Quoten bij het editteren van de laatste post

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Kan er voor gezorgd worden dat je bij het editeren van een post, je ook nog iemand anders kan quoten ? Als ik als laatste iets gepost heb, en ik wil nog iets toevoegen als reactie op iemand anders, dan is het nu onmogelijk om die persoon automatisch te quoten. Heel vervelend.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

+1, loop hier ook geregeld tegenaan
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat is idd wreed vervelend.
Vroeger antwoordden we in 1 post per reply, maar sinds double posting afstaat moet je alles in 1 post doen; vaak wil je dan nog iets bijvoegen, maar in edit mode krijg je geen quote optie meer.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Zijn er hier nog plannen rond ? Ik loop hier veel te vaak tegen naar mijn goesting. Het is gewoon zeer vervelend dat je manueel moet gaan tekst copy-pasten en er quote-tags rond zetten, gewoon omdat je bij een EDIT geen quote kunt doen, en omdat je geen nieuwe post kan maken omdat je zelf al de laatste poster bent.

Voor mij persoonlijk is die beperking van geen 2 posts na elkaar van dezelfde persoon belachelijk. Ik ken ook geen ander forum waar ik al tegen eenzelfde beperking aangelopen ben (toegegeven, op andere forums ben ik veel minder actief).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Maar dat is voor express gedaan hoor, liever die paar mensen die via een andere weg kunnen quoten dan veel meer mensen die dan gewoon de laatste post full-quoten, want die passen hun gedrag toch niet aan.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

selder schreef:Maar dat is voor express gedaan hoor, liever die paar mensen die via een andere weg kunnen quoten dan veel meer mensen die dan gewoon de laatste post full-quoten, want die passen hun gedrag toch niet aan.
Erm, dat is nog gewoon mogelijk (QED deze post van me :)). Het gaat over het feit dat je a) bij een EDIT geen andere posts meer kan quoten (dat kan wel bij een nieuwe post), en b) je niet kan posten als je zelf al de laatste poster was.

Voor a) is de oplossing gewoon dat je terug de laatste x posts ziet onder je editor, net zoals je die te zien krijgt bij het maken van een nieuwe post/reply. Cfr hoe dat op Tweakers kan.

Voor b) is de oplossing nog simpeler. Die beperking die indertijd ingevoerd is, terug wegdoen. Ik kan me niet herinneren dat er zo'n probleem was met mensen die x keer na mekaar postten. Wat is daar overigens nu zo erg aan ? Integendeel, ik vind quotes op 3 verschillende posts die op zich niets met mekaar te maken hebben, in 1 enkele reply, eigenlijk irritanter dan 3 afzonderlijke replies :p (al wijst dat dan veeleer op onafhankelijk sub-threads in 1 grotere thread wat uiteraard ook niet zo wenselijk is).
Laatst gewijzigd door Tomby op 01 apr 2020, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ah dzju, op een ander forum was dat zo opgelost, hier was het probleem mensen die 2 keer na elkaar postten, ik herinner me dat dat een plaag was een tijd geleden
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Zijn er eigenlijk nog plannen om hier iets aan te verhelpen? Ik denk dat ik me letterlijk wekelijks erger aan deze behavior van Userbase. Het is gewoon rete ambetant dat als je gepost hebt en beseft dat je iets vergeten bent, je niemand meer kunt quoten.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De "topic review" (zo heet dat blijkbaar) is nu behalve bij quoten en posten, ook beschikbaar bij het editen van een bericht.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Even testen :)...
meon schreef:De "topic review" (zo heet dat blijkbaar) is nu behalve bij quoten en posten, ook beschikbaar bij het editen van een bericht.
Super, werkt! Had beter wat vroeger gezaagd maar beter laat dan nooit :).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Is idd ambetant, zeker omdat double posten niet meer kan, en je dus alle quotes in 1 post moet wringen.
Blij dat het eindelijk gefixed is.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”