Recensies op Amazon.de

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Normaal schrijf ik nooit recensies, maar ik lees er wel veel.

Onlangs zo'n prul camera van 60€ gekocht (zo'n gopro clone).
Die had zo'n 1500 goeie recensies, dus ik dacht, dat zal misschien nog wel meevallen.

Nu, als die geleverd werd, stak er een kaartje bij, dat als je een goeie recensie schrijft en de link ernaar kopieert en opstuurt naar een bepaald e-mail adres, je dan een extra gratis accessoire krijgt.

Wat mij betreft is dit omkoping en bedrog, dus daar doe ik niet aan mee.
In mijn pen gekropen en een recensie geschreven om andere mensen te waarschuwen dat al die recensies fake zijn, maar gewoon zo geschreven om die extra accessoire gratis te bemachtigen.

Resultaat: recensie op Amazon geweigerd.
Waarschijnlijk zijn bij veel webwinkels de recensies niet helemaal pluis, maar bij Amazon weet ik het nu wel zeker.
Ze doen maar, ik kocht maandelijks voor > 500 € bij Amazon, mij gaan ze daar veel minder zien (tenzij ik nergens een alternatief heb), ik ben klaar met van die onethische bedrijven.

Ik ontneem mezelf wel wat gemak, want Amazon is gewoon wel gemakkelijk, maar onder het motto: verander de wereld, begin bij jezelf, gaan we dat beetje ongemak er bij nemen!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik zou eerder contact opnemen met Amazon en klacht indienen en geen recensie schrijven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik heb ook al recensies geplaatst maar die verschijnen toch wel, ook als ze niet goed zijn.
Moet toch wel ergens iets abnormaal zijn.
Anderzijds probeer ik ook vaker in België te kopen. Zo heb ik laatst een WD harde schijf van 12 TB willen kopen bij Amazon, maar heb dan toch bij een Belgisch bedrijf gekocht. Iets duurder, maar volgens mij verwaarloosbaar wegens minder verzendkosten.
Tevens waren die schijven bij Amazon in 'bulk' verpakking terwijl het bij in België fatsoenlijk verpakt was, dus iets meer zekerheid in het transport.

Maar het is niet allemaal slecht hoor, heb ook goeie (heel goeie) ervaringen bij Amazon, vooral als er iets mis gaat met de bestelling, of garantie...
Gebruikersavatar
monty_burns_007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 mar 2010, 19:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

als ze dan maar hun Review beloning krijgen.
Op Bol was er onlang een "cashback" actie van het merk BaByliss.
Volgens bijgevoegde algemene voorwaarden kreeg mijn aangekocht model haardroger 10 euro cash back + 5 euro extra indien een review werd geplaatst bij Bol en het bewijs werd meegeleverd.

Afhankelijk van de terugbetaling bankrekening (een nederlands of belgische) moest je registeren op 1 van 2 website.
Echter wat blijkt : op de belgische kon je ineens veel minder modellen selecteren, terwijl mijn model duidelijk mee stond in de algemene voorwaarden op zowel de belgische als nederlandse Bol website.
Resultaat : geen cashback.
Contact opgenomen met de organisatie : tot 3x toe weigerde men over te gaan tot betaling.
Tot ik dreigde alle bewijzen (algemene voorwaarden, screenshots websites, facturen, ...) door te sturen naar de economische inspectie wegens bedriegelijke handelspraktijken en prijs affiche.
Toen kon de cashback ineens wel. Heb echter tot op heden echter nog niets ontvangen, de klacht kan nog steeds vertrekken natuurlijk. Dossier ligt al klaar.

Ander geval : Coolblue : verkochten onlangs Game & Watch super mario aan 70 euro terwijl normale verkoopprijs 30% lager ligt( 51 euro).
Als je iets negatiefs durft plaatsen in hun coolblue reviews, wordt dit per direct gecensureerd en Review geweigerd.
Review zijn idd waardeloos op de meeste sites. Zeker op de orignele winkelsites.
Van Amazon ben ik wel geschrokken, meestal zijn die reviews redelijk ongecensureerd en neutraal en laat men iedereen zijn pro's en con's eerlijk vermelden. Voor de prijs moet je ook niet meer bij amazon zitten. Zijn al lang duurder. Koop je beter zelf rechtstreek bij Ali & co.
Anderszijds kan je bij Amazon wel idd bij problemen of defecten het pakket kosteloos en eenvoudig terug sturen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

In dit geval zou ik idd klagen bij Amazon.
Ik zie bij Amazon reviews met zowel goede als slechte scores. En soms slechte scores voor de meest dwaze redenen. Als de verpakking gescheurd is bij het transport, heeft dat niets met het product te maken bv...
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Dat was waarschijnlijk ook niet Amazon zelf die die actioncam verkocht, dus best die shop even aanklagen.
Ook bij Amazon reviews heb ik al aanduidingen gezien in de titel dat het gaat om een ‘gesponsorde’ review. Dat zou er in dit geval dus ook moeten staan. In ieder geval geen goede praktijk en al helemaal niet dat je review geweigerd wordt.
Over het algemeen vertrouw ik de reviews op Amazon(.de) wel, meestal lees ik dan ook eerst deze met <= 3 sterren. Dat geeft meestal al een goede indicatie (ook met bovenstaande praktijken zou hier toch de echte kwaliteit moeten bovendrijven bij voldoende reviews).
Persoonlijk koop ik ook meer en meer bij Amazon, al weet mijn geweten en gezond verstand dat ik dat beter niet meer zou doen... misschien dat dat bij deze ook wel eens zal veranderen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Recensie vermoedelijk "geweigerd" omdat het an sich geen recensie van het product is. Daarnaast is er ook geen bewijs dat "al die (andere) reviews" dan incentive-gebaseerd zijn, alhoewel dat voor een deel wel het geval zal zijn.

Dat gezegd zijnde, zoals heist_175 al aangeeft, raken zo'n zaken soms toch nog door de filter.

Of je geflagd wordt hangt er wellicht vanaf welke keywords je allemaal gebruikt. Misschien dat ze nu ook strenger zijn dan vroeger.

Review fraude is iig wel courant, niet enkel op Amazon maar ook op andere sites. Mits wat ervaring kan je daar m.i. wel snel doorheen kijken. De woordkeuze, de oppervlakkigheid, geen enkel puntje van kritiek hoe klein ook, soms exact dezelfde teksten die copy/pasted zijn, enz.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dit probleem zie je inderdaad op zowat elke site die met reviews werkt. Er zijn er zelfs meerdere door praktisch onderdoor gegaan. Vroeger had je bij ons resto.be dat handig was, tot de uitbaters zelf de reviews begonnen te schrijven.

Ooit eens een restaurant bezocht van een Nederlander in Voeren. Een uur wachten op een gerecht dat op niets trok en dan... als klap op de vuurpijl nog onbeschoft ook als je er iets van zei. Mijn review werd na een dag van de site gehaald maar ik contacteerde resto voor verhaal. Blijkbaar had de eigenaar een heel ander verhaaltje verzonnen en was ik een "lastige klant" etc... Toen heb ik nog1 bericht gestuurd naar resto, dat ze best konden stoppen met hun site want compleet waardeloos. De volgende dag stond het resto er niet meer op :lol:

Bij tripadvisor net hetzelfde. Vroeger vrij betrouwbaar maar nu op plaatsen eerder goed om eens goed te lachen. Een gammele hotdogbarak krijgt op Tenerife een topscore en zou hun beste resto zijn :lol:

De reviews bij anderen zijn vaak in hetzelfde bedje ziek, zelfs al zijn er veel echte reviews, er zijn er altijd een pak valse. Je kan daar wat doorheen prikken maar daar ben ik mee gestopt wegens tijdverlies. Zoek een beetje naar het product en dat gecombineerd met ontevreden of problemen en je komt plots op heel wat andere reviews. Mensen die de promotie napraten daar heb je niets aan.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Amazon recensies ... ik had een product gekocht en daar een zeer uitvoerig en diepgaande bespreking over geschreven. Met foto's. Zeker niet negatief. Evenwichtig. Over sterke en zwakke punten. Advies over hoe het best te gebruiken. Heel veel moeite in gestoken.

Gewoon een weigering ontvangen dat het niet overeenkomstig de richtlijnen is zonder verdere specificatie. Richtlijnen gelezen. Niet wijzer geworden. En ik was mijn recensie kwijt die ik geschreven had. Had geen kopie gemaakt. Was wel op Amazon NL trouwens. Dat product had 0 recensies, daarom wou ik zoveel moeite doen.

Heb een tweede 'recensie' geschreven. 'Product is goed'. - Dat was wel goed voor Amazon.

Heb het laten weten aan de producent van dat product. Die waren wel blij met die feedback. Maar schreven wel dat ze ook niet weten waarom Amazon zo doet en dat ze daar ook niets aan kunnen doen.
gunnix
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Bedankt: 5 keer

Hier ook verschillende evenwichtige reviews geschreven die geweigerd werden. De reviews en score op amazon neem je ook wat mij betreft best met een korrel zout.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Doorgegeven aan Amazon, ze tikken verkopers daar (naar t schijnt) toch voor op de vingers want dat is tegen hun richtlijnen.
Ik bekijk reviews op meerdere sites om zeker te zijn.
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Amazon, en schrijf wel eens een review (als het uitzonderlijk positief is, uitzonderlijk slecht of als ik vind dat andere kopers op de hoogte moeten zijn van iets).

Mijn twee laatste, in mijn ogen keurige, gedetailleerde en correcte reviews, werden ook gek genoeg geweigerd (één 3 sterren, één 1 ster). De 1 ster was voor een pack screenprotectors waar bv. 4 (of 5, weet het niet meer zeker) glazen screen protectors moesten inzitten, maar uiteindelijk 2 glazen (of 3, waarvan één gebarsten) en een plastic protector in zaten. Daarbovenop hadden de glazen protectors een regenboogeffect dat mij echt mateloos irriteerde. Die review was gewoon eerlijk en bovendien inclusief foto's. Ik kan begrijpen dat iemand denkt: "los dat op met Amazon", maar dat kon blijkbaar niet meer, wat ik overigens niet in de review had vermeld.
Het is dan hilarisch als je ziet hoeveel nutteloze en zelf onterecht negatieve reviews wel toegelaten worden. :roll:

Ik was pas echt gedegouteerd toen ze mij een verkeerd product afstuurden, en mij weigerden terug te betalen nadat ik het met hun besproken had en hun advies had opgevolgd het te retourneren. Ook het product wouden ze niet meer terugsturen, dat werd 'weggegooid'. Klacht bij MasterCard is nog steeds in behandeling. Vond dit zo'n aangenaam, makkelijk en klantvriendelijk bedrijf. Was 2,5 jaar Prime-lid en bestelde eigenlijk belachelijk veel als ik het zo terugzie. Maar dan correcte reviews weigeren, dan een terugbetaling van €1.000 gegijzeld houden... mij zijn ze kwijt.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

pluim schreef: Ik was pas echt gedegouteerd toen ze mij een verkeerd product afstuurden, en mij weigerden terug te betalen nadat ik het met hun besproken had en hun advies had opgevolgd het te retourneren. Ook het product wouden ze niet meer terugsturen, dat werd 'weggegooid'. Klacht bij MasterCard is nog steeds in behandeling. Vond dit zo'n aangenaam, makkelijk en klantvriendelijk bedrijf. Was 2,5 jaar Prime-lid en bestelde eigenlijk belachelijk veel als ik het zo terugzie. Maar dan correcte reviews weigeren, dan een terugbetaling van €1.000 gegijzeld houden... mij zijn ze kwijt.
Dit is idd wel zeer atypisch Amazon, ongehoord denk ik zelfs. Zijn hier meer details van?

Werd het verkocht/verzonden door derde verkoper?

Wat soort product was het precies dat je aan 1000 EUR lag?
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

CCatalyst schreef:Zijn hier meer details van?
You asked for it, dus hier komt de krant van vandaag :):

Ging om een iPad. Voor Amazon gekozen omdat ik daar tot dan altijd bestelde (ongeveer één bestelling om de 5 dagen) en er een hele mooie korting liep (heel vaak op Apple-producten, overigens).
Helaas een model mèt 4G-modem besteld, maar een wifi-only gekregen. Gelukkig op tijd gezien bij het inpakken, want het had een cadeau moeten zijn. Apparaat niet aangezet of gebruikt, zelf de wikkel niet van de doos gehaald. Je ziet op de achterkant meteen welk model het is.

Meteen met hun gechat, alles bleek in orde te komen. Dan op hun vraag geretourneerd, waar ik een hele tijd niets van heb gehoord. Opnieuw met hun gechat, en bevestiging gekregen dat het effectief al even ontvangen was, maar een terugbetaling voor meer dan €500 wat tijd in beslag neemt. Uiteindelijk zelf een document moeten ondertekenen dat effectief een verkeerd product had ontvangen en heb geretourneerd 'to speed things up'.
De volgende dag doodleuk een mail gekregen dat het teruggestuurde artikel niet overeenkomt met het bestelde artikel (wat waarschijnlijk klopt). Opnieuw proberen uitleggen via mail, maar daarna kreeg ik altijd exact dezelfde antwoorden terug, getekend met een andere naam. Op de vraag of ze het dan tenminste kunnen terugsturen, zodat ik er toch nog *iets* van recupereer, kreeg ik als antwoord dat het product wordt 'weggegooid'. Dat lijkt mij héél sterk.
Ik heb geluk dat ik vrij veel bewijs heb via chat en mail, dus hoop ergens dat MC mij hiermee kan helpen... Langs de andere kant, de tegenpartij is wel een groot, bekend bedrijf.

Hiervoor altijd echt goede ervaringen gehad met Amazon, trouwens. In die 2,5 jaar bijna nooit iets voorgehad, en indien wel: altijd goed opgelost. Zelf een door mij verkeerd besteld item niet hoeven retourneren, bijvoorbeeld.
De situatie heeft me wel wat afgeschrikt. Ik vind online shoppen de max, maar probeer nu toch meer zo'n items terug in een fysieke winkel te kopen. Dat heeft ook zijn charme! ;)
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Heb je al eens geprobeerd te bellen?
Klinkt misschien stom, maar telefonisch kan je veel beter iets toelichten. De openingsuren van de Amazon "helpdesk" zijn trouwens ridicuul :).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

pluim schreef: Ik heb geluk dat ik vrij veel bewijs heb via chat en mail, dus hoop ergens dat MC mij hiermee kan helpen... Langs de andere kant, de tegenpartij is wel een groot, bekend bedrijf.
Als dit verhaal klopt zie ik niet in waarom de bank geen chargeback zou toestaan, in de veronderstelling dat er geen verzekering aan de kaart gekoppeld is die dit zou dekken wat bij veel kredietkaarten het geval is (verzekering en chargeback zijn twee verschillende zaken, verzekering neemt voorrang). Als het effectief een chargeback is kan (zal?) het wel tot gevolg hebben dat je Amazon account gesloten wordt.

Het blijft toch vreemd dat ze zeggen dat "het verkeerde product teruggestuurd is". Ze scannen de barcode van het product dat ze verzenden. Ze scannen de barcode van het product dat ze terugkrijgen. Iets gelijkaardig aan wat je beschrijft - duurdere variant bestellen, goedkopere variant terugsturen, verschil in zak steken - is helaas ook een techniek die wel eens toegepast wordt door fraudeurs.

Wat ik nog niet weet: was dit verkocht én verzonden door Amazon of enkel verzonden?
pluim schreef:De situatie heeft me wel wat afgeschrikt. Ik vind online shoppen de max, maar probeer nu toch meer zo'n items terug in een fysieke winkel te kopen. Dat heeft ook zijn charme! ;)
Maar geen herroepingsrecht, geen chargeback mogelijkheden (enfin, wel, maar veel moeilijker gelijk te krijgen). Voor mij niet meer, tenzij een fabrikant een promotie doet die enkel in fysieke winkels geldt oid.
heist_175 schreef:De openingsuren van de Amazon "helpdesk" zijn trouwens ridicuul :).
Zij sturen mij in het midden van de nacht, als in 3u of 4u, antwoorden via email (in nederlands, frans of duits) :?
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:Heb je al eens geprobeerd te bellen?
Ik kies bewust altijd voor chat om daarna iets op papier te hebben, maar heb ook eens gedacht om te bellen omdat de situatie er wat wanhopig uitzag. Maar dat kon toen niet, enkel de optie 'mail' en 'chat' kon ik aanklikken.
Is ondertussen al een paar maand geleden gebeurd, en de bank raadde mij aan geen contact meer met hun op te nemen, tenzij zij mij willen contacteren (dan de bank meteen verwittigen). Ik wacht even af wat daar uit de bus komt. :)
In het begin van de coronacrisis kon je zelf niet chatten, als ik het mij goed herinner. Enkel mail.
CCatalyst schreef:Als dit verhaal klopt zie ik niet in waarom de bank geen chargeback zou toestaan
Daarom dat ik nu even afwacht. Ik heb gelukkig veel op papier, alsook mails waar Amazon zichzelf tegenspreekt.
Ik heb nog maar één keer (5 jaar geleden) een chargeback moeten doen, met toen eigenlijk bijna geen bewijs, en die wel gewonnen.
CCatalyst schreef:Het blijft toch vreemd dat ze zeggen dat "het verkeerde product teruggestuurd is". Ze scannen de barcode van het product dat ze verzenden. Ze scannen de barcode van het product dat ze terugkrijgen.
Het is zeker vreemd, maar voor mij wel extra vervelend want ik zit ermee. Er zou bij hun toch al een belletje mogen rinkelen als ze het product scannen bij het inpakken, en de specificaties niet kloppen met wat besteld werd...
Ik geloof ook zeker dat er mensen zijn met slechte intenties, en daar ga je mij maar op mijn woord moeten geloven dat ik zo niet ben. Maar langs de andere kant, het door hun verstuurde model was bij ons duurder dan het bestelde model, dus je moet het al ergens vinden aan een betere prijs om je 'scam' te kunnen uitvoeren. Tenzij je 2 keer bij hun bestelt... :lol:
CCatalyst schreef:Als het effectief een chargeback is kan (zal?) het wel tot gevolg hebben dat je Amazon account gesloten wordt.
Als dat de voorwaarde is om centjes terug te krijgen die onterecht van mij gestolen zijn... graag! Doe maar! :D
CCatalyst schreef:Wat ik nog niet weet: was dit verkocht én verzonden door Amazon of enkel verzonden?
Er zijn 3 types: door Amazon verkocht, door Amazon verzonden en extern. Gezien de moeite, ga ik er vanuit dat dit puur Amazon is (ook gezien de betere prijs op de Apple-producten).
Voor jou even gaan terugkijken, en er staat: 'Sold by: Amazon EU S.a.r.L.'.
CCatalyst schreef:Maar geen herroepingsrecht, geen chargeback mogelijkheden (enfin, wel, maar veel moeilijker gelijk te krijgen). Voor mij niet meer, tenzij een fabrikant een promotie doet die enkel in fysieke winkels geldt oid.
Mijn excuses, ik bedoel online bestellen en in de winkel ophalen. De verkoop vindt dan in principe buiten de winkelruimte plaats, wat je herroepingsrecht geeft.
Heb ik na dit voorval bij Coolblue gedaan, en ik had 'geluk': mijn bestelling zat daar in een doos met één artikel te weinig, en één artikel in een verkeerde kleur. In de winkel meteen opgelost, maar dat zou wel weer een pretje geweest zijn als zoiets thuis voorvalt.

Begrijp mij niet verkeerd: ik bestel graag online en vind het ergens jammer dat dit gebeurd is, puur al voor het feit dat het nu enorm zou wringen om nog iets bij Amazon te bestellen, terwijl ik daar regelmatig ingrediënten, hygiëneproducten, ... kocht die goedkoper waren of hier niet eens te verkrijgen zijn. Maar na dit voorval kan ik het, uit principe, moeilijk over mijn hart krijgen om daar nog een rotte cent uit te geven. Dat is niet onbegrijpelijk, denk ik.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Als het om de iPad air 2020 met 4G gaat dan lijkt het wel alsof al deze toestellen uitverkocht zijn. Ben zelf op zoek naar een model met 256 GB geheugen en 4G, enkel nog een roze kunnen vinden.

Ik heb ook nog een zaak lopen voor een geheugenkaart (micro-SD). Een maand geleden besteld en nog altijd niet ontvangen. Ze zijn ermee bezig maar ik hoef ze al niet meer. Gelukkig had ik gekozen voor betalen NA ontvangst.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Nob schreef: maar ik lees er wel veel.
‘t zal wellicht hard nodig zijn om uzelf te overtuigen. Hebben prullen van amazingAli eigenlijk nog een woordje nodig?

Ik vind die chinese stijl van klantenwerving best charmant.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

9livesuni schreef:‘t zal wellicht hard nodig zijn om uzelf te overtuigen. Hebben prullen van amazingAli eigenlijk nog een woordje nodig?
Ik koop zelden ali prul. Dit was voor mijn zoontje van 7 zodat hij zich wat kan amuseren/leren. Of geef jij je kleine kinderen direct een mirrorless camera cadeau?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Ik vat het niet. Ik hecht bijzonder weinig waarde aan al dat gedeel van ervaringen want er is tenslotte maar één ervaring die telt. Nu zijn er die daar ontzettend veel waarde aan hechten om keuzes te maken. Ieder zijn ding zeker.

Voor de een moet het in test aankoop staan voor de ander zijn de sterretjes of whatever die tellen.

Persoonlijk vind ik het iets voor klein volk al dat gereview en raten.
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

De pH-waarde is hier aan het stijgen..

Bestel al enkele jaren een aantal vaste items op regelmatige basis bij Amazon. Hiervoor ook al jaren Prime DE abo. Nog nooit een probleem gehad, meeste bestellingen zijn sub 50 euro.

Ik heb soms wel vragen bij sommige, meer obscure merken die Amazon rijk is. Anderzijds ben ik vaak positief verrast. Bijvoorbeeld herlaadbare batterijen van HiQuick of EBL.

Het valt ook op dat de gesponserde zoekopdrachten vaak een zeer positieve score hebben wat soms argwaan opwekt. Maar goed, zoals gezegd heeft de kwaliteit tot op heden nog niet te wensen gelaten.

Mijn advies: waar het kan ga je op zoek naar afbeeldingen in de reviews. Zo worden er vaak ook benchmarks gedraaid door users. Als het 400GB MicroSD van 23 euro daar door de mand valt weet je al genoeg.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik heb er een tijd geleden een APC UPS gekocht voor mijn NAS en aanhangende toestellen.
Duur ding en toch wel bekend merk.
Er was een probleem was met de UPS (maar was niet zeker)en heb onmiddellijk een nieuwe gekregen.
Ik hoefde zelfs de oude niet terug te sturen. Blijkbaar mocht dat niet omdat er een batterij in zat of zoiets.
Dus prima service.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ooit ook eens Netgear EAX80 router / AP gekocht bij Amazon.de.

Het toestel werkte heel goed, als het werkte. Regelmatig viel het wifi signaal immers weg.

Toestel aangemeld voor retour bij Amazon.de. Onmiddellijk een retour label. Het duurde wel een kleine week vooraleer het toestel terug ter plaatse was maar 4 dagen later was het geld keurig terug gestort op mijn rekening.

Verder altijd zeer tevreden over de service. Had mee Prime aangevinkt voor snellere levering en maandelijks gingen enkele euro's van mijn lening.
Ook toen men vaststelde dat ik al die maanden Prime niet gebruikt had, keurig mijn geld terug gekregen.

Amazon.nl én een externe verkoper: dat is andere koek. Daar is de service ronduit slecht ...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Nr10 schreef:
Mijn advies: waar het kan ga je op zoek naar afbeeldingen in de reviews.
Een beeld zegt zoveel meer dan woorden. De één geeft het mee als tip de ander ziet er één grote rode vlag in. Ik zou die beeldjes voor geen haar betrouwen zolang je ze niet zelf gegenereerd hebt. Je weet nooit wat je krijgt want online shoppen is geregeld een Ibood-box, zeker bij amazon.

Het verbaast me wel dat heel veel mensen zich baseren op die reviews/ratings. https://www.emerce.nl/achtergrond/invlo ... -consument Hier wil ik ze nog wel eens lezen, de nicks zijn vertrouwd. De reviews van pokkedure koffiemolens zijn schaars :lol:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Nr10 schreef:De pH-waarde is hier aan het stijgen..
Dalen zul je bedoelen ? :angel:
Jefm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 dec 2020, 12:02
Bedankt: 2 keer

Als de sfeer ‘om zeep’ is kan het wel een gestegen pH betreffen ... :banana:
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Da’s niet waar hè. ‘Zeep’ doet de zuurtegraad dalen!!! :lol:
Gebruikersavatar
edon
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 jul 2011, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 6 keer

Als de zuurtegraad daalt,... dan stijgt de Ph waarde hé :angel:
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ah ja ik zei verkeerd om
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”