Weepee noodnummers

Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ik weet niet of het eerder aan bod is gekomen, maar een tijdje terug (januari 2020) bevestiging gekregen van weepee:
Noodnummers 100, 101, 112 zijn bereikbaar vanaf hun platform. Voorlopig rechtstreeks naar de hoofdcentrale in Brussel. Ze werken aan een oplossing om de overige centrales automatisch aan te spreken. Testnummer 117 werd NIET geïmplementeerd.
Als iemand het al geprobeerd heeft of recentere info heeft, laat maar weten :-)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Vreemde manier van werken. Heb ik geen bericht over ontvangen als klant van WeePee. En in januari 2020 zat mijn telefoonnummer daar nog. Nu enkel nog wat belkrediet.

Of het is een geografisch telefoonnummer waarmee je wel naar de lokale nooddiensten kunt bellen of het is een nomadisch telefoonnummer waarmee dat niet kan. Blijkbaar is het nu een nomadisch telefoonnummer waarmee bepaalde noodnummers wel te bellen zijn maar niet de test-routingnummers en de oproepen steeds uitkomen in een welbepaalde centrale wat eigenlijk niet de bedoeling is van het concept van bellen met een vaste lijn naar een noodnummer.

Op zich wel goed dat WeePee daarmee bezig is. Is en was een zwakte van WeePee dat dit niet kon. Maar wel iets om goed uit te leggen en dat ik enkel opt-in zou maken voor bestaande klanten. En niet gewoon zomaar activeren.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Strikt genomen IS dat geen nomadisch nummer denk ik; toen ik nog klant bij Weepee was moest ik wel degelijk een fysiek adres opgeven waar het nummer gebruikt zou worden, en plechtig beloven dat ik het niet ergens anders zou gebruiken. Technisch gezien doen ze niets om te vermijden dat je het nummer vanaf een andere locatie gebruikt, maar dat is bij bijna alle VOIP providers het geval.
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Welke grotere VOIP-providers in België worden wél automatisch naar de juiste noodcentrale doorgeschakeld? Want dat dit bij Weepee niet zo is geeft wel problemen hier.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Af en toe wordt hier het testnummer 117 opgeroepen om te kijken of OVH wakker en alert is. So far, so good... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

wied schreef:Af en toe wordt hier het testnummer 117 opgeroepen om te kijken of OVH wakker en alert is. So far, so good... :-D
Maar komt hij dan bij de Brusselse (hoofd)centrale of de 'lokale' centrale terecht? :)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Doorschakelen gebeurt in 2 stappen: eerst hoofdcentrale, daarna automatisch naar onze (03) zone...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”