Four DAC chips alone take 1W power. It is already to much for a typical phone. And a passive output for a headphone? This is a nonsense."

Dan beter de Tempotec Sonata HD Pro (ok, 10€ meer)
"I can't sing enough praises for the Tempotec Sonata HD Pro. It's an absolute steal at 40 dollars. "

€ 31,97 Tempotec (Sonata Hd Pro Voor Android/Pc)
https://a.aliexpress.com/_mPuMHbj

ik koop enkel nog MQA comp. dac's. je mag nu pro/contra zijn. Bepaalde MQA files klinken echt goed op deftige headphone. pak Tidal files met MQA op mijn phone. bepaalde bands op Tidal hebben al hun albums al in MQA (geremastered).
Laatst gewijzigd door satsurfer op 31 jan 2021, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Trojan schreef:Telt een nieuwe batterij voor mijn speelgoed ook?

Begin deze week eindelijk overstag gegaan en maar een nieuwe batterij voor mijn MacBook Pro 15" mid 2015 besteld bij ifixit.

Een beetje lang overdue, want de batterij was al 2 jaar op gezwollen. Maar eindelijk had ik er de budgetten, EN motivatie, voor om toch maar de stap te wagen om zelf de herstelling uit te voeren.

110 euro, en een dik uur later en de voetjes van de MBP raken terug de grond. :lol:

Meteen van de gelegenheid maar gebruik gemaakt om de binnenkant zo proper mogelijk te maken, en het stof rond de ventilator en radiator te verwijderen. Temps zitten nu terug rond de 50°C ipv de 70-80°C voorheen. :banana:

Money well spent om mijn speelgoed in ere te houden.

Nota bene, de batterij zelf was tot meer dan het dubbele van zijn oorspronkelijke dikte opgezwollen. Het mag dus een klein mirakel zijn dat deze in al deze tijd niet kapot gesprongen is.
Dat was het ideale moment om ineens nieuwe pasta te zetten. Sinds ik op de 2011 en 2012 Kryonaut heb gezet draaien die idle rond de 40.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Zorba schreef:Zou het kunnen dat deze ook te krachtig is voor mijn Sony's? Zelf op minimaal volume is het bijna te luid.
Uit de specs van jouw exemplaar :
SENSITIVITIES (DB/MW)
104.5 dB / mW (1 kHz) (when connecting via the headphone cable with the unit turned on), 101 dB / mW (1 kHz) (when connecting via the headphone cable with the unit turned off)

Dus vermoedelijk stond je headset nog aan (voor ANC wellicht ?). Ook hangt de power af van waar je het in plugt. Mijn DT770 (80ohm) heeft 96.28 dB/mW en op mijn PC kan die ook nog behoorlijk hard. Maar bvb op mijn PS5 kan hij eigenlijk niet hard genoeg.



satsurfer schreef: moet ik wel mee lachen...beter dan dragonfly die 5 x meer kost.
sorry to spoil the party...
https://www.head-fi.org/threads/impress ... 11/page-15
"I had the Lusya TDA one. It was crap sorry to say, very unlike high fidelity ..."
Moet ik ook wel mee lachen: als je wil parties spoilen moet je wel eerst je huiswerk goed maken natuurlijk.
Die posts van je gaan over de TDA : https://www.aliexpress.com/item/32880513465.html
Die die ik gekocht heb is deze : https://www.aliexpress.com/item/3286850 ... web201603_ . Die wordt ergens in die thread van je (die ik dus al kende) ook vermeld, maar zal er nu niet naar zoeken, want naamgevingen zijn zeer confusing. Die van mij heet dus "Lusya SA9023A + ES9018K2M DAC Audio"... Wat dus ook gewoon de 2 Sabre chipsets zijn die erin zitten.

Wat reviews, for what it's worth:
*
*
*
* https://iiwireviews.com/fever-dac-a-25- ... 0the%20pub.
* https://nobsaudiophile.wordpress.com/20 ... -solution/

Ik ben zelf overigens helemaal geen audiofiel, maar kan wel van goed geluid genieten, en wou gewoon niet al te veel geld uitgeven om nog wat meer uit mijn goede koptelefoons te krijgen.

(EDIT: die Tempotec ziet er inderdaad ook wel zeer goede value uit, al is hij wel bijna dubbel zo duur).
Laatst gewijzigd door Tomby op 31 jan 2021, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bonnie
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jan 2021, 10:18

Vaganzza schreef:
Bonnie schreef:
Vaganzza schreef:
sdke schreef:een HomeWizard P1 meter ..
De mijne komt morgen toe :lol:
Persoonlijk ben ik niet te vinden voor de bepalingen in hun algemene voorwaarden.
Wat zou jij dan nemen qua systeem? Liefst iets dat niet te moeilijk is om in gebruik te nemen en goede app heeft.
Zelf via een raspi, maar dan voldoet het niet aan je eisen.

Een eenvoudige optie kan de volgende zijn:

https://www.tech4ushop.nl/bpl-007-p.html

https://www.tech4u.info/product-info/BP ... L_rev2.pdf

https://www.tech4u.info/product-info/BP ... k_rev3.pdf
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

een DAC met 93 dB SNR. :eek: zou al afknapper zijn voor mij.
Tempotec HD pro 114 dB SNR (12,5€ meer)

Mijn 30 jaar oude FM tuner sony (st 707ES) haalde die SNR op Fm (op paar dB na). Deze dac is 30 jaar jonger en heeft Hifi ambities en speelt 24bit/92 kHz.

Tempotec: 32€, uwe 19,5 =12,5€ meer :eek:

Soit, als jullie gelukkig zijn, ik gelukkig. :wink: I rest my case.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

satsurfer schreef:Soit, als jullie gelukkig zijn, ik gelukkig. :wink: I rest my case.
Inderdaad, dus what's the point van online rap iets te zoeken/vinden om het af te kraken, zonder dat je het ook zelf gehoord had :P. Trouwens, aangezien je zelf met een Dragonfly Red zit, is die Tempotec suggestie ook maar van in die thread te lezen, lijkt me.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Als je echt Hifi wilt horen lijkt me Tempotec stuk beter. Tuurlijk van te lezen.
en had jij huiswerk beter gemaakt (om binnen budget te blijven), kocht ik
https://m.nl.aliexpress.com/item/32897632139.html
Maar chinese 'no-name' brands vr belachelijke prijs zo ophemelen is de waarheid geweld aandoen. Dan moet ik reageren.

en dragonfly is ook niet beste hoor...
http://archimago.blogspot.com/2019/08/m ... t.html?m=1

Zei toch, ik koop enkel MQA dac's en vind je nt op ali. Koop er zelf heel veel, maar gn. Audiospullen. chinezen gn kaas gegeten van hifi.

Afkraken? Mag je gn opmerking geven? toch gn enorm verlies van '20€' :eek:

Als je ziet wat High end kostte 20 jaar terug en nu.
Op de duur zouden we 5€ al te veel vinden voor kwalitatieve DAC. Mag niks kosten meer tegenwoordig.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 31 jan 2021, 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL ingekort
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

satsurfer schreef:Maar chinese 'no-name' brands vr belachelijke prijs zo ophemelen is de waarheid geweld aandoen. Dan moet ik reageren.
Mja, wou het helemaal niet ophemelen, zoals ik al zei ben ik helemaal geen audiofiel en heb er zeker ook geen >€100 voor over. Heb die destijds hier gewoon geshared als 'find' en voortgaand op andere reviewers die er kennelijk meer van kennen dan ikzelf. En daar lees/hoor ik wel dat hij beter klinkt dan Dragonfly Black, maar blijkbaar voelde jij dat als een aanval "waardoor je er wel mee moest lachen". Iedereen doet er dan mee wat hij wil.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

satsurfer schreef: Zei toch, ik koop enkel MQA dac's en vind je nt op ali. Koop er zelf heel veel, maar gn. Audiospullen. chinezen gn kaas gegeten van hifi.
MQA is gewoon bewezen boerenbedrog, iets 24 bit noemen en dan sample rates tot wel 352.8 en 384 K op het schermpje van je DAC afficheren, terwijl dit gewoon 17/88.2 of 17/96 + upsampling is

https://audiophilestyle.com/ca/reviews/ ... ions-r701/

Ik zit tegenwoordig bij Qobuz, dan heb ik tenminste de echte 24 bit versies.

Tidal heeft trouwens heel wat redbook bestanden gewoon vervangen door batch converted MQA CD bestanden (die niks extra bieden), en die ofwel minder (agressiever) of echt wel anders klinken (echo's en galm die wordt gemanipuleerd door MQA) en dus NIET de master zijn.

Er zijn zelfs researchers die 8 bitjes in MQA bestanden vervingen door zero's (dus één derde van de data al weg), of door een random string, en dat fake blauw lampje op de DAC blijft oplichten.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

decat schreef:Sinds ik op de 2011 en 2012 Kryonaut heb gezet draaien die idle rond de 40.
Na deze grafiek gezien te hebben, was mijn conclusie om gewoon de Noctua pasta te gebruiken

https://www.hwcooling.net/en/the-test-o ... rt-2-en/2/
Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Dat opzoekwerk werd hier niet gedaan. Toen deze zomer de GPU van de iMac 2011 zijn laatste het opgaf werden er om deze te vervangen wel ettelijke uren gelezen. In het iMac 2011 GPU topic op Macrumors werd aangeraden om op de nieuwe GPU zijn 'die' Kryonaut te gebruiken en voor de memory chips K5 Pro. Tot op heden deze blijven gebruiken. Voor een collega vorige week een PC in elkaar gestoken en bij de koeler zat zo'n NT-h1 tuupke.
Buiten dees twee is de Arctic MX4 me bekend, werd voor de Kryonaut gebruikt. Aan de grafiek te zien scheelt hem dat max 2 graden. :lol:

Wat er op de toestellen iMac en MBP's zat weet ik niet maar het verschil is enorm. De 2012, stofvrij, schommelde voorheen tussen de 60 a 70°.
Schermafbeelding 2021-01-31 om 23.27.42.png
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Wie spot de nieuwkomer?
IMG_5301.png
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Macbook Pro ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Nee, de Airpods Max :-)

Geweldig apparaat, heb de afgelopen tijd een Sony WH-1000XM4 en een QuietComfort 35 II getest, en de Airpods Max zijn toch beduidend gebruiksvriendelijker en van betere kwaliteit:

+ build quality door het metaal is 37,5 levels hoger dan de krakende plastieken headsets van hierboven
+ zelfs de knoppen zijn aangenamer en veel duidelijker om te gebruiken, de digital crown (zoals op de Watch) is zeer nauwkeurig
+ past helemaal perfect rond de oorschelpen met het perfecte spanning rond je oren
+ ANC is naar mijn gevoel zelfs beter dan bovenstaande headsets, switchen tussen ANC en Transparency gaat snel en probleemloos
+ iCloud pairing is een zegen als je de hele dag een iPhone, iPad en Macbook door elkaar gebruikt

- het draag-etui (of whatever je het ook wilt noemen) is gewoon lelijk en stom, lijkt wel een sjakosh in de vorm van een BH :-)
+ gelukkig moet je dat niet echt gebruiken, het is niet zo dat de headset alleen zijn "ultra low power" mode bereikt als je hem in dat etui steekt, dat doet die zelf ook wel na 72 uur, met maar een paar % batterij capaciteit verlies.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Bose heeft als prijs 289
Sony heeft als prijs 341
Die van u heeft als prijs 629


Dus lijkt me niet echte faire vergelijkingen op basis van bouwkwaliteit enzo :-)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

selder schreef:Nee, de Airpods Max :-)

Geweldig apparaat, heb de afgelopen tijd een Sony WH-1000XM4 en een QuietComfort 35 II getest, en de Airpods Max zijn toch beduidend gebruiksvriendelijker en van betere kwaliteit:
Nen maat is apple fanboy en zit in de ultra high-end hifi sector en is peperduur spul gewoon.

Hij vindt deze apple oortjes best wel goed, zeker de diverse noise cancelling opties.

Persoonlijk vind ik alles van Bose brol, boomy bass en geen hoge tonen gezien ze niet het volledig spectrum weergeven - zeer saai geluid voor mij.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

De speeltjes van de laatste maanden:

Ecovacs Deebot 950
Synology ds220+ met 2x 4TB WD Red
Nvidia ShieldTV

De shieldtv nog maar net, maar wat een verschil in vlotheid met de mibox3 - zitten ook wel paar jaartjes en wat €’s verschil in natuurlijk...
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

selder schreef:Nee, de Airpods Max :-)

Geweldig apparaat, heb de afgelopen tijd een Sony WH-1000XM4 en een QuietComfort 35 II getest, en de Airpods Max zijn toch beduidend gebruiksvriendelijker en van betere kwaliteit:
Heb ook naar de airpods max gekeken maar zijn me veel te duur. Heb nu de bose qc 35 v1 maar die zijn echt versleten.
Was aan het kijken naar die bose qc 35 II, die sony of de bose nc700. Buiten de airpods max, vond je de bose of de sony beter?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Van de 2 tests was de Sony het beste, de Bose niet veel daaronder. De Sony is al verkocht, interesse in de Bose?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

selder schreef:Van de 2 tests was de Sony het beste, de Bose niet veel daaronder. De Sony is al verkocht, interesse in de Bose?
Pb gestuurd


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

satsurfer schreef: moet ik wel mee lachen...beter dan dragonfly die 5 x meer kost.

sorry to spoil the party...
Heb de Tempotec besteld en zal hem dan eens vergelijken met de Lusya. Ben benieuwd :wink:
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Yamaha HPH-MT5. Vandaag toegekomen dus moet nog wat inspelen maar wauw, wat een geluid. En dat voor zo'n lage prijs.

Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Sinds gisteren een nieuwe Mac Mini M1 in gebruik (8gb/512gb).

Leuk snappy toestel met laag energieverbruik.
De werkplek (laptop, scherm, iMac 27 2011, switch, AP en verlichting) verbruikt gemiddeld een 200 a 250w.
Met de Mac Mini valt dat terug naar een 75w.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Na veel testritten en nooit een klik gehad omdat er altijd wel iets kleins (of soms zelfs iets groots, je wilt het niet weten) mee scheelde (voornamelijk gerammel en gekletter) heb ik zonet de bestelbon getekend voor een Z4 E89 LCI sDrive28i van in 2013 met 80K op de teller.

Nog wachten op de keuring en nog een onderhoud en dan nog de mallenmolen van alle paperassen, denk dat het nog zo'n 2 weken zal duren...
E208C679-65E5-4C6F-80AF-9754FDEFFC4D.jpeg
whoop whoop!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

decat schreef:Sinds gisteren een nieuwe Mac Mini M1 in gebruik (8gb/512gb).

Leuk snappy toestel met laag energieverbruik.
vorig jaar een M1 gekocht voor support te kunnen geven aan mac gebruikers icm ons product
werkt best wel vlotjes, al ben ik zelf geen mac gebruiker

ben eigenlijk benieuwd hoe snel mijn RAW editor op de M1 loopt ivg met mijn i7 laptop
https://rawtherapee.com/news/
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

selder schreef: E208C679-65E5-4C6F-80AF-9754FDEFFC4D.jpeg

whoop whoop!
Leuk kleurke! Veel plezier ermee!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

ub4b schreef:
decat schreef:Sinds gisteren een nieuwe Mac Mini M1 in gebruik (8gb/512gb).

Leuk snappy toestel met laag energieverbruik.
vorig jaar een M1 gekocht voor support te kunnen geven aan mac gebruikers icm ons product
werkt best wel vlotjes, al ben ik zelf geen mac gebruiker

ben eigenlijk benieuwd hoe snel mijn RAW editor op de M1 loopt ivg met mijn i7 laptop
https://rawtherapee.com/news/
Mogen wij ons verwachten aan een test? Ik ben ook benieuwd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

AnD schreef:Mogen wij ons verwachten aan een test? Ik ben ook benieuwd.
Ik heb sinds een paar weken ook een Macbook Air met M1 SOC (die Pro met maar 2 thunderbolts heb ik ondertussen al terug verkocht).
Testen genoeg te vinden op het internet, maar als je iets specifieks wilt testen dan kunnen decat en ik dat wel doen :-)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

In real life gebruik vind ik het een super toestel, met 20 a 30 tabbladen open bleef er steeds een 2 a 3gb RAM over.
De bedoeling is het toestel toch een aantal jaren te kunnen gebruiken en toekomstgewijs stel ik me de vraag of de 8GB RAM binnen een aantal jaar nog voldoende zullen zijn. Voor de gemoedsrust dan toch maar een 16GB besteld en wordt de 8GB eind volgende week teruggestuurd.

De A&H mixer met geïntegreerde audio interface wordt niet herkend, nu dat niks om over te jammeren want wist voor de aankoop dat de mixer misschien niet zou worden herkend. De Audient id 14 werkt zonder probleem. De driver van de mixer staat bij 'uitgeschakelde software', install verliep via een TM back up. Ga met de 16GB zien wat dat geeft wanneer de driver op clean os geinstalleerd wordt.

Gisteren de iMac 27 2011 met Quadro K4100m terug gemonteerd, gaat vermoedelijk binnenkort de verkoop is.
Tijdens wat testen / full load kwam hing die rond de 250w stroomverbruik. Idle hangt die rond de 120w.
De M1 + 27" scherm in idle schommelt rond de 25 a 30w. Enkel de M1 in idle een kleine 7w.

Hier wat Geekbench 5 resultaten van de M1, de 'antieke' Mac's en de 9700k / RX 580 hackintosh die sinds gisteren verkocht is.
De iMac 19,1 = hackintosh 9700k/rx580.
Schermafbeelding 2021-02-05 om 16.31.11.png
Schermafbeelding 2021-02-05 om 16.32.00.png
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Die geekbenchscores zijn indrukwekkend. Voelt de M1 SoC ook zo snel aan buiten benchmarks? Alles dat veel 'computing power' vereist, is dat effectief merkbaar vlotter en sneller met de M1?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik vind van wel. Er is een merkbaar verschil in hoe snel m’n i7 13” Pro apps opent tegenover native apps op de M1 Air. Apps starten gewoon instant, letterlijk “klik op icoon, app opent”. Er is geen milliseconde “pauze” tussen die 2 acties, je moet zoiets zien om het te geloven. Als je dat nog niet gezien hebt, dan kan je je niet inbeelden hoe dat voelt. Als je daarna dan naar je eigen snelle machine gaat, dan valt het pas op hoe gewend je bent aan die misschien halve of nét 1 seconde pauze tussen het dubbelklikke nen app starten.

Bij audio/video bewerkingen in iMovie zie je nu ook pas hoe traag dat op je snelle bak is, op de M1 gebeurt importeren en browsen gewoon *instant*.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”