petrol242 schreef:@Koenraad :
Ik geef dus een sein. Een maatregel kan je naleven, een waarde kan je respecteren. Ik ga niet jouw waardes naleven. Hoewel ze dichter bij elkaar liggen dan jij denkt. Sommige van jouw waardes vind ik verfoeilijk.
Top dat je de chat/forumregels die al in het begin van de jaren '90 uit de vorige eeuw zijn vastgelegd respecteert. Dat was duidelijk in deze richting. Maar laat me even die ballon doorprikken, je stelt niet objectief vast. Dat doet niemand hier.
1. Het is uw recht om mijn waarden verfoeilijk te vinden alhoewel ik dit zeer angstwekkend vind: sociale verantwoordelijkheidszin, respect voor mens en samenleving, gezond verstand, ... Nochtans allemaal waarden die de laatste tijd vaak geponeerd zijn ...
Ik ben wel ten zeerste niet alleen geïnteresseerd maar zelfs geïntegreerd door de waarden als burger in deze samenleving die voor u wel belangrijk zijn ...
Veel van mijn waarden worden nochtans bestempeld als universeel ... Maar soit. Ik kan altijd bijleren.
2. Ik stel wel objectief vast als ik zie wat er gebeurt in winkels, op manifestaties georganiseerd door steden en andere, lees in de media over bijeenkomsten van 10tallen mensen ...
Vrees dat we hier diametraal tegenover mekaar staan. Maar nogmaals, poneer eens met welke waarden van mij je niet akkoord gaat en wat uw alternatieve waarden dan zijn die zoveel nobeler zijn ... Ik kijk er zeker naar uit en zal met meer interesse dan voordien die topic volgen en in het bijzonder uw antwoord op mijn vraag.
petrol242 schreef:Heel nobel dat je je regime wil en kan handhaven. Een klein voorbeeld. Mijn werkgever wou op 7 januari een cursus adembescherming geven in klassikaal verband. 12 mensen die een opleiding volgen die zeer fysiek is, die in alle strijd is met de pogingen tot inperking van dit virus en zijn varianten. Dat terwijl mensen een week eerder zwaar beperkt zijn in hun sociale contacten tijdens de eindejaarsfeesten. Navraag bij de FOD TWW en chemische risico's vertelt mij dat dat absoluut niet aan te raden is maar niet verboden kan worden. Momenteel weigeren de ploegen hier aan mee te doen en is wijselijk besloten om de opleiding naar een latere datum te verschuiven. Ongehoorzaamheid heeft dit moeten afdwingen...
Dit is legitieme ongehoorzaamheid ! Nogmaals, wat ik vaststel - cf. vorige posts van mij - is dat we meer en meer aan het verglijden zijn naar de bedrijfscultuur ten tijde van Daens. De werkgever dicteert en wie niet luistert, wordt uitgerangeerd zonder meer. Zoals ik al schreef manipuleren en chanteren ook veel werkgevers, heel geniepig en onzichtbaar en onbewijsbaar, werknemers om het thuiswerk te beperken.
Het gaat hier om arrogante, wellustige en perverte individuen die zelfs over het lijk van hun eigen moeder / vrouw / kind zouden stappen om toch maar de laatste eurocent boven op hun geld berg nog bij te kunnen dumpen.
Ik vind het zelfs degoutant en misdadig dat een werkgever dergelijke opleiding nog maar durft te suggereren. Bij mij zou dat eenvoudig zijn: sociale inspectie en een boete van enkele tienduizenden euro's maar ja, dan dreigen ze met verhuis naar het buitenland, reorganisatie met afdankingen en druipen alle controle instanties en politiek het af met de staart tussen hun benen. Trouwens deze laatste zitten voor hetzelfde geld zelf in de raad van bestuur van het bedrijf waar je werkt.
Dit is sociale criminaliteit in mijn ogen.
petrol242 schreef:Wij zijn het allemaal kotsbeu Koenraad. Maar ik blijf er bij dat je je pijlen op de verkeerden aan het schieten bent. Ja, we hebben de verlofgangers, de lockdowners, de whatevers, maar het is de invulling van ons systeem dat compleet de wurgstring aantrekt. De 'maatregelen' zijn maar een strohalm. Om toch maar te kunnen dealen met een virus.
Ik schiet op diegenen die
1. de maatregelen niet naleven: en het gaat hier niet over al dan niet handen wassen, mondmaskers dragen. Het gaat inderdaad over de lockdowners, de reizigers naar rode gebieden (nogmaals voor mij geen probleem) maar wel indien ze dan ook nog de arrogantie hebben om geen PLF in te vullen, in quarantaine te gaan, lachen met boetes.
Een perverte egoïst verklaarde gisteren in Het Nieuwsblad dat alle ! maatregelen hem kunnen gestolen worden en dat zijn vrijheid absoluut is om te doen en te laten wat hij wil. Hij was ook naar rood gebied geweest, geen plf uiteraard en ook geen goesting om in quarantaine te gaan. Mijn standpunt: aanhouden en de gevangenis in voor enkele weken.
Dat de overheid blundert - en dan zeker de Vlaamse want cf. Het Nieuwsblad met de melding dat de vaccinatie in Wallonië dubbel zo snel verlopen als in Vlaanderen - is een feit. De overheid blundert trouwens al zonder weerga zonder crisis. Hoe zouden ze dan een crisis in goede banen gaan leiden.
Het is en blijft voor mij een gedeelde verantwoordelijkheid waarbij én overheid én burgers steken laten vallen (om het eufimistisch uit te drukken).
Geen probleem met gezinnen die oma en opa uitgenodigd hebben met de feestdagen om hun uit hun isolement te halen, mensen die broer of zus al dan niet met partner geïnviteerd hebben om mekaar nog eens terug te zien, diegene die een wafel op eet richting uitgang van een shopping center zonder masker. Dit zijn zaken die menselijker wijs moeten getolereerd worden.
Maar er zijn er die ettelijke kilometers buiten de lijn kleuren, zoals uw werkgever. Dat zijn diegene die ik graag zelf eens zou te woord staan.
petrol242 schreef:koenraaddeconinck schreef:Mocht iemand veel betere en meer accurate oplossingen hebben waardoor we nog vlugger uit deze impasse geraken, aarzel aub niet.
Die zijn hier al genoeg herhaald. Mensen uit elkaar houden, maar dan op een consequente manier. Je kan niet aan mensen vragen om privé bijna in isolatie te gaan en tegelijk koopzondagen organiseren in de solden. Dat is onvergeeflijk!
Weer gedeelde verantwoordelijkheid: het is niet omdat apen van burgemeesters koopzondagen toestaan dat ik als burger er moet aan deelnemen.
Mij zul je daar zeker niet bespeuren ... Het is niet omdat iets mag dat je het ook moet doen ! Hier speelt de eigen verantwoordelijkheidszin, het eigen gezond verstand, de eigen burgerzin, etc.
petrol242 schreef:Indijken door ja, authoritair in te grijpen (maar dan overal) tot we op een aanvaardbaar niveau zitten (voor België 70 besmettingen per dag) en elke haard indijken met heel doortastende maatregelen via het TOI principe.
En AUB inzetten op bestrijding van Covid-19 in plaats van op SARS-CoV-2 want die laatste strijd verliezen we sowieso.
Volledig akkoord. En zelfs blijven ingrijpen als we op het aanvaardbaar niveau zitten om recidief te vermijden.
Al bij al, denk ik dat we grotendeels op dezelfde golflengte zitten ...