Nieuwe lichte laptop + hersteller laptop

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Hello,

Omdat het scherm van mijn Asus Zenbook UX390 helemaal wit kleurt, ben ik op zoek naar 2 zaken ;

1) goede winkel die dit zou kunnen herstellen? Volgens Asus is het een hardware-probleem omdat k wel kan werken op een externe scherm erop aangesloten. Liefst Leuvense of Antwerpen.

2) nieuw lichte laptop. De Asus is 3.5 jaar en heel tevreden van tot nu toe. Buiten dat die soms wel wat hard blaast.

Wat zouden jullie mij kunnen aanraadden? Er wordt vooral administratief meegewerkt. Af en toe een foto bewerken. Belangrijkste is dat hij redelijk licht is. En zeer goede netwerkverbinding heeft. Gaat wel bijna dagelijks buitenshuis gebruikt wordt. Daarom is die lichtheid bepalend.

Bedankt
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Aan welke eisen moet ie voor de rest nog voldoen? Numeriek toetsenbord, schermgrootte, ...

Mijn vorige laptop van het werk was een ZBook 15u. Heel tevreden van
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik heb zelf een Huawei Matebook X Pro en dat is eerlijk gezegd de beste Windows laptop dat ik ooit al heb gehad tot hiertoe !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

13-15 inch.
Geen numeriek nodig.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Enorm tevreden van de XPS13 van Dell (prive), vriendin heeft de Asus Zenbook, juiste type weet ik niet meer (zal mss zelfde zijn als de jouwe) - zij is ook heel tevreden ervan. Ik iets minder (linux support is .. so so) :)

Op het werk gebruiken we de Dell Latitude series, ik heb een 7490. Eigenlijk is dat een heel degelijk en licht toestel, ben er wel over te spreken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Bedankt allemaal al.

Iemand idee voor repair shop?

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Op het werk gebruik ik de HP EliteBook 840. 14", licht en voldoende performant, weliswaar niet geschikt om te gamen. Het scherm van de laatste generaties is er ook een stuk op vooruit gegaan t.o.v. wat er vroeger in zat. En er zit standaard 3 jaar on site garantie op.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

mgo72, repair shop ... dat hangt ervanaf waar je woont denk ik dan zo en een kleine google search zal er toch wel genoeg opleveren, niet ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Ja Google ken ik, kon zijn dat er mensen hier ervaringen hadden.

Zoals geschreven Leuvense of Antwerpen.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

in bondgenoten, praktisch bij station aan de kant van cinema is er wel repairshop maar geen ervaring mee. Lijkt me ook eerder voor phones.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

mgo72 schreef:Bedankt allemaal al.

Iemand idee voor repair shop?

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

Zelf al 2x laptop en eens een tablet laten herstellen bij Codima in Gent. Altijd zeer correcte service gehad, ook voor toestel daar niet aangekocht ... Prijzen bij andere (online) herstellers meestal net iets hoger.

Weet niet of Gent haalbaar is gezien uw woonplaats.


Verder: onze zoon is ook op zoek naar een nieuwe laptop, hoofdzakelijk voor studies. Hij zoekt een 13 tot 15 inch max en heeft een budget tot 12 à 1300 euro. Denk aan HP, ASUS of LENOVO (alhoewel ik van deze laatste enkel weet dat zij de "vroegere IBM zijn). Iemand die hier een advies kan geven ... ?
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Bij Hardware.info hebben ze wat laptops getest, en de modellen met Ryzen cpu's vielen blijkbaar in de smaak.

https://be.hardware.info/artikel/10017/ ... meeste-opn
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

koenraaddeconinck schreef:Verder: onze zoon is ook op zoek naar een nieuwe laptop, hoofdzakelijk voor studies. Hij zoekt een 13 tot 15 inch max en heeft een budget tot 12 à 1300 euro. Denk aan HP, ASUS of LENOVO (alhoewel ik van deze laatste enkel weet dat zij de "vroegere IBM zijn). Iemand die hier een advies kan geven ... ?
Kan hij niet via de (hoge)school aan een degelijk toestel tegen een schappelijke (wegens aankoop in bulk) prijs geraken?
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De swift 3 is volgens mij al jaren de prijs kwaliteit laptop in 14"...maar is ook de laptop die ik meest in rma doe.
De e15 is atm gewoon de interessantste 15" laptop voor zijn geld, als is hij wat magertjes afgewerkt met aansluitingen.
En de G reeks van Asus ? Tja, die heeft gewoon niet meer de bouwkwaliteit van pakweg 5 jaar terug.. niks dan problemen met hinges en fans...
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

In het juli-augustusnummer van CT staat er een (minimale) review van de nieuwe Asus Zephyrus G14.
Dat is er een met een Ryzen 9-motor.

Ze waren daar toch wel tamelijk over deze laptop te spreken vond ik, maar het is en blijft toch altijd de persoonlijke mening van één persoon.
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

het is vooral het gewicht dat doorweegt op de prijs :-D

Een bijna identieke configuratie (Ryzen 5, 16Gb RAM, 512Gb SSD) heb je al voor zo'n 700€ in 15,6" en ongeveer 2Kg.
Per 100g gewicht er af komen er evenveel euro's bij de prijs en voor een toestel dat slechts 1.5Kg weegt kan je makkelijk 1.200€ betalen (en nog flink wat meer als je bv voor de Microsoft Surface Laptop 3 kiest).

De binnenkort verkrijgbare Lenovo IdeaPad 5 14ARE05 lijkt een positieve uitzondering op die trent: 800€ en 1.38Kg
https://www.coolblue.be/nl/product/8634 ... zerty.html
En dat is een Coolblue prijs, dus waarschijnlijk nog goedkoper te vinden (zodra verkrijgbaar). Lenovo heeft vaak ook interessante studentenprijzen bv via campusshop.be en dergelijke... (En niet onbelangrijk: een betaalbare accidental coverage waarbij ook gevallen laptops met kapotte schermen onder de service vallen)
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Begin dit jaar heb ik in een Carrefour Hypermarkt een nieuwe laptop gekocht die in promotie stond en waar ik wel tevreden over ben. Het gewicht hiervan, met opgeladen batterij :wink: is 1,760, kg. Als je net zoals ik het gewicht belangrijk vindt, dan kun je overwegen om een weegschaal mee te nemen als je deze aankoop doet.
2020-10-Carrefour promotie_ Asus a512da-ej832t - Asus (Computer.png
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”