Aanpassing van de Scarlet-voorwaarden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jodeaal
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:09
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

bericht Scarlet:
Citaat uit de mail
"Naast een vereenvoudiging van de tekst en taalkundige aanpassingen, betreft de fundamentele inhoudelijke verandering de manier waarop we abonnementskosten met betrekking tot "vaste" diensten zullen aanrekenen: vandaag worden je abonnementskosten op voorhand aangerekend, aan het begin van een facturatieperiode. Je betaalt dus voor de maand die volgt. Vanaf 23 november 2020 zullen ze gelijktijdig met het eigenlijke verbruik op het einde van de facturatieperiode aangerekend worden. Je facturen bevatten dan je abonnementskost en je verbruik van de vorige maand. Dit vereenvoudigt je factuur en verhoogt de leesbaarheid ervan!
"
Aangezien er altijd een addertje onder het gras zit, ben ik benieuwd waar dit nu weer heen zal leiden.
Ik vermoed dat vanaf binnenkort het effectieve verbruik zal verrekend worden, dus als er boven de 500 GB zal gegaan worden, zal je automatisch bijbetalen. Nu is dit tijdelijk een lagere snelheid.
En wat als men minder dan 500 GB verbruikt, dan een goedkopere rekening?

In principe geen slecht idee, zolang het werkelijke verbruik gerekend wordt (en niet direct 1.5 GB erbij voor 2 resterende dagen in de maand).
Men glijdt wel steeds verder en verder af van het contractuele "onbeperkt surfen of surfen zonder beperkingen" dat men enkele jaren geleden voorspiegelde.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Dit gaat toch gewoon over de facturatieperiode? Je betaalt binnenkort voor de afgelopen maand i.p.v. de komende maand. Kortom, een kleine administratieve wijziging.

Alles wat je erbij schrijft is pure speculatie. Er verandert niets wat betreft volumes en meerverbruik. Anders had dit net zo goed in de mail gestaan.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

deze wijziging van facturatie is trouwens in het voordeel van de klant.
In tegenstelling tot andere operatoren, wordt het abonnement nu op einde van de maand aangerekend in plaats van de in het begin van de facturatieperiode.
Niet meer vooraf te betalen dus.
Ook minder rompslomp als je abonnement opzegt tijdens de facturatieperiode want nooit terugbetaling van abonnement meer nodig, enkel nog het saldo te betalen.
Administratieve vereenvoudiging > in voordeel van de beide partijeen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

het is me alleen niet duidelijk hoe die overgang verloopt, ik heb nu al betaald voor de komende maand, gaan ze dan pas op het einde van volgende maand een nieuwe factuur sturen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik denk dat TS eerder de nadruk wil leggen op "vanaf 23 november 2020 zullen ze gelijktijdig met het eigenlijke verbruik op het einde van de facturatieperiode aangerekend worden", aangezien hij/zij bezorgd is over hoe het zit met internetverbruik.

Het abonnement (tenzij dit wijzigt?) spreekt natuurlijk over 'onbeperkt' surfen, met een, ha-ha, snelheidsbeperking na 500 GB. Internetverbruik zit dus al in het abonnementsgeld, of het nu 30 GB is of 3 TB. Snap wel dat dat een beetje verwarrend is uitgedrukt, het eigenlijke verbruik slaat dan op telefonie en eventuele extra's waarschijnlijk.

... anders zouden ze de abonnementskosten zelf wijzigen, en ze spreken enkel over het wijzigen van de manier waarop die kosten worden aangerekend.

Ben ook benieuwd of dat dan betekent dat er dan 2 maand een 'gat' zal zijn in de facturatie.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit gaat over "vaste diensten" (TV, internet, telefonie)
"Verbruik" kan toch ook slaan op:
  • - telefonie (gesprekskosten).
    - televisie (on-demand).
Je moet niet altijd "addertjes onder het gras" zoeken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”