Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

murdock447 schreef:Mijn frustratie van de dag (en niet alleen vandaag): mensen die hier op het forum duidelijk tweedehands zaken (met al dan niet serieuze gebruikssporen) aanbieden aan prijzen die hoger liggen dan de ofwel gangbare tweedehandsprijs of soms zelfs de nieuwprijs!

Voor kenners is dit geen probleem deze zien dit direct maar minder ervaren mensen kunnen zich op deze wijze "in het zak laten zetten" omdat ze er van uitgaan dat dit toch een "serieus" forum is waarbij eerlijkheid toch maar normaal moet zijn....pfffffff niet dus!
Kunnen we hier echt niets aan doen?
Er is er weer eentje te vinden deze avond...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

blaatpraat schreef:Kunnen we hier echt niets aan doen?
Er is er weer eentje te vinden deze avond...
Gewoon onmiddellijk een locatie geven waar je hetzelfde nieuw kan kopen.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

cadsite schreef:Gewoon onmiddellijk een locatie geven waar je hetzelfde nieuw kan kopen.
Ergens wel akkoord, anderzijds knaagt het aan mij om net dát te doen.

Deze avond hebben we het allicht over hetzelfde product, want ik zag je post.
Wou het niet in het topic zelf posten, maar je kan dat specifieke product nieuw kopen voor 122 zelfs... (bij de fabrikant zelf, ze smijten momenteel met hoge kortingen wegens de pandemie en thuiswerken, net nu iedereen terug naar kantoor begint te gaan dus), alsook stond het product in kwestie een paar maand geleden gewoon te koop voor 99 euro...
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

cadsite schreef: Gewoon onmiddellijk een locatie geven waar je hetzelfde nieuw kan kopen.
Dat is mijn volgende ergernis op dit forum, in het verleden heb ik reeds een aantal keren op dergelijke wijze gereageerd maar het enige gevolg dat ik kreeg was een hoop bullshit van de moderators dat dit niet in het topic thuishoorde en dreiging om mij te blokken vandaar mijn bericht onder dit topic!!

En nu wellicht weer miserie omdat ik niet lovend ben over de moderators zeker ;-)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Mensen kunnen ook gewoon geen idee hebben wat iets nog waard is, en mogelijk kochten ze het aan een hogere prijs dan de huidige nieuwprijs. Doch, ik zou toch ook corrigerende commentaar toelaten -- 't is natuurlijk confronterend maar in tijden van nVidia 3xxx release is extra waakzaamheid op dat vlak aan te raden want het kan om relatief grote bedragen gaan.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Veel zal afhangen van de manier waarop je de nieuwprijs in herinnering brengt.
Als iemand €110 vraagt 2dehands en nieuw is het €120, kan je opperen dat er alternatieven zijn.

Er zijn UB'ers met notoir lange tenen, dus die moet je anders benaderen dan mensen met normale tenen :).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

cadsite schreef:
blaatpraat schreef:Kunnen we hier echt niets aan doen?
Er is er weer eentje te vinden deze avond...
Gewoon onmiddellijk een locatie geven waar je hetzelfde nieuw kan kopen.
Yep doe ik ook. Als ik interesse heb in een tweedehands item zoek ik altijd eerst de nieuwprijs op, dat maakt de vergelijking watakkelijker. En het gebeurt soms dat de nieuwprijs lager is dan de tweedehands prijs. De verkoper krijgt dan een link van mij met de nieuwprijs. Wat hij ermee doet is zijn probleem maar ik ga zeker geen hogere prijs betalen voor een tweedehands item, zelfs al is het nog nooit uit de verpakking geweest.
@heist: voor zo een klein verschil koop ik het nieuw. Dan ben ik in elk geval ook zeker van mijn garantie van meestal 2 jaar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels schreef: @heist: voor zo een klein verschil koop ik het nieuw. Dan ben ik in elk geval ook zeker van mijn garantie van meestal 2 jaar.
En dan moeten de verzendkosten nog bijgerekend worden, voor 2dehands spullen.

Ik zie hetzelfde op 2dehands.be
Spullen (bv Lego) die aan of boven nieuwprijs verkocht worden, want aangekocht in een dure winkels (de Fnac van de speelgoedwinkels) aan adviesprijs. Tja, niet mijn probleem :).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Is dan toch nog gewoon aan de koper wat hij er mee doet? Vragen staat vrij. Niemand verbiedt de geïnteresseerde van het nieuw in de winkel te kopen. En normaal kijk je eens rond voor je iets 2dehands koopt. Dus anders dan dat de verkoper er mee blijft zitten zie ik geen probleem. Koper kan ook altijd een bod met argumentatie doen. Ik geef (bijna) nooit de vraagprijs. Is ook gewoon de fun van het onderhandelen :-D
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

cptKangaroo schreef:Mensen kunnen ook gewoon geen idee hebben wat iets nog waard is, en mogelijk kochten ze het aan een hogere prijs dan de huidige nieuwprijs.
Als je iets verkoopt is het toch de logica zelve dat je eerst eens gaat kijken wat dat product (of gelijkaardig) nu nieuw kost.
Kijk ook eens wat anderen vragen.

Ik ga zelden meer dan de helft van de nieuwprijs vragen voor een 2de hands artikel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

murdock447 schreef:En nu wellicht weer miserie omdat ik niet lovend ben over de moderators zeker ;-)
De moderatoren hier hebben geen lange tenen hoor, we kunnen kritiek verdragen.
Maar voor opmerkingen, vragen en suggesties over de werking van het Forum is er een apart Forumonderdeel.
Geen nood om hiervoor andere topics te "vervuilen"
murdock447 schreef:Dat is mijn volgende ergernis op dit forum, in het verleden heb ik reeds een aantal keren op dergelijke wijze gereageerd maar het enige gevolg dat ik kreeg was een hoop bullshit van de moderators dat dit niet in het topic thuishoorde en dreiging om mij te blokken vandaar mijn bericht onder dit topic!!
Hiervoor hebben we Forumregels.
Discussies over de prijzen horen niet thuis in het "Te Koop Forum". Wat wel toegelaten is, zijn:
  • - de topic starter bepaalt zelf de voorwaarden (min. prijs, meeneemprijs, duur, ...)
    - uitleg vragen aan de topic starter over het aangeboden object (kleur, geheugen, garantie, verzending, ...)
    - biedingen die aan de voorwaarden van de bieding voldoen.
    - topic starter mag de post max. 3 keer "bumpen"
Alle andere posts of discussies zijn off-topic en worden verwijderd.
woutervh schreef:Is dan toch nog gewoon aan de koper wat hij er mee doet? Vragen staat vrij. Niemand verbiedt de geïnteresseerde van het nieuw in de winkel te kopen.
Dat vinden wij ook, vandaar de Forum regels.
Op e-bay of 2dehands.be kan je toch ook geen discussies beginnen of commentaar leveren (zonder een bod te doen) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

cadsite schreef:Ik ga zelden meer dan de helft van de nieuwprijs vragen voor een 2de hands artikel.
Hangt er vanaf natuurlijk, soms is het gewoon een miskoop en verkoop je het met garantie en in nieuwstaat. De helft lijkt me dan weinig.

OT: Poort 25 die Proximus blocked :( Heb een Fortimail die ik wil gaan gebruiken maar niet kan hierdoor :/
Laatst gewijzigd door MClaeys op 10 sep 2020, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

philippe_d schreef: Discussies over de prijzen horen niet thuis in het "Te Koop Forum".
Sorry maar ik heb hier een andere mening over; discussie over een prijs met aantoonbare/bewijsbare argumentering behoort volgens mij wel degelijk tot het onderhandelingsproces om tot een eventuele koop/verkoop te komen zeker als het om tweedehands materiaal gaat. Ik weet dat de forumregels dit niet toelaten en dit is zeer spijtig ik zou het graag anders zien en ben er zeker van dat ik niet alleen ben met deze mening.
Als ik iets koop op tweedehands.be of marktplaats.nl enz. onderhandel ik steeds over de prijs het enige verschil is dat dit minder publiek verloopt omdat deze verkoopsites geen "forum" zijn. Iedereen doet dit en elke potentiële koper zal argumenten aanhalen om de prijs te laten zakken en iedere verkoper op zijn beurt zal proberen om de prijs op te drijven dit is de normaalste zaak van de wereld en gebeurt overal op alle niveaus gaande van de kleinste aankoop tot de aankoop van bvb. een huis enz.

Misschien past een verkooptopic dan niet echt op een "forum" als men niet"openlijk" over de prijs mag discussiëren/onderhandelen gezien men dan niet meer de essentie van het woord forum gebruikt!

Volgens het woordenboek:
fo·rum (het; o; meervoud: forums, fora)
1 groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: forumdiscussie; Forum voor Democratie Nederlandse politieke partij (afkorting: FVD)
2 website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Daarvoor bestaan private messages.
Als je discussiëren over de prijs toelaat op het forum zelf, wordt het een allen-tegen-één onderhandeling. En dat kan niet de bedoeling zijn. Da's meer tactiek knokploeg dan onderhandelaar ;-)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

woutervh schreef:Daarvoor bestaan private messages.
Als je discussiëren over de prijs toelaat op het forum zelf, wordt het een allen-tegen-één onderhandeling. En dat kan niet de bedoeling zijn. Da's meer tactiek knokploeg dan onderhandelaar ;-)
Da's ook niet helemaal waar hé.
Dat is enkel het geval als er belachelijk veel gevraagd wordt, anders zou het heel goed kunnen dat 1 iemand zegt "veel te duur" en dan zegt iemand anders, "jamajama: dat is wel ne 33XTé, genen 33X". :angel:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

SPa heeft een nieuwe naam: "Vooruit"
Naar mijn mening hadden ze beter terug gewoon terug SP van gemaakt, of SPNA (Nog Anders), met als slogan "Vooruit" of zoiets.
Nuja, da's niet mijn ergernis.
Maar waar ik het wel van op mijn heupen krijg is dat betuttelend "matekes" van die snotneus. Hij wil op één op andere manier "cool" doen, maar komt toch super hautain over, of ligt dat nu aan mij. Kan ook streekgebonden zijn, maar toch...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

pmi
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Heb je dit al aangekaart bij de mods ipv gewoon hier?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Dat Paypal nog altijd mails stuurt met links naar epl.paypal-communication.com ipv. paypal.com.
Dit is een schoolvoorbeeld van een phishing mail, email afzender lijkt van paypal.be te komen, meer uitleg over de mail kan je vinden met een link die naar paypal.com verwijst, maar de andere links o.a. om in te loggen en je gegevens bij te werken, zijn met epl.paypal-communication.com
Ik zie wel dat de mail niet gespoofed is en dat al die domeinen bij elkaar horen, maar een doorsnee burger krijgt hiermee een uiterst misleidend voorbeeld van hoe het niet moet. Zeker van een bedrijf dat security als prioriteit moet hebben (na winst maken).
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

ub4b schreef:
Zulk gedrag is toelaatbaar op userbase?
Wellicht een mobiele gebruiker. De meeste voegen ook een bericht alla check PM in de verkoopsdraad.

Wat ge ook gedaan hebt.

Beetje flauw van fiesta
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

T begint afgezaagd te worden, maar... Bpost :lol: :roll:

Tijd voor liberalisatie van de postmarkt.
Vrije keuze per adres wie jouw post mag afhandelen, en welk niveau van service/aanbieding je kiest.

1 centraal door de overheid beheerd postcentrum per provincie, waar dan op basis van adres gesorteerd kan worden wie bij welke 'post leverancier' zit.

Bpost krijgt alleen nog een vaste rol als 'sociale post leverancier' voor mensen die geen commerciële leverancier (willen/kunnen) kiezen.

Ik zou er begot nog voor betalen ook, goede service als ontvanger.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Lichtje van de oven kapot.

Blijkt om een hittebestendige G9 fitting te gaan. Wat zijn die lampjes moeilijk te vinden :bang:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Osram Halopin series is wat je zoekt...

Normaal vrij courant hoor, ik denk dat zelfs een krefel of vandenborre die gewoon in de winkel heeft hangen (niet zeker... )
En anders amazon wel...


(Wees overigens blij dat het nu een G9 is..... Vroeger staken daar E14 lampjes in in het algemeen, die over tijd zoooo vast kwamen te zitten door de constante cycli hot/cold/hot/cold dat ze vaak gewoon niet eruit te krijgen waren zonder dat het glas brak of loskwam van de lampvoet.... Als je de glazen cover al van de lamp af kreeg....)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb eentje via bol besteld. Het is geen ramp maar ik wil ook niet teveel winkels gaan bezoeken. Het kan zijn dat krefel of vandenborre het heeft hangen maar ik was naar de brico city geweest en dacht van ja ik weet dat ze het online hebben laat ik het maar bestellen.

Het is gewoon gek dat dat nauwelijks beschikbaar is.
En oooh ja dat snap ik. Dit G9 lampje was nogal makkelijk eruit te krijgen. Ik heb er 3 besteld op bol dan kan ik toch weer even voort.
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

FlashBlue schreef:... Als je de glazen cover al van de lamp af kreeg...
Kan ik grif beamen.
Jaren geleden moest ik een lampje vervangen bij een oven van Atag.
Lampdeksel was helemaal niet in beweging te krijgen, niet linksom, niet rechtsom en ook niet met een trekbeweging.
Had al de idee om er een waterpomptang op te zetten met een natte doek ertussen, maar hé, niet te vroeg plooien, eerst nog eventjes met de blote hand proberen.
Had ik dat maar niet gedaan. Het glas brak door die laatste brute kracht die ik erop zette en één van de scherven stak dwars door de muis van mijn hand.
Pfft, hoe de lamp er dan ooit nog uitgeraakt is weet ik niet meer, maar van die snijwonde heb ik nog maanden last gehad.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Product besteld bij Coolblue.
Was 1 onderdeel niet van in orde, dus teruggezonden met beschrijving wat niet in orde was, en bij keuze wat ik wenste aangeduid dat ik hetzelfde product wenste.

Frustratie deel 1:
Na ontvangst van mijn retour een (automatisch?) bericht gekregen dat ik moest bijbetalen, het product is op een paar dagen tijd duurder geworden.
Na veel mails heen-en-weer gisteren om 23u58 bericht gekregen dat ze me een commerciële geste geven en het product toch opnieuw zouden opsturen zonder bijbetalen.
Als men dat al een commerciële geste noemt... :bang: Duidelijk aangegeven dat een herstel ook mocht voor mij als ze het niet wensten te vervangen, maar ach...

Frustratie deel 2:
Vandaag ontvangen, getest... weer een onderdeel kapot (nu een ander onderdeel).

Hoeveel pech kan je hebben...?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Dat er eindelijk weer eens een nuttig nieuw topic is, ipv het ellenlange corona en politieke geneuzel, en toch moet er dan weer eentje het proberen verzieken met nagposts en mensen terechtwijzen... Zo draai je dus interessante topics de nek om.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Eigenlijk schandalig dat Telenet op niet-meer ondersteunde Digiboxen de Smartcard disablet, met als gevolg dat je een grote melding krijgt die je niet meer weg krijgt, terwijl ondertussen op de achtergrond nog perfect Eén en Canvas afspelen...
Zal dan maar containerpark worden...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

bpost... :roll:

Mijn vorige pakket werd in de voortuin gedropt met de melding "geleverd op een veilige plaats.

Erna heb ik de bpost app gedownload en aangegeven dat ik wil dat alles onmiddellijk naar een postpunt gaat.
Ik kreeg net een mail dat mijn pakket bij de buren is geleverd.

SUKKELAARS! :evil:

Nog geen enkel pakket is geleverd zoals het hoort. :bang:
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

cadsite schreef:bpost... :roll:

Mijn vorige pakket werd in de voortuin gedropt met de melding "geleverd op een veilige plaats.

Erna heb ik de bpost app gedownload en aangegeven dat ik wil dat alles onmiddellijk naar een postpunt gaat.
Ik kreeg net een mail dat mijn pakket bij de buren is geleverd.

SUKKELAARS! :evil:

Nog geen enkel pakket is geleverd zoals het hoort. :bang:
Ik moet zeggen dat sinds ik mijn pakjes laat leveren in een CUBEE automaat, alles zeer vlot gaat.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Als het pakketje niet te groot is...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Sinna schreef:Als het pakketje niet te groot is...
Het was een bubbel omslag en ik heb de grootste brievenbusklep gekocht dat er beschikbaar was.

Toch is die *** de omslag bij de buren gaan afgeven ipv gewoon in de brievenbus te steken. :bang:
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik had het over de ervaringen met de Cubee, niet over de grootte van de omslag.
Computer(k)nul
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Ik had aangegeven aan Bpost om te leveren in de Cubee,maar 2 dagen later werd het pakket afgeleverd thuis.
De wegen van Bpost zijn ondoorgrondelijk :?
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

De laatste vier zendingen geleverd in poskantoor ipv Cubee. Cubee 100 meter van mij,postkantoor 5 km.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Afgelopen weekend de voortuin helemaal afgewerkt met enkele bloembakken, beplanting, schors, steentjes,... om dan te constateren dat sinds dan elke dag één of andere kat komt schijten in de bloembakken. :evil:

Iemand die een doeltreffende oplossing weet om die kat een lesje te leren?! :-)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Argon schreef:Iemand die een doeltreffende oplossing weet om die kat een lesje te leren?! :-)
1) Zelf uw territorium afbakenen, op dezelfde wijze als die poes dat doet.
Let wel dat ze u niet oppakken wegens openbare zendenschending of wildplassen :)

2) Zet ergens anders kattenkruid en hoop dat ze daar naartoe gaan en niet naar uw plantjes

3) Als het specifiek over "hun gevoeg doen" gaat, wacht tot de plantjes goed geworteld/bebladerd zijn en dan kan de poes niet meer aan de losse grond aan (met vaste of begroeide grond kan een poes het putje niet toedekken).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

heist_175 schreef: 1) Zelf uw territorium afbakenen, op dezelfde wijze als die poes dat doet.
Let wel dat ze u niet oppakken wegens openbare zendenschending of wildplassen :)
Als je dat wil doen kan je beter naar de dierentuin gaan en vragen of je wat leeuwen-/tijger/andere grote kat-kak mag meenemen en in je tuin plaatsen. Qua geur komt dit meer overeen met die van een kat, en aangezien het groter, en sterker qua geur is, zal de kat schrik hebben om nog in de tuin te komen.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Internet valt weg in ons COVID Home Office :-(

Ik bel naar EPDnet, zeg dat er werken zijn aan de straat en dat men wellicht een kabel heeft doorgetrokken.

edpnet :
- Je moet je modem herstarten (heb ik al gedaan...)
- Je Annex moet op B staan ipv A (???? sorry hoor maar ik heb al jaren 100/30 met Annex A...)
- Binnen bekabeling controleren...

Gelukkig val de GSM lijn dan uit en zodat ik naar de buur kan gaan met enkel een Proximus telefoon. Daar is de lijn ook dood.

Terug bellen naar edpnet met de uitleg dat de buur z'n lijn ook dood id. Dan is het een Proximus probleem en kunnen we niets doen behalve je lijn monitoren :-(

Dan maar zelf naar Proximus gebeld om de storing op m'n buur z'n lijn te rapporteren...

PS: weet er iemand of ik m'n Android Smartphone kan aansluiten aan de FritzBox als back-up? Ik gebruik deze nu als hotspot maar heb maar een beperkte WiFi dekking met mijn telefoon.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Consumptiecheques ontvangen van je werkgever... en dan merken dat je er haast nergens mee terecht kan :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”