Werkt IMAP nu bij Scarlet of niet?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik heb onlangs een nieuwe PC in elkaar gestoken en wil daar nu ook mijn mails op zien met Outlook 2016.
Overal kom ik te lezen dat IMAP niet werkt en ik het POP3 protocol moet nemen voor mijn inkomende mail.
Dan vraag ik me toch af waarom IMAP op mijn laptop al zeker 3j vlekkeloos werkt terwijl Scarlet overal meldt van niet. Er worden wel andere poorten gebruikt.
Als ik inlog via webmail zie ik al mijn mails ook nog staan tot zo'n 3j geleden... waaruit je kan vast stellen dat ze niet vd mailserver gedownload en gedeleted worden.... IMAP dus. :?
Dus... werkt IMAP nu ja of neen. :?
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Staat toch hier dat je imap voorlopig niet kan gebruiken.

https://www.scarlet.be/help/faq/769/59/ ... oor-e-mail

Als ingesteld staat dat mails niet mogen worden gedelete dan blijven die staan in je scarlet mailbox.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ja dat staat er maar toch gebruik ik IMAP op mijn laptop met Outlook 2010.
Als ik bij instellingen van mijn account op geavanvceerde instellingen druk dan zie ik ...

Inkomend via imap.scarlet.be poort 993 en SSL beveiliging.
Uitgaand via smtp.scalet.be poort 25 en TLS beveiliging

Beveiligingd wachtwoordverificatie met SPA staat nergens aangevinkt trouwens.

Ik druk op de knop "acountinstellingen testen" en ik krijg netjes een testmail verzonden en in mijn eigen inbox terug ontvangen.
Als ik met deze instellingen aan de slag ga op mijn nieuwe desktop PC waar Outlook 2016 op geinstalleerd staat, dan krijg ik géén verbinding met de scarlet server. Zelfs niet als ik die op POP3 met de bijhorende poorten zet voor mijn inkomende mail. Steeds komt er een pop-up venstertje terug die mij naar mijn gebruikersnaam en paswoord vraagt om in te loggen op de imap server ....

Als ik via scarlet webmail ga kijken dan staan al mijn mails nog netjes op de server daar maar dat had ik reeds aangehaald.

Allemaal verwarrend ... maar ik zou wel graag mijn Outlook mail in Outlook 2016 op mijn nieuwe desktop aan de praat krijgen samen met alles wat nog op mijn laptop staat.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”