Google Photos - nieuwe uploads vanaf 1-6-2021 tellen mee in opslagruimte

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
jpvdveer
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2020, 21:07

Na TransIP/Stack meer slechts nieuws over "gratis" online opslagdiensten - ook bij Google Photos is dit vanaf 1 juni 2021 niet meer het geval. Alles wat je nadien uploadt gaat meetellen binnen de 15 GB opslag die Google standaard aanbiedt. (Alles wat voor die datum wordt geupload zal niet meetellen).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Ik zie telenet terug een upload limiet invoeren nu mensen voor hun eigen opslag zullen moeten zorgen.
mathiasb
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2020, 18:42
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik gebruik al jaren pixel als mijn daily driver. Daar blijft de wijziging gelukkig nog weg.

Pixel gebruikers kunnen nog steeds ongelimiteerd 'high Quality' foto's opladen. Al zal dat waarschijnlijk ook wel verdwijnen op termijn.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

konda schreef:Ik zie telenet terug een upload limiet invoeren nu mensen voor hun eigen opslag zullen moeten zorgen.
Er is toch geen verschil? Je uploade de fotos nu toch ook al naar Google?

Vandaag heeft de Google Foto's app een update gehad.
Je kan dan zien hoe lang je ongeveer gaat toekomen met die 15GB met het huidig gebruik. Bij mij zou dat een 4 jaar zijn dat het nog gratis is.
Net de backup van Whatsap fotos afgezet, alle andere apps stond al af. Dus zal nog wel wat langer zijn.

Net nog wat oude data gewist van mijn Google Drive, het zal dus veel langer zijn dan die 4 jaar.

Checken kan ook via: https://www.google.com/appserve/mkt/p/A ... yJFTUgo_6U
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Jammer.
Dan maar niet vanaf 1/6/21 en zal actiever de photo upload tool van mijn iDrive account gebruiken.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Vanaf 1/6/21 kan je nog een 5.000-6.000 nieuwe fotos gratis bewaren op die 15GB. Daar kom ik nog jaren mee toe.. :-)
Ik zal het in 2025 nog eens bekijken.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik gebruik die mailbox wel redelijk veel, ik zit jammer genoeg al tegen de limieten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Google heeft wel een slimmer prijsbeleid dan Dropbox of OneDrive.
Dropbox: gratis 2Gb || €120 2TB
Onedrive: gratis 5Gb || €60 1TB
Google: gratis 15Gb || €20 100Gb || €30 200Gb || €100 2TB
Dus voor een beperkte prijs (€20) kan je meteen fors meer ruimte kopen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik dacht dat al zo was, maar enkel voor 'original quality' dus - wat ik momenteel al gebruik, dus ga ik weinig merken... 14gb/19 in use ;) 'k zal er wel eens wat uithalen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Jammer maar alles staat dubbel google drive en onedrive

Onedrive 1TB aan opslag, gratis office en 1uur skype credits per maand. Aan 70euro vind ik dat wel meevallen eigenlijk.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Wie Prime heeft kan onbeperkt in volle kwaliteit onbeperkt uploaden naar Amazon photos: https://www.amazon.fr/photos

Via settings kan je de interface instellen op NL. Niet terug te vinden via amazon.nl, maar het werkt wel met prime op amazon.nl.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Voor die prijzen koop je gewoon een eigen HDD en ze kunnen je rug op. Zoveelste voorbeeld van de cloud waar je op termijn enkel kan betalen.

De periode die je ermee kan doen klopt ook niet want de omvang van foto's neemt ook constant toe door grotere sensoren en meer megapixels en wie garandeert dat Google na een tijd geen prijsaanpassing zal doen (lees duurder maken of limiet aanpassen). Men laat het nu lang lijken zodat niet teveel vogels gaan vliegen.

Een eigen webruimte is een ander alternatief of een bereikbare NAS.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

een eigen HDD is geen afdoende backup.

Als ik op reis ga en ik kom in een café met wifi zijn mijn foto's onmiddellijk veilig. Ga ik niets drinken maar kom ik op de camping zijn mijn foto's ook veilig.
Als ik op kantoor toekom kan ik de net gemaakte werffoto's onmiddellijk via de browser bekijken en onder het dossier plaatsen.

Allemaal voordelen van de cloud toepassing die je niet hebt met je HDD.

Los daarvan, een HDD is ook niet gratis en moet je zelf mee bezig zijn.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Die fotos worden gecomprimeerd. Bij mij zijn ze tussen 1 en 4 MB.
15GB, dat zijn 4.000 à 15.000 fotos. Daar kom ik idd even mee toe. En anders €2/mnd. Daar ga ik geen NASke voor laten draaien.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Eigenlijk deels OT maar:
Op reis blijven mijn foto's op de SD kaartjes staan. Elke avond worden ze op een USB stick gezet (1e backup) en indien mogelijk worden ze ook naar de NAS thuis geschreven (2e backup).
Bijkomend voordeel, geen enkel algoritme bewerkt mijn foto's zoals sommige cloud diensten wel doen.
Mocht ik voor een cloud service gaan zou ik dat eerder doen op een eigen host.

Terug on-topic:

Zowat elke gratis dienst is ofwel gestopt of werd betalend en de diensten die dat niet zijn zullen het waarschijnlijk worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Hier worden alle smartphone foto's via Synology Moments naar de eigen NAS gesluisd. Kan ook buitenshuis. Moments heeft ook AI aan boord om personen en locaties etc te sorteren. Wel wat traag op mijn 15j oude Synology maar het werkt. Ook via browser oproepbaar etc.

Hier ook zo weinig mogelijk abonnementen of cloud diensten. Ik wil geen extra maandelijkse kosten.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Echt goede fotos, van een reis ofzo, zet ik ook apart in goede kwaliteit op mijn PC (die ook backup naar cloud heeft).

Maar de rest, vraag me ook af... wat doe je met 10.000en fotos... heb me vandaag die vraag eigenlijk voor het eerst gesteld. Deze wijziging van Google heeft me aan't denken gezet. Wat doen we met die foto's.. :???:
Is het erg als ik die niet meer heb. Gaat iemand anders ooit door tienduizenden fotos gaan.. hmm...

(Dus ja, gecomprimeerd in de cloud is goed genoeg voor mij)
jpvdveer
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2020, 21:07

on4bam schreef: Zowat elke gratis dienst is ofwel gestopt of werd betalend en de diensten die dat niet zijn zullen het waarschijnlijk worden.
Het hangt van het verdienmodel af. Het verdienmodel van Google is traditioneel "advertenties". Hoe meer data ze van je hebben, des te gerichter de advertenties en des te hoger de opbrengst voor Google. Op basis hiervan kunnen diensten wel degelijk gratis zijn en ook blijven. Ook foto's in Google Photos laten Google toe je beter te leren kennen en dragen dus bij aan hogere advertentieopbrengsten. Maar Google Photos is misschien een beetje te succesvol geweest, waardoor de opslagkosten voor Google te hoog opliepen.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

ddd schreef:
Er is toch geen verschil? Je uploade de fotos nu toch ook al naar Google?
Als je zelf cloud diensten begint te hosten op bv een nas op je thuis verbinding om op al je toestellen toegang te hebben tot je data zal je wel alles meer dan 1x uploaden.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Over zoveel data gaat het niet, en bij een erg beperkt publiek die met een NAS aan de slag gaat gaan, zijnde Tweakers en Userbasers. :wink:
De meerderheid zal wel gewoon €2/mnd betalen binnen x jaar.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

ddd schreef:Over zoveel data gaat het niet
In mijn geval: 25-30MB /foto (RAW formaat) en 11-18MB (JPG). Ik had in 2019 (toen we nog mochten reizen :-D ) 1.5TB "verzet" op 4 weken. Foto's + GoPro filmpjes + VPN vrtnu gebruik (maar dat was sporadisch als er nog wat tijd was).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Dat was een reactie op het zelf hosten van een NAS.
Het gaat hier over fotos op een Android smartphone, die in gecomprimeerde vorm nu gratis bewaard werden in de cloud.
Jij hebt een heel andere use case, en daar verandert nu niets door de Google aankondiging.

De foto's van mijn DSLR gaan ook gewoon op mijn PC, en dan cloud backup. Staat hier los van en ik ga nu niet ineens meer uploaden.
Zelfs daar zit ik aan +17.000 foto's sinds 2003.
Waarom... lijkt op een zolder waar je maar meer dingen opduwt, maar nooit iets mee doet..
Laatst gewijzigd door ddd op 12 nov 2020, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

on4bam schreef:
ddd schreef:Over zoveel data gaat het niet
In mijn geval: 25-30MB /foto (RAW formaat) en 11-18MB (JPG). Ik had in 2019 (toen we nog mochten reizen :-D ) 1.5TB "verzet" op 4 weken. Foto's + GoPro filmpjes + VPN vrtnu gebruik (maar dat was sporadisch als er nog wat tijd was).
Die foto's tellen nu al mee. Het is maar gratis voor "hoge kwaliteit", niet voor originele bestandsgrootte.

Wat ik vooral ga missen is het super handige zoeken op locatie, persoon,... en dat in combinatie met maps en de tijdlijn.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik wou al jaren een mogelijkheid om alle foto's (jawel ... ALLE, dus ook whatsapp, foto's die ik opsla van op internet, ...) op te slaan op mijn synology NAS. Diverse keren geprobeerd met hun Photo's app, maar heb het nooit stabiel gevonden. Sinds een goed jaar heb ik nu een betalende versie van Google photo's en dat werkt gewoon prima, zonder enig probleem...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

cadsite schreef:een eigen HDD is geen afdoende backup.

Als ik op reis ga en ik kom in een café met wifi zijn mijn foto's onmiddellijk veilig. Ga ik niets drinken maar kom ik op de camping zijn mijn foto's ook veilig.
Als ik op kantoor toekom kan ik de net gemaakte werffoto's onmiddellijk via de browser bekijken en onder het dossier plaatsen.

Allemaal voordelen van de cloud toepassing die je niet hebt met je HDD.

Los daarvan, een HDD is ook niet gratis en moet je zelf mee bezig zijn.
Je kan met dat geld zelfs meerdere HDD's kopen.

Ik heb van die T5-SSD van Samsung, retesnel en zo compact dat men er zelfs meerdere in 1 broekzak kwijt kan. Die neem ik op verplaatsing mee om mijn foto's snel te backuppen. Ze blijven ook op de geheugenkaarten staan. Thuis kopieer ik alles op PC en externe HDD, is enkel mappen verslepen. Supersnel en alles onder mijn eigen controle zonder beperkingen en compressie.

PS Op reis in een café met wifi is al een probleem want wie zegt dat die wifi veilig is? Heb het ook ooit eens gehad in Thailand dat ik eens rap mijn foto's ging bekijken. Toen ik thuis kwam waren ze omgezet in onleesbare Thaise tekens die mijn PC niet kon lezen! Gelukkig heb ik het nog kunnen oplossen maar sindsdien kijk ik enkel op mijn ipad naar mijn foto's, dat is naast mijn SSD en geheugenkaarten al een derde backup.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Met twee Pixel 4a's en een Pixel 5 in huis ontspringen we dus de dans. Maar eerlijkheidshalve, de DS116 staat hier als backup-device. Al onze foto's met originele kwaliteit worden hier op geplaatst.
Google photo is al jaren onze primaire cloud-backup, maar voor familie zal ik een alternatief moeten zoeken (mocht hun Drive al wat vol geraakt zijn, wat ik betwijfel.)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Eens kijken hoe goed Plex werkt als alternatief...
Lijkt me dat we terug gaan-ont-clouden en zelf hosten...
20201112_193301.jpg
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Heb jij via <u know who> geen recht op Home use korting op o365? Dat komt dan nl wel goedkoop uit voor een TB op jaarbasis....

Terzijde: een heel fotoalbum voor octopus/inktvis fotos? :-D :angel:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hm, HUP-korting van 30% op Office 365 family voor 6 accounts = 99 euro.
99/6/12 = 1,375 euro voor 1 TB als je dat over 6 kan verdelen. Nog niet bij stilgestaan eigenlijk.

En de squid-sticker verbergt eigenlijk niets spannends, maar identificeerbare zaken best zoveel mogelijk vermijden zeker?

Nog een creatieve, niet-zo-legale gratis oplossing zou zijn: office 365 developer license aanvragen en die elke 3 maand verlengen
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Office 365 familie via nandusoftware: 65e/y.

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

meon schreef:Hm, HUP-korting van 30% op Office 365 family voor 6 accounts = 99 euro.
99/6/12 = 1,375 euro voor 1 TB als je dat over 6 kan verdelen. Nog niet bij stilgestaan eigenlijk.

En de squid-sticker verbergt eigenlijk niets spannends, maar identificeerbare zaken best zoveel mogelijk vermijden zeker?

Dat was de reden dat ik begin dit jaar mijn dropbox heb geswapt voor een O365 met de hup korting... (€48,30/jaar Voor een personal)
Het kwam goedkoper uit, en na wat testen vond ik de onedrive app beter werken voor fotosync vanop android dan de dropbox app.

Squid-opmerking was vooral als mopje bedoeld, niet meer of minder :P
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Heeft iemand goede ervaringen met OndeDrive photo sync op IOS?
De iPhone van mijn vrouw synct alleen als je de app opent. Daarom dat ik naar Google was overgestapt.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

lukadad schreef:Maar eerlijkheidshalve, de DS116 staat hier als backup-device.
Het zal wel al 1000x gezegd zijn zeker, maar dat is niet 100% te vertrouwen als backup.
Men kan inbreken en je telefoons en de NAS meenemen, het huis kan afbranden en alle toestellen kunnen in de brand blijven,...
Kans is heel klein, gelukkig, maar niet nul.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Minstens je data nog ergens anders backuppen - zij het iemand anders z'n NAS, de cloud, een externe hdd die je dan buitenshuis gaat bewaren, ... maar nooit puur op de NAS betrouwen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

De DS116 is een 1-schijfs-NAS, dus het zou wel heel onnozel zijn moest ik aan geen extra backup gedacht hebben. Dit louter om mij daartoe te verplichten, want inderdaad, brand, hd-uitval, ...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

OT: ik zag deze op facebook: https://killedbygoogle.com/
Site die alle diensten oplijst waar Google de stekker heeft uitgetrokken.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

vverbeke schreef:Wie Prime heeft kan onbeperkt in volle kwaliteit onbeperkt uploaden naar Amazon photos: https://www.amazon.fr/photos
Maar geen Synology integratie meer.

Ik steek alles op mijn NAS en van daaruit gaan de foto's naar Backblaze én Google, beide in originele kwaliteit.
Amazon Prime heb ik ook, maar je mag niet meer connecteren vanop een NAS.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Het leuke aan de integratie van BackBlaze op synology (althans via Hyperbackup) is de mogelijkheid om de data lokaal te versleutelen alvorens te uploaden, iets waar google en onedrive niet aan kunnen tippen qua privacy. Dat wordt hier helaas te weinig vermeld, het bedrijf waar je jouw data onversleuteld parkeert kan daar door snuisteren naar believen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Even een vraagje.

Ik sla enorm weinig op en ga nogal grof gaan kuisen door al men bestanden. Dus qua opslag ook naar foto's toe is het eigenlijk bizar weinig.

Op alle cloud diensten te samen staat 15 GB. Ik wil hier echter wel wat marge in.

Weet iemand wat de beste oplossing is? Ik wil gewoon 1 cloud waar alles staat en waar ik gewoon op elk apparaat aan kan. Is google dan het beste?
Office 365 zal ik niet meer gebruiken omdat ik in mijn thuisomgeving nauwelijks nog documenten moet verzamelen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”