Welke drone verzekering - BE - EU ?

Plaats reactie
ivybec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:21
Locatie: Bredene
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben op zoek naar een - betaalbare- familiale verzekering inclusief recreatieve drone (EU regels 2021)?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Email eens naar coördinator van het dronelab oostende, die is wel op de hoogte. Met wat geluk krijg je een antwoord.
Ook bij Ethias valt schade aan derden met een drone van minder dan 1 kg onder uw familiale verzekering. Is uw drone zwaarder (tot 25 kg)? Als u deze drone gebruikt boven erkende modelluchtvaartterreinen, dan verzekert Ethias uw aansprakelijkheid via uw familiale verzekering. Goed om te weten!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Bij de meeste familiale verzekeringen zijn vluchten met een drone inbegrepen verzekerd, voor zover je geen commerciële vluchten uitvoert.

Hier is dit het geval.

Aangezien ik ook commerciëel vlieg heb ik een extra verzekering die al mijn vluchten dekt (maakt dan niet uit of het met de Yuneec Q500, Mavic 2 Pro of de Mavic mini is. Voor die 70€ per jaar kan je het niet riskeren...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Bij Fortis (AG insurance) geïnformeerd en de Familiale Top verzekering dekt ook vluchten met drones tot 25kg. Hier geen extra verzekering nodig dus.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

jnsvr schreef:Bij Fortis (AG insurance) geïnformeerd en de Familiale Top verzekering dekt ook vluchten met drones tot 25kg. Hier geen extra verzekering nodig dus.
Zonder discriminatie of het een recreatieve of commerciële vlucht is? Sterk!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”