Wifi modem Telenet met USB stick als File share?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Antalis
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2020, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo,

Ik zou graag bestanden delen binnen ons thuisnetwerk.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een 256Gb USB in de Telenet wifi modem te steken en dit dan te delen in het netwerk?
Wat moet ik hiervoor doen?
Is er een stappenplan?

Zo zou ik ook met mijn scanner de bestanden naar die share willen sturen en daar bijhouden.

Waarom zou ik de Wifi modem kiezen? Omdat deze altijd aan staat.

Jullie zouden mij echt kunnen helpen.
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 8 keer

Ik vrees dat je die plannen zult mogen opbergen in het verticale klassement.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Je kan er je telefoon mee opladen maar verder is de USB poort nutteloos.

Wil je bestanden delen... koop je een NAS (staart zelfs een Synology hier op het forum voor 50 euro).
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Vaak zijn zulke router-oplossingen te traag qua doorvoersnelheid.
Goed voor een backup 's nachts over te pompen etc (in hoeverre 1 schijf een backup te noemen is).
Probeer om te beginnen als eens met een eenvoudige USB-stick wat het geeft qua snelheid en stabiliteit.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Uit ervaring kan ik bevestigen dat een router meestal gewoon de ruwe kracht niet heeft om én routing te doen, én het beheer van die file shares op een degelijk niveau. Bij sommigen kan het wel (Telenet niet), maar dat mondt zo goed als altijd uit in abysmale transfersnelheden en onbetrouwbare toegang, bovenop heel beperkte beheersmogelijkheden.

Zelfs de Synology van 50 euro die hierboven al werd aangehaald met gewoon dezelfde USB stick eraan die gedeeld wordt ipv een harde schijf gaat je al een véél betere (lees: bruikbare) oplossing geven dan eender welke router met een file share.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Een USB stick voor fileshare op een Telenet home gateway, dat is zo'n beetje vergelijkbaar met een ei koken op de turbo van uw auto (die je dan eerst roodgloeiend moet rijden natuurlijk). Het gaat wel, maar het is er eigelijk niet voor gemaakt.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Hier staat er een WD extrene HDD van 1 TB op de Fritzbox 7360, die overigens als client op ons netwerk staat.
Daar staat alles op en kan zelfs Excel en Word documenten aanpassen.
Wordt ook veel gebruikt als media server voor kodi.
Ook gemakkelijk om te benaderen met de smartphone om effen foto's op te zetten, enz ...
Ik ondervind hier praktisch geen problemen, behalve misschien de relatief lage doorvoersnelheid. Maar ik ben dan ook maar een modale thuisgebruiker hé :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”