Izimi : gratis mini-cloud bij de notaris

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ben144
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Wat is jullie gedacht van de nieuwe gratis dienst Izimi van de notarissen ?

200MB [EDIT: Nu 1GB] gratis veilige cloud, zeer klein, maar het voordeel hiervan is dat je erfgenamen de inhoud
van deze cloud krijgen via de notaris.
Ik was aan het denken om daar een password protected .zip neer te zetten met daarin alle belangrijk info, dingen zoals bitcoin sleutels, belangrijke cloud accounts. Andere cloud encryptie sleutels etc...

Het wachtwoord van die .zip geef ik dan al eerder aan mijn erfgenamen, maar ze kunnen er nog niets mee doen. De .zip file krijgen ze pas na de erfenis afhandeling via de notaris.

Mocht izimi toch gehacked worden is dit niet zo een ramp aangezien de .zip dus encrypted is.

https://www.notaris.be/nieuws-pers/deta ... ittingen-e
Laatst gewijzigd door ben144 op 14 jan 2021, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Goed idee. Ook met de pasword-protected file.

Ik liep (ook) al lang met het idee om een kluis te huren en daar dan een usb-stick en wat documenten te plaatsen waarvan ik wil dat mijn vrouw en kinderen eraan kunnen als ik onverwachts zou moeten gaan (zeg nooit nooit, heb zo helaas al te veel mensen in vrienden/kennissenkring weten moeten gaan ...)

Enerzijds wat praktische zaken: (alle logins/wachtwoorden met bepaalde IT-gerelateerde info, dat ze alle foto's en dergelijke nooit kwijtgeraakt en dat ze zeker toegang houden tot hun email (als de domeinnaam of hoster bvb niet meer betaald wordt, valt de ganse (groot-)familie zonder email en begin het dan maar eens op te lossen ...).

Anderzijds misschien ook nog wat sentimenterele zaken voor de kinderen ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Leuk! Moet je hiervoor naar de notaris of gewoon inloggen met itsme? Meer info?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik zou hier eigenlijk ook werk van moeten maken...
Alleen heb ik de notaris de laatste tijd iets te veel gezien, en mijn gsm laat geen itsme toe.
Zucht...
ben144
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Goztow schreef:Leuk! Moet je hiervoor naar de notaris of gewoon inloggen met itsme? Meer info?
Gewoon inloggen met itsme, je ziet dan al direct al je akten van de laatste jaren erin.
Als je zelf iets wilt uploaden vraagt die nog eerst bevestiging om een account te maken, maar dat is meer om je email eraan te koppelen denk ik.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Geeft er al iemand wat meer info gevonden over hoe het platform werkt? Hun FAQ staat vol buzzwords en certificieringen, maar details...

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

ben144 schreef:
Goztow schreef:Leuk! Moet je hiervoor naar de notaris of gewoon inloggen met itsme? Meer info?
Gewoon inloggen met itsme, je ziet dan al direct al je akten van de laatste jaren erin.
Als je zelf iets wilt uploaden vraagt die nog eerst bevestiging om een account te maken, maar dat is meer om je email eraan te koppelen denk ik.
Ik ben ook al eens op deze documenten uit gekomen via het invullen van m'n belastigen via de digitale overheid.
Vond ik plots m'n ingescande akte terug, volgens mij dus niks nieuws.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

cadsite schreef:mijn gsm laat geen itsme toe
Kan ook via e-id

Hier akte van 2016 die er al in zit. Vind echter niet direct terug hoe dit werkt bij erfenis. Zou ook eens werk moeten maken voor documentatie lokaal netwerk maar niet eens enkel voor als ik dood ben :lol: (een voordeel van suicidaal verleden, alles dat via de normale weg problemen zou geven is eigenlijk al bij mijn erfgenaam :lol: Het nadeel is dat ze niet graag hebben dat ik met zo'n dingen bezig ben...)

Wel gemiste kans dat ze het niet Aktz genoemd hebben :(
ben144
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Email ontvangen : nu 1GB
Wij zetten ons in om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarom stellen wij u vanaf 20 januari een update van de Izimi webapplicatie ter beschikking. Daarmee verhogen we de opslagcapaciteit voor al uw documenten van 200 MB naar 1 GB. Dit blijft gratis!

Dankzij deze update kunt u voortaan ook in alle sereniteit beslissen wat er met de inhoud van uw Izimi kluis moet gebeuren na uw overlijden. Izimi biedt 3 opties. De standaardoptie voorziet in het ter beschikking stellen van de inhoud van uw Izimi kluis aan uw erfgenamen vanaf uw overlijden. Meer informatie over de opties vindt u op de website van Izimi.be.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”